Keresés

Részletes keresés

Eddy Wata Creative Commons License 2024.04.13 0 0 1341

Június 1-től 82 perc plusz tartózkodással (Füzesabonytól) jut el a Tisza-tó Balmazba, azért ez durva. Füzesabony 37 perc , Poroszló 7 perc , Tiszafüred 13 perc, Hortobágy 25 perc.

Előzmény: andrasimre (1328)
NickUser Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 1340

Nem lehet tudni, hogy Júniustól visszatérnek-e az Uzsgyik a vonalra? Vagy marad a mostani BZ és Fecske kiszolgálás?

Bár az új menetrend továbbra is légkondis járművet említ (ami az Uzsgyin van, viszont nem minden BZ rendelkezik vele, Fecskén pedig tudtommal nincs).

Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 1339

Lehetne ez a vonalat úgy fejleszteni hogy végig 100 km /h sebsebégre alkalmas pálya legyen. Ha már Balmazujvárosig villamosítva lesz akkor jöhetnének ide akkus Flirt motorvonatok a vonalra lehetne ilyenel akár Eger-Debrecen közvetlen járat.

andrasimre Creative Commons License 2024.04.12 0 1 1338

Érdemes megnézni, hogy csak ennyiben foglalkoztak a vasúttal, de közúttal és busszal 5x ennyit.

Előzmény: Fizolti (1337)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.11 0 1 1337

Ezt a szemetet. 

 

Tehát Regionális közlekedés aktuális kérdései címen egy prezentáció, amiben nincs szó sem a 109-es, sem a 106-os vonal már többször felmerült fejlesztéséről, de még csak a 108-as Balmazújvároson túli szakaszáról, még távlati szinten sem. Konkrét járműbeszerzés sem kerül szóba ide, csak máshonnan történő beforgatás, ami életszerűen kb. azt jelenti hogy horror összegekből villamosított vonalszakaszokra beugrik egy-egy Flirt a 100-asról. 

 

Cserébe van szó arról, hogy milyen sűrűn mennek az IC-k a környéken. 

Előzmény: andrasimre (1336)
andrasimre Creative Commons License 2024.04.11 0 0 1336

https://ktenet.hu/wp-content/uploads/2024/01/4_Dr.Mosoczi_Debrecen_konf_MAV-START.pdf

 

Nagyon örülök a távlati Balmazújváros-Debrecen-Nyírábrány S-Bahnnak és a Köntösgátsorra tervezett IMCs-nek. Remélem, megélem a megvalósulását :) 

andrasimre Creative Commons License 2024.04.08 0 0 1335

Azt sem igazán értem, hogy Kismacs miért kapott vadonatúj megállót, ha nem lesz normális kiszolgálása? Nem kellene minden vonatnak megállni? Vagy álljanak meg csak a balmazújvárosi kirohanósok, de akkor alakítsunk ki egy zónázós ütemes menetrendet. Hétvégén gyakorlatilag nem fog semmi megállni Kismacson, de az Ipari parkban igen....

andrasimre Creative Commons License 2024.04.08 0 0 1334

Azon gondolkozok, hogy talán áthidaló megoldásként a 90-es évekhez hasonlóan lehetne napi 1-2 pár Debrecen-Eger(-Szilvásvárad) járat, egy reggel és egy délután. A nagy kérdés a mikor és mivel. Nyilván ez esetben a kirándulókat kell megcélozni.

 

Amúgy lenne annyi utas, hogy legalább Tiszafüred-Eger között a hivatásfirgalmat 1-2 járattal ki lehessen szolgálni? 

 

Azért szomorít el a visszafejlesztés, mert Debrecen-Eger busz bőven van.

CorsairS Creative Commons License 2024.04.05 0 0 1333

17-es nohab nem a starté, és amúgy is fontosabb dolga van, mint a tiszató ráncigálása.

Egyébként nagypénteken a Keletiben a V43 mögött ott figyelt egy M41-es is a tiszatón, gondolom vitte magával.

Előzmény: Dincsike78 (1332)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.05 -1 0 1332

De van a 017 Nohab az képes 120 km/h re.

Előzmény: Abymot (1331)
Abymot Creative Commons License 2024.04.04 0 0 1331

Olyan dízel szerintem nincs (az erre esetleg felhasználhatók között), amelyik 120-al tudna közlekedni. A hatvani gépcserénél is az a helyzet, hogy onnan Füzesabonyig 4-5 perccel több menetidő kell, mert csak 100/100-as sebességcsoportban tud közlekedni. Ha a Keletitől Füzesabonyig dízellel menne, az 10-12 perc menetidőtöbbletet jelentene, majdnem annyit, mint ami a gépcseréhez kell.

 

Úgyhogy vagy megoldják a Keletiből 8:15-kor indulva és Füzesabonyban gépcserével, vagy a Tisza-Tó vonatnak ez lesz az utolsó szezonja.

Előzmény: névtelen (1330)
névtelen Creative Commons License 2024.04.04 0 0 1330

Kérdés: ha nincs idő gépcserézni, ördögtől való lenne dízellel menni Budapestre, egy alapvetően szezonális vonattal?

Előzmény: andrasimre (1328)
Abymot Creative Commons License 2024.04.04 0 0 1329

"Vizsgáljuk, hogy a járat 8:15 perces Budapest-Keleti indulással el tud-e jutni Füzesabonyig, hogy ott még a gépcserére maradjon idő."

 

Talán nem hiába szajkózom ezt a 8:15-ös indulást...

 

"A Tisza-tó sebesvonat egy kiemelten fontos termékünk, a nehézségek ellenére mindent elkövetünk, hogy elfogadható minőségben tudjuk közlekedtetni.

 

Úgy legyen."

 

Csatlakozom.

Előzmény: andrasimre (1328)
andrasimre Creative Commons License 2024.04.04 0 2 1328

Megkeresésemre a MÁV-Start számomra szokatlanul őszinte hangvételű választ küldött. Némi megjegyzéssel közlöm:

 

A 2024. március 23-án, Társaságunk részére elektronikus úton küldött észrevételét köszönettel vettük. Menetrendi-szervezetünk információi alapján az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:

 

A Debrecen – Tócóvölgy – Macs Ipari Park állomások között május 31-ig tartó vágányzár miatt a szokásos évi első menetrendmódosítás a 108 sz. vonalon csak június 1-től lép életbe.

 

A Debrecen – Füzesabony vasútvonalon a felgyorsult pályaromlás miatt az elmúlt mintegy félévben több új sebességkorlátozást kellett bevezetni, ami késéseket okozott. A március 18-tól kezdődött vágányzárhoz a vágányzári menetrend már ezen sebességkorlátozások figyelembe vételével készült, és a vágányzár után - június 1-től - az alap menetrend is ennek megfelelően kerül módosításra. Sajnálatosan a menetidő növekedés miatt olyan menetrend készülhetett, amiben Eger – Füzesabony között a debreceni vonatok az Agria InterRégió vonatok előtt 6 perccel közlekednének, Füzesabony – Eger között pedig az Agria InterRégió vonatok után 6 perccel, ami nyilvánvalóan gazdaságtalan, azonban Füzesabonyban lehetőség van kényelmes átszállásra.

 

Nyilván ezt tudni lehetett már akkor, amikor bevezették fél évvel ezelőtt. Sőt, már akkor is, amikor elindították a Recsk-Macs tehervonatokat is, hogy az MD-ket és Bz-ket bírta még a pálya úgy-ahogy, de a tehervonatokat nem. A járműhiányt meg sem említik. Nyilván változást a balmazi drót hozni nem fog, mert itt azonnal be kellene avatkozni Hortobágy-Ohat között. 

 

A Tisza-tó sebes vonat mozdonycseréje június 1-től technológiai okokból átkerül Füzesabonyba, a technológiai műveletek elvégzéséhez 15 perc szükséges. Mivel a 108 sz. vasútvonalon vonali biztosító berendezés nem áll rendelkezésre, ezért a vonat csak akkor indulhat el Füzesabonyból, ha az előtte haladó személyvonat beérkezett Poroszlóra. Vizsgáljuk, hogy a járat 8:15 perces Budapest-Keleti indulással el tud-e jutni Füzesabonyig, hogy ott még a gépcserére maradjon idő.

 

Hát igen, nem egyszer lett elmondva, hogy Mezőtárkány és Egerfarmos leépítése súlyos hiba volt és a 21 km-es Poroszló-Füzesabony állomásköz kezelhetetlenül hosszú. Nem is lehet jó menetrendet tervezni a vonalra ilyen feltételekkel. 

Csak kérdezem, hogy e 21 km-re térközt kiépíteni nem kerülne töredékébe, mint legalább az egyik állomást felújítani?

 

Füzesabony vágányhálózata szintén megér egy misét, indokolt is a 15 perc mozdonycsere.

 

Legalább őszintén elmondták, hogy tudják, hogy nem jó a most született megoldás. Szóval talán most lenne értelme ötletelni egy jobb megoldáson és megírni nekik. Nem igazán értem, hogy a vágányzár idejére miért kellett a Tisza-tó sebest Tiszafüredig visszavágni. Ha Balmazújváros túl foglalt ahhoz, hogy befogadja a vonatot, Hortobágyig akkor is mehetett volna. Attól félek, hogy a vágányzár után nem tér vissza Balmazra sem a vonat, nemhogy végig járná a vonalat. Mondjuk, ilyen menetidővel Balmazújvárosról egyszerűbb lesz Debrecenen át Budapestre menni, mint Füzesabonyon keresztül.

 

A vasútvonal valóban látványos fejlődésen megy keresztül a Debrecen – Balmazújváros szakaszon (27 km). Szeretnénk jelezni, hogy a MÁV egész hálózatán az infrastrukturális fejlesztéseket 2007. február óta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., 2023. január 1-jével jogutódként az Építési és Közlekedési Minisztérium végzi, így a Balmazújváros – Füzesabony vonalszakasz felújítása nem a vasúti személyszállítási közszolgáltatást végző MÁV-START Zrt. kompetenciája.

 

Tehát a MÁV saját forrásból nem tud/nem fog a pályára költeni. Ugye a 108-asra szánt belső forrást költik a 106-os vonalon életmentésre, ezt ezek szerint nem tudja a MÁV pótolni, a minisztérium pedig nem ad rá pénzt.

 

A Tisza-tó sebesvonat egy kiemelten fontos termékünk, a nehézségek ellenére mindent elkövetünk, hogy elfogadható minőségben tudjuk közlekedtetni.

 

Úgy legyen. 

 

Megkeresését köszönve, kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

Bbmot_634 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1327

Kíváncsi vagyok, hányszor próbálkoznak még be a Debrecen-Eger közvetlen vonatokra.

Mert ehhez sem megbízható jármű, sem megfelelő pályaparaméter nem áll rendelkezésre...  

Előzmény: Eddy Wata (1326)
Eddy Wata Creative Commons License 2024.03.22 0 0 1326

1. számú módosítás:

Június 1-től a Debrecen-Eger IR-ek megszűnnek.

A Debrecen-Füzesabony személyvonatok IC csatlakozásának lehetősége Budapest-Keleti felé megszűnik.

Páros irányú Tisza-Tó sebesvonat 36 percet fog várakozni Füzesabonyban . A gépcsere  át fog kerülni Hatvanból Füzesabonyba.

 

Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.14 0 0 1325

Most csak Debrecen és Macs Ipari Park között lesz vágányzár, szóval a második ütem lényegi részét nem most fogják csinálni.

Előzmény: Abymot (1324)
Abymot Creative Commons License 2024.03.14 0 0 1324

Az ajánlatkérésben mindenesetre így szerepelt: https://ted.europa.eu/hu/notice/-/detail/627087-2022

 

„Vállalkozási szerződés keretében Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő vasúti infrastruktúra-fejlesztések 2. ütemének részbeni megvalósítása”

A vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek felújítása, korszerűsítése Macs állomástól Balmazújváros állomásig, 100 km/h fejlesztési sebesség figyelembevételével, Balmazújváros állomás átépítésével és a teljes szakasz biztosítóberendezési fejlesztésével együtt.

A projekt Debrecen belterületén tervekkel és engedélyekkel rendelkező Derék utca és Nyugati Ipari Park vasúti megállóhelyek kiépítését is tartalmazza, a kapcsolódó zajvédelmi feladatokkal együtt. A tervezett tengelyterhelés az átépülő szakaszokon 225 kN."

Előzmény: andrasimre (1323)
andrasimre Creative Commons License 2024.03.14 0 0 1323

Jövő héttől újabb hosszú pótlóbuszozás veszi kezdetét a vonalon. Tegnap jártam Tócóvölgyön. Néhány felsővezeték oszlop már kint, a helyük karókkal jelölve a sínek mellett.

 

Most kerül kiépítésre a Nyugati Ipari Park és a Derék utcai megálló is? 

bzmot398 Creative Commons License 2024.01.25 0 1 1322

Én úgy tudom az egrin csíkos inga lesz, a 108-as Csörgő.

Előzmény: 50558227103-5 (1320)
schlumberger Creative Commons License 2024.01.24 0 1 1321

Tatabányán válik könnyebbé a közlekedés.

 

Várjuk ki a végét! Ígértek már ide a  meglévő felüljáró meghosszabbítását, szuper csili-vili hidat, síposseggű lovat, de a választások után mindent elfelejtettek igazmondó politikusaink... Szerintem ebből se lesz semmi.

Előzmény: Törölt nick (1317)
50558227103-5 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 1320

A vágányzár idejére lehet tudni esetleg, hogy milyen szerelvények fognak közlekedni a vonalon?

Illetve ez idő alatt Balmazújváros és Eger között közvetlenül fognak közlekedni az IR-ek? 

Fizolti Creative Commons License 2024.01.18 0 0 1319

Relative egyáltalán nem sok az a pénz.

 

Dehogynem sok. Az időszak vasútvonal átépítési nagyprojektjeinek nagy részéhez képest is drága az amúgy minimális átépült/átépülő vonalhossz és a nem túl nagy műszaki tartalom ismeretében.  

 

 

Előzmény: Törölt nick (1317)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.17 0 1 1318

Azt nem tudom, hogy mikortól lesz de azt igen, hogy amíg a 33-ason dolgoznak addig biztosan nem lesz üzembe helyezve.

Előzmény: andrasimre (1316)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 1317

Relative egyáltalán nem sok az a pénz.

 

Dunántúli város vasútállomásán épít három liftet a MÁV.

 

Az 1 milliárd forintos beruházással Tatabányán válik könnyebbé a közlekedés.

 

https://magyarepitok.hu/kotott-palya/2024/01/dunantuli-varos-vasutallomasan-epit-harom-liftet-a-mav

Előzmény: Lovrin (1315)
andrasimre Creative Commons License 2024.01.17 0 0 1316

Valaki tudja, hogy Kismacs MH mikor lesz forgalomba helyezve?

Lovrin Creative Commons License 2024.01.09 0 1 1315

Ennyi pénzből bármi megoldható

Előzmény: Bbmot_634 (1314)
Bbmot_634 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 1314

De, viszont de a delta csak úgy fért volna el, ha új 4-es felüljáró készül, kicsit arrébb.

Előzmény: Lovrin (1313)
Lovrin Creative Commons License 2024.01.09 0 0 1313

A vágánykialakítás hogy lesz? Régen olyan tervet láttam hogy a 108-as vonali második vágányt nem viszik el Debrecenig a 100-as mellett hanem a fatéri kisállomásba kötik be.

 

Ha az egész fatér igazából csak arra kell hogy a nagyállomás zavartatása nélkül irányt tudjanak váltani a tehervonatok nem lett volna jobb egy delta?

Előzmény: andrasimre (1312)
andrasimre Creative Commons License 2024.01.09 0 1 1312

Ma jöttem be Debrecenbe. A tervezett Fatéri kisállomás kialakítása elkezdődött, a felsővezeték átalakításával kezdték, de kisebb terepmunkák is történtek. Gondolom, a tél végeztélvel folytatják a munkát. Elvileg március után indul a Macs-Balmaz szakasz felújítása, ezzel párhuzamosan a Derék utcai és a Nyugati Ipari Parki megállók kialakítása és a villamosítás.

Előzmény: 50558227103-5 (1311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!