Miért kellene szervízhez fordulnia, ha van megfelelő rálátása, talpraesett, és felszerelése is van ennek a kis műveletnek a végrehajtásához. Ez nem atomfizika, csak a szánalmas kis lemez csapágykosárnak a kicserélése valódi csapágyra.
A lejjebb berakott képen bekarikáztam a kiszedendő csapágyat. Keress egy olyan csavart vagy rudat ami pont belemegy de nem szorul bele a régi csapágyba, vegyél egy szelet kenyeret és tömjél a csapágy közepébe annyi kenyérbélt ami belefér, ezek után jól alátámasztott helyen a rudat rakd bele a közepébe és kalapáccsal tömörítsd a kenyeret, aztán vedd ki a rudat, rakjál bele megint kenyeret, és megint ütögesd meg, a kenyérbél alulról kitolja a csapágyat. Figyelj oda hogy jó helyen a csapágy alatt támaszd alá az öntvényt, mert eltörhet.
Szia, Engem érekelne ez a csapágycsere mert nekem is lötyög de nem tudom hogyan kell kicserélni, youtub-on nem találtam megfelelő videot róla, ha esetleg segítenél benne megköszönném, illetve, hogy pontosan mit kellen beszereznem hozzá.
Ugyanaz a problémám a géppel. Két hete vettem,most használtam először. 22 mm átmérőjű lyukakat szerettem volna fúrni vele egy szárítóállvány vizszintes elemeihez. Egy teljesen új forstner fúrószárat használtam,kb 20 cm hosszúságút. Leszorítottam az anyagot,kifúrtam a 28 mm mélységű lyukat. Az eredmény: 22,5-23 mm átmérőjű lyuk amibe természetesen lötyög a tipli. Megismételtem más fúrószárakkal is ,hasonló eredménnyel. Nem gondoltam volna,hogy a legalapabb követelménynek sem felel meg egy közel 100.000 Ft-os gép,még ha nem is ipari használatra van kitalálva. Az hogy így kotyog a tengely,mint bíró seggében a lóf..sz. az egy vicc. De amúgy ez nem egy garanciális probléma? Mert ha van valami ami igazán bosszantó,az az ,hogy egy munka helyett a gép szerelésével menjen el az idő.
Az én Bosch PBD 40 oszlopos fúrógépem tokmánya is lötyögött. A javításhoz a tokmányt nem kell leszedni, sem pedig a tokmány feletti csapágyat, hanem azt a görgős csapágykosarat kell kicserélni ami a hajtómű házba van, amibe a tokmány tengely vége belelóg. Ezt a kosarat én 3 darab olyan csapággyal helyettesítettem aminek a belső átmérője 8mm a külső átmérője 12mm. Két darab porvédős kell 3,5mm vastag, és egy darab 2,5mm vastag porvédő nélküli. Én úgy raktam be, hogy 3,5mm-2,5mm-3,5mm, ez egy kicsit kilóg az öntvényből, de nem baj, mert a tengelyen ami ebbe belemegy van egy hézagoló alátét, ezt el kell távolítani, és így tökéletesen fog futni ha már összecsavaroztuk. Ha ezt a hézagolót bent hagyjuk akkor meg fog szorulni a hajtómű.
A régi csapágy kiszedését is leírom, ha valakid érdekel.
A képen látszik melyik csapágykosarat kell kicserélni.