Szeretnem ha ebben a topikban azok emberek velemenyet ,akiknek van tapasztalatuk a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor okkal .
1-Tenyleg igaz ,hogy sok motrot cserelni kell ,mivel a vezerlöszij az ulajban ami fut levalaszt valami gummi darabokat es tönkreteszi a motrokat?
2-A peguot 3008 nal nem aszt hallotam hogy rangatodzik es hamar tönkre megy a gyertya es mar 10 -20 000 km nel cserelgetni kell ,mert leal az uton ?
3-Mennyit fogyasztanak a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotrok ?Normal halytassal ,tehat ovatossan a legkevesebbet ?130 km oranal autopalyan ?
Nem mindegy a márka a típus és az évjárat, mert pl. egy 5 éves nagyértékű turbós Puretech motoros autóban van értelme felújítani, vagy akár motorcsere újra, DE egy tizenéves lelakott kisautó kis gyenge szívómotorját nem kérdés, hogy nem éri meg.
Szóval a motor típushibája, hogy azért eszi az olajat, mert a morzsálódó vezérműszíj eldugította az olajszivattyút, és emiatt az egész motorban extrém kopások jelentkeznek.
Szerintem az mindegy milyen márka, a KM és évjárat is lényegtelen.
A motor típusa a lényeg: 1.2 benzines SIMA szívos 3 hengers Puretech.
Ezeket építették be sok járműbe 2013-tól a mai napig, 1-2 alkatrész módosítással.
Eszi az olajat valószínű kopott a motorja és ezért érdeklődöm, hogy mi lenne praktikusabb és persze melyik variáció érné meg anyagilag jobban számomra.
A meglévő motor felújítása ,ha lehetséges és valaki vállal ilyet,vagy a cseréje egy 0km -es felújítottra a régi motor leadásával.
Mert sok fórumot olvasva valaki azt írja ,hogy fel lehet ezeket a motorokat újítani, más azt ,hogy nem. Mi az igaz ! magam se tudom ,csak egyet tudok de az biztos ,az én motorom xar és valamit kéne vele csinálnom.
Az Euro6-os norma miatt hidegüzemben extrém dúsított benzint fecskendez be, hogy a katalizátor hamarabb üzemi hőfokra hevüljön. Az el nem égett benzin pedig lefolyik a hengerfalon a motorolajba. Minél újabb az autó, annál forszírozottabb ez a bemelegítés, tehát annál több a benzin...
Mindig újabb és újabb cikkszámú vezérműszíjakkal állnak elő, amelyek állítólag és remélhetőleg jobban bírják a motorolajba kerülő benzint. Remélhetőleg előbb-utóbb eljutnak az olaj- és benzinálló gumiszíjig.
Sziasztok. PureTech szüzességmert tervezem elveszíteni egy 2025-ös PUG 2008-al, a kereskedő szerint ez még mindig az olajban futó szíjhal szerelt motor. Nem tudjátok, hogy esetleg ez a még kényes változat-e vagy volt valami fejlesztés ezzel kapcsolatban? Mire érdemes odafigyelni a hosszú életű használathoz? Eddig minden autómnál 8-10.000 kilométerenként vagy évente olajat csereltettem, vezérlés pedig 80, nagyon max 90.000 km-nél szintén cserés volt, sosem vártam meg a gyári periódust. Nem szeretnék nagy szívásra felülni de tetszik az autó 🙂 előre is köszönöm a segítségeteket!
Ma viszem olajcserére az autót, 2021/12 Grandland.
OW20 helyett 5W30 lesz valóban beletöltve. Rá fogok kérdezni, mi a váltás oka, de szerintem csak annyit fognak mondani, gyártó előírása, érdemben fogalmuk sem lesz róla.
2022-es évjáratú szíjas Puretech Citroen, márkaszervizből eljutott hozzám az info, hogy 5W-30-at töltenek. Lekérdeztem az autómat alvázszámra náluk, és a tavalyi és tavaly előtti 0W-20 helyett az idei kötelező szervizen már valóban 5W-30 fog az autóba belekerülni.
Indokot nem tudtak mondani, csak annyit, hogy ezt írja elő kötelezően a gyártó.
Szia! A független szakszervizzel kapcsolatban nincs tapasztalatom. Viszont túl vagyok egy komplett motor cserén, és rengeteg internetes fórum, cikk, hír, álhír, városi legenda és egyéb olvasásán. Amit én erről a Pure-tech motorról írhatok, hogy kurva jó, de van tervezési - alapvető tervezési - hibája. Nevezetesen hogy a vezérmű szíj olajban fut. Ez abból a szempontból fontos, hogy a károsanyag kibocsátási előírások miatt a hideg motor indítás után sok, a szükségesnél több üzemanyagot kap, hogy hamarabb üzemmeleg állapotba kerüljön. E miatt az olaj felveszi ennek egy részét, vagyis felold egy kis benzint. Ez nem probléma addig, míg az autót indítás után rendesen használja vezetője. Értve ez alatt azt, hogy husszabb ideig nem állítja le. Így a meleg olajból kipárolog az oldott üzemanyag. Ha viszont "ovi járat" van, vagyis sokszor kis távolságokat megy csak az autó az olajban lévő üzemanyag tönkre teszi vezérmű szíj anyagát, ami eltömíti az olaj járatokat a motor belsejében, meggátolva az alkatrtészek kenését. Sztumma szummárum: A 20.000Km-es olajcsere intervallum abszolút és eleve nonszensz. Még a 15.000 is sok szerintem tekintve milyen híg olajat használnak ezek a motorok. A magam részéről tízezrenként cserélem. Mielőtt azonban szíjat cseréltetnél, az olajbetöltő nyalás alatt fut a szíj. Világíts bele! Fekete színű. Ha repedezettnek látod mindenképp cserélni kell. Ha nem, akkor gondolkodj el azon, hogy egy endoszkópos vizsgálat még mindig sokkal olcsóbb, mint a csere. Sok autószerelő csinál ilyet. Az meg, hogy milyen benzint tankolsz... Ne vicceljünk már! Tök mindegy. Menj egy másik "szekszervizbe"! Én egyébként a gyári olajat használom. Remélem hasznosat írtam neked!
Nem tudom, hogy nálad még lehetőségként számításba jöhet-e, de ki lehet bővíteni a garanciát max. 8 évre és 200,000km-ig. Ebbe beleférhet még egy vezérműszíj csere is garanciában.
Szakszervízben ~200,000Ft körüli összeget mondtak erre, független esetében nem tudom, de nyilván jelentősen olcsóbb lesz.
A márkaszervízben nekem is az etanolt mondták, hogy ez roncsolja leginkább a szíjat.
Olaj esetében a márkaszervíz tavaly még a 0W20-t tette, de elmondásuk alapján már a következőnél más lesz, gyári utasításra.
Valakinek van tapasztalata, hogy nem szakszervizben (pl. fuggetlen Opel szerviz) mennyiért csinálnak vezérlés/vezérműszíj cserét? Én Opel Combo 1.2 Life-ban (2019.12. havi) szeretnék 78.000 km-nél cseréltetni. Egyelőre időpontot kértem a már nem garanciás autómra az Opel szakszerviztől, ahol átvizsgálás után kérni szeretnék árajánlatot. Amit a további üzemeltetésről a témában tájékozódva szakemberektől eddig megtudtam, illetve tanácsoltak:
csak prémium üzemanyagot tankoljak, lehetőleg "etanolmenteset" (ilyen tudtommal csak kettő van MOL EVO 100 plus kevesebb mint 0,5 % etanol és OMV MaxxMotion Super 100 Plus <1% etanol)
inkább 10.000 km-enként cseréljek olajat
az alább már említett TotalQuartz Ineo Xtra First 0W-20-olajat használjam
A francia a fórumon olvasom, hogy az 5W30-as motorolaj ajánlás az EB2D2 motorkódhoz való.
Nálam 2022-es évjáratú EB2ADTS motorkódhoz továbbra is 0W20-at ír.
You have an EB2D2 engine (but yes that is the engine code).
Citroen have changed the grades this year because of belt issues to 05W30 and the following specification: FPW9.55535/03
Aztán tovább olvasva:
Ok, so you have a different engine variant (EB2ADTS). The timing belt is 64k miles / 6 years, then every 128k miles (likely as they will be replacing it with a third generation belt). As for oil, your vehicle requires: 00W20 B71 2010 (C5) So this is as recorded in your servicing requirements, and as per the tables I updated, so QUARTZ INEO XTRA FIRST 0W20.
Yes, perfectly, this is the engine code only, and nothing to do with the vehicle options. Your engine has a slightly higher power output (100KW) and torque than the other engine mentioned above.
megerősítem, opel maxabónál mostani szervízperiódusban (6x15 = 90e) már ezt az olajat kaptuk 5w30, állítólag ezzel visszaesik az olajfogyás, meglátjuk. Azért az 1l/1000km-töl mi még messze voltunk 0w20-al is, 2-3dl lehet, persze ez is durva..
A kérdés jogos, van egy jó hosszú dokumentumom, amiben le van írva, hogy az olajszűrő kosár eltömődésének mértékében mennyire kell megbontani a motort vagy motort cserélni.
A gumitörmelék azelőtt megöli a motort, hogy elcsattant volna a szíj.
Remélem, egyszer majd azért sikerül egy benzinálló vezérműszíjat produkálnia a mocskos autógyárnak, ha már ekkora sz@rt sikerült piacra dobniuk és elárasztani vele a világot.
Nem világos, miért is kellene belemennie a vevőnek, hogy kevesebbet írnak vételárnak az adásvételin. Ráadásul ha ezzel pereskedni próbálna a vevő, az adócsalásban való együttműködéssel saját magára is terhelő vallomást tesz.
Minenki a szíj szakadásáról ír , garancia ide vagy oda. Senki nem beszél arról hogy még ha a szíj nem is szakadt el de fojamatosan karosítja a motor velső szerkezetét. A leváló iszapos kopadék bekerül a motorba, ...ja ott az olaj szűrő...csak éppen pont olyankor engedi át a szűrőben lévő visszacsapó szelep a koszt mikor már kopadek van mindenütt. Igen ha már jelentkezett az olaj fogyás kuka vagy próbaképpen újra lehet gyürüzni. Tanács ha valaki nem vásárolt vagy mégis belevág ebbe a remek tipusba .... Kereskedő, aki tudja hogy szart árul a következő trükkel szabadul meg ezektől.. ,, papíron kevesebbet írok rá mert na érted el kell számolni így a 4,2M- re tartott autód 3.2M et ír az adasvetelire a többit KP- ban kéri" mikor kiderül hogy az olajfogyasztás az egekben 1- 1,5 l / 1000km visszaviszed az autót mivel átvertek, majd keségesen visszadja a 3,2M és lehúz 1 M-el és azt mondja akkor pereskedj nyugodtan papír van róla? .... vigyázzatok ! Akinek meg van ilyen autó azt pedig őszintén sajnálom !!!!