Keresés

Részletes keresés

vörösvári Creative Commons License 2024.03.30 0 0 506
vörösvári Creative Commons License 2024.03.30 0 0 505
vörösvári Creative Commons License 2024.03.17 0 0 504

Nem magyar, de elképesztő látvány. Bolíviában a sósivatagban van egy vonattemető.

 

https://femina.hu/utazas/vonattemeto-uyuni/?fbclid=IwAR3q-xwoy9HgWMuKDszpNftmvhSyqLUdNYAvoC1bCtaXGlhLrNyLSNmykdA

 

 

vörösvári Creative Commons License 2024.03.17 0 0 503

Mint írtam humoros emberek a vasutasok. Az első magyar villamos motorvonatot Hernyónak nevezték, elővárosi forgalomban közlekedett. 1988 és 1990 közt 20 készült el, aztán jött a rendszerváltás és elfogyott a pénz. 

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/03/16/a-magyar-vasutijarmugyartas-legendai-a-hernyo/?fbclid=IwAR0Ku66t_NQ7KRuCIRta4cQdRMMns5sl5eoHJsjZ2KYFWRRu5BRS-1KK1jw

 

vörösvári Creative Commons License 2024.03.08 0 0 502

vasutas humor :)

 

vörösvári Creative Commons License 2024.02.25 0 0 501

Vicces emberek voltak a magyar vasutasok, ezekkel a névadásokkal. 

A legerősebb magyar dízelmozdony volt a Gyík, 160 kilométer sebességre is képes volt, csak 10 darab készült belőle 1973 és 1975 közt. 

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/02/25/a-magyar-vasuti-jarmugyartas-legendai---a-gyik/?fbclid=IwAR1Wm_ACPqGEhqBCglJ2JI3KE8TmskQEqkbGVnl4cCiEMGNnOwdUva6gnmM

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.23 0 1 500

Kandó mozdony működési vázlata. Aki ezt rajzolta, látszik, hogy érti is. (tankönyv részlet)

 

vörösvári Creative Commons License 2024.02.23 0 0 499

A 1969 és 1975 közt gyártott magyar dízelmozdony, a Piroska, a mellékvonalakra készült. 

 

https://itthonrolhaza.hu/piroska-ak-levaltotta-a-nagymamat-mav-mdmot/?fbclid=IwAR1mGMkYQugIyo4ZCzQk4f9-D9tlj1W1hT31ZPFJ6uM6RZUDsDAl4_mDUZA

 

Völgyvidéki Creative Commons License 2024.02.20 0 1 498

Mind a Szili, mind a Csörgő a MÁV ikonikus sorozata, de mindkettő fölött lassan, de biztosan eljár az idő...

Előzmény: vörösvári (495)
vörösvári Creative Commons License 2024.02.19 0 1 497

Hát ez elképesztő látvány :) 

 

Ez a 1896-ban készült villanymozdony egy ipari vasútvonalon közlekedett Budapest-Újpest-Rákospalota vonalon.

 

https://iho.hu/hirek/ezentul-a-dkv-telephelyen-szobrozik-a-felujitott-203-as-beka?fbclid=IwAR1qedSVvUVQXQwXILvv3_Xplf3JiCBkfN_Uv-bZ6_gkyLRKVWolMYtRCBc

 

schlumberger Creative Commons License 2024.02.18 0 2 496

160 km/h a csúcs, sajnos erre is csak a bécsi vonal Tata - Hegyeshalom szakaszán van lehetőség.

 

Tata-Füzitő között ez messze nem igaz! 

Előzmény: Völgyvidéki (491)
vörösvári Creative Commons License 2024.02.18 0 1 495

1963-ban  kezdték el gyártani a ma is közlekedő magyar villanymozdonyt, a Szilit.

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/02/04/a-magyar-vasuti-jarmugyartas-legendai---a-szili/

 

vörösvári Creative Commons License 2024.02.18 0 1 494
vörösvári Creative Commons License 2024.01.27 0 0 493

tudom, a motorvonatnál nincs külön mozdony

Előzmény: Völgyvidéki (490)
vörösvári Creative Commons License 2024.01.27 0 0 492

Nem hiszem hogy a következő 40 évben lesz gyorsvasút nálunk, örülhetünk ha a mostani vasúthálózat megmarad. 

Előzmény: Völgyvidéki (491)
Völgyvidéki Creative Commons License 2024.01.27 0 0 491

De igen, elérte.

A bécsi fővonal 160 km/h-s  szakaszán rendszeresen közlekednek kísérleti jelleggel nagysebességű, különleges próbavonatok, amelyek külön írásos engedély alapján 10%-kal túlléphetik a pályára engedélyezett sebességet.

 

Menetrend szerinti forgalomban jelenleg 160 km/h a csúcs, sajnos erre is csak a bécsi vonal Tata - Hegyeshalom szakaszán van lehetőség.

 

Az első valódi nagysebességű, 200 km/h-s kiépítésű vonalunk sajnos még várat magára...:-*

Előzmény: vörösvári (483)
Völgyvidéki Creative Commons License 2024.01.27 0 0 490

A BV az nem mozdony, hanem motorvonat.

Lényeges különbség!

Előzmény: vörösvári (489)
vörösvári Creative Commons License 2024.01.20 0 0 489

Erről a mozdonyról írtál ? 

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/BVmot

Előzmény: jwkllr (487)
jwkllr Creative Commons License 2024.01.20 0 0 488

Látra szóló közlekedés volt.

Előzmény: mz-per-y (449)
jwkllr Creative Commons License 2024.01.20 0 0 487

Még a BV is elérte.

Előzmény: vörösvári (483)
vörösvári Creative Commons License 2024.01.16 0 1 486

Az első magyar villanymozdonyt Kandó Kálmán építette meg, 1923-tól Budapest és Alag közt közlekedett.

 

https://itthonrolhaza.hu/az-elso-magyar-villamosmozdony-az-elso-vonalak-majd-snitt/

 

vörösvári Creative Commons License 2024.01.16 0 1 485

1931 és 1934 közt épült meg az első villamosított  magyar vasútvonal Budapest és Hegyeshalom közt.

 

https://itthonrolhaza.hu/amire-senki-nem-szamitott-vilagelso-villamos-vasut-magyarorszagon/

vörösvári Creative Commons License 2024.01.16 0 1 484

Az 1935-ben elkészült magyar Árpád motorvonat már légkondicionálóval is rendelkezett.

 

https://itthonrolhaza.hu/a-legkondis-arpad-motorvonat-1935-bol-igen-legkondi-es-igen-1935/

 

vörösvári Creative Commons License 2024.01.16 0 1 483

1937-ben elkészült egy áramvonalas magyar gőzmozdony, a Szellem, egyszer elérte a 167 km/óra sebességet, lehet hogy ezt azóta sem érte el más vonat nálunk. 

 

https://itthonrolhaza.hu/a-szellem-ha-az-uj-gozmozdony-bevalik/?fbclid=IwAR3w7T6TgvFDv5-1URwETA6567QF4Qqb0GPz_gzPpvJrra3FwljD72-IiI0#google_vignette

 

vörösvári Creative Commons License 2024.01.16 0 0 482

Neki jár a legnagyobb köszönet akkor :)

Előzmény: Gyorskereses100 (481)
Gyorskereses100 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 481

Meg az ismeretlen lobbistának ..  :)

Előzmény: vörösvári (474)
vörösvári Creative Commons License 2024.01.15 0 0 480

1931 és 1984 közt közlekedett 

Előzmény: vörösvári (479)
vörösvári Creative Commons License 2024.01.15 0 0 479
vörösvári Creative Commons License 2023.11.28 0 0 478
PETYUS Creative Commons License 2023.11.02 0 0 477
Előzmény: vörösvári (475)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!