Keresés

Részletes keresés

bottas Creative Commons License 2021.05.12 0 0 4

De azért meg fogom ejteni a csapágycserét.Van esetleg vm más is, ami kellhet hozzá?

bottas Creative Commons License 2021.05.09 0 0 3

Üdv Karger!

Ugyanaz a problémám a géppel. Két hete vettem,most használtam először. 22 mm átmérőjű lyukakat szerettem volna fúrni vele egy szárítóállvány vizszintes elemeihez. Egy teljesen új forstner fúrószárat használtam,kb 20 cm hosszúságút. Leszorítottam az anyagot,kifúrtam a 28 mm mélységű lyukat. Az eredmény: 22,5-23 mm átmérőjű lyuk amibe természetesen lötyög a tipli. Megismételtem más fúrószárakkal is ,hasonló eredménnyel. Nem gondoltam volna,hogy a legalapabb követelménynek sem felel meg egy közel 100.000 Ft-os gép,még ha nem is ipari használatra van kitalálva. Az hogy így kotyog a tengely,mint bíró seggében a lóf..sz. az egy vicc. De amúgy ez nem egy garanciális probléma? Mert ha van valami ami igazán bosszantó,az az ,hogy egy munka helyett a gép szerelésével menjen el az idő.

Előzmény: Karger (-)
Karger Creative Commons License 2020.06.26 0 0 2

Köszi, itt jobb helyen lesz.

Előzmény: illetlenke (1)
illetlenke Creative Commons License 2020.06.25 0 1 1

Már áthelyezésre került, csak a soft még gondolkozik kicsinykét.

Előzmény: ásítósmacska (0)
ásítósmacska Creative Commons License 2020.06.25 0 0 0

Szerintem inkább itt próbálkozz...

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9233320

 

Ebben a fórumcsoportban a fórum működésével kapcsolatos topikok vannak...

Karger Creative Commons License 2020.06.25 0 1 topiknyitó

Az én Bosch PBD 40 oszlopos fúrógépem tokmánya is lötyögött. A javításhoz a tokmányt nem kell leszedni, sem pedig a tokmány feletti csapágyat, hanem azt a görgős csapágykosarat kell kicserélni ami a hajtómű házba van, amibe a tokmány tengely vége belelóg. Ezt a kosarat én 3 darab olyan csapággyal helyettesítettem aminek a belső átmérője 8mm a külső átmérője 12mm. Két darab porvédős kell 3,5mm vastag, és egy darab 2,5mm vastag porvédő nélküli. Én úgy raktam be, hogy 3,5mm-2,5mm-3,5mm, ez egy kicsit kilóg az öntvényből, de nem baj, mert a tengelyen ami ebbe belemegy van egy hézagoló alátét, ezt el kell távolítani, és így tökéletesen fog futni ha már összecsavaroztuk. Ha ezt a hézagolót bent hagyjuk akkor meg fog szorulni a hajtómű. 

 

A régi csapágy kiszedését is leírom, ha valakid érdekel.

A képen látszik melyik csapágykosarat kell kicserélni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!