Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_ZE Creative Commons License 2023.04.06 0 1 258

Ritka együtt állás :-)

_ZE Creative Commons License 2023.04.06 0 0 257

Ott a pont. Anno sok évesen a Fruzsi is csinált ilyet, ott is ez volt a megoldás.

Előzmény: zfabian (256)
zfabian Creative Commons License 2023.03.23 0 0 256

A motort illetve váltót tartó bakok lehetnek a ludasok, mert terhelésre(gázadás) nem csillapítanak eléggé. Ott kezdeném a vizsgálódást.

FE2018 Creative Commons License 2023.03.22 -1 0 255

Köszönöm, hogy kipróbáltad?

Esetleg ötlet, hogy mi lehet a probléma?

Előzmény: zfabian (254)
zfabian Creative Commons License 2023.03.22 0 0 254

Szia!

Kipróbáltam, de semmi rezonálást nem tapasztaltam gyorsításkor.

FE2018 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 253

Sziasztok, 

 

5 éves Ecosport első tulajdonosa vagyok. Nemrég észrevettem, hogy hirtelen gyorsításkor kb 2000-2200 fordulaton remeg, berezonál a sebesség váltó kar. Ha ”óvatosan“ gyorsítok akkor ez a jelenség nem jelentkezik. Megkérdeztem egy független és egy márkaszervízet is akiktől  azt a választ kaptam, hogy váltsak vissza egy sebesség fokozatot. Ti találkoztatok ilyen problémával? 

Előre köszi a válaszotokat!

zfabian Creative Commons License 2023.02.27 0 1 252

Kaptam határozatot, BM közlekedési Főosztály. Visszaírták a JSZP-n a kilométert 2600-ra 2019-ben. Megy ez.

_ZE Creative Commons License 2023.02.13 0 0 251

Szintén Bercel, vizsgával együtt ~150E lett a vége... (Motorolaj+szűrő, fékfolyadék, gyújtógyertyák, pollenszűrő+klímatakarítás...).

Előzmény: zfabian (243)
zfabian Creative Commons License 2023.01.27 0 0 250

Meg is lett az oka, kiégett a jobb hátsó féklámpám, valószínű egy relén vannak. (mire rájöttem hogy fékezéskor csinálja....:-(    )

zfabian Creative Commons License 2023.01.26 0 0 249

Új fejlemény, hogy az index jobbra kanyarodáskor néha random vadul kattog, kb kétszeres sebességgel 2-3 másodpercig, aztán visszaáll. Persze ha kiszállok sosem csinálja, minden izzó működik amúgy.

zfabian Creative Commons License 2023.01.22 0 0 248

Lehet ezzel a hivatallal chatelni is, minden héten bepróbálkozom, azt mondják ki van szignózva ügyintézőnek. De azzal még nem tudtam felvenni a kapcsolatot (nincs neve).

zfabian Creative Commons License 2023.01.22 0 0 247

Nem, dehogy, a rendszámot üthették el valahol, 2019. 02. 20 környékén voltam 2500 km ajánlott olajcserén Szentendrén a Hoványnál, ahol vettem, a bejegyzés előbb született. (Ahol munkadíj nélkül simán elkérték egy sima olajcsere árát, pedig csak olajat és az olajszűrőt fizettem 36.000 Ft). Na azóta nem voltam náluk.

_ZE Creative Commons License 2023.01.20 0 0 246

A vizsgahely elnyomta egy nullával?

Előzmény: zfabian (245)
zfabian Creative Commons License 2023.01.19 0 0 245

Nekem az olaj 59 % on volt, kb. 12.000 km volt benne. Műszakit helyben Vácon csináltattam decemberben, 25 perc volt. De azóta levelezésben vagyok a Közlekedési Főosztály (BM) szervvel. Ránéztem a JSZP-n a műszakira, meg a fényképekre, hát mit látok a futásteljesítménynél 2019.02.05-i bejegyzéssel? 260.000 km, az alig másfél hónapos autóban. Úgyhogy most várom a válaszuk.

_ZE Creative Commons License 2023.01.18 0 0 244

Én a napokban fogok időpontot kérni a következő esedékes cserékre (olaj élettartam 9%-on, úgyhogy erősen itt az ideje). Azon gondolkodom, hogy a március elején lejáró műszakit is előre kéne hozni - így egy úttal letudnám azt is.

Előzmény: zfabian (243)
zfabian Creative Commons License 2023.01.18 0 0 243

Sziasztok!

Megvolt a 4-5 év közötti szervíz (2021-ben kettőt is csináltak, azóta résen vagyok, a második az évben csak szigorúan olajcsere.) Bercelen, 97.000 Ft, a kötelezőkön kívül fékolajat cseréltek. Vittem H18 Osram izzót, két éve mennek benne ugyanilyenek, de nem vártam meg míg kiég valamelyik, kb. 300 óra lehetett bennük, de még nem égett meg az üvege, mint annak ami gyárilag benne volt. Tavaly ilyenkor rá kellet tölteni egy kicsit a hűtővízre !!!ECOBOOST!!!, most is úgy láttam hogy lement a minimumra a szint, de amikor a szerelő letekerte a sapkát a nyomás kiegyenlítés felvitte maximumra, úgyhogy maradt. Az autóban 84.500 km van, 10.000 km múlva betét és tárcsacsere azt mondták. Hát legyen, úgy is problémás kicsit melegen ahogy már szó volt róla. Amúgy tök gyorsan végeztek, az ár is jó volt, az autónak sincs semmi baja, úgy hogy béke, boldogság.

_ZE Creative Commons License 2022.11.30 0 0 242

Ha nem hagytad koszolódni, műanyaghegesztő szerintem olcsóbb a fényezetlen elemnél. A fényezettet is meg tudják hegeszteni, és utána "csak" egy jó karosszériás/fényező kell, ahol a fényezést rendbe tudják rakni. Szerintem olcsóbb lesz, mint az új, márkaszervízben csináltatott.

Előzmény: Ben Koyack (241)
Ben Koyack Creative Commons License 2022.11.30 0 0 241

Ja, és én vagyok az előző, csak megint más névvel voltam belépve, hülye vok. :)

stokika81 Creative Commons License 2022.11.30 0 0 240

Sziasztok, 2 hete sikeresen nekimentem parkolás közben egy beton tömbnek, ami szinte teljesen takarva volt a növény dzsumbuj miatt, és elrepedt az elsö lökhárító 3-4 cm-en, illetve az alsó fekete műanyag középrész is eltört, és benyomódott, rohadt ideges voltam.

A lökhárítót hagyom, mert színre fújva kb. 200e, de ezt a műanyag részt lehet kicserélném. Petrányi mondott rá egy beteg 40ezres árat, máshol meg nem találtam...van esetleg ötletetek hol tudnék ilyet szerválni normális áron?

Egyébként minden ok, Január 3 éves szervíz, S.tarján, lesz az is vagy 100 😬😑

zfabian Creative Commons License 2022.11.27 0 0 239

Igen, utána olvastam, 6/11990 KöHéM rendelet.

_ZE Creative Commons License 2022.11.26 0 0 238

LED-es fényforrásból nincs E-homológizált sem H4, sem H18 (Business, Titanium felszereltség), úgyhogy szervíz ilyet nem fog neked belerakni. Te megteheted, viszont prompt levehetik érte a rendszámot.
A "B" verzió az, hogy az új modellekben -talán- elérhető full LED-es lámpatestből venni egy párat, és arra lecserélni a jelenlegit - kérdés, hogy kell-e hozzá elektronikát bűvölni, illetve ez mennyiben jelent átalakítást - ami ugyebár dokumentáció- és engedélyköteles dolog. És persze mennyire gondolod úgy, hogy megér az egész sacc/kb negyed misit vagy többet... (100E körül van a gyári "sima" lámpatest, gondolom a full LED-es "valamivel" (jóval) drágább)

 

Előzmény: zfabian (237)
zfabian Creative Commons License 2022.11.26 0 0 237

Megvolt a műszaki, 81.100 km-nél, nem kellett csináltatni semmit :). Januárban Bercel 4 éves átvizsgálás. Szeretnék bele erősebb világítást (öreg vagyok nem látok), LED-es izzót, megkérdezem őket beletehető-e.

_ZE Creative Commons License 2022.10.20 0 0 236

Ma reggel 8 körül meglepődve láttam egy tiger eye színű EcoSportot a Tél utcában a Pozsonyi utca felé vezető oldalon :)

pocok1970 Creative Commons License 2022.09.23 0 2 235

Szerintem jól tetted,hogy a csere mellett döntöttél. Én is így tettem volna. Azért röhejes,hogy ilyen kevés kilóméter után,ilyen hiba merül fel és még el sem ismerik garanciában. :( Kíváncsi vagyok,hogy az új meddig tart majd. Remélem "csak" szériahiba és nam tipushiba lesz a tárcsaprobléma. 

Az előd Fruzsit mi is imádtuk,igaz voltak tipuhibái neki is.Többek között első rugótörés. Ezzel együtt megbízható kényelmes verda volt. Én is láttam az eladás óta. Lehet,hogy szentimentális vagyok,de könnyek szöktek a szemembe... Azért Fecót is szeretjük. :) Lekopogom,de így 30ezren felül,még semmi baj nem volt vele. Remélem sokáig így marad! Kívánom mindannyiótoknak ugyanezt!

Előzmény: _ZE (234)
_ZE Creative Commons License 2022.09.18 0 1 234

Csere lett a vége, mert bár a felszabályozás jó eséllyel belefért volna, de azzal maximum elodáztuk volna a cserét, és a melegedésre erőteljesen jelentkező probléma inkább anyagszerkezeti, mint geometriai eredetre utal - azt meg esztergán nem fogják kivakarni, azaz semmi garancia nincs arra, hogy a probléma nem jelentkezik ismét, és ugye ha leveszünk valamennyi anyagot a tárcsából, akkor azzal az élettartamából is jócskán faragunk.
A számla picivel több, mint 100E Ft lett - mondhatni jobb, mint új korában :-)

Apró színes: Fruzsival meg az új tulajjal összefutottam nem olyan régen - imádják az öreg lányt :-) Három év alatt hűtőt, meg váltóbowdent cseréltek, illetve fényszórót políroztak... Az éves "rendes" szervízen felül - és nem tervezik lecserélni :-)

Előzmény: zfabian (233)
zfabian Creative Commons License 2022.09.18 0 0 233

Nekem is ráz néha,  enyhén,  fékezéskor, azt nem figyeltem meg, hogy a melegedés okozza-e? Jeleztem én is Bercelen, kb. 2 éve, azt mondták a tárcsa lehet elvetemedve. Kérdeztem garanciális, válasz nem. Akkor hagyjuk, annyira nem vészes. De azért furcsa, elég hamar kijött rajta, valószínűleg rossz anyaghasználat, szerintem ki lehetne verni a Fordból hogy elismerje. Most már a 75 ezret közelítem, de nem rosszabbodott. Óvatosan fékezek, a Fusion  is elment egy fékbetét garnitúrával ha jól emlékszem kb, 90 ezret, tárcsát nem is kellett cserélni még benne, olyan 145 ezernél járhat. Az Ecosport fékbetétjein is van még, de kíváncsi leszek neked mi volt a probléma.

_ZE Creative Commons License 2022.09.01 0 0 232

Jelenség: hosszabb úton (melegedés?) fékezésnél ráz a kormány. Hmmm... Bercel, telefon, megnézik, de 9x%, hogy féktárcsa probléma.
Szervíz, próbaút, valóban a tárcsa lesz a probléma, vagy csere, vagy ha "kiadja" az anyagvastagság, akkor felszabályozás. Előbbi 100E Ft körüli tétel (2 tárcsa+munkadíj), utóbbi olyan 30-40-ből kijöhet (munkadíj plusz az esztergályosnak fizetendő zseton), de mérjünk először... természetesen marha nehéz hozzáférni a tárcsához, kerék le, úgy sikerül. 24.5-24.6 körüli értéket sikerül mérni - minimum vastagság 23mm.
Mivel melegedésre erősödik a rázkódás, jó esély van arra, hogy vetemedés is van a háttérben (hőkezelési hiba?), úgyhogy maradok a csere mellett - a "beteg" tárcsákat azért meg fogom mérni alaposabban indikátorórával, hogy mennyire betegek hidegen, mennyit kellett volna leszedni oldalanként a selejtezésig hátralévő 0.8mm-ből...

Futásteljesítmény? valamivel több, mint 24000km... (Igen, huszonnégyezer...)


Ez a Ford nagyon nem az, amit 18 éve a Fusion-nal megismertem...

zfabian Creative Commons License 2022.02.03 0 1 231

Egyébként ha a többi csapágynak semmi baja már ott bukott a magyarázat.

Ben Koyack Creative Commons License 2022.02.02 0 0 230

...de te is közzétetted itt... :)

Viccet félretéve eszemben sincs, csak közben én is le vagyok döbbenve azon amit írtak Neked, és bár én nem vagyok szakember még így is abszolút nonszensznek tartom a dolgot!

Előzmény: _ZE (227)
zfabian Creative Commons License 2022.02.02 0 0 229

"A csapágy felül és beáll". Én meg eldobom az agyam. Nem évekig állt az autó, hanem kevés kilométer ment bele, de az rendszeresen. Ezt megkíméltnek hívják, és mint ilyen nem indokolt a csapágy tönkremenetele. Ezért is ritka hiba, ami nem a használattól ment tönkre, tehát jogos a garanciális javítás kérése. Szerintem ragaszkodj hozzá, már csak azért is mert ilyen hülyeséget le mertek írni. Ha ezt valóban közzétennéd nevetség tárgya lenne a Ford.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!