A fiam 2017. augusztusában, 15 évesen sikeres KRESZ és Forgalmi vizsgát tett kismotorra. Viszonylag sokat megy forgalomban, így ki is használja a jogosítványt. Most pedig jelentkezne autóvezetésre. A kérdés egyerű (vagyis egyszerűnek tűnik). Érvényes "AM" jogosítvány ellenére végig kell-e járnia az elméleti képzést is vagy amennyiben jelzi, hogy érvényes jogosítvánnyal rendelkezik (persze más kategóriára) elég lenne neki csak a forgalmi vizsgára való jelentkezés is?
A full jogosítványomat úgy sikerült összehozni, hogy csak egyszer buktam.
Először is a segédmotor-vezetőt szereztem meg. Aztán az A-t. Majd B-C(ahogy pénzem volt)...aztán az E...nos ezt is, mint az összes többit végigültem a kreszből, nem volt pardon. Pedig azt hittem kenem-vágom, mégis E kreszvizsgán egy pont hibádzott.. majd egy cég fizette a D-t, ott is végig kellett ülni a kreszt...sőt, egyre keményebb volt..
Hogy miért írom le ezt a sok zagyvaságot? azért, mert szerintem a kreszt sosem tudom hibátlanul, pedig minden nap közlekedem...(itt Budapesten)
Még annyit, hogy a sorsom úgy hozta, vezethettem szolgálat buszt Isztambulban is. Addig azt hittem Budapest egy nagyon forgalmas város, mindent tudok..nos Isztambulban jöttem rá, hogy tévedtem..aztán távolkeleten is buszoztam..
...most itthon a budapesti forgalom egyszerűen dögunalom...
szóval kell a kresz, és kell a forgalmi gyakorlat...tudom, mert végigjártam a fokozatokat. A moped gyakorlat volt a legfontosabb, mert ott derült ki, hogy állandóan le akarnak szorítani, résen kell lenni.
Nagyon jó kresz kvíz appok vannak androidra...érdemes letölteni. meglepőeket kérdeznek.
"Megkérdezhetem, hogy az elmúlt majdnem 2 évben nagyjából hány km-t vezetett a fiad? (persze robogóra gondoltam)"
Az elmúlt 23 hónapban 629 km-t vezetett a gyerek. A legnagyobb részét (mindegy 70-75%-át) a faluba és a szomszédos faluba, s a fennmaradó részt a városba. Persze a faluk közötti és a falu-város közötti szakaszokat beleszámítva.
"Ha örököltről, akkor hány kilométer volt benne az előtt, hogy a fiad használatba vette?"
Ha jól emlékszem, akkor nagyjából 2,5 ezer km volt benne, de ebben már nem vagyok biztos. (Arra emlékszem, hogy a néhai férjem inkább használta már a vége, vagyis az utolsó 2-3 évben az autót, de előtte sokkal inkább a "mini" robogót) Amikor a fiam elkezdett vele járni, akkor le lett 0 a km órája.
Először is részvétem neked és a fiadnak is. Nem lehetett könnyű és nem is könnyű egyedül felnevelni egy gyereket.
A motoros jogosítványok megszerzésének az a része, ami a KRESZ-re vonatkozik elvileg mindenhol egyforma. Elvileg a forgalom is azonos. Ám van egy óriási különbség az "AM" kategóriába sorolt járművek és azon járművek között, amelyet a "B" kategóriás jogosítvánnyal jogosult vezetni. Az első nagy különbség a jármű súlya (súlyhatára). A másik nagy különbség a kinézete (bár elvileg bizonyos motorok vezetéséhez is "B" kategória szükséges) és az ebből is adódó szélessége. A harmadik a maximálisan elérhető sebesség. Nehezen képzelhető el, hogy bármely segédmotorkerékpár képes lenne 120-130 km/h sebességgel haladni bárhol is. (Ha jól tudom egyébként talán 80 km/h a maximum, amit eltud érni egy ilyen járgány).
Megkérdezhetem, hogy az elmúlt majdnem 2 évben nagyjából hány km-t vezetett a fiad? (persze robogóra gondoltam)
A kérdésedre válaszolva:
Igencsak logikátlannak érezném, hogyha a KRESZ-t is végig ültetnék vele, viszont fennállhat az esélye annak, hogy az elméleti (vagyis KRESZ) oktatás mellőzésével nem mehet forgalmi vizsgára.
Én viszonylag régen vizsgáztam (1967) KRESZ-ből és forgalomból is. Bár a szükség esetére mindig meghosszabbítom, de mára már nagyon keveset ülök volán mögé, ami így 71 évesen talán érthető is.
Szerintemnem kell, hogy újra járja az elméletet. Az már más kérdés, hogy vélhetően külön forgalmi vizsgára meg nem tudom, hogy lehet-e vagy sem jelentkezni.
Nem egy hátrány, hogyha több lábon áll, vagyis megtanulja a mechanikus és az automata váltós autók kezelését is.
Most ez nem is kizárólag pénzügyi érték miatt fontos, mert a fiam az édesapja halálát követően akkori értéken is több mint 1,5 millió forintot örökölt. Anno is ebből tette le a jogosítványt és azóta is folyamatosan le van kötve a pénz. A fontosabb rész az idő, hisz nem mindegy hogy mennyi idővel számoljon a KRESZ, a forgalmi vizsga terén.
Az is igaz, hogy azon elgondolkozott, hogy mindkét váltótípust megakarja tanulni, ami viszont bonyolult lenne. Ez hogyan oldható meg?