Veszprém városa szolgáltatóváltásra készül...
Az évtizedes Volán majd pár éves ÉNYKK szolgáltatót 2019.01.01-től új alapítású cég fogja váltani, amely a város tulajdonában lesz.
Minden érdemi információt köszönettel várok!
Elkezdődött a buszokon található utastájékoztató rendszer újabb funkcióinak tesztelése. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy két megálló között kiegészítő információk, napi aktualitások, érdekességek legyenek láthatók a kijelzőkön. Természetesen az utastájékoztatás kiemelten fontos, így egy-egy megálló előtt, valamint abból kiindulva az eddig is megszokott menetrend látható, így jól követhető marad, hogy merre jár a busz. A visszajelzések alapján folyamatosan finomítjuk a rendszer működését!
Az 5-ös járat nagyrészt változatlan, reggel a Tüzér utcai forduló helyett Jutaspusztáról indulnak a járatok, a városrészben élők jobb reggeli eljutásának biztosítása érdekében. A 22 óra után induló 3-as, 5-ös járatok összevonásra kerülnének a párhuzamoság megszüntetése végett, az 5-ös járat a Papvásár utcai megállót követően Csererdőig közlekedne, a Haszkovó lakótelepről a 7A biztosítja a kapcsolatot a Hotelnél. A menetrend a vágányzárt megelőző, "eredeti" menetrend alapján készült.
Még elég régen, 5-6 éve készítettem egy meglehetősen hézagos menetrendet az akkori rendszerre építve, nemrég viszont a már jóideje lévő hálózatot gondoltam újra, amely nagyobb módosításokat nem, inkább kiegészítéseket tartalmaz, amelyek csak elképzelések, mivel nem vagyok közlekedésmérnök a futásteljesítmény növelésével létrejövő költségvonzat emelkedését nem számoltam ki, ez csak egy tervezet.
1-es vonal: változatlan
2-es vonal: változatlan
3-as vonal: összehangolásra került az 5-ös, 15-ös járatokkal
4, 4A vonal: változatlan
5, 15-ös vonal: változatlan
6, 16-os vonal: változatlan
A 7-es útvonala változatlan maradna, a 7A szintén a Cholnoky lakótelep érintésével, körirányúan közlekedne, ezzel jelentősen javítva a lakótelep kiszolgálását, valamint a 4/4A járatokkal történő hangolást. A 7A járat mai útvonalán azokban az időszakokban, mikor a buszok jelentősebb időt töltenek az Ady Endre utcában vagy nem indulnak vissza, a buszok 7Y jelzéssel közlekednének. Vasárnap a 16-oshoz hasonlóan 17-es járatok közlekednének a Lengyel-piacra, így a két járat együttesen jelentősen lefedi a piac városrészekkel lévő ellátottságát.
A 8-as, 8A járatok ismét a Görgey Artúr utcán közlekednének, visszaállítva a korábban fennálló kapcsolatokat. A 11-es járatokkal fennálló hangoltság továbbra is megmaradna. A régi útvonal érdemben nem hosszabbodna és a menetidő sem növekedne meg, bizonyos időszakokban a 6-os és 8-as járatok a közös, Görgey utcai útvonalon ütemesen közlekednek.
A 9-es egy új járat, mely a hiányzó Dózsaváros - Vámosi út kapcsolatát szolgálja. A járatok hétköznap délelőtt és este, hétvégén egész nap közlekednének a 13-as járatokkal összekötve. A csúcsidőn kívüli és hétvégi időszakban a 13-as járatok a Juhar utcai végállomást követően a 9-es útvonalán közlekednének az Endrődi Sándor lakótelepen keresztül a Vámosi úti fordulóig, vissza a 9-es járatok a Juhar utcát követően a 13-as vonalán haladnának vissza. Az Endrődi Sándor lakótelepen biztosított a kétirányú közlekedés, a már nem használt megállóhelyek üzembe állításával. A járatok a Vámosi út felé a 42-eshez hasonlóan a Szegfű és József Attila utcai megállókat érintenék, a Dózsaváros irányában a Kiskőrösi utcán közlekednének a buszok, ezen a szakaszon egy megállóhely kerülne kijelölésre a Kinizsi Pál utca kereszteződésében (ahogy volt régen is). A Juhar utcai megállónál a továbbutazás biztosított a 9-es és 13-as járatok között. A 9-es és 13-as járatok együtt hangoltan közlekednek a 10-es járattal, hétvégén kétóránként, a 9-es és 13-as óránkénti váltásával indulnak a buszok.
10-es járat: változatlan
A 11-es járat hétvégi vasúti csatlakozásának javítása érdekében (hasonlóan hétköznap a 11A-val) a Vámosi úti forduló felé egy új, 11B jelzésű vonal közlekedne, mely a Füredi utcát követően a Stadion utcán közvetlenül a Vámosi úti fordulóhoz haladna, ahonnét a buszok 11-es járatként indulnának vissza. Az Egry lakótelepre a továbbutazás biztosított, az így felszabaduló 3 perccel pedig a buszok késése esetén is kényelmesen elérhető lenne a vasútállomás.
A 12-es járat menetrendje okán számos esetben a 10-es, 13-as járatokkal együtt közlekedik, így a vonal jelentős részén feleslegesen mennek egymás mögött a buszok. A 12-es Dózsa György utcai közlekedésével a Jókai utcán létrejövő felesleges párhuzam megszűnne, valamint a Pajtakertből is néhány perccel rövidülne a belváros elérhetősége, a színház térségének érintésével pedig minimálisan növekedhet az utaslétszám. A hétköznap reggeli és délutáni időszakban 1-1 járattal több közlekedne. A 13-as járatok sűrítésével a Jókai utca kiszolgálása összességével jobban biztosítható, mint a 12-es rásegítésével.
A nyári időszakban 14E jelzéssel közlekedne járat az állatkerthez, azonban nem az alsó, hanem a főbejáratig közlekednének a buszok a Jutasi, Mártírok, Füredi úton a Déli és Nyugati útgyűrű érintésével. A vonalon midibusz közlekedtetése indokolt az állatkertnél lévő szűk útszakasz és fordulóhely miatt.
A 18-as járat változatlanul közlekedik, hétköznap az utolsó csonkajárat Házgyár helyett a Pápai útig közlekedik, így közvetlenül a telepre érkezhet meg az autóbusz, hétvégén az átállás miatt továbbra is Házgyár maradna a "végállomás".
A jelenlegi 9-es járat közlekedne 19-es jelzéssel, a 8-as útvonalához hasonlóan a Görgey Artúr utca / Jendrassik Szakközépiskola érintésével.
20-as járat: változatlan
21-es járat: változatlan
22-es járat: változatlan
23/23U/24-es járatok: menetrendi korrekciók - a Hajmáskéri út menti buszforduló állapotának függvényében a buszok a Kastély utca - Bosnyákárok utca terelőútvonalon közlekednének
25-ös járat: változatlan
Bár a V-Busz bérlettel használható helyközi vonalak kiváltják a Gyulafirátót és Veszprém közötti gyorsforgalmi szakaszt, a hétköznap délutáni jelentős utasforgalom miatt két alkalommal indulnak közvetlenül Gyulafirátótra és vissza járatok, 26-os jelzéssel.
A Kádártai út mentén lévő bevásárlóközpont jobb megközelítése céljából hétvégén a legtöbb üzlet nyitvatartási ideje alatt - az egykori 7-es, 17-es járathoz hasonlóan - 27-es jelzéssel közlekednek buszok, mely az egykori, Arénát érintő 27-es járat útvonalán, az autóbusz-állomástól indulva a Munkácsy, Haszkovó, Aradi vértanú utcán keresztül érné el a Tesco parkolóját. A járat úgy közlekedne, hogy a legtöbb járatról, a legtöbb városrészből átszállást nyújtson az autóbusz-állomáson (2, 3, 4A, 13), valamint a Haszkovó utcán (11, 11B). A járat ünnepnapokon (újév, március 15., húsvét, pünkösd, augusztus 20., mindenszentek, karácsony) nem közlekedne.
28-as járat: változatlan
A szombat reggeli és hétvégi 18 óra utáni időszak hiányos iparvárosi kiszolgálása céljából ebben az időszakban 31-es jelzéssel közlekednének buszok, a 21-eshez hasonló útvonalon, a Jutasi úti lakótelepet megkerülve.
A 42-es járat a 0:28-as 47-est követően a Tizenháromváros térig közlekedne, ezzel a Dózsaváros is elérhető az utolsó vonatról. A 47-es járat a Füredidomb érintésével közlekedne.
A korábbi 19-es jelzésű színházjárat SZ jelzéssel közlekedne.
Aki kíváncsi rá és úgy gondolja, az alábbi dokumentum Excel-tábláiban tekintheti meg:
1. Közvetlen hivatásforgalmi kapcsolat létrehozása az Egry József lakótelep és az Iparváros között
28-as jelzéssel új autóbuszjárat kerül beindításra a Vámosi úti forduló és Csererdő között, az Egry József lakótelep feltárásával, az Iparvárosban a Henger utca – Piramis utca útirányon haladva. A viszonylat feltárja az Egry József lakótelep megállóit, majd a Nádortelep érintésével csatlakozik a 8-as járatok mai útvonalára a Komakút térnél, ezt követően pedig a 8-as járatokkal megegyező útvonalon haladva tárja fel az északi iparterület megállóhelyeit. Az új vonalon – hasonlóan a 21-es járathoz – mind a reggeli, mind a délutáni, mind az esti műszakváltáshoz igazodóan egy-egy járatpár közlekedik olyan módon, hogy a járatok a műszakváltás előtti időpontra érkeznek az Iparvárosi megállóhelyekre, majd a műszakváltás után indulnak onnan vissza az Egry József lakótelep irányába. A vonal a hétvégi napokon nem üzemel.
A tervezett végállomási indulási időpontok a következők: Vámosi úti fordulóból indul: munkanapokon 5:15, 13:13 és 21:18 óra Csererdőből indul: munkanapokon 6:06, 14:06 és 22:09 óra
2. Az Egyetemvárosban és az Egry József lakótelepen található oktatási intézmények megközelítésének javítása a Dózsaváros irányából
9-es jelzéssel új autóbuszjárat kerül beindításra a Dózsaváros irányából az Egyetemváros és az Egry József Lakótelep irányába, közvetlen eljutási lehetőséget biztosítva ezen városrészek oktatási intézményeihez.Munkanapokon, a reggeli csúcsidőszakban Csererdőből 1 db, míg a délutáni időszakban a Haszkovó lakótelepről indulva 2 db járat a Házgyári út és a Cserepes utca közötti szakaszon a 8-as járatok vonalvezetésétől eltérő módon, az alábbi útvonalon közlekedne: Házgyári út – Kistó utca – Szent István utca – Dózsa György tér – Táncsics Mihály utca – Tizenháromváros tér – Pápai út – Dózsa György utca – Megyeház tér – Egyetem utca – József Attila utca – Wartha Vince utca – Stadion utca – Cserepes utca.A reggeli időszakban a Csererdőből induló 9-es járat úgy közlekedik, hogy azzal utazva Dózsavárosból átszállás nélkül lehessen eljutni az oktatási intézményekbe a reggel 8 órai tanításkezdés előtt. A délutáni két járat úgy közlekedik, hogy az iskolák 6. és 7. tanórájának vége után a diákok átszállás nélkül tudjanak hazautazni Dózsavárosba. A vonal a hétvégi napokon nem üzemel.
A tervezett végállomási indulási időpontok a következők: Csererdőből indul: munkanapokon 7:22 óra Haszkovó fordulóból indul: munkanapokon 13:55 és 14:55 óra
Sziasztok! A pénteki napon a Székesfehérvári TTP-re vontatták a REM-821-et. Külsőre teljesen jó állapotú.
Június elején is érkezett ide 3 Citaro, REM-816, REM-828, REM-830.
Kérdésem az lenne, hogy tud-e valaki valamit a kocsikról, mik a tervek velük, honnan jöhettek ide? 2021-ben, mikor érkeztek a MAN-ok, néhány lila Merci a BKV-hoz került ugyan ezen a cégen keresztül. (TTP)
Illetve Szfvár külterületén, a 8-as főút mentén van egy parkoló, ahol látni szintén lila buszokat. Egy Vanhool, egy Scania, és egy Volvo 7700.
Gyulafirátóton élők és a Déli Intézményközpontban dolgozók!Október 7-étől, hétfőtől Szabadságpuszta és Gyulafirátót térségében változás áll be a közlekedésben. A korábban eltörölt délelőtti, déli, esti járatok ismét a Sepsiszentgyörgy utca érintésével közlekednek, ezentúl hétvégén is gyakrabban érintve a déli ipartelepet.
A 20-as új menetrendje Laci-major felé:
Autóbusz-állomástól indul:
Hétköznap
5:35, 6:20, 6:45, 7:45, 10:55, 13:55
Hétvégén
5:35, 7:55, 13:55
A 20-as új menetrendje Veszprém autóbusz-állomás felé:
Laci-majortól indul:
Hétköznap
11:10, 14:15, 15:15, 16:10, 17:10, 20:10
Hétvégén
14:15, 17:10, 20:10
Sepsiszentgyörgy utcától indul:
Hétköznap
12:15
A 22-es új menetrendje Laci-major felé:
Autóbusz-állomástól indul:
Hétköznap
14:55, 15:55, 16:55, 19:55
Hétvégén
10:55, 16:55, 19:55
A 22-es új menetrendje Veszprém autóbusz-állomás felé:
Laci-majortól indul:
Hétköznap
5:10, 6:10, 6:40, 7:10, 8:10
Hétvégén
6:10, 8:10, 11:10
A 22A járat megszűnik.
A 23-as vonalán kísérleti jelleggel új, 23H járat indul október 7-ével, mely a Hajmáskéri út érintésével közlekedik hétköznap reggel és délelőtt Veszprém, délután és este Gyulafirátót irányába. Hétvégén mindkét irányban érintik a járatok a Hajmáskéri utat minden napszakban.
Gyulafirátót felé:
Gyulafirátót, Vízi utca Gyulafirátót, Hajmáskéri út Gyulafirátót, felső
Veszprém felé:
Gyulafirátót, felső Gyulafirátót, Hajmáskéri út Gyulafirátót, Vízi utca
A 23-as, 23U járatok menetrendje a következőképp alakul át Kádárta, Gyulafirátót felé:
Mindkettő megvan, a nap folyamán küldöm. AEMZ-795 végérvényesen leváltotta TAF-817-et, AIDU-168 teljesen új fordát kapott, az új buszokkal, valamint a 22-es változó menetrendje miatt jó sok fordát megbolygattak, szóval átdolgozom a fordajegyzéket.
Eddig nem volt kint hétvégén, ma viszont közlekedik AIDU-168, a 8:38-as 4A-n láttam, vagyis egész nap 4/4A/6-os körforgásban lesz, nem tudom, hogy helyettesít vagy kap hétvégére is fordát a jövőben.