Nem olvastam a művet. (Van, lett volna erre egyáltalán módom?)
Viszont láttam/olvastam a szerző(k) portréját. Ezek szerint, előítéletes vagyok. Mint a Saul fia esetében; előbb láttam a hírverést… mint a filmet. Ezért volt kínszenvedés a film?
Mit sugározhat, lehet-e meghatározó a szerző portréja – a szubjektív benyomás?
Mi, ki volnék én, hogy egyetlen (vagy több) állókép alapján, helyesen ítéljem meg a szerzeményt – a díjesőt eredményező, mindezek tükrében (állítólagos) remekművet? Mihez képest?
Milyen dilemma ez?
Önmagam kell(ene) előítéletesnek ítélnem akkor, vagy a szerzőt, a(z örökölten, önkéntelenül, gyakorlatiasan) hatásvadász alkotót – ha úgy érzem, hogy a szemembe hazudott?
Idézet: „Olvasson már el egy másik könyvet is!”
Vagy csak nem arról van szó, hogy ugyanazt, végre sikerült másként megfogalmazni?:-)