Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 27 órája 0 0 69

A Toyota Proace City és City Verso autókban van ez a benzines Puretech motor. De ez egyáltalán nem Toyota, hanem átcímkézett Peugeot Rifter / Citroen Berlingo.

Előzmény: Bakos87 (68)
Bakos87 Creative Commons License 29 órája 0 0 68

Toyotákban is van olyan 1.2-es motor, ami ilyen hibával rendelkezik? Ha igen, ami 1.2-es az mind rossz vagy van olyan 1.2-es amit nyugodtan megvehetek, mert problémamentes?

Usb1970 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 67

Én 2023 októberben vettem át Pro Acet..az még szíj hajtású. A műszerfal már újabb mint a korábbiaké de még a szíj az meg van.

 

 

Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 66

Ja, el is felejtettem, a PSA-BMW közös fejlesztését, a Prince motort. 1.6-os benzin, a Citroennél VTI meg THP néven futott, a Mini is megkapta, a BMW is. A világ legszarabb motorja, a megbízhatatlan láncos vezérlésével együtt. Betegágy.

 

Szóval nem biztos, hogy az új láncos Puretech jobb lesz a szíjasnál.

Előzmény: Endidüfrén (64)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 65

Lehetett, de lehet, hogy csak az azóta újonnan bemutatott modellek kapták meg.

 

Írja is, hogy az új láncos motor nem beépíthető a régi szíjas helyett.

 

A kérdés, hogy átépíthető-e a szíjas motor láncosra?

 

Meg hogy a láncos nehogy szarabb legyen, mint a szíjas, lásd VW, BMW.

Előzmény: Endidüfrén (64)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.16 0 0 64

ezek szerint 23 júliusban még nem volt újabb motorsorozat. 

 

Előzmény: Rumcice (63)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 63

https://telex.hu/belfold/2024/01/26/opel-puretech-motor-garancia-vezermuszij-olaj-csere-szerviz

 

...autójába teljesen új motor került, de nem új konstrukció, és ez nagyon fontos. A Stellantis 2022 nyara óta a korábbinál tartósabb vezérműszíjat épít be ezekbe a kis háromhengeres benzinmotorokba, és erre cseréli a régieket is, ráadásul a legújabb motorsorozatban már nincs is vezérműszíj, hiszen e helyett láncot alkalmaznak. Ez utóbbival viszont az a gond, hogy a módosított motort nem lehet beépíteni a régebbi autókba, vagyis nem segít azokon, akik Európa-szerte százezrével Puretech motoros autót használnak.

Előzmény: Rumcice (62)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 62

https://telex.hu/techtud/2023/11/12/peugeot-citroen-opel-toyota-puretech-benzinmotor-motorhiba-auto-fogyasztovedelem-autogyartas-autoipar

 

A L'Argus nevű, szintén fogyasztóvédelmi témákkal foglalkozó oldal cikke szerint nem ez volt az első gyári visszahívási akció, hiszen 2017-ben is zajlott már egy, ráadásul mint írják, a problémás szíjra kezdetben 10 éves, vagy 180 ezer kilométeres csereciklus vonatkozott, amit csak idővel csökkentett a gyár a mostani 6 évre vagy 100 ezer kilométerre, a legújabb Puretec motorokban pedig nem szíj, hanem vezérműlánc található.

 

Az utóbbi években számos olyan autógyártói megoldással találkozhattunk, amely arra utal, hogy a cégek úgy akarnak megfelelni a szigorú európai környezetvédelmi előírásoknak, hogy közben engednek a minőségből és a tartósságból, illetve kevesebb figyelmet fordítottak az új konstrukciók tesztelésére. Nem elvárható egy autó tulajdonosától, hogy percre pontosan kövesse a gyár kármentési lépéseit és akár néhány évente újabb karbantartási előírásokhoz alkalmazkodjon. Különösen akkor nem, ha ezek összetettebbek és gyakoribb szervizlátogatást tartalmaznak, mint amelyekkel eredetileg eladták az autót.

Előzmény: Rumcice (61)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 61

Lehet, hogy csak az újonnan bemutatott modellek kapják meg a láncos motort. A régiek szívnak tovább a szíjassal.

Előzmény: Endidüfrén (60)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.16 0 0 60

Hát ez nem nyert hangszórót, mert ott bizony szíj van. Ezek szerint vagy városi legenda, vagy csak az év végére változtattak, vagy akkor sem.

Előzmény: Rumcice (59)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 59

Letekered az olajbeöntő sapkát, és meglátod a szíjat, ha szíjas a motor.

Előzmény: Endidüfrén (58)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.16 0 0 58

Köszi szépen! Akkor nagy valószínűség szerint a 23 júliusi már nem szíjjal szerelt. Azért valahogy megpróbálok utánajárni, bár eddig nem találtam semmi használhatót...

Előzmény: Rumcice (57)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 57

Állítólag a 2022. vagy 2023. utáni motorok kaptak láncot.

Előzmény: Endidüfrén (56)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.15 0 0 56

Azt lehet tudni, hogy mióta gyártják vezérműlánccal?

Előzmény: Rumcice (41)
Gasparius Creative Commons License 2024.02.06 0 0 55

...és természetesen olajcserére is, meg olajszűrő cserére is...

Gasparius Creative Commons License 2024.02.06 0 0 54

Nekem a szervizben azt mondták, hogy a szíjon kívül még egy sor mást is kell cserélni, tele van vele egy nagyobb doboz...

Rumcice Creative Commons License 2024.02.06 0 0 53

Kérdés, hogy létezik-e benzinálló gumi?

 

Mert ha nem, akkor mindegy, mit veszel.

 

Mondjuk, ha van komplett készlet, én akkor is megvenném a járműgyártótól a szíjat, mert az a legfrissebb fejlesztés, ami talán többet bír.

Előzmény: deltastv (52)
deltastv Creative Commons License 2024.02.06 0 0 52

Összesen 3 vagy 4 különböző cikkszám van. Otthon lementettem a képet, hogy melyik mit tartalmaz.
Alapvetően mindegyik "vezérlés készlet", de van benne csak "szíj, és tömítések"-től a "fullfullos" minden csetreszre kiterjedőig is.

Otthon le van mentve képen is, este felteszem, ha el nem felejtem.

Előzmény: dorogilova2 (51)
dorogilova2 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 51

Nekem a minap nagyon hasonló cikkszámú szíjat tettek bele a cserekor.

 

1654515680 vs. 1654515880 

 

 

Előzmény: deltastv (47)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 50

Én is próbáltam autóvásárlás előtt tájékozódni és szintén abba az infóba futottam bele, hogy 2017-ben ez meg lett oldva, már a múlté ez a probléma, így megnyugodtam, de idővel szerencsére kibújt nálam is a kisördög.

 

Én is olvastam erről a ct1228-as Conti szíjról, csodákat írnak róla. Én is ebben gondolkodom, ha már saját költséges lesz a csere, hátha...

Megköszönném, ha idővel megírnád a tapasztalataidat, ahogy haladunk előre az időben és kilométerben, mi várható valójában!!!

 

Eszerint akit valóban érdekel és nyomoz, ki tudja deríteni, milyen szíj van a cikkszám mögött.

Előzmény: deltastv (47)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.05 0 0 49

Köszönöm ezt a dokumentációt, lementettem nehezebb időkre.

Előzmény: deltastv (45)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.05 0 0 48

Nagyon jó, hogy 2022-es autóval is lehet még aggódni.

Előzmény: deltastv (47)
deltastv Creative Commons License 2024.02.05 0 0 47

Én anno beleástam magam a gyári cikkszámvadászatba, és az alábbi szettet szerettem volna megvenni egy hivatalos Citroen márkakereskedésből:

1654515680 cikkszámú készlet.


https://www.myparto.com/en/i31744/citroen-peugeot-zahnriemen-1654515680

 

Ha a cikkszámot beírod, több találat is lesz. Az összesnél, belenagyítva a fotókba, DAYCO márkájú a szíj.
Emellett szól az is, hogy az autómon, az összes többi szíj is DAYCO(volt).

 

Ennek ellenére, én Continental szíja(kat)t vettem a cseréhez.
https://www.continental.com/en/press/press-releases/new-ct1228-timing-belt/
Lehet hogy nagy része marketing bullshit, de majd kiderül.

*2017-ben volt az első vezérműszíjakat érintő visszahívás, már akkor is megesküdtek, hogy módosítottak a szíjon, és eskü nem lesz baj. 
Én is 3 évig abban a tudatban voltam, hogy nekem már nem kell aggódnom a 2019-es autóval.
Nos, jól tettem, hogy aggódtam. Nagyon is aktuális volt a csere. 


Előzmény: Rákoshegy09 (46)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 46

Elhoztam az autót és részben revideálnom kell az álláspontomat, persze nem a reggeli kollégát illetően, hanem a szerviz hozzáállása kapcsán. Pozitív a csalódás.

 

A tükrömet megcsinálták, egy egyszerű kontakthiba volt. Anno díszlécet kellett cserélni, mert a gyárban nem jót tettek fel, akkor lett a tükör környéke megbolygatva, abból maradt vissza ez a hiba.

 

Megnéztem a szíjat, kiszerelés előtt rosszabbnak láttam, behajtáskor repedezett volt, de leválásokat illetve azok nyomait nem véltem felfedezni. A célszerszámban már szorult.

 

Csak azt tudom mondani, amit nekem mondtak. Az olajteknőhöz, szűrökhöz, olajhoz stb biztosan nem nyúltak, ezekre rákérdeztem, csavarokról, szimeringekről, egyéb szíjakról nem esett szó, szerintem azokhoz sem. Gondolom vannak "elhasználódási fokozatok" vagy egyéb más "jelek", ami alapján eldöntik, mit kell csinálni. A reggeli dolgok után nem volt kedvem vitatkozni, nem ismerem a belső előírásaikat, örültem, hogy kész az autó.

 

A normaidőket óvatosan kell venni, órabérben dolgoznak, vastagon fog a toll, de biztosan nem egyszerű a történet. Garancia lejárta után márkaszervizbe vinni luxus lesz.

 

Még 3 évig garanciás az autó, legfeljebb legközelebb kicserélik az egész motort.

 

Köszönöm az általad leírtakat, jó tudni, a doksit el fogom olvasni!

 

A most betett szíj állítólag már megint egy módosított szíj, ezzel állítólag már nem lesz probléma, majd meglátjuk. Kérdeztem, ki a beszállító, de ők maguk sem tudják, cikkszám alapján rendelnek, nincsen semmi a szíjon, ami alapján azonosítani tudják.

 

Előzmény: deltastv (45)
deltastv Creative Commons License 2024.02.05 0 0 45

Apró bökkenő, hogy a szíjcseréhez még szükség van:

-szelepfedél tömítésre

-vezérlés oldalsó tömítésre

-főtengely szimmeringre

-vezérlés készletre (Persze ez valóban lehet csak a szíj is)

-6db M8x25 10.9 csavarra+alátétre a hosszbordásszíj kerékhez

-1 db csavarra a főtengelyhez

-1 tubus tömítőpasztára az olajteknőhöz

-4L 0W-20 olajra

-1 db olajszűrőre

-1 db hosszbordásszíjra a segédberendezéseknek(ez opcionális)

-1db hosszbordásszíj a vízpumpának (Stech szíj, szóval elvileg kötelezően cserélendő ez is).

Szóval, nincs olyan, hogy "csak szíjcsere".

Ráadásul, elő van írva hogy kötelezően ellenőrizniük kell az olajpumpa kosarát. Amennyiben ott találnak 

gumi morzsalékot, akkor tovább kell vizsgálni a vezérlés módosító szelepeket, a vákuumpumpát, és úgy kb mindent.
Nekem 3x8 órát mondtak a cserére és a teljes motor átvizsgálásra. Illetve hogy ez 1 szerelő 3 teljes munkanapját ELVIHETI.

Itt van egy pdf dokumentum egy külsős alkatrészgyártótól, hogy miket kell vizsgálni, illetve hogy miként megy a csere...
https://www.ntn-snr.com/sites/default/files/2023-04/TECHinfo%201.2%20PureTech%20Turbo_EN_rev_0.pdf?fbclid=IwAR19L5IUZ5Mygtt7C1i7pB_ZH_9yJugyppMTAKYFSauWULb8uuCMYmWBVRo

Előzmény: Rákoshegy09 (42)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 44

Szerelőkig nem jutsz el, csak a pultnál lévő munkafelvevőig

Előzmény: Rumcice (43)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.05 0 0 43

Ez a muksó maga a szerelő volt, vagy a munkafelvétel?

Előzmény: Rákoshegy09 (42)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 42

Ma reggel 7.00-kor a szervizzel előzetesen egyeztetett időpontban leadtam az autót.

 

Sikerült kifognom egy elég rosszkedvű kollégát, aki lehet, csak a kialvatlanság miatt, de azt éreztette velem, hogy mi a fenét akarok itt egyáltalán. Hozzáállása azután sem változott, miután elárultam neki jövetelem okát.

 

Kértem, hogy a csere után szeretném megnézni a kivett szíjat és amennyiben nem okoz problémát, csináljanak képet az olajteknőről illetve a felszívókosárról a szíjról leváló morzsalékok miatt.

A szíjra vonatkozó kérésem nyitott fülekre talált, de a továbbiak számára elfogadhatatlanok voltak, hiszen mit képzelek, csak a szíj lesz cserélve, ők mással nem foglalkoznak, csak akkor, ha kigyullad a lámpa, ez az előírás

Próbáltam utalni arra, hogy mivel a szíj foszlott és repedezett, a morzsalékok később további gondot okozhatnak, de süket fülekre találtam. Közölte, az interneten sok valótlanság van és egyébként is neki kell tartani a hátát, mikor a gyár akit képvisel "EGY ILYET" gyárt...

 

Megemlítettem neki, bár az előbbiek alapján már nem sok jóra számítottam, hogy péntek óta a jobb oldali külső tükör az autó leállításakor nem hajlik be, és ezt jeleztem is már a szerviz felé, legyenek szívesek azzal is foglalkozni. Válasza egy kategorikus "NEM" volt minden magyarázat nélkül kb olyan hangsúllyal, hogy csináljam meg én magam otthon. Mondtam neki, talán ez is a garancia körébe tartozik, mire kibökte, nincs villamosságis emberük, menjek máshova, ahova akarok.

 

Azt hiszem meg fogom fogadni a tanácsát, ezt az autót követően nem fogok még csak a Stellantis közelébe se menni. Ez a hozzáállás elfogadhatatlan.

 

További fejleményekről még beszámolok

Rumcice Creative Commons License 2024.02.03 0 0 41

A szigorodú Euro6 közvetlen befecskendezése túldúsítással és így a motor, a katalizátor és a DPF üzemmeleg állapotának gyorsabb elérésével csökkenti a károsanyag kibocsájtást.

 

Amíg a motor nem üzemmeleg, addig van elégetlen benzin az égési ciklus után, és az lecsapódik és lejut a motorolajba.

 

Ez a dolog nem állt fenn 10 évvel ezelőtt, ezért érinti az újabb motorokat a vezérműszíj szakadása, és a régieket nem.

 

Szerintem pár év, és lesznek "okos" mérnökök, akik beleírnak a motorvezérlőbe, kitörlik és megszüntetik ezt a túldúsított gyorsított felmelegítő üzemállapotot, ezzel helyreállítva a vezérműszíj teherbírását.

 

De ez a károsanyag kibocsájtás rovására fog menni, úgyhogy ilyet hivatalosan az autógyár soha nem fog kiadni.

 

Egyetlen dologra számíthatunk, feltalálják az olaj- és benzinálló gumit. Mert szerintem eddig nem sikerült, és már nem is fog, lévén hogy áttértek a láncos vezérlésre.

 

Esetleg lehet, hogy lesz majd átépítő készlet láncos vezérlésre nem kicsi pénzért, bár ilyen hivatalosan nem létezett egyik autógyárnál sem.

 

De pl. a VW 1.4TSI az 1.8TSI vezérlésével hibátlan lett, anélkül egy rakás szar.

Előzmény: Gasparius (40)
Gasparius Creative Commons License 2024.02.03 0 0 40

A gyári eredeti olajjal való használat mellett és adalékanyagok használata nélkül nem jellemző a szíj repedezése és annak darabjainak leválása, kivéve, ha rendszeres rövid távú mozgásra használják hideg motorral.

Ekkor ugyanis az elégetlen üzemanyag és annak adalékai a motorolajba jutva ugyanezt a hibajelenséget idézik elő.

 


Azért ez érdekes...

 

Egyrészt ebből a szempontból mi a hideg motor? A téli, amikor mondjuk rendszeresen 10 fok alatti a motor, vagy úgy általában a hideg motor, amelyik már teljesen lehűlt a legutóbbi használat óta?

 

Mert ha az utóbbi, akkor állandóan  hideg motort indít mindenki....

 

tehát az lenne a megoldás, hogy nem hagyja az ember lehűlni a motort??

 

Nevetséges...

 

Előzmény: Rákoshegy09 (38)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!