Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2023.02.01 0 0 134

Sziasztok! Autómosás után tele lesz a küszöb vízzel. Nincs elrohadva, nem lukas. Azaz, már az, mert furkáltam néhány pici lukat rá, hogy kifolyjon. :-D Honnan folyhat bele? Köszi!

Ficsmester Creative Commons License 2022.05.30 0 0 133

A legszebb szerintem!

Előzmény: CsA (56)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2022.05.26 0 0 132

Talán kölcsön is kérhetsz a vizsga napjára. :-D (Korábbi Suzuki Vitarájé is jó, nekem is az volt benne)

Előzmény: lakóbuszfan (131)
lakóbuszfan Creative Commons License 2022.05.25 0 0 131

sziasztok, hasznalhato fekete Lada 2121, 2105, 2106, 2104 elso üléseket keresek sos-be Muszaki vizsgara. Lehetoleg Pest megyen belul. tehat nem kell makulatlannak lennie csak hajazzon a 2121-esere a vizsga idejeig, utana megy a polcra a kov vizsgaig vagy ameddig nem tudok eredetit szerezni. előre is köszönöm ha olvassátok.

Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2022.05.23 0 0 130

Nós, akkor válaszolok magamnak. :-D Vezérműtengely jeladó hiba. Csere.

Előzmény: Angyalszem il cattivo (129)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2022.03.28 0 0 129

Sziasztok Mesterek! Mit jelent az, a "Vezérmű helyzetérzékelő "A" kor magas" :-) ??? Hibakód olvasó mondta. :-D Azt tudom, hogy mi a vezérmű/vezárlés adó/ érzékelő, de  a többit nem. Köszi!

 

Veteranjames01 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 128

Sziasztok Tagok! 

Érdekesség képen csatolok pár kis szériás Niva rajzot méretekkel.

Több a link alatt:

 https://www.ricker.hu/lada-niva-kis-szerias-rajzok/

 Ki épít egyet? :-)

 

Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2022.02.02 0 0 127

Kedves Sorstársak!

 

Tanácsot szeretnék kérni. Röviden_

1.7, 2009 benzin/gáz, német export autó. Áramtalanítós nullázás után 20-30 perc múlva egyfolytában világít a motorhiba jelző. Gázzal és benzinnel is. Pécsi márkaszervíznek nincs olyan hibakód olvasója, aminek jó a csatlakozója. :-DDDDD Kíváncsiságból vettem egy nagyon drága, 2600 Forintos :-D kütyüt, ami egy csomó értéket kijelez. Az oxigén szenzornál  és katalizátornál jelez hibát. Én, mint amatőr, miket nézzek át? Biztik?, Kábelek? És még? Cseréljek lambdaszondát, ha van kedvem? Észre vettem, hogy az áramtalanítós gyógymód után egyenletesebben járt a motor,újbóli  jelzés után nem annyira. Köszi!!!

 

Veteranjames01 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 126

Helló Tagok!

A link alatt az általam ígért Lada Niva elektromos rajzok.Újhoz és a régihez is.

https://www.ricker.hu/lada-niva-elektromos-kabelkoteg.../

Kellemes bütykölgetést. Igen,tudom fent van ittmegottt..... Hátha valaki meg innen jut hozzá.   

Kraklitius Creative Commons License 2021.12.08 0 0 125

Az óracsoport mutatóinak tesztelésére van egy nagyon egyszerű folyamat.

Az óracsoport jobb oldalán ott, ahol a km-óra legnagyobb számértékét látod, van egy napi számláló nullázó pöcök.

Ezt a pöcköt nyomva tartod, miközben ráadod a gyújtást. Ekkor az óracsoport összes mérőórája elkezd végállástól végállásig mozogni 4 szer, és az óracsoport összes világító visszajelző izzója felgyullad, kivéve az index visszajelzőjét.

Amint elkezdenek mozogni az óracsoport mérőórái elengedheted a napi számláló pöcköt.

Abban az esetben, amennyiben az óracsoport mérőórái ténylegesen végállástól végállásig kitérnek és vissza, akkor nem az mérőóráknál szükséges keresni a hiba forrását.

A motorteljesítmény visszavételét 1500 fordulatra a motorvezérlő "szervizfunkció üzemmód" korrigálja. Nézd meg a fékpedál kapcsolót, néha ez a hiba forrása.

Diagnosztikai hibakód olvasás nagyban segítené a problémád megoldását.

Előzmény: Nagy HoHohorgász (124)
Nagy HoHohorgász Creative Commons License 2021.11.30 0 0 124

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni! Nivám 2012-es  4×4 1,7 i    Első tünet a maximumon kiakadt üzemanyagszintjelző, ezzel simán elautóztam,.....9,5-10 L vegyes fogyasztással mérve a kilómétereket. Motor pöc-röff indul, hibátlanul ketyeg,.......aztán a napokban kigyulladt a sárga motorszimbólum lámpa az egyébként hibátlanul működő és haladó autóban és 1500 -as fordulaton minden mutató leesett nullára! -vízhőfok, fordulatsz., km-óra, az üz.szint is...És pluszban kigyulladt a sárga karikában "ABS" lámpocska. Levett gázzal, kigurulva 1500 alá, minden mutató visszaáll, "ABS" lámpa elalszik, de a sárga motorszimbólum folyamatosan világít. Gázadás, 1500-as fordulaton újra indul a varázslat.... 

Tudja valaki mi a bánat lehet ez? Letámasztottam nehogy kistünet nagy bajt okozzon, de nyilván így nem maradhat...

Köszi! P.

Edison1920 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 123

Sziasztok

 

Kérdésem : Melyik évjárat az utolsó a Niva sorozatban ami karburátor,osztófej - analóg ? 

A befecskendezős dilihez nem értek és nem tartom üzembiztosnak.

 

 

Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122

Bocsi. Mivel szombat volt, könnyebb volt más tudásáért írni, mint kimenni és megnézni. :-D Megnéztem és rájöttem én is. Egy drótkampó és kész. Fűnyiró bowdennel helyettesítve. :-)))) Azért, köszönöm! Szép vasárnapot!

Előzmény: Kraklitius (121)
Kraklitius Creative Commons License 2021.11.14 0 0 121

Minden attól függ, hol szakadt el a motorháztető bowden.

Amennyiben az utastérben, akkor csípőfogó és húzd.

Amennyiben motorháztető alatt, úgy a szellőzőrácson keresztül.

Ez a művelet egy kissé bonyolultabb, és vigyázni szükséges, hogy a művelet során ne sérüljön a fényezés.

Előzmény: Angyalszem il cattivo (120)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.13 0 0 120

Sziasztok! Elszakadt a motorház tető bovden 😁😁😁 Van valami trükk így a felnyitáshoz?

Köszi!

🤪😅😆

Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.08 0 0 119

Állítólag fordítva tették vissza a karokat.

Előzmény: Kraklitius (117)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.08 0 0 118

Köszi. A régin, teljesen másképp állnak a karok. Difizár be, tolom előre a felezőt, karok összeütköznek. Szerelő lesz ebből. :-( 

 

Előzmény: Kraklitius (116)
Kraklitius Creative Commons License 2021.11.08 0 0 117

A felező karnak 3 állása van.

  • Teljesen előre nyomva felező állapotban.
  • Függőleges állapotban "N" tehát üresben, ilyen kor nincs hajtása gépkocsinak, a sebességváltót bármelyik fokozatba is teszed.
  • Teljesen hátra húzva (alap állapot 1:1) áttétel
Előzmény: Angyalszem il cattivo (115)
Kraklitius Creative Commons License 2021.11.08 0 0 116

Ebben az esetben nem a kapcsoló karok miatt nem tudod egyszerre használni felezőt és a diffizárat, bár az alap kérdésed valami ilyesmit tételezett fel. "A két kar egymáshoz ér, ha próbálom, egyik kitólja a másikat és fordítva is." Ebben az esetben az osztómű belsejében szükséges keresni a hiba forrását.

Próbáld meg a differenciálzárat zárni, legyen visszajelzés a műszerfalon, majd kapcsold a felezőt és figyeld a műszerfal visszajelző állapotát. Amennyiben ebben a kapcsolási képletben a visszajelző kialszik, ez arról árulkodik, hogy a differenciálzár kapcsolóhüvelye nem rögzült megfelelően, vagy a differenciálzár kapcsolóvillája terhelésre oldja a kapcsolatot, vagy valami más meghibásodás lehetséges. Megbontással lehet kideríteni.

Abban az esetben, ha a visszajelző továbbra is világít, akkor a felező kapcsolóvillája nem megfelelően rögzíti a kapcsolóhüvelyt.

A 9. a felező kapcsoló villája

A 15. a differenciálzár kapcsoló villája

Előzmény: Angyalszem il cattivo (114)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.08 0 0 115

...összegasonlítottam a másik Nivámmal. Amiről szó van, abban a felező karja, .majdnem függőlegesen áll kikapcsolt, azaz nem felezö állásban, mig a régié, kissé hátrafelé. Kar lehet elgörbülve? Mert egyébként így mindent pontosan kapcsol.

Előzmény: Kraklitius (113)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.08 0 0 114

Világít. És biztosan kapcsol is, mert a kivételhez kicsit meg kell mozdítani is az autót. Az egész boxot most nem tudom leszedni, de a gumiharangokaz felhúztam. Nem ütköznek a karok semmi be. 

Előzmény: Kraklitius (113)
Kraklitius Creative Commons License 2021.11.08 0 0 113

Van visszajelzés is a műszerfalon, hogy a differenciálzár bekapcsolt állapotban van????

 

A két kapcsoló kar annyira távol van egymástól és más síkban, 1:1000, hogy nem érhetnek össze.

De, ha mégis. Az utastérben található osztómű váltókulisszát borító burkolatot vedd le és nézd meg, hogy mi a gond felező kapcsoló karral, vagy a differenciálzár kapcsoló karral.

Előzmény: Angyalszem il cattivo (112)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.08 0 0 112

Köszi, ez rendben, van másik Nivám is. De ennél, egyszerűen össze ütközik a két kar és egymástól nem lehet egyszerre bekapcsolni a felezőt, a difizárral. Külön külön, mindegyik működik. Nem viccelek! Még én sem hallottam ilyenről!

Előzmény: Kraklitius (111)
Kraklitius Creative Commons License 2021.11.08 0 0 111

NIVA osztóműnél a felező karnak 3 állása:

H- felező funkció

N- üres állás (az osztómű meghajtó (bemeneti) tengelyén keletkezett forgató nyomaték nem kerül átvitelre az osztómű meghajtott (kihajtó) tengelyére

B- alap állapot

Az osztómű felező kapcsoló karját, járó, vagy álló motor mellet, a gépkocsi mozdulatlan állapotába, kinyomott, vagy ki nem nyomot kuplungnál lehet kapcsolni minden állásba (H N B).

 

Az osztómű differenciálzár karjának két állása van.

P- alapállapot (a differenciálzár nincs bekapcsolva)

Б- a differenciálzár blokkolt zárt bekapcsolt állapotban van.

A differenciál zárat minden esetben járó motornál és minimális sebesség mellett, félig kinyomott kuplungnál (csúsztatott kuplung) kell használni, mint bekapcsoláskor, mint pedig kikapcsoláskor.

 

.

A 26 kapcsoló agy kapcsolja a felező pozíciót.

Az 5 kapcsoló agy pedig a differenciálzárat zárja, vagy nyitja.

 

Előzmény: Angyalszem il cattivo (110)
Angyalszem il cattivo Creative Commons License 2021.11.08 0 0 110

Sziasztok!

Ez normális??? Egy 10 éves Niván látom. A terepváltón nem lehet egyszerre kapcsolni a felezőt és a difizárat? A két kar egymáshoz ér, ha próbálom, egyik kitólja a másikat és fordítva is. Miért?

 

Kraklitius Creative Commons License 2021.08.27 0 1 109

Elvileg minden GM EFI (központi befecskendezővel szerelt NIVA rendelkezik APC-4 immó egységgel.

Mellékelek egy kapcsolási rajzot, ami esetleg segíthet a probléma megoldásában.

 

Előzmény: Nagyharcos11 (108)
Nagyharcos11 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 108

Szia! 

Elvileg ebben nincs. De már arra a pontra jutottam hogy vissza alakítom karburátorosra, ezáltal ki küszöbölve pár dolgot, mert sajnos az előző tulaj/tulajok amit lehetett el kötözgettek benne. Igy marad a faék megoldás . 

Előzmény: Kraklitius (107)
Kraklitius Creative Commons License 2021.08.18 0 0 107

Szia Nagyharcos11!

Véletlenül nem az Immó tiltotta le a befecskendezést? (motorindítás tiltás)

 

Előzmény: Nagyharcos11 (106)
Nagyharcos11 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 106

Sziasztok!

 

Olyanban szeretném a segítségeteket kérni hogy 1.7 központi befecskendezős nívámnak az injektor nem akar működni, pedig vaci újat vettem hozzá, mert a másik eltömődött mindenféle szlönyivel és azt hittem hogy attól nem működik. Sajnos az újjal sem működik. Valakinek esetleg tanács vagy tipp hogy mi lehet a gond, illetve ha nem is az injektor probléma de abban kérném a segítségeteket hogy hogyan tudnám  ki olvasni a hibakódokat mert sajnos a gyári kiolvasó csillagászati áron van, viszont olvastam hogy opel progival össze lehet hozni. Ha esetleg valakinek van ilyen tudna segíteni ebben.

Sajnos ez a hiba nagyon meg akasztott egyszerűen nem és nem akar indulni és már nem tudom mitévő legyek :( 

Válaszotokat előre is köszönöm !

 

 

Ali bácsi Creative Commons License 2021.07.14 -1 0 105

Üdv Neked!

4 éves és 40000 van bent amiből 35000 terepen ment.Kobra gumikkal közlekedek gondolom ebből sejted hogy keményen vadászom Zalában

Ami ujfejlesztésü rajt azt már kicseréltük pl vizszivattyu müanyag rotor, kuplung főhenger,vezérmülánc zajcsökkentő,karteltömítés megkeményedet csöpögött,most éppen az egyik hütőventilátör csapágyas,már itt a .cseredarab. Fogyasztása 10 és 12 között van.

Mindezek ellenére teszi a dolgát és a párommal együtt  nagyon szeretjük ugyanis ő is hajtja rossz kifejezés vesézi

Biztos vannak jobb tipusok de mit vársz 3 milláért 

Rengeteg vadat cipel a hátulján ugy is én aa7 napból 8 at vadászom.

Elnézést kérek hogy ilyen hosszura nyultam összességében én nem bántam meg hogy megvettem.

 

Előzmény: CsA (104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!