Horrorkaravánokról írnak a hazai portálok, szinte minden hétre akad egy, kettő. Ezek vélhetően nem Magyarországon „születnek”, vagyis a határokon is átjönnek. Átjönnek az osztrák-magyar határon, esetleg már a német utakon is jönnek. Hogy a fenébe tudnak eljönni akár több száz kilométert a határtól, miért nincs erre apparátus, ha már ennyi jön? Tudjuk, hogy a cél nem Magyarország, de mi vagyunk az elszenvedők. Például Romániában ezeknél kisebb kihágásokért elveszik a jogosítványt!
― áprilisban egy baleset után összefoltozott romkisbusz robogott végig az országon,
― májusban a horrorkaravánok császárát kapcsolták le Püspökladánynál
― június elején pedig egy román autós az M3-asra egy kombájn vágóasztalát vontatva hajtott fel
― június végén a rendőrök az M1-esen lekapcsoltak egy román kisbuszt, ami egy másik kisbuszt vontatott, amire utánfutó volt kötve.
― pár napra rá újabb horrorszerelvényt kapcsoltak le
― július legvégén a budaörsi kivezetőn vontattak egy utánfutót, aminek egy kereke hiányzott
― augusztus elején egy százkerekű horrorkaraván robogott végig az M5-ösön
https://index.hu/belfold/2019/08/17/horrorkaravan_m1-es_lekapcsolva_egyedi_vontatoeszkoz/
Amelyik szemre szabályos, az meg megy mint az állat, a szabályok szerint csak nyolcvannal haladhatna autópályán de néha a belső sávban mennek százharminc felett, az utánfutón egy méretes SUV-val. Ezeket csak elszenvedjük, rendőr ha látja elfordítja a fejét, hogy ne kelljen intézkedni.
A Svédországból indult kolosszus afgán üzemeltetői a biztonságos szállításra alkalmas felépítményt eltávolítva két teherautót pakoltak egy biciklivel megfejelve egy harmadikra. Az ingatag rakományt hevenyészetten rögzítették, a járművezetőnek munkaszerződése nem volt, a fuvarengedélyek is hiányoztak. A horrorisztikus jelenség több mint 30 százalékos túlsúllyal közlekedett.
Szóval nem itthon buherálták, hanem az EU-n keresztül jött. És eddig nem tűnt fel senkinek?!
Jövőre hatékonyabban büntethetik majd a horrorkaravánokat
Akár félmillió forintos közigazgatási bírságot szabhatnak ki a jövőben az ellenőrző hatóságok a szabálytalan vontatást végző, túlsúlyos és túlméretes járműszerelvényekre akkor is, ha azok személyautókból vagy kistehergépkocsikból állnak
A közúti közlekedési törvény vonatkozó rendelkezése a bírság vagy a pénzkövetelés biztosítás megfizetéséig teszi lehetővé a jármű visszatartását. A személyautókra és kisteherautókra is kiterjesztett szankcionálási lehetőség egyúttal tehát a járműszerelvények forgalomból való azonnali kitiltását is megalapozza. A továbbhaladás kötelező feltétele a bírság megfizetésén túl a közlekedésbiztonságot veszélyeztető állapot megszüntetése.
b) a jármû ajtajainak, illetõleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
Kibaszottul gátolta a rakomány a rakfelület hátsó oldalfalának lezárását.
Szar szigszalaggal odagányolta, ami bármikor ha elszakad vagy lecsúszik, máris nem látszik egyik hátsó lámpája sem a teherautónak.
Védd csak a kókány haverodat, balliberális. Nagyon jól tették a rendőrök, hogy kiszedték a faszba a forgalomból ezt a barmot.
Kíváncsi vagyok, Ausztriában meddig jutott volna ezzel a szarral. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a határig rendes trailer hozta a Land Rovert (?), és csak itt vette fel a lepukkant teherautóval a román, mert itt pár tízesből meg lehet úszni hasonlót. Nagyon helytelenül.
Nem lóghatott volna túl, mert nem tartotta be a túlnyúló rakományra vonatkozó előírásokat.
Kurvára semmi szükség nincs a III. évezredben erre az ügyeskedő, a kilincset az orrával kinyitó román fajtára.
Pont elég, hogy úgy néz ki a tákolmánya, mint amiről bármikor leeshet a rakomány. Önmagában már emiatt kurvára semmi keresnivalója nincs a horrorkaravánjának a magyar utakon.
"A rakományt a jármûvön - annak belsejében, illetõleg rakfelületén - úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. "
"...láthatóan nem jelentett semmiféle veszélyt: a spanifer tökéletesen ellátta a feladatát, azaz elmozdulás nélkül rögzítette a rakományt."
"b) a jármû ajtajainak, illetõleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;"
"(5) Ha a rakomány méretei miatt a (2) bekezdés g) pontjának rendelkezése nem tartható meg, nyitott rakfelületû jármûvön a rakomány úgy is elhelyezhetõ, hogy a rakfelületen túl elõre (legfeljebb a jármû elejéig), illetõleg a jármûvön túl hátra (legfeljebb két méterre, de a rakfelület hosszának felénél nem nagyobb távolságra) vagy oldalra (úgy, hogy a rakomány és a jármû együttes szélessége a 2,5 métert ne haladja meg) kinyúljék."
Futólag említést tettél róla, pedig teljes mértékben kiütötte a 2/b-t. Amit ez miatt idézned sem kellett volna.
"Te hagytad ki a többi pontot, miszerint a rakományt úgy kell rögzíteni, hogy az ne jelentsen veszélyt a közlekedés biztonságára."
Pontosan azért, mert láthatóan nem jelentett semmiféle veszélyt: a spanifer tökéletesen ellátta a feladatát, azaz elmozdulás nélkül rögzítette a rakományt.
Azt hogy ez valamiféle "horrorkaraván" lenne, már csak a fideszes habverők szeretnék belelátni az ügybe.
A rakományt a jármûvön - annak belsejében, illetõleg rakfelületén - úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány
b) a jármû ajtajainak, illetõleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
Ez nem szempont. A biztonság nem szempont. A szempont az az, hogy a horrorkaravános megússza maximum alkalmi 10 ezres büntetéssel az ámokfutását, amit üzletszerűlen nap mint nap elkövet.
Nem is csodálom, hogy az ötös pontot kihagytad, fideszes.
(5) Ha a rakomány méretei miatt a (2) bekezdés g) pontjának rendelkezése nem tartható meg, nyitott rakfelületû jármûvön a rakomány úgy is elhelyezhetõ, hogy a rakfelületen túl elõre (legfeljebb a jármû elejéig), illetõleg a jármûvön túl hátra (legfeljebb két méterre, de a rakfelület hosszának felénél nem nagyobb távolságra) vagy oldalra (úgy, hogy a rakomány és a jármû együttes szélessége a 2,5 métert ne haladja meg) kinyúljék. A pótkocsit vontató jármû rakománya hátra nem nyúlhat túl a rakfelületen.
"Pontosan ezt a hozzád hasonló sunyi ügyeskedő által vezetett csotrogányszerelvényt hívja a köznyelv horrorkaravánnak."
Tehát a sunyi fideszes szerint "horrorkaraván"="nincs piros rongy a rakomány végén".
(2) A rakományt a jármûvön - annak belsejében, illetõleg rakfelületén - úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány
b) a jármû ajtajainak, illetõleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
d) úgy legyen rögzítve, hogy el ne csússzék, le ne essék, ki ne ömöljék, továbbá olyan módon legyen lefedve (letakarva), hogy le ne szóródjék;
g) a jármûvön - a (3) és (7) bekezdésben foglalt eseteket kivéve -, illetõleg annak rakfelületén ne nyúljék túl.
Ez utóbbit az 5. bekezdés ütné, de a 6.-at sem tartotta be:
(6) A jármûvön túlnyúló rakományt (álló jármûvön is) legalább 40x40 cm méretû piros vagy piros-fehér csíkos zászlóval, illetõleg táblával, éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ezen felül a hátra kinyúló rakományt piros fényû lámpával és piros fényvisszaverõvel, az oldalra kinyúló rakományt elõre fehér fényû lámpával és fehér fényvisszaverõvel, hátra piros fényû lámpával és piros fényvisszaverõvel meg kell jelölni. A rakomány külsõ széle és a lámpa átvilágított felületének, illetõleg a fényvisszaverõnek a külsõ széle között - vízszintes irányban - legfeljebb 40 cm távolság lehet. Az oldalra kinyúló rakomány lámpával és fényvisszaverõvel való megjelölése mellõzhetõ, ha a rakomány legszélsõ pontja a jármûnek az azonos oldalon levõ helyzetjelzõ lámpájától - vízszintes irányban - 40 cm-nél nincs nagyobb távolságra.
Pontosan ezt a hozzád hasonló sunyi ügyeskedő által vezetett csotrogányszerelvényt hívja a köznyelv horrorkaravánnak.
Rendkívül seggbuta agyatlan idióta elmeháborodottak ezek, akik így indulnak útnak. Helyből be kellene zárni őket az elmegyógyintézetbe, mindenfajta vizsgálat nélkül.