2024. május 18-án a gyanúsított az esti órákban hegymenetben közlekedett az általa vezetett szállodahajóval, amelyen a kapitányi feladatokat látta el. A jármű – 33 utassal a fedélzetén – Budapest irányából Komárom felé haladt. Ugyanebben az időben a gyanúsítottal szemben, vele ellentétes irányban, völgymenetben közlekedett – az elsődleges adatok alapján – ittas állapotban az egyik sértett az általa vezetett kisgéphajóval, melyen hét utast szállított. Motorcsónakját a sértett a folyó teljes szélességét kihasználva, indokolatlan irányváltoztatásokkal irányította. Közben a gyanúsított a szállodahajó automata vezérlésével haladt, amikor a jobb part felől a sértett irányt váltott kisgéphajójával a bal part felé, ahonnan egyenesen a szállodahajó felé kormányzott. Amikor a szállodahajó orrához érkezett, hirtelen jobbra kormányzott, azonban az ütközést nem tudta elkerülni és nagy sebességgel nekihajtott a nagy méretű járműnek. Az ütközés miatt a kisgéphajó olyan mértékben rongálódott, hogy elveszítette felúszóképességét, és az elsődleges adatok alapján a motorcsónakot és utasait a szállodahajó maga alá gyűrte. A kisgéphajót irányító sértett és egy női utas azonnal életét vesztette, egy másik utas súlyos sérüléseket szenvedett, de a partra tudott úszni.
Bűnügyi felügyeletbe helyezné az ügyészség azt a hatvanas éveiben járó cseh állampolgárságú férfit, aki vezette azt a szállodahajót, ami egy motorcsónakkal ütközött május 18-án éjjel, a Duna verőcei szakaszán.
A kishajó hivatalosan nem is lehetett volna elöttük. Az egyetlen amiben hibáztak a szállodahajón, hogy nem néztek elég alaposan körül (már ha egyáltalán éjszaka bármit lehetett látni a víz felett). Mindenesetre a darwin-díj kijár a motorcsónak vezetőjének.