Keresés

Részletes keresés

TotalBike címlap TotalBike fórumok
daty55 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 1087

Szóval így már nyugodtabban indulok el, mert ha valami gebasz van, könnyebben, néhány perc alatt le tudom bontani a motor elejét.:-)

 

 

daty55 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 1086

Itt pedig pár kép az átmenő csavarokról, mielőtt még méretre vágtam volna őket.

 

daty55 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 1085

Bocs, itt jönnek a képek.

 

Elsőként a felső imbusz csavar ez alatt a burkolat alatt van:

 

daty55 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 1084

Múlt év szeptemberében már írtam arról, hogy szétcsúszott az egyik csatlakozó a robberen, és nem mutatott semmit a műszer egység, de a motor működött rendesen.

Na, ez most megint előjött, a gondom csak az, hogy nem otthon, hanem egy közeli városban, és nem csak nem mutatott semmit a műszer egység, de nem is indult a motor.

Rövidre fogom, mert untatni nem akarlak benneteket.

Vért izzadtam, mire kibogarásztam azt a sok csavart a gyári szerszámokkal, hogy lejöjjön a motor eleje és hozzáférjek a csatlakozóhoz.

Nagy nehezen sikerült, igaz az utolsót addig rugdostam, míg letört a burkolat, de nem tudtam mit csinálni.

 

Biztos észrevettétek már, hogy nem szólok a "tuning" témákhoz. Meg azokhoz, hogy ilyen henger, meg olyan porlasztó, meg ilyen szívató, meg olyan fúvóka, meg ilyen légszűrő, meg olyan kipufogó, meg ilyen gyertya, meg hogy hová állítsam a súbertűt stb...

 

Hát ezekhez azért nem szólok, mert egyrészt nem értek ennyire hozzá, másrészt már nem ahhoz a korosztályhoz tartozok, akiket érdekel a tuning.

Engem a praktikus, hasznos, könnyen kivitelezhető átalakítások érdekelnek.

 

Ebből kifolyólag csináltam "némi átalakítást" a motoron és így már, akár hol lerobbanok, 3 csavar eltávolításával, szinte szerszámok nélkül le tudom bontani a motor elejét.

 

Azt az egy csavart hagytam meg, ami fent fogja a hűtővíz tartályánál, azt hiszem, 5-ös vagy 6-os imbusz, meg betettem a lábtartók magasságában két 6-so, 110 mm-es átmenő csavart, de arra vigyáztam, hogy ezeken szárnyas anya legyen, hogy ne kelljen hozzá kulcs.:-)

 

Pár kép:

 

tere Creative Commons License 2021.09.22 0 0 1083

Illegális, de azt tudom javasolni, hogy vegyél rá egy 72-es hengerszettet, Polini high speed variátorszettet 6.3-as görgőkkel, Naraku VS szíjat, Polini racing kuplungot, amire az erősebb rugót tedd fel, aztán hajrá! Brutál lesz. Pont kényelmesen lehet a forgalommal haladni. Meg a karbiba egy nagyobb fúvókát. Nem tudom az enyém talán 84-es? Nem emlékszem. A subertűt eggyel feljebb kell emelni. 
Olaj sima 10w40, de nekem most Eneos 5w30 van. (Abból volt itthon fölösleg.) Gyertya NGK CR7HSA, NGK pipával. Benzinnel sem kell szerencsétlenkedni, sima 95-ös jó bele.
Hálás kis gép egyébként, viszont foglalkozós. Tény, hogy ennél szinte csak jobb van...

Előzmény: Harcsa 1 (1080)
NO HAB Creative Commons License 2021.09.19 0 0 1082

Abban biztos lehetsz hogy nagyon megbízható.

Viszont nem megy semmit. Tényleg nagyon gyenge illetve nagyon lassú.Talán épp ezért olyan megbízható.

Össze se lehet hasonlítani egy kétüteművel

Előzmény: Harcsa 1 (1080)
Martonospam Creative Commons License 2021.09.19 0 0 1081

Szerintem nem éri meg a 4 ütemű. Fele annyira megy mint a 2T és 50ccm-nél szerintem a 4T csoda ha elindul alattad. Ink vegyél 2 üteműt

Harcsa 1 Creative Commons License 2021.09.17 0 0 1080

Sziasztok,

Szeretnék venni egy Motoweel Magnet Sport 4T robogót.

A véleményekre lennék kíváncsi,hogy mennyire megbízható a motor.?

Köszi a segítséget

Rigo35 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 1079

Ne ne már nem tudják levenni. 12colltól felfele megoldható simán.Amugy ez még az a kategória amit otthon csavarhúzóval finoman még megoldható .Bő szappanos vizzel nem árt levétel előtt is körbekenni a peremet.

Én 10év után cseréltem a hátsót az elsőre.Tudom az évek indokolják a cserét,de a mintamélység meg nem.Meg nem akarok 30at  2 gumira elkölteni.

Vagy addig járd a gumisokat ameddig nem tudja valaki levenni neked.

Előzmény: Martonospam (1078)
Martonospam Creative Commons License 2021.09.12 0 0 1078

A Motowell Magnet sportom most novemberben lesz 13 éves és már nagyon ideje lenne az abroncscserének, mivel gyári gumik vannak még rajta. A profilmélység rendben van de már valamiennyire ritás a gumi anyaga szóval cserés, de nem tudják megoldani a gumisok akiket kérdeztünk hogy leszedjék az abroncsot a felniről. Esetleg tudtok valakit aki le tudja a gumit szedni a felniről Nógrád megye környékén? ELőre is köszönöm a válaszokat.

daty55 Creative Commons License 2021.08.16 0 0 1077

Ennek a csörgésnek nagyon sok oka lehet.

Leírva elég nehéz rájönni, hallani kellene.

Előzmény: Martonospam (1076)
Martonospam Creative Commons License 2021.08.13 0 0 1076

Nekem egy Motowell Magnet Sport 2008-as évjáratú, 50ccm-es motorom van. Mivel mostanában lett meg a jogsim édesapámmal elmentünk kicsit kihajtani a motort, és mikor kb padlóztam, már amennyire lehet, visszaengedtem a gázt kb 40 km/h-nál, fémes csörgésre lettem figyelmes, mintha egy lemezt ütöttek volna, kicsit kipufogózörgős hangja volt de meg vagyok picit ijedve hogy mi lehet az oka. Ugyanezt csinálja 40 fölött, egészen 65-70-ig, ugyanis kb ott van a végsebessége. Attól lehet hogy visszaengedtem a gázt, de kissé hirtelen? Vagy cserélt alkatrészek miatt lehet? Válaszaitokat előre is köszönöm!

daty55 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 1075

Na most én is úgy jártam tegnap mint Te.

Azon a kis csövön - legalábbis én úgy gondolom hogy onnét - csepegett valami.

Szerintem hajtómű olaj.

Átnéztem mindenhol, de konkrétan nem találtam hogy honnét csepegett, így este szárazra töröltem mindenhol, és tettem alá egy fehér papírt, de reggelre egy csepp sem volt rajta.

 

A nagy meleg miatt cseppent volna?

Előzmény: V.Futár (1060)
nagy6os Creative Commons License 2021.07.18 0 0 1074

O.K. Rudi&! Köszi, megnézem.Igazaból ezek

tipusra gyàrtottak, a legjobb lenne ha méterre 

tudnàm megvenni. Lehet,hogy ez lesz a

megoldás de még keresem tovább.

 

 

Előzmény: Rudi& (1073)
Rudi& Creative Commons License 2021.07.18 0 0 1073
Előzmény: nagy6os (1072)
nagy6os Creative Commons License 2021.07.17 0 0 1072

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Nyugdíjas vagyok és a szabadidőmbe mocikat szoktam javítani. Néha elfog a vágy és egy egy veteránt beiktatok. Így van ez  most is,

azonban  a gépet újra kell vezetékelni mert kitöredezett a szigetelés és össze is égett elég csúnyán egy helyen. Ami elektromos javításom eddig volt, az abból ált, hogy egy vezetéket kicseréltem vagy + ba beépítettem.A szín nem volt lényeges. Azonban a mostaninál a teljes cserénél bizony jó lenne többszínű vezeték. Elgondolkodtam a számozáson de az nehézkes mert ha hibás a vezeték valahol meg kell keresni a végén a számot. Elég macerás lenne. Az eredeti színek nem lényegesek csak ne legyenek egyformák. Ey kis Hondát csinálok és bizony kicsinysége ellenére rengeteg vezetéke van. Az ideális az lenne ha 16 különböző színű vagy csíkos vezeték lenne. A rajzon átírom a színt az nem lényeges. Sajnos nincs ötletem honna vegyek ennyi fajta vezetéket, elég kis mennyiségben. Ebben kérném segítségeteket,aki tud árulja el nekem hol lehet ilyet beszerezni. (Egyet Próbáltam "Conrad.hu" de inkább ne tettem volna.) Segítségét mindenkinek előre köszönöm.  T: Laci

Harsányi Tamás Creative Commons License 2021.07.17 0 0 1071

Sziasztok! Hogyan tudom kiszedni az első teleszkópból az alján lévő csavart hogy szét lehessen szedni.

 

Harsányi Tamás Creative Commons License 2021.07.14 0 0 1070

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy az első teleszkópba menyi olajat kell tölteni.

Rigo35 Creative Commons License 2021.07.12 0 0 1069

Ja a moci azóta ujból jár,meguszta a hengercserét,bár ráfért volna.Picit spóroltunk a gazdájának.

Rigo35 Creative Commons License 2021.07.12 0 0 1068

Ismét egy mw javitás alatt.

Uj rezos kipu, 100as benzin,léghűtésés mindezt hajtották a multkori 37 fokba.Csak főfuvit felejtettek el cserélni.Hát ez lett a vége : dugattyu szétrobbant.

 

Gyakorlatilag elolvadt minden.

 

Rigo35 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 1067

Igen,nekem is ezt produkálta a jó kis gyári mikuni karburátor.Gyors le is cseréltem egy dellortora.

Azt az alaplapi cserét meg mégsem kellett volna sztem.Nem tipushibája.Valakinél mondjuk szépen jár a gyári karbival is....érdekes.Egy kis finomhangolgatással viszonylag orvosolható a probléma.

Előzmény: R-59 (1066)
R-59 Creative Commons License 2021.07.07 0 0 1066

 Tisztelt Fórumozók! 2018. decemberében vásároltam egy Motowell Magnetich 2 T 50 cm3.-es robogót.  Jelenleg 6.000 km. van benne.  1 évvel ezelőtt nyáron hidegen és melegen 5-10 perc pihentetés után változó fordulatszámot produkált azonos gázadásnál.  Akkor megúsztam 1 gyertya és 1 gyertyapipa cserével. Ám 2021. júliusában újra kezdte. Sajnos nem úsztam meg ilyen könnyen, mert  előbb alaplemezt - a tekercsekkel- kellett vennem, majd a szerelő közölte, hogy gyújtótrafó is kell, mert valószínű az tette tönkre az alaplemez gyújtótekercsét is. Mivel láttam ezt a hiba leírást másnál is, ezért is írtam meg, mert lehet ez egy típus betegsége a Motowellnek, mint a sztendert gyenge hegesztése, és a -hátsó csomagtartóputtony miatt- a váztartójának a törése.

Rudi& Creative Commons License 2021.06.23 0 0 1065

Helló!

Cserélt már valaki főtengelyt motowell magnet city 2t ben, úgyhogy nem gyárit rakott bele, hanem hasonló méretűt?

Állítólag lendkereket is cserélni kell, mert motowell főtengelyen vastagabb a kúp.

Esetleg, ha valaki tudja a gyári méretét a főtengelynek?

(2007 utáni) 

Anaconda2 Creative Commons License 2021.05.10 0 0 1064

A kuplung tökéletes lett, újra a gyári rugókkal, de 4500 helyett nem bánnám ha 5500-nál zárna, ezzel meg tudok barátkozni legalább nem terheli úgy a hajtást. 
Korábban a hátsó dobfékről is panaszkodtam hogy gyakorlatilag mindent kicseréltem mégis rossz, ezt is megcsináltam a krétázós módszerrel. 
A karburátor alakul, a 84-es fúvóka marad, tökéletes, 9 ezret forog kereken. 
Az alapjárati fúvókát igy egyenlőre hagyom 34-esen, jó lesz az szerintem…, viszont a szívató 50-es fúvóka túl sok neki, már megvan a fúvóka, 40-essel fogok próbálkozni, rendeltem 45-öset is, de arra szerintem nem lesz szükség. 
Ha összeállt a karbi tökéletesre, akkor rendelek stage 6 150 centis lszívatót és a sluszkulcs mellé valahova befaragom. Most a benzincsap mellett van, kényelmetlen. 
Jeleneleg az van a karbival, hogy hidegen szivatóval nagyon darál le akar állni ha nem rángatom a gázt, sokat kap, szivató nélkül hidegen le akar állni mert túl keveset kap, ahogy bemelegszik perfekt. 
Amúgy egy tippem van miért javulhatott meg…a vákuumos benzincsapot tavasszal kicseréltem fixre, vákuumossal szerintem nem kapott elég benzint. Ugyan próbáltam fox benzincsappal régebben is de szerintem már akkor nagyon el volt valami állítva vagy el volt fúvókázva. 

Anaconda2 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 1063

Ja és szerintem azért esik le az alapjárat a dellortonál 2-3 perc után mert hiába 14:1 benzinlevegő keveréket kap, de túl sok, hogy járogat megszívja magát szép lassan és már nem tudja elégetni ezért jár darabosan. 
Mielőtt felraktam a dellortot szépen végigolvastam amiket beszélgettünk, nem fura hogy nálad ha jól emlékszem 3 menetet van kitekerve az alapjárati? Beszerelés előtt néztem hogy az a max egyébként, onnantól hiába tekered nem ad több levegőt csak jön kifele a csavar. 

Előzmény: Anaconda2 (1062)
Anaconda2 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 1062

Rigo35

Mi a helyzet a motoroddal?

Egy kis helyzetjelentés…

Zavart, hogy úgy indul el hogy lendületesen de ahogy a kuplung teljesen összezárt, a fordulat visszaesett majd szépen lassan újra gyorsult ahogy kell, szal volt egy beesés. Vettem variátor hézagoló szettet, tudtam hogy azzal van gond, nem teljesen alulról indul a szíj, ezzel megjavult, tökéletes lett. 
Ha már szét volt szedve, télen kapott új kuplungot meg harangot mert a régi nem bírta a tuningot és deformálódott a harang. Akkor mondom a racing könnyített kuplungba berakom a benne lévőnél sokkal erősebb és vaskosabb malossi kék rugót. Na onnantól fogva mindig ha pár álló rajt után bemelegedett a kuplung 5500-as fordulat alatt hangos fémes csörgés. Megfejtettem hogy mintha a rugó melegen kevésbé lenne erős és alapjáraton is kezdett összezárni és a végáttétel fogaskerekei csattogtak ahogy bele bele harapott a kuplung a harangba, szal ment vissza a gyári rugó, sokat azóta nem ment de tökéletesnek tűnik, fura…piros rugóval lehet jó lenne, de túl erősnek tűnt, talán majd máskor…

Most jön a szokásos, egész télen b@szta a csőröm a drága dellorto karbi ott hever. A mikunival nem volt gond, néha hidegen be be dadogott ennyi. Felraktam, kb 10km-t mentem. 84-es főfúvóka, 30-as alapjárati, 50-es szívató, minden más gyári, a súber is. Egész jó, ne kérdezd miért, mindent úgy csináltam mint korábban…ahogy mászkálok vele majd nézem a gyertyaképet és megyek lejjebb a fúvókákkal. De a szívatót a 45-ösre cserélem ez lesz az utolsó amihez nyúlok, illetve azt csinálja amit a mikunival már nem, 2-3 perc alapjárat után leesik 1200-1600-ra 2700-ról. Mikuninál akkor szűnt meg amikor kisebb alapjárati fúvókát raktam bele. Majd egy 25-össel lehet megpróbálkozom… elvileg ha 2 menetnél jobban ki van csavarva az alapjárati levegő akkor lejjebb kell menni az alapjárati fúvókával. 88-as főfúvókával kezdtem azzal csak 8200-ig forgott, hogy lementem 84-re már 8500-ig forog, a mikunival 8700-ig forgott. Szóval még lejjebb kell mennem. 

daty55 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 1061

Így, hogy írtad, hogy vízszintesen, már látom, bocs!

Ma megnézem, ha lesz időm!

Előzmény: V.Futár (1060)
V.Futár Creative Commons License 2021.04.08 0 0 1060

4 cm ,valamikor átlátszó cső (vízszintesen)

Elvileg valami levegőt biztosit!

Előzmény: daty55 (1059)
daty55 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 1059

Köszönöm!

Biztos, hogy a szememmel van baj, mert én csövet most sem látok.

Bocs!

Előzmény: V.Futár (1058)
V.Futár Creative Commons License 2021.04.08 0 0 1058

Előzmény: daty55 (1057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!