Sziasztok!
Gondoltam nyitok egy új fórumot a Kecskeméti kisvasútról. Akinek kérdése van, információja vagy esetleg fotói a kisvasútról, itt megoszthatja velünk. Jó beszélgetést!
Tegnap 14 év vendégeskedés után visszatért Kecskemétre az Ezüst Nyíl. Felújítása után a menetrend szerinti járatokon fog szolgálatot teljesíteni. Addig is várunk szeretettel mindenkit járatainkon. További információk: https://kecskemetikisvasut.hu/
Remélem, hogy napjaink történése mellett lehet régi dolgokkal is előhozakodni. Egyik modellező társam az eredeti kecskeméti személykocsikból szeretné megépíteni valamelyik példányt. Sajnos jellegrajzot még Szécsey Pista sem talált a Ganz könyvben szereplő gyártói cikkéhez. Az ottani fotókon viszont hiányoznak, vagy nem olvashatók a kocsi méretére vonatkozó feliratok.
Utolsóként a Nagycenken selejtezett Ba 41-es kocsi tünt el a palettáról. Ha van valakinek olyan fotója, ahol a kocsi(k) felirata között a méretre vonatkozó adatok is olvashatók, lenne szíves közkinccsé tenni, ha lehet.
A 056-osra 30+valamennyi volt az árajánlat. A valamennyi az, ami a bontás közben kiderül. Ez persze a rendes munkát végző javítóműhelytől jött, bizonyára lehet szerezni olcsóbb munkát is... Valóban, akóR úrnak igaza van, sajnos nagyon drága móka a gőzösözés.
(A 056-os főjavítását az utolsó pillanatban letiltották, pénzügyi okokból)
Szerencsére nem voltak akkora állatok, hogy kiöntsék a két sín közét betonnal ezt örömmel olvasom, nagy kő esett le a szívemről. Bár jobb lett volna ha nem a semmibe építenek kerékpárutat, hanem a pénzből a vasutat fejlesztik a fürdőig, de sajnos ez álom marad. :(
Amint lesz rá lehetőségem és minimális anyagi forrásom hozzá (hajtány, láncfűrész), igen mindenképp fogok "kertészkedni".
A gyermekkorom szerves részét képezte a kisvasút és nagyon nem szeretném azt látni hogy combvastagságú fák feszítik szét az így sem túl megbízható talpfákat.