“Egy bácsikám, ki csősz volt s egész évben a Varjúdomi kunyhóban lakott olyan mesét mesélt, amilyen éppen abban a percben eszébe jutott. Az volt a jó, hogy élni kellett, élni a sok szeszélyes mesét. Így csinált nékem hosszú orrot, kedvet ahhoz, hogy éljek úgy, ahogyan ő élt. Mert ő volt, ő meséje minden hőse, a hónapok és magok ismerője, kinek a nap volt kalendáriuma, szél a nagyapja, parázs meg a húga”
Ekkora hülyeséget hogy mondhat valaki ? Úgy szaporodnak mint a nyulak a harmadik világban, kiirtják az esőerdőket mindenhol, erre meg neki kevés az ember.
amúgy nem, mert nem keletkezett áruhiány, egyszerűen kihasználták nyerészkedésre a gyártok az alkalmat, hogy van egy új állandó fizetőképes kereslet, az autósok
Nem, minden motor érintetlen maradt. A benzinesek gyári, műhelyben beszerelt gázadagolókat kaptak. A dieselhez meg egy hatpontos váltócsapot csináltam. Hátul volt a 25 lityós étolajos kanna, a váltócsappal a boxnál kapcsolhattam hogy mit kapjon az adagoló és a résolaj is a helyére folyt vissza. Gázolaj a tankba, étolaj a kannába. A veszprémi egyetemen jártam kromit javítani egy vegyészhez aki a gk növényolajüzemet kutatta.
Kértem tőle apróságokban tanácsot, erre dagadt lett a feje és ordított hogy "Már mindenki étolajjal akar járni! Maj' yól besül a dugattyú!" :))))
Ez még a gázozás előtt volt, azért volt a Lada kipufogója fehér mert hosszú vidéki útról jöttem és országúton én minden kocsimat hajszoltam. :)
Ez a Lada lett azután gázosítva elsőnek a kocsijaim között és a következő Ladára dolgoztam ki a csomagtartóba szerelt, hűtővízzel fűtött palackmelegítőt amiből speckó csővel átfejthető volt a meleg gáz téli hidegben is a kocsi tartályába.
Egyébként ha a második kocsinak tartott, használt étolajos diesel Golfba belenéztek volna a külön tartályokkal és váltócsaprendszerrel, akkor az ilyen zsaruk bilincsben vittek vón' be a várbörtönbe. :))))
Elmennek a yardok a pittschába. A légszűrő semmit nem oszt-szoroz, a koszos rendszámért helyszíni bírság, a koszos üvegeket meg felszólításra ha letakarítják akkor figyelmeztetés. Produkálni akartak valami intézkedést mielőtt bemennek hogy lámlám, megdolgoztak a fizetésükért. :)
Volt egyszer egy zsaru aki megállított valahol sebességtúllépésért (még a kézimérős időszakban) és öt rugó helyszínbírságra ítélt.
Igen ám, de az őrangyalomnak se tetszett a pofája, hát azt mondatta velem hogy nincs nálam annyi kápé. Adjon csekket.
Aszongya nem ad. Nincs nála és feljelent és akkor tíz rugó lesz a bírság.
- Rendben, de írja rá a feljelentésre és az én másolatomra hogy kértem, de nem kaptam helyszíni bírság-csekket.
Rám nézett, visszaadta a papírjaimat és elküldött a fenébe. Elindultam és mosolyogva búcsút intettem neki. Asszem forrt az agyvize. :))))
"Hogy a fenébe tudták ezeket a rendőrök megállapítani ? ( autószerelők voltak előtte ? :)"
Nem kell autószerelőnek lenni ahhoz, hogy valaki megállapítsa, hogy az autó motorjához hozzápiszkáltak: elég, ha füle van. Már messziről ki lehet szúrni a "rendellenes" motorhangot.
És hát az "ültetett" autó is épp így virít, csak a szemnek: ha a kerékjárat íve nem párhuzamos a kerékkel, akkor vagy eltérő felni+abroncs van a gépen, vagy leültették.
Egyébként teljesen megérdemli a sorsát, mer' aki szabálytalan autóval közlekedik, az legalább látszatra legyen szabályos!