A helyes magyar gazdaságpolitika és a mostani GDP növekedés ütemének fenntartása révén Portugáliát 4-5 év alatt behozzuk, Olaszországot pedig 10 év alatt érhetjük utol az egy főre jutó GDP alapján.HAJRÁ MAGYAROK !
> Valaki összeszámolta már,hogy hány évente és hányadik alkalommal jelentik be,hogy egyszer lesz majd híd Ipolydamásd és Helemba között?
Vajon mikor épül meg a szentendrei kíshíd, amit az őket el nem érő autópálya híd ellentételezéseként, rendelet erejű építési engedélyben ígértek meg a helyi lakosságnak? Azóta is folyton próbálja eltüntetni ezt a kormány, legutóbb már bíróságnak kellett kimondania, hogy nem lehet kivenni a nagyhíd ideiglenes fennmaradási engedélyének tételei közül.
Még olyan becstelenség is történt, hogy a szentendrei katonai akadémiát használta fel az államhatalom arra, hogy mondva csinált indokkal (30 centire belógna az egyik oszlop a területére) megakadályozza a realizálódni látszó kishíd építkezést. Gerő Ernő idejében még a katonák voltak a fő hídverők, mostanára hídbontóvá züllöttek. Amilyen a sereg, olyan az ország.
A napenergia még nagyon gyengén áll és a szélenergia is, akkor termelnek amikor süt a nap vagy fúj a szél, a felesleget meg nem tudják raktározni, elég megnézni a német helyzetet, ahol bezárják az atomerőműveket a sötétzöldek miatt, ezért gőzerővel bányásszák a barnaszenet és égetik a szenes erőművekben, több széndioxidot kibocsájtva mint előtte, a szomszéd országok energiahálózatán élősködnek a csúcsidőszakban és megdrágult brutálisan az áram ára.
> Paksnak is lesz naperőműve Az MVM csoport holnap rakja le a Pakson tervezett újabb naperőműve alapkövét. Az idén további 108 hasonló, de kisebb létesítményt kíván még építeni.
Aki eztet elhiszi, szamarabb a lónál... Éppen a fidesz-kormány tiltotta be a szélerőműveket: trükkösen azt tették a törvénybe, hogy bármely lakott helytől 11km-nél messzebb lehet csak szélturbinát felállítani, merthogy ilyen pontja kicsiny országunknak nincsen. (Magam is láttam emiatt elhagyott szélkerék mezőt Albertirsa mellett, pedig az a vasúti felsővezetékre táplált volna, olcsóbb vonatjegyet hozva a népnek.)
Ezek után azt gondoljátok, hogy majd a inkább napenergiát pártolják, ami a fotó-elektromos napelemek gyors műszaki fejlődése miatt (kínai ritka-földfémek megjelenése) kiveszi a paksi atom beruházás alól a létalapot, a putyin meg majd nem küld polóniumot rosszallásként?
> Portugáliát 4-5 év alatt behozzuk, Olaszországot pedig 10 év alatt érhetjük utol
Valahogy a komcsi időkben, amikor a jelenlegi miniszterálnok apukája, Orbán Győző még MSZMP párttitkár volt - akkor is mindig az ment a tévében, újságban, hogy x év múlva utolérjük Ausztriát, a nagy CCCP meg y év múlva utoléri Amerikát. Na, ami abból megvalósult, az fog megvalósulni ebből is, egy kalap semmi.
- Olaszországban például a nemzet-gazdaság nagy része családi kis-közepes vállalkozásokban van, ami alatt nem méhszaró lawrence és fiai, meg johannes lazarus és annyitér parnevü fia kft. értendő - hanem 100, 150 éve létező cégek, amik valóban apáról fiúra szállnak és egy falu vagy városrész lakóinak adnak stabilan munkát. Emiatt a helyi közösségekben nagy összetartás van és nincs irigység, mert tudják, hogy nemzedékek munkájával lett felépítve a cégér, nem a diktátor kegyéből.
Ráadásul ezek az olasz cégek gyakran kézműves, iparművészeti jellegű termelést végeznek, legyen az divatárú vagy tészta vagy fémművesség - amit nem olyan könnyű elvinni Kínába, mint az itthon erőltetett futószalagon összeszerelő tömeg-termelést!
Én egyébként olaszban a vasutat tartom a legtöbbre, amitől a MÁV szó szerint fényévekkel van lemaradva: például teljes kiterjedésű 300km/h Frecciarossa szuper-expressz hálózatuk van északtól le délig a csizma hosszán, de a vicinális vagonok is mind légkondisok, külön vasúti rendőrség van, a jegyeket úgy árazzák, mint a fapados repülőknél, pontos. Mondjuk először azt a szintet érje el a magyar vasút (kb. 2068?) és majd utána lehet álmodozni arról, hogy Magyarország úgy am-blokk utolérné Olaszországot.
(Azt inkább meg sem említem, hogy az olasz fegyveres erőknek csak békaemberből több van, mint a teljes harcképes honvédségünk - szóval egyszerűen nevetséges, hogy egy 10 millió lakos alatti ország akar utolérni egy 50 milliós középhatalmat. Ócska gebét szőrén megülve üldözzük a Ferrari-t...)
- Portugália utolérését viszont nem annyira javasolnám: húgom levelezett onnan főiskolás kortársával és az ország belső vidékein kvázi nyomor, még a mi magyar városlakó fogalmaink szerint is nagyfokú szegénység uralkodik, súlyos munkanélküliséggel együtt. A rossz közlekedési viszonyok miatt (terep + elhanyagolt infrastruktúra) miatt unalom, letargia is sújtja az embereket - ami szinte hihetetlen egy mediterrán országban, de egyszerűen nincs hová menniük, mit csinálniuk. Köze nincs a szomszédos Spanyolországhoz, meg a dicső gyarmati hódító múlthoz.
"Valaki összeszámolta már,hogy hány évente és hányadik alkalommal jelentik be,hogy egyszer lesz majd híd Ipolydamásd és Helemba között?"
Körülbelül annyiszor, mint ahányszor a 10-es elkerülőt bejelentették már. Minden választáskor ezzel hitegetik a jónépet, aztán ennyiben is marad minden alkalommal.
Nem ismerős a történet? Magyarország jobban teljesít, kockázatmentesen lehet hosszútávra eladósodni, fogyasztani, mert mindenki megérdemli. Bár személyes sikertörténetek nem nagyon kerülnek elő, hogy kinek hogyan nőtt a termelékenysége.
Részben az áthúzódó hatások, részben a tovább javuló külső konjunktúra-kilátások miatt idén tovább gyorsulhat a magyar gazdaság növekedési üteme, ezért a három hónappal korábban várt 4,2 százalékkal szemben 4,5 százalékos GDP-növekedést vár a Takarékbank elemzői csapata 2018-ban – mondta Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón
Elmondta, az államháztartás GDP-arányos hiánya az idén és 2019-ben is elmaradhat a 2,4 százalékos tervszámtól. A GDP-arányos államadósság pedig tovább csökkenhet, az idei év végére 70 százalék alá, és jövőre még tovább.
Az infláció éves átlagban az idén 2,5 százalék lehet, 2019-ben 3 százalékra emelkedhet, de komoly árnyomásra a fokozódó belső kereslet ellenére sem kell felkészülni
Suppan Gergely felidézte: nagy lendülettel kezdte az idei évet a magyar gazdaság, januárban a kiskereskedelmi forgalom 7,8 százalékkal, az ipari termelés 6,9, százalékkal, az építőipar kibocsátása 43,2 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Eközben a beruházások is érdemben nőttek, ami az importot is húzza, az export azonban dinamikusabban teljesített. A külkereskedelem kevésbé lassította a gazdaságot, mivel a belső kereslet importnövelő hatását jobban ellensúlyozta az élénkülő kivitel – magyarázta Suppan Gergely.
Idén a jelentős reálbér-növekedés hatására a fogyasztás dinamikája magas maradhat, és a lakossági megtakarítások is meredeken emelkednek. Az előző években elkezdett lakás- és irodaépítések átadási hulláma az idei évben várható, de jó részük áthúzódik jövőre is. A beruházások élénkülését a már megjelenő uniós transzferek is támogatták, de túlnyomó részük még csak a közeljövőben indul. A versenyszféra beruházásait a tartósan alacsony kamatkörnyezet, az alacsonyabb társasági adó is támogatja – mondta.
Az éves infláció továbbra is elmaradhat a 3 százalékos jegybanki céltól, az éves átlagos infláció csak a jövő év közepén érheti el tartósan a 3 százalékos célt – magyarázta.
A Takarékbank arra számít, hogy a munkanélküliségi ráta süllyedése folytatódik. Egyre több ágazatban így is korlátot jelenthet az munkaerő-hiány. Az elmúlt év átlagában 4,2 százalékig süllyedő munkanélküliségi ráta az idén jóval 4 százalék alá kerülhet, a bank prognózisa szerint esetleg 3,7 százalék alá is.
Takarékbank elemzői rövid távon nem számítanak arra, hogy a forint árfolyama markánsan eltérne az utóbbi időszakot jellemző 306-315-os forint/euró sávtól. Az év közepétől kezdve lassú, trendszerű forinterősödés várható.
Kérdésre elmondta: a gyorsuló növekedés mellett a nagy hitelminősítő cégek tovább javíthatják Magyarország adósosztályzatait, felminősíthetik az országot.