Szeretnem ha ebben a topikban azok emberek velemenyet ,akiknek van tapasztalatuk a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor okkal .
1-Tenyleg igaz ,hogy sok motrot cserelni kell ,mivel a vezerlöszij az ulajban ami fut levalaszt valami gummi darabokat es tönkreteszi a motrokat?
2-A peguot 3008 nal nem aszt hallotam hogy rangatodzik es hamar tönkre megy a gyertya es mar 10 -20 000 km nel cserelgetni kell ,mert leal az uton ?
3-Mennyit fogyasztanak a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotrok ?Normal halytassal ,tehat ovatossan a legkevesebbet ?130 km oranal autopalyan ?
Hátha valakinek még jól jöhet, eddig erről nem láttam ugyanis itt infót: lehet kibővített garanciát venni, mi a Peugeot-hoz intéztünk, amin alapból 5 év és 100,000km volt.
Maximum 8 évre, évenkénti emelkedéssel és maximum 200,000km-ig, 10,000km-s sávokkal lehet kérni az extra garanciát. A garanciális feltételek megegyeznek azzal amit alapból adnak. A részletekről a márkakereskedésben kell érdeklődni. Természetesen a garancia feltétele továbbra is a márkakereskedésben elvégzett időszakos átvizsgálás.
Nyilván ez nem oldja meg a problémákat, de egy "menekülőút" lehet annak aki meg akarja tartani a gépkocsit, illetve eladás esetén értéknövelő tényezője is lehet.
Kérdés, hogy a korábbi típusoknál jó-e a megerősített vezérműszíj? Elvileg az én autómba is ilyet raktak be, azzal hogy nem lehet gond vele. Erről van valakinek már tapasztalata?
A Toyota Proace City és City Verso autókban van ez a benzines Puretech motor. De ez egyáltalán nem Toyota, hanem átcímkézett Peugeot Rifter / Citroen Berlingo.
Toyotákban is van olyan 1.2-es motor, ami ilyen hibával rendelkezik? Ha igen, ami 1.2-es az mind rossz vagy van olyan 1.2-es amit nyugodtan megvehetek, mert problémamentes?
Ja, el is felejtettem, a PSA-BMW közös fejlesztését, a Prince motort. 1.6-os benzin, a Citroennél VTI meg THP néven futott, a Mini is megkapta, a BMW is. A világ legszarabb motorja, a megbízhatatlan láncos vezérlésével együtt. Betegágy.
Szóval nem biztos, hogy az új láncos Puretech jobb lesz a szíjasnál.
...autójába teljesen új motor került, de nem új konstrukció, és ez nagyon fontos. A Stellantis 2022 nyara óta a korábbinál tartósabb vezérműszíjat épít be ezekbe a kis háromhengeres benzinmotorokba, és erre cseréli a régieket is, ráadásul a legújabb motorsorozatban már nincs is vezérműszíj, hiszen e helyett láncot alkalmaznak. Ez utóbbival viszont az a gond, hogy a módosított motort nem lehet beépíteni a régebbi autókba, vagyis nem segít azokon, akik Európa-szerte százezrével Puretech motoros autót használnak.
A L'Argus nevű, szintén fogyasztóvédelmi témákkal foglalkozó oldal cikke szerint nem ez volt az első gyári visszahívási akció, hiszen 2017-ben is zajlott már egy, ráadásul mint írják, a problémás szíjra kezdetben 10 éves, vagy 180 ezer kilométeres csereciklus vonatkozott, amit csak idővel csökkentett a gyár a mostani 6 évre vagy 100 ezer kilométerre, a legújabb Puretec motorokban pedig nem szíj, hanem vezérműlánc található.
Az utóbbi években számos olyan autógyártói megoldással találkozhattunk, amely arra utal, hogy a cégek úgy akarnak megfelelni a szigorú európai környezetvédelmi előírásoknak, hogy közben engednek a minőségből és a tartósságból, illetve kevesebb figyelmet fordítottak az új konstrukciók tesztelésére. Nem elvárható egy autó tulajdonosától, hogy percre pontosan kövesse a gyár kármentési lépéseit és akár néhány évente újabb karbantartási előírásokhoz alkalmazkodjon. Különösen akkor nem, ha ezek összetettebbek és gyakoribb szervizlátogatást tartalmaznak, mint amelyekkel eredetileg eladták az autót.
Köszi szépen! Akkor nagy valószínűség szerint a 23 júliusi már nem szíjjal szerelt. Azért valahogy megpróbálok utánajárni, bár eddig nem találtam semmi használhatót...
Összesen 3 vagy 4 különböző cikkszám van. Otthon lementettem a képet, hogy melyik mit tartalmaz. Alapvetően mindegyik "vezérlés készlet", de van benne csak "szíj, és tömítések"-től a "fullfullos" minden csetreszre kiterjedőig is.
Otthon le van mentve képen is, este felteszem, ha el nem felejtem.
Én is próbáltam autóvásárlás előtt tájékozódni és szintén abba az infóba futottam bele, hogy 2017-ben ez meg lett oldva, már a múlté ez a probléma, így megnyugodtam, de idővel szerencsére kibújt nálam is a kisördög.
Én is olvastam erről a ct1228-as Conti szíjról, csodákat írnak róla. Én is ebben gondolkodom, ha már saját költséges lesz a csere, hátha...
Megköszönném, ha idővel megírnád a tapasztalataidat, ahogy haladunk előre az időben és kilométerben, mi várható valójában!!!
Eszerint akit valóban érdekel és nyomoz, ki tudja deríteni, milyen szíj van a cikkszám mögött.
Ha a cikkszámot beírod, több találat is lesz. Az összesnél, belenagyítva a fotókba, DAYCO márkájú a szíj. Emellett szól az is, hogy az autómon, az összes többi szíj is DAYCO(volt).
*2017-ben volt az első vezérműszíjakat érintő visszahívás, már akkor is megesküdtek, hogy módosítottak a szíjon, és eskü nem lesz baj. Én is 3 évig abban a tudatban voltam, hogy nekem már nem kell aggódnom a 2019-es autóval. Nos, jól tettem, hogy aggódtam. Nagyon is aktuális volt a csere.
Elhoztam az autót és részben revideálnom kell az álláspontomat, persze nem a reggeli kollégát illetően, hanem a szerviz hozzáállása kapcsán. Pozitív a csalódás.
A tükrömet megcsinálták, egy egyszerű kontakthiba volt. Anno díszlécet kellett cserélni, mert a gyárban nem jót tettek fel, akkor lett a tükör környéke megbolygatva, abból maradt vissza ez a hiba.
Megnéztem a szíjat, kiszerelés előtt rosszabbnak láttam, behajtáskor repedezett volt, de leválásokat illetve azok nyomait nem véltem felfedezni. A célszerszámban már szorult.
Csak azt tudom mondani, amit nekem mondtak. Az olajteknőhöz, szűrökhöz, olajhoz stb biztosan nem nyúltak, ezekre rákérdeztem, csavarokról, szimeringekről, egyéb szíjakról nem esett szó, szerintem azokhoz sem. Gondolom vannak "elhasználódási fokozatok" vagy egyéb más "jelek", ami alapján eldöntik, mit kell csinálni. A reggeli dolgok után nem volt kedvem vitatkozni, nem ismerem a belső előírásaikat, örültem, hogy kész az autó.
A normaidőket óvatosan kell venni, órabérben dolgoznak, vastagon fog a toll, de biztosan nem egyszerű a történet. Garancia lejárta után márkaszervizbe vinni luxus lesz.
Még 3 évig garanciás az autó, legfeljebb legközelebb kicserélik az egész motort.
Köszönöm az általad leírtakat, jó tudni, a doksit el fogom olvasni!
A most betett szíj állítólag már megint egy módosított szíj, ezzel állítólag már nem lesz probléma, majd meglátjuk. Kérdeztem, ki a beszállító, de ők maguk sem tudják, cikkszám alapján rendelnek, nincsen semmi a szíjon, ami alapján azonosítani tudják.
Apró bökkenő, hogy a szíjcseréhez még szükség van:
-szelepfedél tömítésre
-vezérlés oldalsó tömítésre
-főtengely szimmeringre
-vezérlés készletre (Persze ez valóban lehet csak a szíj is)
-6db M8x25 10.9 csavarra+alátétre a hosszbordásszíj kerékhez
-1 db csavarra a főtengelyhez
-1 tubus tömítőpasztára az olajteknőhöz
-4L 0W-20 olajra
-1 db olajszűrőre
-1 db hosszbordásszíjra a segédberendezéseknek(ez opcionális)
-1db hosszbordásszíj a vízpumpának (Stech szíj, szóval elvileg kötelezően cserélendő ez is).
Szóval, nincs olyan, hogy "csak szíjcsere".
Ráadásul, elő van írva hogy kötelezően ellenőrizniük kell az olajpumpa kosarát. Amennyiben ott találnak
gumi morzsalékot, akkor tovább kell vizsgálni a vezérlés módosító szelepeket, a vákuumpumpát, és úgy kb mindent. Nekem 3x8 órát mondtak a cserére és a teljes motor átvizsgálásra. Illetve hogy ez 1 szerelő 3 teljes munkanapját ELVIHETI.