Keresés

Részletes keresés

trebront Creative Commons License 2024.06.25 0 0 79

azt én is néztem, de én csak a nyíltvonalat ismerem, ez meg kitudjamilyentelepen van.

azóta már volt máshol hozzászólása vendégsínnek, de ide nem válaszolt. ezért életem első mínuszát ki is osztom neki.

Előzmény: Zsivany3 (78)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.06.25 0 0 78

Szerintem nálunk nincs ilyen vegyes kavicsú ágyazat.

Előzmény: trebront (76)
smnks Creative Commons License 2024.06.24 -1 0 77

...Hát igen, amég nincs konkrét kérdés, addig a "mindenki mondja, ami eszébe jut (a képről)" játék van érvényben. 😀

 

A képen látható vevőfejről nekem az ETCS jut eszembe, mert mind az EVM, mind az INDUSI vevőfejei máshogyan néznek ki, és máshol vannak elhelyezve.

Persze dunsztom sincs, hogy Dániában milyen rendszerű vonatbefolyásolást használnak/használtak az ETCS előtt, ill. annak hiányában a helyett, és hogy annak a vevőfeje hogy néz ki?

Az ETCS -ről viszont, mintha azt írták volna, hogy az (egyelőre?) nincs ezeken a mozdonyokon.

Előzmény: trebront (76)
trebront Creative Commons License 2024.06.24 0 0 76

gondolom az, h a sín és a keresztalj az magyarországon belül van-e, vagy h a doboz az EVM-e.

de ha van infója, akár meg is írhatta volna.. mert a legutolsó MÁV hír szerint "tervezi" a lízinget, nem pedig "szerződött". ami azért nem ugyanaz, főleg ha pénzt is kell mögé tenni.

Előzmény: smnks (75)
smnks Creative Commons License 2024.06.24 -2 0 75

 

Vonó (és fékező erő átadó) rúd.

...

Vagy, hát mi a kérdés?  🙂

Előzmény: Vendégsín (73)
trebront Creative Commons License 2024.06.23 0 0 74

tipp: balra DSB-ME forgovaza, középen fényesre pucolt doboz, jobbalul meg egy jeladó/jelfogó

Előzmény: Vendégsín (73)
Vendégsín Creative Commons License 2024.06.23 -1 0 73

Lehet tippelni:

 

trebront Creative Commons License 2024.06.11 0 3 72

ezek csak lízingelt gépek lesznek, távfelügyelettel (legalábbis azt írták valahol h van benne). nem hiszem h a tulaj belemenne kőbányai-piacos alkatrészekbe.. még ha az ganz.gyár is volt régen :)

Előzmény: torokb2 (71)
torokb2 Creative Commons License 2024.06.11 -1 2 71

Vajon mi az elképzelés a karbantartásról? Például majd ezekbe is építünk be hamis kínai tirisztorokat mint a BDV motorkocsikba?

Előzmény: smnks (67)
smnks Creative Commons License 2024.06.11 -1 0 70

Ez akadály?

Állítólag 175 km/h a végsebessége, ETCS pedig a saját tulajdonú startos gépeken sincs, mégis mászkálnak arra 160 -nal.

Előzmény: Zsivany3 (68)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.06.11 -1 0 69

Vajon a ZWS-t akarja használ majd rajta a Start?

Zsivany3 Creative Commons License 2024.06.11 -1 2 68

"Nekem eszembe jutott még a Győr - Komárom - Székesfehérvár - Pécs összeköttetés újraélesztése is."

És Komárom és Győr között meg 160-nal? :D 

Előzmény: smnks (67)
smnks Creative Commons License 2024.06.10 -1 0 67

Vajon manapság mennyi egy MÁV-os szili, gigant, vagy traxx átlagos havi futásteljesítménye?

...

 

Kicsit más: jómagam nagyon örülök, hogy újabb nagydízelekkel gyarapszik az államvasúti flotta!

De  -a jelenlegi menetrendet nézve-  kicsit aggódom is, hogy vajon ki lesznek-e használva, különösen a nyári, balatoni szezon befejeztével?

Hogy erre igen legyen a válasz, úgyhiszem, a menetrendhez is hozzá kéne nyúlni! De ez decemberre pont kapóra jönne!

Mire gondolok? Egy kis ötletelés:

- Korábban már létezett, közvetlen, fővárosi összeköttetések újbóli biztosítása két "drótmentes" megyeszékhelyünkre: Salgótarjánba és Szekszárdra.

Lehetőleg ütemes menetrenddel!

Erős a gyanúm, hogy e két viszonylat utasait az évek során sikerült csöndben elűznie a vasútnak az autóbuszra.

De most, a gyöngyösi utasokhoz hasonlóan, talán vissza lehetne őket csábítani a vasútra, eme (ME) 😃 új dízelmozdonyok segítségével!

Természetesen, ahogy korábban is, a szekszárdi járatok tovább közlekednének Bajára. A salgótarjániak pedig, adott esetban, Somoskőújfalura, vagy azon is túlra... Pont mostanában olvastam vhol, hogy a ZSSK illetékesei szeretnék újraéleszteni a "behalt" vasúti összeköttetéseiket hazánkkal! Nosza, itt lenne rá egy lehetőség!

De tizenöt mozdony nyújtotta kapacitás talán még ezekkel a járatokkal sem lenne kimerítve.

Nekem eszembe jutott még a Győr - Komárom - Székesfehérvár - Pécs összeköttetés újraélesztése is.

Vagy az északbalatonparton újból "normális" gyorsvonatok bevezetése, amik csak ott állnának meg, ahol régen.

Lehet, hogy kezdetben nem lenne annyi utas, amennyi indokoltnak mutatná mindezt, de az itt sokszor hivatkozott tarifareformmal együtt talán mégis megszeretnék, és kihasználnák az utasok ezen járatokat is.

A puding próbája az evés! 😀

 

Fentieket senki ne lihegje túl: ez itt csupán csak egy ötletelés!

Persze lehet kritizálni, lehet hülyézni, de lehet rajta elgondolkodni is.

Mindenesetre jó lenne, ha (a remélhetőleg) érkezendő, tizenöt (nekünk) új dízelmozdony hasznos és testhezálló feladatokat tudna kapni, lehetőleg a személyszállításban!

Előzmény: Ugly Kid Joe (66)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2024.06.09 0 1 66

A DSB-nél ezeknek a mozdonyoknak a havi futási teljesítménye 20-25 000 km volt. Dániában viszonylag rövid távolságokat tettek meg egy-egy vonattovábbítás alkalmával, naponta akár többször is.

Előzmény: smnks (65)
smnks Creative Commons License 2024.06.08 -1 0 65

Érdekes, milyen sokat ért közülük baleset DSB pályafutásuk során!

Vagy ez nem is rendkívüli egy átlag mozdonynál?

Előzmény: Ugly Kid Joe (64)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2024.06.08 0 1 64
Előzmény: smnks (63)
smnks Creative Commons License 2024.06.07 -1 1 63

Szép napot!

 

Előhozom ezt a topicot, amely talán átmeneti helye lehetne a MÁV-START által bérelni szándékolt dízelmozdonyokról szóló eszmecserének.

Új topicot szerintem sem érdemes nyitni neki, amég nem 100% a dolog.

 

Aki esetleg még nem tudná miről van szó:

 

https://iho.hu/hirek/hasznalt-de-kivalo-allapotu-dizelmozdonyokat-szerez-be-a-mav-start-240605

 

 

Kezdetben linkelnék innét a fórumról egy felvetést, amit némileg jogosnak érzek:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167168728&t=9118421

 

Ehhez kapcsolódva én meg azt kérdezném, vajon mely "nagyforgalmú, nyugatmagyarországi vasútvonalak" -ra gondol a hivatalos közlemény, mely az új(onnan jövő) mozdonyok egyik első, várható bevetési területe lenne, a balatoni szezon után?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 62

ja meg a cikkből pár dolog kimaradt ami modern dolgok a vezetőálláson megvannak pl. kapcsolóval állítható napellenző, világítás módok, megosztott, több funkciós ETCS DMI,

Előzmény: ismét1435mm (61)
ismét1435mm Creative Commons License 2023.12.30 0 2 61

Ugyancsak gyenguci lenne a Stadler új villanymozdonya, ha úgy lenne, ahogy az IHO-ban írták:

 

leginnovatívabb termékét, az Euro9000-et. A mozdony létrehozása alátámasztja a svájci központú gyártó elkötelezettségét és úttörő szerepét a vasúti árufuvarozás jövőjének alakításában. Kilencezer wattos teljesítményével jelenleg az Euro9000-es az egyik legerősebb mozdony az európai piacon.

 

Lemaradt a "kilo".

SKL14 Creative Commons License 2021.01.28 -1 1 60

Erősen kezd a Stadler az új évben:

 

http://www.railvolution.net/news/the-first-euro9000-locomotives-are-heading-for-testing

 

Magyarra fordítva: fogj 2.5 V63-ast, rakj hozzá még egy M63-at, gyűrd be az egészet egy 6 tengelyes mozdonyba, ami persze legyen többáramnemű, és már kész is.

György barát Creative Commons License 2020.09.16 0 0 59

Az állomási bonthatóságra gondoltam. 

 

A svájci gép nyolc megawattjával széttépett néhány csavarkapcsot, amikor egyedül húzta a vonatot. Ezért álltak át a szerelvény közepére is és/vagy végére is sorolt (kisebb) mozdonyokra. 

 

Előzmény: SKL14 (58)
SKL14 Creative Commons License 2020.09.16 -1 0 58

Mindenesetre a logika és a karbantarthatóság azt diktálja, hogy bontható legyen, képek alapján nekem úgy is tűnik. Szerintem a 6 szekció teljesen ugyanaz műszakilag, csak a két végén van vezérállás, meg a 6-ból  4-re el van osztva a 4 áramszedő.

 

Itt van egy reklám videó is róla:

https://defence.pk/pdf/threads/china-rolled-out-the-worlds-most-powerful-electric-locomotive.678754/

 

Nekem itthonról (Európából) a IORE jut eszembe elsőre róla, csak az rettenet mennyiségű vasércet húz, nem szenet.

https://hu.wikipedia.org/wiki/MTAB_IORE

Előzmény: György barát (57)
György barát Creative Commons License 2020.09.15 0 0 57

A cikkből nem derül ki, hogy a hat rész bontható-e? 

Mert nekem az SBB 11852 Ae 8/14 jutott eszembe. 

 

Előzmény: SKL14 (56)
SKL14 Creative Commons License 2020.09.11 -1 0 56

Ezen cikk a Shen 24-ről mindenképp ide tartozik:

 

 

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/09/02/a_vilag_legerosebb_mozdonya

 

Belegondolva akkor most hány világrekordot is bitorolhat egyszerre?

- legerősebb

- leghosszabb

- legtöbb tengely

- legnehezebb

- ...?

 

Nem semmi, de, hogy miért nem volt jó 2x3 szekció, vagy 3x2 szekció, netán 2x2 szekció 3 tengelyes forgóvázakkal, azt valószínűleg csak a Párt tudja...

SKL14 Creative Commons License 2020.08.24 -1 1 55

Volt már szó erről az apróságról, itt egy szerintem tök jó cikk manhattani jóvoltából:

http://vilagvasutai.hu/amerikai/amjarmu/bipolar/bipolar.html

SKL14 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 54

Teljesen igazad van, a pu. még nem Soroksáron van, csak a Soroksári út mellett, nem voltam elég alapos! 

Előzmény: bahnofficial (53)
bahnofficial Creative Commons License 2020.08.21 0 0 53

Üdvözlet!

 

Pontosabban Soroksári út Rendező pu.-on.

Előzmény: SKL14 (52)
SKL14 Creative Commons License 2020.08.20 -1 0 52

Klassz kép, klassz gép! :)

 

Ennek apropóján egy kis nosztalgia, az első (másik:) ) gép első festésvariánsa, még az átvételkor Soroksáron 2012 júniusban:

 

Előzmény: szalamander007 (51)
szalamander007 Creative Commons License 2020.08.17 -1 2 51

György barát Creative Commons License 2020.07.14 0 0 50

Pardon! 

 

Éppenséggel lehet akár (2'Co1)(2'Co1'Bo') is. Sajnos nem találtam korrekt leírást. 

 

 

 

Előzmény: György barát (49)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!