Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zéé72 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 778

Szia! 14évig használtam kézi váltós Polót új korától, és végre szerettem volna T-Roc automata váltóst. Utánna olvastam a DSG-nek és inkább a kézi váltó mellett döntöttem, jóval kevesebb a hibalehetőség és ugyan olyan szépen/pontosan kapcsolható mint amit a Polónál megszoktam.

 

 

Előzmény: Barangolo55 (777)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 777

Akkor lehet, hogy nem kell sajnálnom a botos választásom.

Semmi bajom vele, de pesti lakosként sokszor tépem a hajam a dugókban.

Legszívesebben lecserélném egy 2.TDI-re, de a mostani diesel utálat miatt nincs  hozzá kedvem, pedig nekem nagyon bejönne. Ráadásul akkor ehhez már olajos lenne a DSG.

Eredetileg azt akartam, de lebeszéltek róla, mert hogy az 1.5 tsi az egy szuper motor.

Egyébként tetszik a sok humorral tűzdelt írásod.

 

Előzmény: bigjohni (774)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 776

Tudtommal pedig de. Sajnos. Ez a negyedik ilyen autónk amiből 1 volt jó.

Egy hasonlat jut eszembe a garanciás javításról, és arról, hogy miért nem lesz jó soha.

Képzeld el, hogy egyik napról a másikra kiég az összes izzód az autóban.

Bemész a szervizbe ahol szó nélkül gyorsan kicserélik az összes izzót.

Mész az autóval 4-40000 kilométert amikor megint kiég az összes izzó.

Bemész a szervizbe ahol szó nélkül gyorsan ismét kicserélik az összes izzót.

Mész az autóval 4-40000 kilométert amikor megint kiég az összes izzó.

Kb. ekkor már nincs garancia az autón. Elmész egy villanyszerelőhöz aki 5mp alatt megállapítja, hogy túltölt a generátor.

A világ összes pénzéért kicseréli, majd ezután jó lesz az autód mivel az utakon sokkal több olyan van amelyikben nem kell soha izzót cserélni.

 

Én már vittem garancia után váltóshoz az autót. Megmutatta, hogy folyamatos haladás alatt is melegszik az egyik kuplung. Ezért fogy el/ég meg rövid idő alatt.

1M + Áfa lett volna a javítás ami nem a tünetet kezeli hanem az okot szünteti meg.

 

(Amikor 3db kuplungot cserélnek egy autóban vicces kilométer alatt és nem az okot keresik hanem a tünetet kezelik, akkor sajnos az annyit sem ér mint halottnak a csokoládé.)

Előzmény: fepeti001 (764)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 775

Kopogó hang. Olyan mint régen volt a hidrotőke hang csak erősebb.

Leginkább csapágy hangra hasonlít de az nem lehet mert már rég szétesett volna.

A régi 1.4 16V motoroknak volt hasonló hangja amikor zörgött bennük a dugattyú.

0w20 olaj van benne és nem változott a hang olajcsere után.

 

Mit mondtak?

Jó így. Nincs semmi baja.

 

(Az 1.6 Golf 5-nek igazi békebeli zümis benzinmotor hangja van. Van egy másik benzines autóm abban 2db mechanikus nagynyomású pumpa van. Onnan jön jellegzetes hang. Az a hang amire azt mondják, hogy sosem lesz olyan mint a régiek. Mind1, ilyen és kész. Az 1.5tsi hangosan zörög/kopog.)

Előzmény: mobazs (769)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 774

A kompresszornak sincs jó hangja, de én még jó hangú kéthengeres motort sem hallottam. (autóban)

Nem lehet váltót választani.

1.0, 1.2, 1.4, 1.8tsi és az 1.6crd száraz, a többi olajos.

Én jellemzően városban használom. Budapesten nem Hajdúszoboszlón pedig az is város.

Ha nem városban használnám soha nem jutna eszembe sz@patni magam száraz DSG váltóval.

Érdekes, hogy váltós szakik szerint messze a legjobb váltó a mostani autókban lévőkhöz nézve.

Igazából három fő része van. Az egyik soha nem romlik el. A másiknak nem szabadna 4-40000-nél meghibásodnia ha jó lenne a harmadik egység.

A harmadik egységet ma már normális áron garanciával újítják fel.

Előzmény: Barangolo55 (767)
bigjohni Creative Commons License 2022.01.03 0 0 773

Indulásnál és váltásnál beremeg az autó, és nyikorogni is tud.

Előzmény: f_zoli (765)
lambesz Creative Commons License 2022.01.03 0 0 772

Nekem a 60 ezres szervíznél cserélték. Elég borsos lesz az ára...

Előzmény: garazszoli (771)
garazszoli Creative Commons License 2022.01.02 0 0 771

Gyertya csere mikor esedékes ? 1.5TSI motoroknál.

Barangolo55 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 770

Lambesz, köszönöm a kimerítő, korrekt választ.

Ezek után lehet, hogy átértékelem ezt a DSG nyűgömet.

üdv

Előzmény: lambesz (768)
mobazs Creative Commons License 2022.01.01 0 0 769

Szia!

 

Érdekelne hogy mit érteszt kopogás alatt? Nálam gyorsításkor jelentkezik (2000es fordulat felett), kelepelő hangként, és roppantul bosszant :-(   (a 2 hengeres üzemmódot már nem is említem)

 

Csináltattam köztes olajcserét (10e km-nél), 0w20-at kértem bele, előtte viszont szerintem gyárilag 5w30-al adták, legalábbis 5w30-at adtak utántöltésre, amikor átvettem mint új autót.

 

Ami érdekelne:

- milyen olaj van az autódban?

- ha cseréltek benne olajat, utána változott-e a kopogó ("kelepelő") hang?

- szervíz (ha vitted hozzájuk) mit mondot?

 

Köszi a választ

 

 

Előzmény: bigjohni (763)
lambesz Creative Commons License 2022.01.01 0 0 768

Nem nagyon értek az autókhoz (nem vok autószerelő) és először dsg-vel rendeltem meg az 1.5 tsi-s touranomat, de aztán kicsit utána olvastam és sorba jöttek a negatív vélemények a 7 sebességes száraz kuplungról (nem bírja a melegedést, drága szerelni, csak egyben lehet cserélni a főegységeket benne stb). Végül letettem róla, rendeltem egy manuálisat és azt hiszem nem bántam meg. Lesz majd automata az elektromos autóm, ha odaérünk...

Egyébként az 1.5 tsi-hez csak ezt a (7seb száraz) dsg-t lehet kérni, 250 Nm-ig ezt rakják a kocsikba.

A kocsiban már 78 ezer km-van 20 hónap alatt, eddig nagyon pozitív a tapasztalat. Engem nem zavar a kéthengerezés, a fogyasztásom 6.5-6.9 körül alakul.

Ami érdekes, hogy amíg az első féktárcsám és betétem is 90%-os, addig a hátsó betéten már csak 1-2 mm van...

Kértem a márkaszervíztől árajánlatot hátsó betétcserére, kb 80-90 ezer ft, szólt a válasz.

Hát én végül megvettem havertól 40x%-os kedvezménnyel 15 ezerért a betétet, a régi szerelőm pedig 10 ért kicseréli, még úgyis, hogy elektromos fékes...Hát ez a nemmindegy...

Előzmény: Barangolo55 (767)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 767

Végre valaki szintén leírja azt, amit már jóval korábban leírtam, de hitetlenséget tapasztaltam sok embernél.

A kéthengeres üzemmódban igen is kompresszor üzemmódban dolgozik a két lezárt henger.

A szelepei zártak és nincs hova mennie az összesűrített levegőnek.

Majd lefelé jövet ez az összesűrített levegő rásegít kicsit ezekre a hengerekre, de ez nem munkaütem.

Ugye azt nem kell senkinek magyarázni, hogy a kompresszornak kellemetlen hangja van.

Aki azt mondja, hogy Ő ebből semmit sem hall, annak javasolt a FÜLÉSZET!!!

más.

Írjátok a száraz DSG csörömpöl, kuplungcsere srb.

Amikor rendelek egy új kocsit, választhatok, hogy olajos, vagy száraz legyen, hány sebességes?
Sajnos én botost kértem, amit nagyon megbántam.

Pedig korábban nagyon sokat mentem automatással, ugyan azok nem DSG-k voltak, hanem bolygóművesek.

Előzmény: bigjohni (763)
fepeti001 Creative Commons License 2021.12.31 0 1 766

Harmadik fokozatban gázadásra remegett.

Eleinte alapbeállítás segített, aztán már nem. Csere óta hibátlan. 

Előzmény: f_zoli (765)
f_zoli Creative Commons License 2021.12.31 0 0 765

Amúgy miben nyilvánult meg a hiba, mit tapasztaltál?

Előzmény: fepeti001 (764)
fepeti001 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 764

Helló, tudtommal egyáltalán nem jellemző, hogy 40ezrenként kellene cserélni DSG-ben kuplungot.

Ha 80ezernél megint kellene, akkor valóban nem lesz széles a mosolyom....

Valószínűleg már újonnan sem volt jó, erre csak a csere után jöttem rá.

Előzmény: bigjohni (763)
bigjohni Creative Commons License 2021.12.31 0 1 763

Örülök, hogy elégedett vagy. Tényleg.

A miénk nem kicsit csattog hanem kopog. Melegen is és gyorsítás közben is egyre jobban. Persze összehasonlítani csak úgy lehetne ha egymás mellett állnánk.

(Járok egy olyan céghez ahol 20+ db 1.5/150tsi-t használnak, mindegyiknek normális hangja van. Ez egy ilyen mozi.)

Az biztos, hogy amikor 4 hengerből lekapcsolnak kettőt, ami ráadásul azután kompresszor üzemmódban üzemel, azt lehet érezni. Nincsenek csodák. Ez nem probléma, egyszerűen ilyen.

Minden száraz DSG csörömpöl. Az is amelyik nem ;) . Ez is ilyen. Ettől még szerethető.

Nekem viszont az olajat nem eszi és nem is ette.

 

Viszont szerintem egy kicsit keskenyebb lesz a mosolyod ha a legközelebbi kuplung csere árát visszaosztod a megtett kilométerrel.

Mert ugye lehet szeretni egy olyan autót amibe 40e-ként régi áron 600e-ért kell kuplungot cserélni csak az már egy kicsit perverz.

Az 1.4/125-ben 4000-nél kellett először kuplungot cserélni. Hidd el vigyázok rá. (nem egy átgondolt konstrukció)

 

Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!

Előzmény: fepeti001 (762)
fepeti001 Creative Commons License 2021.12.28 0 1 762

Sziasztok, nekem 3 éves 1.5 TSI 150 LE DSG autóm van, számomra az itt leírt hibajelenségek gyakorlatilag ismeretlenek. Hidegen valóban csattog egy kicsit, az utastérben nem hallom. 45e km van benne, 40e környékén kuplungcsere volt, egyébként hibátlan. Olajfogyasztás kb. 30e-ig volt, azóta nincs. A kéthengerezést nem hallani. Beszállás után az első dolgom reflexesen a start-stop kikapcsolása. Dinamikus, szerethető motor, fogyasztása erősen vezetési stílus függő.

bigjohni Creative Commons License 2021.12.27 0 1 761

Nem tudom.

Nagyon bonyolult kérdés.

Nekem 1996-tól vannak a csoportba tartozó autóim. Több mint 2.5M kilométert vezettem velük.

Volt közöttük néhány igazán jó autó, és néhány silányabbra sikerült is.

Ami közös:

egyik sem rozsdásodott sehol

soha nem volt futómű, kipufogó, vagy elektromos problémám

soha nem állt meg autó az út szélén

Fabia-ra vagy Superbre 50e,-Ft-ot sem költöttem 10 év alatt. (Olaj és fék nélkül mert más nem kopott/fogyott el)

Az A6 minden csavarja eredeti volt 10 évesen. Az akku is! Féket persze kellett cserélni.

Most is van egy 2008-as Golf 5 a családban ami 100%-ban hibátlan. Nagyon szeretjük. Bár nyilván más világ mint a mostaniak.

 

Műszaki ember lévén nehezen de elfogadom, hogy a nagy számok törvénye alapján néha becsúszhat egy kevésbé sikerült darab.

A mostani autónk ugyanolyan évjáratú mint a 130-as volt. A típus és a felszereltség is nagyon hasonló. Az egy műszer volt, ami hibátlanul tette a dolgát.

Nagyon érdekes, hogy pl. a váltója 100.000x jobb volt a 130-asnak. A mostani teljesen máshogy vált, zajos és rángat. Pedig még a kódja is ugyanaz.

Abban reménykedünk, hogy szétesik garancián belül. Mert ugye akkor nehéz azt mondani, hogy mind ilyen, meg nem is halljuk.

 

A 15 éves bármihez sajnos nincs értelme hasonlítani. Nagyon más világ volt az. Pl. a Golf 5 úgy jár mint egy villanymotor. Cserébe nem megy de zabál rendesen.

 

Válasz a "de akkor miért adtad el a 130-ast ha olyan baromi jó volt?" kérdésre:

Nagyon egyszerű. Vásárlás előtt elfelejtették mondani, hogy ez a típus menet közben is leáll ha úgy gondolja. Borzasztóan zavaró és idegesítő funkció.

Naponta 1000+x hallgatni az önindítót miközben sokszor néhány méterre állította le a motort. De simán leállította autópályán is.

Egy balfasz volt aki ezt a félkész ötletet gyártásba engedte. Ettől eltekintve hosszú ideje a legjobban összerakott, és legjobban működő autónk volt amit nagyon sajnálunk, de egyszerűen az említett funkciót nem tudtuk megszokni.

Előzmény: Devfeco (754)
bigjohni Creative Commons License 2021.12.27 0 0 760

Ne haragudj, de ez milyen hozzászólás?

Ha ismered és ültél az autójában akkor ne olvasd tovább.

Mit jelent az, hogy Te is tapasztalod?

Mit? Azt, hogy olyan mint egy dízel? Nem hinném, hogy mind ilyen. Nekem volt egy 130-as annak teljesen normális hangja volt.

Múltkor egy garázsban szóvá tették, hogy OK, hogy dízel de nincs szép hangja. Aztán mondtam, hogy nem is dízel.

Előzmény: zéé72 (759)
zéé72 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 759

Szia, én is tapasztalom amiket írtál de ilyen a motor ez nem hiba!

Én teljesen meg vagyok vele elégedve váltó/motor, ha ezekkel nem tudsz megbarátkozni akkor el kell adni!

Előzmény: Devfeco (754)
horvath2176 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 758

Sajnálom ha nem értetted mit írtam.Vannak olyan hibák amit a márkaszerviz nem tud megoldani mivel konstrukciós hiba.Jó esetben még garancia lejárta előtt a gyár megoldást keres ha akar és persze ha tud.Rosszabb esetben nem fog tudni orvosolni garancia időn belül mert nincs megoldás.Ha később garancia után van megoldás azt a szervizek tudni fogják de az sajnos fizetős. Erről nem a szerviz tehet ha a gyár őneki nem fizeti ki,persze ,hogy továbbszámlázza.A te esetedben nem voltam ott nem is akarok a  részletekbe belefolyni  mi volt a gond ,hogy garancia után meg tudták oldani.

Előzmény: Devfeco (757)
Devfeco Creative Commons License 2021.12.26 0 0 757

Mivel az adott márkaszervíznél vásártam az autót,így szerintem természetes hogy hozzá fogok fordulni minden problémával nem pedig a gyártóhoz!Ők vállalják a garanciát,oda kell fordulni a problémákkal!Sajnos én már jártam úgy új autóval,hogy amíg garanciás volt közöltem a problémát,persze elhajtottak,hogy ez ilyen sajnos,mikor lejárt a gari akkor persze azonnal cseŕélni kell mert ez így nem jó! Ha veszek egy halkonzervet és penészes,akkor sem fogok egyből Norvégiába elmenni panaszt tenni,hanem vissza viszem a boltba!

Előzmény: horvath2176 (756)
horvath2176 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 756

A frissítést egészen biztos ,hogy elvégezték sokból nem tart.Ahhoz meg hogy bakkecske nem a márkaszerviz tehet mivel nem ők tervezik ill.nem ők gyártják.Annyit tudnak vele csinálni amit az importőr mond .Saját szakállukra meg nem fognak csereberélni semmit mert ha a gyár sem tud segíteni akkor feleslegesen cserélnének bár mit is.Szoftvert meg nem tudnak újat írni.Mindenki a márkaszervizt cseszegeti a konstrukciós problémákkal.

Előzmény: Barangolo55 (755)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 755

Engem a rezonancia kevésbé zavar, mert alig érzékelhető.

A hidegen elindulás, mint a bakkecske úgy ugrál, rángat, amíg be nem melegszik.

Pedig frissítették a szofverét is. Legalább is ezt mondja a munkafelvevő!!!!

Kiváncsi lennék azért arra, hogy valójában a márkaszervizeknek erről mi az igazi véleményük.

Mert, hogy csak hazudoznak, az tuti.

Lehet, hogy hivatalosan ez ki van nekik adva.

Kár, hogy nincs itt a fórumon egy szerelő, aki inkovnítóban el merné mondani, hogy mi a fészkes fene is  van ezekkel a motorokkal.

Vagy azt hiszik, minden tulajdonos idióta?

 

Előzmény: Devfeco (754)
Devfeco Creative Commons License 2021.12.25 0 0 754

Pontosan ezt a hibát produkálja nekem is!Vw minőség!Gratulalok nekik!A 15 éves corsámnak ezerszer szebb hangja van hidegen melegen egyaránt! Röhej!Na meg ez a kéthengerezés okozta rezonancia idegileg kikészít! Alig várom hogy megszabaduljak tőle!Első Vw és egyben az utolsó is!Számomra ez elfogadhatatlan egy 10 milliós autótól!Persze a szervíz meg minden panaszommal leráz azzal,hogy nincs hibakód az autóban!pff

Előzmény: bigjohni (753)
bigjohni Creative Commons License 2021.12.22 0 0 753

A miénknek dízel hangja van akkor amikor hidegindítás után beáll a fordulat alapjáratra. Kopog.

Melegen és gyorsítás közben is jól hallható.

1.5/150

Az előző 1.5/130 volt.

Ég és föld a két motor. Annak hibátlan hangja volt.

Előzmény: Devfeco (749)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 752

Szia,

a szerelő is arra gondolt, rárakta a kezét amikor tekergettem a kormányt és azt mondta, hogy nem a toronycsapágy.

Egyébként 46.000 km van benne.

Előzmény: tarejos (751)
tarejos Creative Commons License 2021.12.01 0 0 751

Nem toronycsapágy lesz az?

Előzmény: Barangolo55 (750)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 750

Más!
Octavia.

Ha parkolóból állok ki, és alá kell tekerni a kormányt / jobbra-balra/ mindegy.

Kattogó, ropogó hang hallható tekerés közben.

A szerelővel néztük és az látható, hogy a lengéscsillapítón levő gumiharang akad az alatta levő műanyag hüvelyen.

Volt már valakinek hasonló gondja?
Eléggé zavaró ez a hang.

Devfeco Creative Commons License 2021.11.30 0 0 749

Sziasztok!valaki tapasztalt már olyat,hogy a motorban zakatol valami, vagy csak engem tisztel meg az autóm ezzel!hidegen és melegen egyaránt de még az utastérben is hallható! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!