Sok színházzal kapcsolatos topicot látok a fórumon, de a kortárs tánc rajongóinak nincs saját beszélgetős helye. Pedig az ilyen előadások gyakran telt házzal mennek, jegyet is alig lehet rájuk kapni. Osszátok meg élményeiteket, híreiteket, jöhetnek fotók, interjúk...
Nincs olyan előadásuk, amin ne lepődtem volna meg. :) Amikor kezdtem azt hinni, hogy már-már ismerem őket, kiderült, hogy megint valami újat találtak ki és ehhez az előadáshoz se játszottak még hasonlót. Remekül variálják a műfajokat és egészen sajátos a humoruk... egyszóval kedvelem őket.
Noha a Tünet Együttes nem tipikus táncegyüttes, olyan sok táncos, "mozgásos" elemet láthatunk előadásaikban, hogy a Szabó Rékával készült interjúra itt is felhívhatom a figyelmet.
Ha van rá módotok, vásároljátok meg a Fedél Nélkül című utcalapot a jövő héten az utcai terjesztőknél, de online is tudjátok támogatni a Menhely Alapítványt, sőt, azt a terjesztőt is, akit most a járvány miatt nem találtok az utcán... Keressétek a részleteket...
Gondolom, most az olvasók zöme otthon várja a világvégét.
Használjátok ki az időt és a lehetőséget, mert a neten nagyon sok tánc előadást lehet találni. Jó, tudom, nem olyan élmény, mint a nézőtéren ülni, de akkor is. :)
A fesztelen, (jel)mez-telen előadó, nesztelen surran a tudattalanig; mintha nem volna gravitáció, fizika és törvények; mindenek felett, alatt és között; kitöltve, formát és értelmet ad a hézagoknak; láttatva a hiányt, kiszínezve az ismeretlent; értelmet, jelentést, reményt ad; még ha csak az ébredésig; egy álmot, mint múló illúziót.
Persze, ahhoz, hogy valaki meztelenül nézzen végig egy előadást, nem lehet könnyű legyőznie a gátlásait, különösen ha nem nudista. De még egy nudistának is fura lehet az ilyen szituáció, mert színházi közegben azért - valljuk be - nem divat a nudistáskodás. :)
Amúgy fura, hogy a meztelenség, mint előadói eszköz, mennyire más a különböző táncos műhelyekben. Amíg Ladjánszki Márta szerintem nem provokálni akar vele, őt nézve mindig inkább esztétikai élményként könyveltem el magamban a látottakat, addig Hód Adrienn koreográfiaiban gyakran mintha az lenne a cél, hogy mindenkinél kivágja a biztosítékot, de annyi biztos, hogy a prűd kispolgárokat kifejezetten felhergeli vele.
Izgalmas interjú Ladjánszki Márta táncos-koreográfussal, aki részletesen mesél arról, hogyan lett a meztelenség fontos kifejező eszköze a színpadon, és hol tart az ezzel kapcsolatos kísérleti munkában...
(A lap február 05-ig vásárolható meg az utcalap árusainál. Megvételével a lakhatási gondokkal küzdő emberek megélhetését is segítitek.)