16 ezer tonna magzatkárosító anyagot használ majd a debreceni akkugyár évente
A debreceni BMW-gyár akkumulátor-beszállítója, a kínai tulajdonú Eve Power jelentős mennyiségű, reprodukciót károsító szerves oldószert fog felhasználni a gyártási folyamatban – derült ki a cég környezethasználati engedélyéből, amelyet az Átlátszó közérdekű adatigénylés útján szerzett meg. A dokumentum azért különösen érdekes, mert a hivatalos állami nyilvántartásban, az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszerben (OKIR) a „nincs megjeleníthető adat” felirat szerepel a cég neve mellett.
KSH: 51 százalékkal zuhant vissza a magyar akkugyártás, 21 százalékkal a járműipar
A járműiparban 21 százalékos volt a visszaesés, ezen belül a gépjárművek gyártása 30, az alkatrészeké 17,5 százalékkal csökkent. És ez még mindig semmi ahhoz képest, amit az akkumulátorok gyártásánál mértek: ott 51 százalékkal kisebb volt a decemberi termelés, mint egy évvel korábban.
Az autóipari válság a logisztikai cégeket is érinti, egy németországi átrakodóhely már betelt. Az Essen közelében fekvő CAT autólogisztikai központ hatalmas parkolóterületén mintegy 6 ezer, vásárló nélkül maradt új autó gyűlt össze, amelyek összértéke eléri a 300 millió eurót.
A helyzet további kérdéseket vet fel a hamarosan megnyíló debreceni BMW-gyár vonatkozásában is. A Magyar Hang rámutat, hogy amennyiben valóban az i4-es modell alkatrészeinek megrendelései estek vissza, az hatással lehet a debreceni üzemre is, ahol épp ennek a villanyautónak a gyártását tervezik megkezdeni.
"Elkészültek a BMW teljesen elektromos Neue Klasse X modell első próbagyártott autói Debrecenben. A BMW tervei szerint 2025 végén indul meg a sorozatgyártás a városban.
Németország fő ipari lobbiszervezete, a Német Ipari Szövetség (BDI) Trump győzelmére reagálva egy olyan közleményt adott ki, amelyben tévesen „a BDI elnökének” nevezték Donald Trumpot (a republikánus jelölt egyébként a kereskedelmi témájú felszólalásaiban többször is szót ejtett arról, hogy megvámolná a németeket, különösen a nagy német autóexportőr vállalatokat, amelybe jelentős exportot bonyolítanak le a tengerentúl felé is A győzelem hírére az autógyártó vállalatok részvényeinek értéke zuhant is egy nagyot szerdán).
Kurszkban szükségállapotot hirdettek, miután az ukrán hadsereg behatolt a régióba augusztus 6-án, kedden, és az oroszok súlyos veszteségeket szenvedtek
Egy amerikai kongresszusi jelentés szerint a BMW, a Jaguar Land Rover és a Volkswagen olyan beszállítók alkatrészeit használták fel,amelyek állítólag kínai kényszermunkához köthetők, és ezért korábban már tiltólistára kerültek.
Ez igaz. De az EU TELJES átállást akar rövid időn belül!
Es akkor mar nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 50 millió kocsit adhatsz el vagy félmillió gazdagabb megengedi magának az életérzésből hogy elektromos BMW-t vasáról a BYD es társai helyett.
Es ez meg csak az egyik része.Lehet nem is a legprofitabilisabb.
Masik hogy milyen toltok es toltoallomasok lesznek.
USA-ban az demokrata elit altal az X miatt kozellensegnek kikiáltott Elon-nak éppen most adott hatalmas állami támogatást a Biden kormányzat hogy építsen tolto állomásokat szerte az orszagban mert nem megy az elektromos átállás!
Az a Biden kormányzat ami hatalmas vesztesre all az elnok választások jelenleg ,mert a sajat szavazoi hagyjak el. Es mégis a szavazói által utalt világ leggazdagabbjának ad pénzt mert ugye az elektromos átallási vallás meg fontosabb.
Ne légy mar ennyire szánalmasan KÍNAI védő az EU ellen!
Pontosan azért veszelyes a nemet autógyáraknak ha besunnyog a kínai elektromos gyár - pontosan ahogy teszik - mert akkor esélyük sem lesz a nemeteknek, franciaknak