Ebbe a topikba azokat várom, akik villanyautóval rendelkeznek és szívesen megosztanák tapasztalataikat.
Szívesen látjuk azokat is, akik (még) nem váltottak, de hosszabb-rövidebb távon tervezik.
Akire pedig nem vagyunk kíváncsiak: aki arról próbálja meggyőzni a közösséget, hogy a villanyautó zsákutca, dízellel járni jobb, olcsóbb. Vannak erre smoke&charm csoportok, ott biztosan örömmel fogadnak titeket is.
Előre is köszönöm, ha figyelembe veszed a topik célját és itt offnak számító hozzászólásokkal nem teszed tönkre a beszélgetést.
Azért úgy látom gyorsan tanulsz, és érted is a lényeget :)
igen, BMS reset után 100% az SOH és a Hx is.
Aztűn meg bezuhan.
De a zuhanás sebessége - állítólag - változó.
Van aki szerint napok-hetek kellenek, van aki szerint néhány elindulás is elég hozzá.
Ha engedik bedugott OBD-vel vezetni, akkor menj vele egy 10km-t, és nézd meg, hogy esik-e az érték.
Aztán lehet találgatni...
Elvileg 10 fok alatti külső hőméérséklet esetén, -elvileg- a Leaf BMS-e nem számolja újra a SOH/Hx értékeket, ezért télen nem vesznek el pálcikák, csak tavasszal, amikor melegebb lesz.
De arról még sehol se olvastam, hogy mi van egy resetelt BMS-sel télen...
Az Ioniq nagyon baba autó, ha (ex)franciát veszel, abban 2 szint volt, Creative meg Executive.
MIndkettőben alapból benne volt a hőszivattyú.
Az executive nagyon luxus jószág a villanyos közt, akár üléshűtés meg napfénytető is lehet benne. Meg pár menetbiztonsági extra is van benne (keresztirányú forgalom figyelés pl)
viszont már a Creative-ban is van adaptív tempomat, meg sávtartó.
Én úgy szoktam mondani, hogy szegény ember Teslája...
Nem megy el Párizstól Brüsszelig, de elég jól nyomja.
Sokkal jobb autó, mint a Leaf, és a hajtáslánca is fényévekkel modernebb.
Viszont ez egy "pici" szedán (nem pici mert a tengelytáv ennél is 270cm, mint a Leaf/Prius esetében), de alacsony az építése, és klasszikus szedán formája van
Ettől olyan jó a fogyasztás, de ugyanakkor mélyre kell ülni, és van az a testsúly/magasság kombó ami fölött már nem kényelmes.
De persze vannak olyanok, akik 190cm-vel is imádnak vele menni...
A garit érdemes ellenőriztetni. Itthon pl. azt csinálja az importőr, hogy mivel nem fér hozzá a kinti szerviz adatbázishoz, ezért csak a papír alapú szervizkönyvet fogadja el, és azt is csak akkor, ha max 1 hónap, 1000km a késés benne. Ha van egy autó, aminél mondjuk az első szervizzel késtek 2 hónapot, az már nem számít garisnak itthon.
kozben leesett hogy mivel ugy van kiepitve hogy van egy kulon meropont a toltohoz es az kulccsal zarhato, ha elforditom a kulcsot ugyan bedugva marad de nem lesz feszultseg alatt :)
jo kerdes hogy fizikailag is elzarodik-e a kulvilagtol, ergo ha epp oda csapna be a ménkű akkor mi lesz ...
Köszi megint, nagyon. Belgiumban élek, a szóban forgó flotta valószínüleg a franciáktól kerülhetett ide.
Nem vagyok igazán otthon villanyautós kérdésekben, nemrég kezdtem olvasgatni, hogy kikupálódjak kicsit (egyelöre abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán képes vagyok értelmesen kérdezni a témában), de most inkább a bizonytalanságom nö.
Ha jól értem, BMS-reset után akkor is 12 pálcikát mutat a kijelzö -és a LeafSpy sem cáfolja meg-, ha a tényleges kapacitás ettöl messze elmarad és akár hetekig kell használni az autót, mire a valós kapacitásra/hatótávra fény derül. Egy használtautó-kereskedö tehát szinte bizonyosan BMS-resetet csinál, még mielött egyáltalán kitakarítaná a kocsit. A hatótáv miatt preferáltam volna a 30 kWh-s Leafeket, de az is gyakori téma, hogy ezeknek az akksija nagyon gyorsan képes degradálódni ('16-'17-es autóké) és kb. a lottózással összevethetö sikerü, hogy jót vegyen belöle az ember. Ha a 30-asoknál átlagos 16k euro körüli árszintböl indulok ki, akkor ettöl már csak egy kisebb ugrásra lenne egy Ioniq, azok 18k-nal kezdödnek és a hajtásláncának sokkal jobb híre van (plusz feltehetöen még legalább 1 év gyári garancia is van rajta). Nem állítanám, hogy jobban tetszik a Leaf-nél (és pirosat sose láttam még belöle), de müszaki szempontböl ez annyival értelmesebb beruházás lenne?
Fro-ban Acentából már 11e környékén is lehet kapni 30asokat, 30-80e km közti futással. Persze ez az ottani 20% áfával van...
Mondjuk ezek mind "fapadosak", abban az értelemben, hogy Acenták ugyan, de csak a 6kW töltőt vették meg beléjük.
Eddig 1-et láttam, amiben volt confort-pack (Fro-ban így hívták az ülés-kormány-tükör fűtést)
13-14 között már extrásabbak, vagy akár Tekna is van.
Ja, és nem, nem lehet upgradelni.
Nincs kábel.
A bontott ülés cserét még el szoktak vállalni bizonyos szakik, de pl. a kormányt senki sem tudja megoldani.
Legalábbis eddig még nem találkoztam ilyennel.
Pálcikákat nagyon nézd meg, a Fr kínálat 70%a kevesebb mint 11 pálcikás, de láttam 9-est is...
Szoftver frissítés sem feltétlenül tud rajta segíteni...
Ha kézzel foghatóak az autók, akkor pálcika nézegetés helyett jobb képet ad egy OBDII adapter+LeafSpy, amivel az SOH és a Hx érték kiolvasható, nomeg a villámtöltések (QC) száma is
Az akkuval kell még figyelmesnek lenni. Sok a bérelt akkus verda. Ha nincs bizonylat hozzá, alvázszám alapján le kell kérdezni a Nissan-tól a tulajdon jogot.
A tükörfűtés egy olcsó extra, sok helyen természetes, nem is térnek ki rá.
Vágom én, és nem is gondolom, hogy a kereskedö jószolgálati tevékenysége részeként árazta volna be öket így, minden bizonnyal lennie kell valamilyen trade-offnak az üzletben. 8 darab autóról volt szó egyébként összesen, ma pont eladtak egy szürkét. Ahogy látom, a környékünkön jellemzöen 16 pénzért mennek a '17-es 30 kWh-s autók, ezekért meg 13-at kérnek. Egyelöre csak képröl láttam öket, de elég tisztességesen dokumentálva vannak, a höszivattyú meg a ChaDeMo-csatlakozó felismerhetöen megvan rajtuk. A hiányzó tükörfütés nem tetszik (nyilvánvalóan elkényeztetett, affektáló pitsa vagyok, elnézést is), közben láttam, a Leaf-fórumon is többen keresték már rá a megoldást. Ha egyébként rendben lévö kocsit lehet venni a megjelölt összegért, a megspórolt 3000 euróból egy fél krajcárt szívesen rászánnék erre. Pláne, hogy pirosat nem is árulnak máshol.
A flotta leadás lehet csapda is. Már néhány tucattól készítettek egyedileg rendelten lebutított kiviteleket! Minden darabot végig kell böngészni feltétlenül. A 3 v. 6 kW-os töltőt, a Chademo csatlakozó meglétét, vagy bármi kispórolható felszerelést!
Köszi nagyon, a tükörfütéses dolgot külön is, mert erre nem is gondoltam. Szerintem ez közlekedésbiztonsági szempontból elengedhetetlen, nem is gondoltam volna, hogy kérdéses lehet a megléte. Elképzelhetö, hogy fizikailag ez minden autóban jelen van és szoftveresen van tiltva a funkció, ami utólag esetleg aktiválható?
(olyan nehezen tudom elképzelni, hogy ha már kiviszik a villanyt a tükörházig a mozgatáshoz, akkor kétfélét gyártsanak, csak hogy megspóroljanak 10 centi cekászt) Ledobtak tölem nem messze egy kisebb kontingens '17-es autót, gondolom valami flottacsere-dolog lehetett. Súlyosan az átlag alá árazták öket és van köztük piros is, ezért tünödtem el.
A kormány- és ülésfűtés (és a külső visszapillantók páramentesítő fűtése) csak egy csomagban járt.
Teknákba alapból benne volt, minden más szinthez extra fizetségért lehetett megvenni.
(Amiben bőr kormány van, az fűthető is.)
a hőszivattyú ellenőrizhető szemre, a motortérben, a motortól balra "sok" klímás csőnek meg szelepnek kell lennie. Ha nincsenek szelepek, akkor nem nyert.
Ez a kép ugyan nem erről szóól, de a job oldalán van az "újabb" motor, annak meg bal oldalán látszik cső és szelep
Hali! Szerintem nem jó örökké bedugva hagyni. Én mindig kihúzom a töltés végén (de ott marad a konnektor alatt a sámlin, úgyhogy 2 másodperc visszadugni).
bocs, bovebben : garazsba tervezem a toltot falra szerelni hogy ne kelljen mindig hordozni es gondolkozok hogy a kiepitett toltopontbol ki kell e huozgassam vagy maradhat benne bedugva ...
oke vilagitani fog rajta a "ready" led az fogyaszt valamennyit.... de azonkivul ?
Valami gond volt a töltővel, sokadszori próbálkozásra indult. Leállítani nem is lehetett az appból. Az ügyfélszolgálat segített, aki még az előző töltést látta beragadva, az enyém nem is volt a rendszerben.
Így aztán nem is vonták le.
Annyiban nem volt vidám, hogy az első töltő egyáltalán nem ment, itt meg indításkor és leállítaskor is elégett néhány perc. De hát nincs ingyen ebéd.
Ha saját akkus volt, akkor az jó árban volt nagyon. Általában normális alig van 10 000 alatt. A középső, Acenta felszereltségű és legalább 10 akku "pálcikás".
2013 után volt egy ráncfelvarrás, akkortól sokat javult az aksik minősége.
Ha Leaf-ben gondolkodsz, ezt feltétlenül olvasd el.