Szerintem megérne egy külön topikot. Főleg házi energiatárolás tekintetében érdekelne, hogy miket lehet kihozni ebből. Pl. lehetséges-e értelmes áron megoldani házi akkumlátorokkal + napelemekkel egy ház áramellátását, itt Mo-on.
Meglévő napelem rendszer és meglévő 1500 W-os Ups tápegység közé keresnék töltésvezérlőt. Jelenleg 3 db 12 v párhuzamosan kötött akku látja el a szünetmentes szolgálatokat a házban, de ma a NAGY SZÉLVIHARBAN rá kellett döbbennem, hogy nem sokáig tud működni önállóan, miközben hatalmas napsütésben állt a napelem termelése a hálózat kimaradás miatt. Fél napig járattam egy autót, aminek az akkuját rákötöttem a szünetmentesre.
Ha 3-4 napelem után beteszek egy elosztót a panelek közé, és azt rákötöm egy 190 voltos töltésvezérlőre, akkor működőképes lehet egy hosszabb áramkimaradás esetén?
Van nagyon okos töltő, igen. Nekem egy LiitoKala Lii-500 nevű töltőm van, tényleg magától felismeri, hogy mit tesznek bele és aszerint tölt. Sőt kapacitást számol egy kisütés/töltés ciklus segítségével. Négycellás, cellánként is be lehet állítani különböző funkciókat.
Na igen, jó lenne tudni, hogy mekkora töltőáram kell bele, volt, aki leugatott, hogy a 2700mAh-s soha nem merül le a felére se, mert csökken a feszültség, így egy Ah töltés elég neki, ezért elég a 300mAh töltőáram.
Csak azért gyanús, hogy az ilyeneket még mindig 1100mAh AA és 600mAh AAA akkukkal akarják eladni, mintha húsz éve nem gyártanának nagyobb kapacitásúakat.
Tegnap szembejött velem egy érdekes töltő, egy és két cellás kivitelben van, úgy hirdetik, hogy AAA, AA és 3,7V-os 18xxx-ekre is jó.
Kicsit furcsa a feszültségkülönbség számomra, bár talán jobb lenne átállni 3,7V-osra, csak nem tudom, hogyan fogja a fényképezőgépem azt elfogadni...
Akkutöltőt kell vennem, mert a korábbi elhalálozott.
900mAh AAA-s és 2700mAh AA-s akkukra kellene.
A kiszemeltek gyorstöltőnek hirdetik magukat, hogy 5 órás a töltés, de amikor rákérdeztem, 250/300mA töltőáram jött ki - azzal 5 óra alatt fel lehet tölteni egy 2700-asat?
Szeretnek túlozni. Pl kiszámolják az elvileg elérhető kapacitást (mintha a teljes anyaga részt venne a reakcióban), aztán ezt összevetik egy nem ideális, ténylegesen létező gyártmánnyal.
Rosszabb esetben elképesztő számot írnak a címbe (valami olyanra is emlékszem, hogy 700-szoros kapacitás), nézem, mi az ördög lehet, aztán a cikkben már semmi ami akár a legcsekélyebb mértékben emlékeztetne a címre. Kattintást akartak, nem értelmes címet.
Jó lenne tudni, hogy normál hőfokon egyáltalán nem működik, vagy megy az, csak mondjuk 10%-on. Nem mindegy, hogy reggel indításnál várni kell amíg felmelegszik, vagy lehet indulni, városban akár jó is a sebesség, menet közben érheti el az üzemi hőfokot.
Mondjuk elég nehéz lesz egy piszkos nagy, esetleg alvázba épített lapos akkut hőszigetelni. Nyáron nem hiányzik az átszivárgó fűtés.
A hajómban ilyen vas foszfát akku van. Szögletes cellák, a kapocsfeszültség kisebb mint a Lipo esetében, és a súlyra eső energia is kevesebb. Ez hajóban nem annyira fontos, mint autóban. Viszont kevésbé kényes mint a Lipo, jobban tűri a túlmerítést, a szélsőséges hőmérsékletet, és sokkal kevésbé hajlamos kigyulladásra. Vitorlás hajó, a villanymotor csak tartalék, meg a kikötésnél kell, de egy 40 kg-os akkuval meg lehet tenni vagy 80km-t.
amúgy még az is lehet hogy pl a magyar catl gyár még nem nyilvánosságra hozott akku típusokat fog gyártani. pl. kevesebb víz igénnyel. csak hát nem verik nagydobra...