Szeretnem ha ebben a topikban azok emberek velemenyet ,akiknek van tapasztalatuk a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor okkal .
1-Tenyleg igaz ,hogy sok motrot cserelni kell ,mivel a vezerlöszij az ulajban ami fut levalaszt valami gummi darabokat es tönkreteszi a motrokat?
2-A peguot 3008 nal nem aszt hallotam hogy rangatodzik es hamar tönkre megy a gyertya es mar 10 -20 000 km nel cserelgetni kell ,mert leal az uton ?
3-Mennyit fogyasztanak a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotrok ?Normal halytassal ,tehat ovatossan a legkevesebbet ?130 km oranal autopalyan ?
Közben nekem is megvolt a 3. éves inspekció, én is külön (email) kértem a szíj ellenőrzését, de a számlához kapott munkalapon külön szerepel egy ilyen pont (legalsó), ezt kipipálták, de külön szövegesen nem vitték fel a munkalapra.
Annyit mondtak, hogy kb havonta nézzek rá, és ha szabad szemmel látható hajszálrepedések vannak rajta, akkor jelezzem, és cserélik. Szükség esetén akár többször is, ha garanciaidőn belül történik.
Más téma. Jövőre lesz 4 éves az autó, és akkor műszaki vizsga is kell. Rákérdeztem, de nem nagyon javasolta magukat, mivel kb 80e Ft lenne náluk az előzetes vizsgálat+vizsga, inkább vizsgáztassam le egy másik vizsgabázison, nem valószínű, hogy 4 évesen ne menjen át bárhol!
Ja, rákérdeztem, milyen olajat fognak beleönteni, a gép előtt ülve beírta az alvázszámot, és ezt az olajat dobta ki, hogy ez kell bele. Nem tudom, milyen program.
Na erre én is kíváncsi vagyok, az enyém is (PUG 5008, 2021-es) június végén lesz éves olajcserén. A szíjat külön érdemes megnézetni, vagy benne van a kötelező ellenőrzésekben?
Egy külföldi fórumon olvastam, hogy az 1.2 Puretech motoroknál, a szíjproblémák miatt a Citroen, ez év elejétől, 5W30-ra és a következő specifikációra változtatta a minőséget: FPW9.55535/03
Nem akarok vitát indítani, csak hátha alá tudja támasztani valaki. Bemásolom a fórum linkjék ahol olvastam:
Hátha valakinek még jól jöhet, eddig erről nem láttam ugyanis itt infót: lehet kibővített garanciát venni, mi a Peugeot-hoz intéztünk, amin alapból 5 év és 100,000km volt.
Maximum 8 évre, évenkénti emelkedéssel és maximum 200,000km-ig, 10,000km-s sávokkal lehet kérni az extra garanciát. A garanciális feltételek megegyeznek azzal amit alapból adnak. A részletekről a márkakereskedésben kell érdeklődni. Természetesen a garancia feltétele továbbra is a márkakereskedésben elvégzett időszakos átvizsgálás.
Nyilván ez nem oldja meg a problémákat, de egy "menekülőút" lehet annak aki meg akarja tartani a gépkocsit, illetve eladás esetén értéknövelő tényezője is lehet.
Kérdés, hogy a korábbi típusoknál jó-e a megerősített vezérműszíj? Elvileg az én autómba is ilyet raktak be, azzal hogy nem lehet gond vele. Erről van valakinek már tapasztalata?
A Toyota Proace City és City Verso autókban van ez a benzines Puretech motor. De ez egyáltalán nem Toyota, hanem átcímkézett Peugeot Rifter / Citroen Berlingo.
Toyotákban is van olyan 1.2-es motor, ami ilyen hibával rendelkezik? Ha igen, ami 1.2-es az mind rossz vagy van olyan 1.2-es amit nyugodtan megvehetek, mert problémamentes?
Ja, el is felejtettem, a PSA-BMW közös fejlesztését, a Prince motort. 1.6-os benzin, a Citroennél VTI meg THP néven futott, a Mini is megkapta, a BMW is. A világ legszarabb motorja, a megbízhatatlan láncos vezérlésével együtt. Betegágy.
Szóval nem biztos, hogy az új láncos Puretech jobb lesz a szíjasnál.
...autójába teljesen új motor került, de nem új konstrukció, és ez nagyon fontos. A Stellantis 2022 nyara óta a korábbinál tartósabb vezérműszíjat épít be ezekbe a kis háromhengeres benzinmotorokba, és erre cseréli a régieket is, ráadásul a legújabb motorsorozatban már nincs is vezérműszíj, hiszen e helyett láncot alkalmaznak. Ez utóbbival viszont az a gond, hogy a módosított motort nem lehet beépíteni a régebbi autókba, vagyis nem segít azokon, akik Európa-szerte százezrével Puretech motoros autót használnak.
A L'Argus nevű, szintén fogyasztóvédelmi témákkal foglalkozó oldal cikke szerint nem ez volt az első gyári visszahívási akció, hiszen 2017-ben is zajlott már egy, ráadásul mint írják, a problémás szíjra kezdetben 10 éves, vagy 180 ezer kilométeres csereciklus vonatkozott, amit csak idővel csökkentett a gyár a mostani 6 évre vagy 100 ezer kilométerre, a legújabb Puretec motorokban pedig nem szíj, hanem vezérműlánc található.
Az utóbbi években számos olyan autógyártói megoldással találkozhattunk, amely arra utal, hogy a cégek úgy akarnak megfelelni a szigorú európai környezetvédelmi előírásoknak, hogy közben engednek a minőségből és a tartósságból, illetve kevesebb figyelmet fordítottak az új konstrukciók tesztelésére. Nem elvárható egy autó tulajdonosától, hogy percre pontosan kövesse a gyár kármentési lépéseit és akár néhány évente újabb karbantartási előírásokhoz alkalmazkodjon. Különösen akkor nem, ha ezek összetettebbek és gyakoribb szervizlátogatást tartalmaznak, mint amelyekkel eredetileg eladták az autót.
Köszi szépen! Akkor nagy valószínűség szerint a 23 júliusi már nem szíjjal szerelt. Azért valahogy megpróbálok utánajárni, bár eddig nem találtam semmi használhatót...