Veszprém városa szolgáltatóváltásra készül...
Az évtizedes Volán majd pár éves ÉNYKK szolgáltatót 2019.01.01-től új alapítású cég fogja váltani, amely a város tulajdonában lesz.
Minden érdemi információt köszönettel várok!
Készítettem több év elteltével újból egy menetrend-tervezetet, mely zömében a jelenlegi járatok menetidő-korrekcióját, finomhangolását tartalmazza a valós forgalmi viszonyokhoz igazítva, azonban saját elképzeléseket is tartalmaz a hálózat és a menetrend javítására vonatkozóan, remélem a linken keresztül láthatók a táblázatok.
Azon felül egy városi autóbusz történeti visszaemlékezésbe , hogyan is fér bele egy 60 évvel ezelőtti politikus pártkötődése ?
Ha Veszprémet akkor nem fejlesztik, 1960-ban 28.000 lakosa volt a városnak, most egy kb. 30.000 lelkes, hivatalnok és iskola város helyi közlekedéséről írnának.
Egyszerűen nem a régi, "történelmi" időszak volt a cikk lényege, nyilván ezért sem törődött vele igazán az írója, csak amolyan tessék-lássék bevezetőnek szánta.
Üdv! Hoztam egy kis helyzetjelentést a Miskolcra költözött Neoplanokkal kapcsolatban.
871 és 872 forgalomban van, megbízhatóan járnak. 873 kicsit betegeskedik, valami a motorvezérlővel lehet. Egyszerűen beodbja a hibát és max 5-10km/h-val lehet vele haladni. Egyszer Én is lerobbantam vele de inkább így vittem be mint a vontatót várni. Másodszor jár a Tiszaújvárosi MAN szervízben de még nem tért vissza.
Az "enyém" a 872 lett. Ezelőtt szintén Neoplant hajtottam de 2006-os évjáratút. Megmondom őszintén hogy hiába három évvel idősebb ez a 872, sokkal jobban tetszik. Valahogy meglátszik rajta hogy megkapták (bízom benne nálatok is) a megfelelő karbantartást. Na nálunk nem fogják nagyon megkapni, de bízzunk a csodában. Szépen lassan ismerkedek a VDO műszerfallal, mi mire való. Még egy pár dologra nem jöttem rá így ha van köztetek olyan aki hajtotta is ezeket, kérem jelentkezzen.
Utasként érzékelem, hogy a váltó sok busz esetében "gondolkodik" - ahogy Te is fogalmaztál. Már alacsony fordulatszámnál magasabb fokozatba kapcsol, rossz hallgatni, ahogy küszködik a motor.
Ajtóhiba nemigen jellemző, nyáron a klíma olykor sípolt, de ezt is csak néhány busz esetében tapasztaltam.
Február 1-jétől a helyi diákbérlet minden veszprémi lakóhelyű, vagy a városban tanuló diáknak (felsőoktatásban is) 350 forintba, azaz egy elővételes buszjegy árába fog kerülni.
Ez pláne OFF lesz, de röviden csak reagálnék, ha már az én bejegyzésem lett megosztva, hátha érdekel valakit.
5-15 vonalra 3 busz van kiadva. Ebből hétvégén általában 2 mindig veszprémi, de hétköznap is van néha egy kiadva. Szóval annyira nem ritka látvány a bérelt járgány ott, de persze ezek általában az MAN-ek, a REM-847 eddig két nap volt arrafelé kiadva, mindkétszer hétvégén. Viszont ha valakit érdekel a téma, jobb sietni, ugyanis télen csak a CNG-k közlekedhetnek arrafelé, mivel csak ők rendelkeznek olyan gumiabronccsal, amivel télen járhatnak a hegyi utakon. De valószínűleg tavasszal visszatérnek a veszprémiek :)
Most egy következő állomás előtt vagyunk, hiszen egyrészt szeretnénk bővíteni a flottát további két 100 százalékosan elektromos autóbusszal, amire pályázni fog a V-Busz Kft. Emellett a Haszkovó utcai fordulónak az átalakítása, felújítása szerepel a programban, ahol egy mintaprojektet szeretnénk végrehajtani, és napelemekkel fogjuk kiszolgálni az autóbuszokat, amire szintén a Zöld Busz program keretén belül nyújtott be egy pályázatot a V-Busz - fogalmazott Porga Gyula polgármester.
Tehát 2 új elektromos busz és a Haszkovó felújítása lehet porondon jövőre!