Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fourplay1 Creative Commons License 21 órája 0 0 325

Üdv! Újabb dilemma. Úgy tűnik elviszik az imádott Avensist, eladóvá vált, újabb problémamentes autóra vágyom. Itt első helyen jön szóba a Camry. 2. Lexus ux 250. 3. Mazda cx5. Az első gyönyörű de relatíve alacsony és most már szeretnék egy olyan verdát amibe be kell lépni illetve ki. A Lexus ennek a feltételnek ugyan megfelel de a hátulja nem nagyobb mint az asszony kia riója. A mazda lenne a legjobb választás, nagy, kényelmes,nincs benne semmi ami elromolhat, turbó, részecskeszűrő, kettőstömegű stb de itt azért a fogyasztással nehezen barátkozom. Mivel csak benzines jöhet szóba ezért nehéz a döntés. Ha valakinek vannak meggyőző érvei bármelyik mellett pro-kontra, azt szívesen olvasnám.   

kisfo Creative Commons License 2024.03.06 0 0 324

egyetértek: BC mutatasa bizonytalan - nem a tipusere es az adott darabra ertem, hanem altalaban

 

BC leginkabb a befecskendezök adatabol szamolhat, "energizing time"  "on time"  "time of current" "duration of energization"  ilyesmi kifejezesek, amit az ECU ismer, es az injektorok atlagara tudja, hogy mennyi a tüzelöanyagmennyiseg = f( on time; nyomás)

 

de az injektorok sem 100%-ban egyformak  (pl. 2% elteres megengedett), a nyomasmeres sem 100.00%-ban pontos, ilyesmikböl adodik elteres

 

(atfolyasmerö, raadasul tök pontos az rendkivül ritka szeriajarmüveknel)

 

nekem pl. sok tankolas eseten az atlagos elteres a tankolt liter es megtettkm -böl szamolthoz kepest 0.207 l/100km, egy-egy esetben akarmi is lehet, itt amik nekem - nem Camry - voltak, elsö kattanasig tankolva:

döbbenetes szorodas (habzasi hajlam, kutfej erzekenyseg a leallasahoz, stb.)

siman volt, hogy meg voltam gyözödve, hogy csalt a kut, mert annyival több ment bele ...aztan mentem 200km-t es meg mindig maxon kiakadva a tankszint mutatoja, ..magamban "megbocsatottam" a kutnak :-)

Előzmény: mlas45 (323)
mlas45 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 323

Vigyázz ezzel a fedkompos fogyi méréssel, az ember be tudja csapni magát, mert az nem tudom, mi alapján mér, de nem olyan pontos - és általában lefelé csal :D (legalábbis a BMW-nél)

Többx volt, hogy néztem anyós-kanyart, az nekem egy szombat-vasárnap kb. 550-600 km. Csak országút (2*30 km pálya van benne) elég lendületesen ( a teljes út átlagsebessége 85-90 :D) 6-6,2 közt szokott mutatni, de tankoláskor kiszámolva mindig több 3-4-5 decivel/100, mikor hogy.

Érdekes, pályán nekem is "jobb" Általában Rovinjba járkálunk, az tőlem 780 km, na abból 600 pálya, ahol 150 körüli a tempó, és volt már mutatott 5,5 is a teljes útra (ami kb. 6 tankoláskor)

 

...de vége szakad a nagy pályás száguldozásnak, megpályáztam egy villanyost, ha megítélik, az lesz a bömbi utódja.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (319)
kisfo Creative Commons License 2024.03.05 0 0 322

Camry fogyijarol ezekböl is tajekozodhatsz: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158870740&t=9242908

Előzmény: fearfactoryüberalles (321)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.03.04 0 0 321

Köszönöm válaszod!

 

A flotta 2 db E38 740d V8 Diesel, piaci értékük perpill. -0 HUF, ha esetleg pár fanatikust rá tudok venni, hogy vessen rá egy pillantást, akkor talán 1/4 új T. C. ára.

 

Nekem kb. 10 l-t eszik stabil 150-nél, de nagyon domborzatfüggő. Mivel a gázolajat elköltségelem, kb. ugyanott vagyok anyagilag, csak jobban szennyez ugye. Kár, hogy a Camry nem RWD, amúgy pofás jószág.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (320)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 320

Ja, hogy "bírja"-e?  Észre sem vettem néha, hogy 170-180 környékébe szaladtam bele. Ráadásul nagyon egyenletesen adja le a teljesítményét.

Szóval 150-es tempo(mat) az tényleg "semmi" ennek az autónak.

Előzmény: fearfactoryüberalles (318)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 319

Most 81.000 km körül járok, tehát ez már régen volt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155697036&t=9242908

de nagyjából most is meg tudom erősíteni.

 

Szerintem nem hangos, bár tegnap a fiam megjegyzést tett a szélzajra. Hozzáteszem, hogy nagyon erős (oldal-)szél is volt Sopron környékén / a 85-ös, 86-os úton.

 

Milyen autóból ülnél át és mi jön még szóba?

Előzmény: fearfactoryüberalles (318)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.03.04 0 0 318

Szia! Ha esetleg van ilyen tapasztalatod: Óra szerint 150 tempomatnál mennyi a fogyasztás tartósan (rá-rá gyorsítva)? Nem zajos? Bírja? Köszönöm előre is!

Előzmény: Hattori Hanzo69 (317)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 317

Ma 800 km-t autóztam a Camry-vel. Egy álom ez az autó. Imádom!

Előzmény: fourplay1 (316)
fourplay1 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 316

 2009-es évjárat volt, tényleg benéztem. Köszönöm a választ. 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (314)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 315

Skoda update: sajnos éppen xarakodik a DSG. (Egy rejtélyes hibaüzenetet és "vész-üzemmódot" dob fel időnként (ECU???) Egyelőre vizsgáljuk, hogy a váltó-mechatronika, vagy esetleg az ACC/ Adaptive Cruise Control hibája áll-e fenn, mert ha utóbbi ki van kapcsolva, akkor nem jön elő a hiba. CAN-BUS rejtelem...)

 

Úgyhogy most éppen hálát adok a Camry üzembiztosságának (-ért).

Előzmény: Hattori Hanzo69 (311)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 314

Üdv.! Biztos, hogy jó Camry évjáratot néztél? Én 2 db idevonatkozó Népítélet-et látok, de egyik sem ír "elmelegedésről". Vagy valami külföldi oldalon olvastad? Link...(?)

Megjegyzem: semmi hasonló tapasztalatom nem volt, még csak hasonlóról sem. Fórumon /FB-on sem olvastam ilyet.

2020 / 80.000 km (második autónak használt) Camrynknél a jobb hátsó (ajtóban található) JBL hangszórót kellett kicserélni. Ennyi hibája volt.

Előzmény: fourplay1 (313)
fourplay1 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 313

Üdvözletem! Érdeklődnék a Camry típushibáit illetően ha van valakinek az alábbiak közül tapasztalata kérem ossza meg velem. A népítéletben olvastam egy meglehetősen ijesztő véleményt és máshol is az akkumlátor, generátor, fékrendszer, indítómotor, kormányrendszer valamint a motor elmelegedésével és teljesítményével kapcsolatos problémákról. Nos mivel évek óta egy 1.8 benzin Avensissel járok - meg néha az asszony KIA Riojával - nagyon hozzászoktam a hibamentes életmódhoz. Most viszont megláttam egy fekete Camry-t a mobile.de oldalon és szerelem lett első látásra. 2020, 100 000 km-rel. De a vélemények alapján egy kissé elbizonytalanodtam.   

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 312

Nagyon sokat megyünk, ... különösen én. Kell legalább két üzembiztos autó.

Előzmény: mlas45 (309)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 311

A Skoda olyan közismert okosságain kívül, (mint pl. az ajtókba tehető esernyők, jégkaparó a töltőnyílás mögött, csomagtér-akasztók, kivehető zseblámpa, stb.) olyasmik tetszenek nagyon, hogy

 

- a hátsó ajtók kilincsein is érvényes az érintős nyitás/zárás (a Camrynél néha bonyolult visszakászálódni az első ajtóhoz, - pl. garázsban...)

- tolatás után, előremenetben is marad a tolatókamera képe a kijelzőn, kb. 10 km/h-ig (ami nagyon okos dolog, és azóta hiányolom a Toyotából.) Ráadásul egy gombbal szinte bármikor bekapcsolható a kamera. (Utazó tempóban még nem próbáltam, de amikor értelme van...)

- nagyon apróság, de nálam nagyra emelte a minőség-(és átgondoltság-)érzetet: a napellenző bepattintóját fémből(!) készítették. Én minden nap, reggel nappal szemben és oldalt megyek... Tehát hajtogatni kell. Igaz, nem a Camrynél, de a korábbi Orlandómnál egy idő után kikopott a műanyag, és lifegett. A Toyotánál is mindig tartok ettől, mert a műanyagnál csodák nincsenek; Ha sokáig pattintgatod - el fog kopni.

Le a kalappal, hogy a SuperB-nél ilyen "semmiségre" is figyeltek.

 

De hogy a Camry-t is dícsérjem (ismét): a kocsiszekrény csavaró-szilárdságavagyhogyhívják (pl. járdára le-/föl- álláskor láthatóan, hallhatóan sokkal jobb)

és - amint már írtam, - a 190 LE-s Skoda dízel-motor nem szenvedés a Camry után, de azért lomhább/ viszont a 150 LE-s szerintem már nagyon kevés lehet ehhez a kasztnihoz. (Barátom próbálta és mondta is, hogy "szinte tolni kell.") Azt is meg kell szokni, hogy a gázpedál lenyomása után - legalábbis a dízel Skodrik,  - még "gondolkodnak" egy pár tized másodpercet és csak utána ugranak. A Toyotánál ilyen késlekedés nincs. (Normál és Sport módban.../ Eco-ban is inkább csak "nyúlós" ...)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (306)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 310

A cégünknek (cégemnek) van (egy flottája). Nekem egész életemben, - leszámítva a gyerekkori pedálos Moszkvicsomat, - egyetlen autó(m) volt csak (a nevemen). Egy VW Polo :)) Most sincs saját autóm...

A Camry egyébként "megy át" a kisfeleségemhez; Ő fogja használni.

Előzmény: mlas45 (309)
mlas45 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 309

Akkor most neked van egy Totya meg egy Skodri is? 

Én is váltanék, betöltöttük az 5-t, valami villanyon agyalok...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (306)
kisfo Creative Commons License 2024.01.21 0 0 308

köszi :-)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (306)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 307

el kell fogadni

Előzmény: Hattori Hanzo69 (306)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 306

Röviden: mindkettő qva jó autó. A Camry hibrid hajtása, utazási komfortja, sőt bizonyos szempontból a futóműve jobb/sportosabb. A Skodának viszont a sok apróbb-nagyobb okossága, műszerfala, infotainment kijelzője, rengeteg beállítási lehetősége - jobb.

Nem beszélve arról, hogy "világjáró" kombit választottam a SuperB-ből, - nagy tetőablakkal, vonóhoroggal...; Ami ugyebár egyik sincs (opcionálisan sem) a Camryben.  A Skodámban nincs HUD, viszont a Crystal Lighting led mátrix lényegében "agyonveri" a Camry fényszóróját (ami pedig szintén egyáltalán nem rossz)...

 

A Camry bézs belsővel mindenképpen elegánsabb, de az esti kivilágításban a Skodri talán még szebb egy fokkal. A SuperB helykínálata, csomagtér nagysága valóban verhetetlen. Ma azt néztem, hogy a tervezett síelésünkhöz nem is biztos, hogy kell majd a tetőbox; (Igaz, most csak hárman megyünk majd...). A kinyitott sí-alagúttal, a sílécek éppen hogy csak a hátsó könyöktámaszig érnek.

 

A Camry 218 LE, A Skoda 190... és pont ennyi különbség érződik közöttük. Ha a Camry-t ECO módba álllítom, akkor még mindig egy (vastag) hajszállal felette van a Skoda menetdinamikájának. A dízel nyomaték viszont.... (Majd vontatásnál meglátjuk.)

A Toyota hatótávja kb. fele a Skodáénak. Utóbbi 860-1050 km!

A téli fogyasztás nálam mindkettőnél 7.2-7.5l/100km (nagyon sok autópályával) , de azért adjuk hozzá a dízelhez kb. 8000 km-enként az AdBlue-t is

 

Jó (jobb), hogy a Camrynél nem kell marháskodni a Start/Stop rendszerrel és a kézifékkel. A SuperB-nél azért erre oda kell figyelni.

 

Apróság: a Skoda ülésfűtése (max. fokozaton) - pár perc alatt - szinte égeti az ember hátsóját. Ilyenkor (az ü.f. bármely fokozatán) bekapcsolja a kormányfűtést... ami nagyon patent, és szintén nem (volt) rendelhető a Toyotához.

 

Szóval a két autóból tudnék gyúrni egy (számomra) tökéletest.

 

Hibák: a Toyotánál 3éves (+ 1 napos) korában bemondta az unalmast a JBL hangszórója (jobb hátul.) A Skoda borzasztóan érdekes és változatos hangjelenségeket (szuszogást, zizergést, halk nyiszorgást, bizony néha zörgéseket, sőt csak jobb hátul hallható rejtélyes / nagyon halk "Zííí-zíííí-zíííí- vészjelzést") produkál; Ami megszokást igényel. Ezek nem hangos dolgok, de el kel fogadni, hogy "ez ilyen" és a jelek szerint "nem kóros". Valószínűleg mindent (is) hűt... Pl. még a fényszórókat is. A hűtő ventillátort - még télen is - képes hosszú percekig üzemeltetni, megállás után. Ez főleg rövid városi etapok esetén fordul elő. A Toyota - mindig és mindenkor - sokkal csendesebb.

 

A SuperB-nél, az egyetlen kóros hang az elülső lengőkar szilent(ek)-ből jött. 150E km-nél szerintem nem annyira váratlan ennek az elhasználódása/ cseréje. (Meg is történt.)

 

Most egyelőre ennyi. Akit érdekelnek még részletek, az kérdezzen - bátran.

Előzmény: kisfo (304)
mlas45 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 305

Nekem tetszettek a Skodrik, végül is VW gruppe, agyaltam rajta, elég jó minőség... meg jó árat is adtak volna rá. Aztán mégis 3-as lett 2019-ben.

A Camryt igazából nem ismerem, a Lexus tesóját próbáltam anno, de az nem az én világom - olyan nagyom "amerikai" volt, hajó feeling. A 200 LE is biztos megvolt benne, de valahogy a hibrid miatt nem éreztem. Az ára is 13 lett volna (2019) szóval azt gyorsan elvetettük.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (303)
kisfo Creative Commons License 2023.11.16 0 0 304

reszletek erdekelnének (bar egyikem sem lesz sosem...mert nem akarok ilyet :-)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (303)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2023.11.15 0 0 303

Hónapok óta megy az összehasonlítás egy eléggé magas felszereltségű, 190 lovas dízel Skoda SuperB-vel. Érdekes az összevetés ...

Előzmény: mlas45 (300)
kisfo Creative Commons License 2023.11.15 0 1 302
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 301

A küszöbökön még rajta van a fólia ... Milyen bontás? :)

Előzmény: mlas45 (300)
mlas45 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 300

Akkor Toyota Camry bontódik?

(ilyen hirdetéseket szoktam olvasni öreg autók esetén :D)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (299)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 299

Ma 4 éve gyártották a Camry-nket. Boldog szülinapot, Camryke! ;)

mlas45 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 298

Igazából én is ezért nem vettem dízelt 2019-ben. Ment a hiszti ellene - és azóta se történt lófax se, mindenhova bemehet az EU6 vagy hogy híjják besorolással.

Egy előnyöm lett, ha el akarom adni, akkor D 200 db van a hahun, B meg 20 :DDD és egyébként kevesebbet eszik, mint a D elődje :)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (295)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 297

A CX-60-nak - azt hiszem - a váltóját találták eléggé butuskának. Amit még nagyon tanulmányoztam (mert egyik ismerősöm egy komoly szerencsejáték nyereményből (!) ezt vett), az a Nissan e-power technológia. Az ő Qashqai-át vezettem, de az X-trail jobban érdekelne.

Előzmény: fenderazigazi (294)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 296

... egy Camry pedig midig kiválóan eladható lesz, akár pl. taxinak is.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (295)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!