Sziasztok! Autómosás után tele lesz a küszöb vízzel. Nincs elrohadva, nem lukas. Azaz, már az, mert furkáltam néhány pici lukat rá, hogy kifolyjon. :-D Honnan folyhat bele? Köszi!
sziasztok, hasznalhato fekete Lada 2121, 2105, 2106, 2104 elso üléseket keresek sos-be Muszaki vizsgara. Lehetoleg Pest megyen belul. tehat nem kell makulatlannak lennie csak hajazzon a 2121-esere a vizsga idejeig, utana megy a polcra a kov vizsgaig vagy ameddig nem tudok eredetit szerezni. előre is köszönöm ha olvassátok.
Sziasztok Mesterek! Mit jelent az, a "Vezérmű helyzetérzékelő "A" kor magas" :-) ??? Hibakód olvasó mondta. :-D Azt tudom, hogy mi a vezérmű/vezárlés adó/ érzékelő, de a többit nem. Köszi!
1.7, 2009 benzin/gáz, német export autó. Áramtalanítós nullázás után 20-30 perc múlva egyfolytában világít a motorhiba jelző. Gázzal és benzinnel is. Pécsi márkaszervíznek nincs olyan hibakód olvasója, aminek jó a csatlakozója. :-DDDDD Kíváncsiságból vettem egy nagyon drága, 2600 Forintos :-D kütyüt, ami egy csomó értéket kijelez. Az oxigén szenzornál és katalizátornál jelez hibát. Én, mint amatőr, miket nézzek át? Biztik?, Kábelek? És még? Cseréljek lambdaszondát, ha van kedvem? Észre vettem, hogy az áramtalanítós gyógymód után egyenletesebben járt a motor,újbóli jelzés után nem annyira. Köszi!!!
Az óracsoport mutatóinak tesztelésére van egy nagyon egyszerű folyamat.
Az óracsoport jobb oldalán ott, ahol a km-óra legnagyobb számértékét látod, van egy napi számláló nullázó pöcök.
Ezt a pöcköt nyomva tartod, miközben ráadod a gyújtást. Ekkor az óracsoport összes mérőórája elkezd végállástól végállásig mozogni 4 szer, és az óracsoport összes világító visszajelző izzója felgyullad, kivéve az index visszajelzőjét.
Amint elkezdenek mozogni az óracsoport mérőórái elengedheted a napi számláló pöcköt.
Abban az esetben, amennyiben az óracsoport mérőórái ténylegesen végállástól végállásig kitérnek és vissza, akkor nem az mérőóráknál szükséges keresni a hiba forrását.
A motorteljesítmény visszavételét 1500 fordulatra a motorvezérlő "szervizfunkció üzemmód" korrigálja. Nézd meg a fékpedál kapcsolót, néha ez a hiba forrása.
Diagnosztikai hibakód olvasás nagyban segítené a problémád megoldását.
Segítséget szeretnék kérni! Nivám 2012-es 4×4 1,7 i Első tünet a maximumon kiakadt üzemanyagszintjelző, ezzel simán elautóztam,.....9,5-10 L vegyes fogyasztással mérve a kilómétereket. Motor pöc-röff indul, hibátlanul ketyeg,.......aztán a napokban kigyulladt a sárga motorszimbólum lámpa az egyébként hibátlanul működő és haladó autóban és 1500 -as fordulaton minden mutató leesett nullára! -vízhőfok, fordulatsz., km-óra, az üz.szint is...És pluszban kigyulladt a sárga karikában "ABS" lámpocska. Levett gázzal, kigurulva 1500 alá, minden mutató visszaáll, "ABS" lámpa elalszik, de a sárga motorszimbólum folyamatosan világít. Gázadás, 1500-as fordulaton újra indul a varázslat....
Tudja valaki mi a bánat lehet ez? Letámasztottam nehogy kistünet nagy bajt okozzon, de nyilván így nem maradhat...
Bocsi. Mivel szombat volt, könnyebb volt más tudásáért írni, mint kimenni és megnézni. :-D Megnéztem és rájöttem én is. Egy drótkampó és kész. Fűnyiró bowdennel helyettesítve. :-)))) Azért, köszönöm! Szép vasárnapot!
Ebben az esetben nem a kapcsoló karok miatt nem tudod egyszerre használni felezőt és a diffizárat, bár az alap kérdésed valami ilyesmit tételezett fel. "A két kar egymáshoz ér, ha próbálom, egyik kitólja a másikat és fordítva is." Ebben az esetben az osztómű belsejében szükséges keresni a hiba forrását.
Próbáld meg a differenciálzárat zárni, legyen visszajelzés a műszerfalon, majd kapcsold a felezőt és figyeld a műszerfal visszajelző állapotát. Amennyiben ebben a kapcsolási képletben a visszajelző kialszik, ez arról árulkodik, hogy a differenciálzár kapcsolóhüvelye nem rögzült megfelelően, vagy a differenciálzár kapcsolóvillája terhelésre oldja a kapcsolatot, vagy valami más meghibásodás lehetséges. Megbontással lehet kideríteni.
Abban az esetben, ha a visszajelző továbbra is világít, akkor a felező kapcsolóvillája nem megfelelően rögzíti a kapcsolóhüvelyt.
...összegasonlítottam a másik Nivámmal. Amiről szó van, abban a felező karja, .majdnem függőlegesen áll kikapcsolt, azaz nem felezö állásban, mig a régié, kissé hátrafelé. Kar lehet elgörbülve? Mert egyébként így mindent pontosan kapcsol.
Világít. És biztosan kapcsol is, mert a kivételhez kicsit meg kell mozdítani is az autót. Az egész boxot most nem tudom leszedni, de a gumiharangokaz felhúztam. Nem ütköznek a karok semmi be.
Van visszajelzés is a műszerfalon, hogy a differenciálzár bekapcsolt állapotban van????
A két kapcsoló kar annyira távol van egymástól és más síkban, 1:1000, hogy nem érhetnek össze.
De, ha mégis. Az utastérben található osztómű váltókulisszát borító burkolatot vedd le és nézd meg, hogy mi a gond felező kapcsoló karral, vagy a differenciálzár kapcsoló karral.
Köszi, ez rendben, van másik Nivám is. De ennél, egyszerűen össze ütközik a két kar és egymástól nem lehet egyszerre bekapcsolni a felezőt, a difizárral. Külön külön, mindegyik működik. Nem viccelek! Még én sem hallottam ilyenről!
N- üres állás (az osztómű meghajtó (bemeneti) tengelyén keletkezett forgató nyomaték nem kerül átvitelre az osztómű meghajtott (kihajtó) tengelyére
B- alap állapot
Az osztómű felező kapcsoló karját, járó, vagy álló motor mellet, a gépkocsi mozdulatlan állapotába, kinyomott, vagy ki nem nyomot kuplungnál lehet kapcsolni minden állásba (H N B).
Az osztómű differenciálzár karjának két állása van.
P- alapállapot (a differenciálzár nincs bekapcsolva)
Б- a differenciálzár blokkolt zárt bekapcsolt állapotban van.
A differenciál zárat minden esetben járó motornál és minimális sebesség mellett, félig kinyomott kuplungnál (csúsztatott kuplung) kell használni, mint bekapcsoláskor, mint pedig kikapcsoláskor.
.
A 26 kapcsoló agy kapcsolja a felező pozíciót.
Az 5 kapcsoló agy pedig a differenciálzárat zárja, vagy nyitja.
Ez normális??? Egy 10 éves Niván látom. A terepváltón nem lehet egyszerre kapcsolni a felezőt és a difizárat? A két kar egymáshoz ér, ha próbálom, egyik kitólja a másikat és fordítva is. Miért?
Elvileg ebben nincs. De már arra a pontra jutottam hogy vissza alakítom karburátorosra, ezáltal ki küszöbölve pár dolgot, mert sajnos az előző tulaj/tulajok amit lehetett el kötözgettek benne. Igy marad a faék megoldás .
Olyanban szeretném a segítségeteket kérni hogy 1.7 központi befecskendezős nívámnak az injektor nem akar működni, pedig vaci újat vettem hozzá, mert a másik eltömődött mindenféle szlönyivel és azt hittem hogy attól nem működik. Sajnos az újjal sem működik. Valakinek esetleg tanács vagy tipp hogy mi lehet a gond, illetve ha nem is az injektor probléma de abban kérném a segítségeteket hogy hogyan tudnám ki olvasni a hibakódokat mert sajnos a gyári kiolvasó csillagászati áron van, viszont olvastam hogy opel progival össze lehet hozni. Ha esetleg valakinek van ilyen tudna segíteni ebben.
Sajnos ez a hiba nagyon meg akasztott egyszerűen nem és nem akar indulni és már nem tudom mitévő legyek :(
4 éves és 40000 van bent amiből 35000 terepen ment.Kobra gumikkal közlekedek gondolom ebből sejted hogy keményen vadászom Zalában
Ami ujfejlesztésü rajt azt már kicseréltük pl vizszivattyu müanyag rotor, kuplung főhenger,vezérmülánc zajcsökkentő,karteltömítés megkeményedet csöpögött,most éppen az egyik hütőventilátör csapágyas,már itt a .cseredarab. Fogyasztása 10 és 12 között van.
Mindezek ellenére teszi a dolgát és a párommal együtt nagyon szeretjük ugyanis ő is hajtja rossz kifejezés vesézi
Biztos vannak jobb tipusok de mit vársz 3 milláért
Rengeteg vadat cipel a hátulján ugy is én aa7 napból 8 at vadászom.
Elnézést kérek hogy ilyen hosszura nyultam összességében én nem bántam meg hogy megvettem.