Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dzoltan82 Creative Commons License 1 napja 0 0 982

En VCDS-ben kikapcsoltam a szabadonfuto uzemmodot.

 

Nagyon zavart, hogy elveszem a gazt es uresbe rakja a motort, nincs soha motorfek.

 

Nem uresbe rakja a tied is esetleg es visszaengedi a fordulatot alapjaratra?

Előzmény: Kori14 (962)
Kori14 Creative Commons License 1 napja 0 0 981

Szia! Esetleg nem hasonlítottad össze a két rudat, hogy van e különbség? Nekem is nagyon zörög, ez nem német mérnökmunkára vall. Egyébként a feleségem 05' - ös Jazz-e halkabb alapjáraton is.........

Előzmény: söröm (966)
Kori14 Creative Commons License 1 napja 0 0 980

Szia! Köszönöm, erre nem is gondoltam. Ahogy olvasom, lehet tényleg ilyesmi lehet, mert ahogy írtam nagyobb gázzal nem csinálja, de úgy meg versenyzőnek tűnök :D Mostanában, ha nincs mögöttem autó, inkább jól lelassítok, és pont a billenés előtt gyorsítok. Lehet kipróbálom egyszer tempomattal mit csinál :)

Előzmény: www.octinfo.com (964)
Kori14 Creative Commons License 1 napja 0 0 979

Szia! Nem, ez teljesen más, szó szerint olyan mit amikor elveszed a gázt, tolóüzem (motorfék), pedig te nyomod a gázt részterheléssel. 

Előzmény: redmonkey (963)
söröm Creative Commons License 3 napja 0 0 978

Szerintem neked ilyen a turbódrúd  és ilyen klipsz kellene.

Előzmény: Kory_ (974)
kocolaci Creative Commons License 3 napja 0 0 977

Sziasztok!

 

Én AliExpress-ről rendeltem, remekül működik (1.5TSI DADA).

https://www.aliexpress.com/item/1005008557707486.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.15.312c18028KAajt

AliExpress-es megjelölés: 1.4T - 9 mm (ezt válaszd).

söröm Creative Commons License 3 napja 0 0 976

Sajnos nem tudom hogy van e hozzá. Ez. csak 1.5-hoz jó 

Előzmény: Kory_ (974)
söröm Creative Commons License 3 napja 0 0 975

Az jó. Vigyázz nehogy beejtsd 

Előzmény: conrac (973)
Kory_ Creative Commons License 4 napja 0 0 974

Szia, olyan kérdésem van, hogy 1.4 TSI ACT-hez (nem skoda hanem Seat) is van ilyen javítószett, vagy ez csak az 1.5-höz jó?

Előzmény: söröm (966)
conrac Creative Commons License 4 napja 0 0 973

A gyári TPI szerint 05e198701A a legfrissebb javítókészlet. Ebben rugós alátétek vannak, a rúd marad. Én ezt fogom egyszer beszerezni.

Előzmény: agrav312 (971)
söröm Creative Commons License 4 napja 0 0 972

Próbáld meg a képen látható klipsszel

Előzmény: agrav312 (971)
agrav312 Creative Commons License 4 napja 0 0 971

Én is megvettem az említett "javító" készletet 20 ezer forintomba fájt, új rúd új gyűrűk, és ugyanúgy csörög. Egyébként nem csak hidegindításnál csörög, hanem sebességben való guruláskor is, szégyen.

Előzmény: söröm (966)
söröm Creative Commons License 4 napja 0 0 970

Megint lemaradt a kép

Előzmény: söröm (969)
söröm Creative Commons License 4 napja 0 0 969

Sajnos nem lehet hozzá férni könnyen. Motor hátamögött, és a tűzfal között van. Jól  be kell hajolni oda. A másik, hogy  ezek miatt nem látod hogy mit csinálsz,és ezért egy tükör kell segitségül, hogy lásd  hogy a rögzitő alátét hogyan helyezkedik el. Nekem nehezen sikerült leszedni.Ügyeltem arra,  mikor szedtem le,  hogy ne esen le. Ezért raktam alá egy mágnes tálcát, és mégse ebbe esett le. Majd a köv. olajcserénél lehet hogy meglesz, ha leszedem az alsó burkolatot. Utána kinlódtam ennek az alátétnek (amit a felújító készlethez adtak) a vissza helyezésével. Sikerült is az egyiket majdnem elveszíteni. Szerencsém volt mert a mágnes tálcába esett bele. Hálistennek azért sikerült, és most boldog is vagyok.
Itt ebben a videóban https://www.youtube.com/watch?v=77LkVAij9mw&ab_channel=PORADNIKMECHANIORA   16:20 tól láthatod  hogyan  szedi le. Neki szerencséje volt,szerencséje van.
Ha neki állsz akkor sok sikert és szerencsét. 
Rendeltem egy pár ilyent Állítólag ez is jó,megszünteti a csörgést

Előzmény: conrac (968)
conrac Creative Commons License 4 napja 0 0 968

Én is gondolkodom rajta, hogy cserélem, mert nekem is csörög kicsit indításkor. Mennyire bonyolult a csere, könnyen hozzáférhető? (Golf)

Előzmény: söröm (967)
söröm Creative Commons License 4 napja 0 1 967

 A képek lemaradtak

Előzmény: söröm (966)
söröm Creative Commons License 4 napja 0 1 966

Sziasztok! 
Van egy 1.5 TSI motorral szerelt autóm.
Motor beindítása után,pármásodperccel csörgő hangot ad. 
Itt a videó linkje: https://www.facebook.com/100057701370233/videos/pcb.951297020137002/7643947192371956?locale=hu_HU  
Amit látunk a videón, hogy indítás előtt meglötyögtetem ujjal a wastegate aktuátor rúdját, aminek a csörgő hangját fogjuk hallani az indítás után. Amint a katalizátor fűtés túldúsítási funkcióján átlép a motormenedzsment, és behúzza a wastegate-et, ez a hang megszűnik. Létezik ehhez egy ,,javítókészlet”, ami néhány seegergyűrűből áll, ennek beszerelése után kevésbé lötyög ez a kar, és kisebb zajt ad ki.
A javítókészlet cikkszáma: 05e198701
Én vettem  egy ilyent és kicseréltem. 
A hang megszünt, és sokkkal jobban megy,érzékenyebb lett a gázadásra. 
Öröm és boldogság van számomra. 
És akkor a képeken az új rudazat 

www.octinfo.com Creative Commons License 2025.05.12 0 0 965

DSG váltóval van ilyen, ha jól látom.

Előzmény: www.octinfo.com (964)
www.octinfo.com Creative Commons License 2025.05.12 0 0 964

2024-es konszerntárs autómban (motor 1.5 TSI) elvileg van valami lejtmenet asszisztens. Működése kissé zavarosan van leírva. Kikapcsolni nem lehet, és a leírásból arra tippelek, hogy van olyan szenzor, ami a lejtés/emelkedés szögét folyamatosan figyeli. Rémlik, hogy a működési leírásában említik: gázadásra kikapcsol.

Előzmény: Kori14 (962)
redmonkey Creative Commons License 2025.05.09 0 0 963

Nem az ACT kapcsol be és azt érzed, amikor lekapcsolja a 2 hengert?

Nekem legalábbis ilyen helyzetekben szokta lekapcsolni, aztán amikor gázt nyomok, akkor újra felkapcsolja a 4 hengert.

Előzmény: Kori14 (962)
Kori14 Creative Commons License 2025.05.09 0 0 962

Sziasztok!

Egy számomra érdekes dolgot kérdeznék, főleg az Octaviás társaktól, vagy aki tapasztalt már ilyet: Van a környezetemben egy körforgalom, ahol fel-le változik a színtkülönbség, aránylag rövid szakaszon 20-30m. Ahogy mész kifelé a körforgalomból, lebukik (erősen lejt lefelé) az út, kb 10 méter ez a szakasz. Itt 2 vagy 3-as fokozatban szoktam menni. Tartott fordulaton (gázon) ahogy lebukik az autó eleje, elveszi a gázt, majd ahogy közel vízszintesbe ér, vissza adja. Magyarul olyan, mintha azon a kis lefelé vezető szakaszon bekapcsolna a motorfék üzem. Ez baromira idegesítő. Ha direkt rágyorsítok ezen a szakaszon akkor nincs ilyen. Ez valami érzékelő miatt lehet? Azt hiszi ugratok, mint K.I.T.T. ? Találkoztatok már ilyennel?

beni77 Creative Commons License 2025.05.03 0 0 961

Szia, miért adod el? Nem jelentett megoldást a problémára?

Én is ezzel küzdök egy 2020-as Touran-on...

Előzmény: apatata (958)
söröm Creative Commons License 2025.04.23 0 0 960

Igen némelyik márkaszerviz. A másik  meg a 30000km olajcsere.  

Előzmény: atesz999 (959)
atesz999 Creative Commons License 2025.04.22 0 0 959

Nagyon szomorú tapsztalatom van vw márkaszervizzel kapcsolatban (touran) nem elég hogy nem cserélnek levegőszűrőt, erőltetik a 30 ezres olajcserét, de még az előírás szerinti olajat sem teszik bele a motorba. Miután lejárt a garancia magam cseréltem le az olajat 0w20 -ra óriási javulást tapaszaltam a motor viselkedésében erősebb lett szépen forog magasabb fordulatszámon, sajnos lehetséges hogy a mai autók legnagyobb ellensége a márkaszerviz.....

apatata Creative Commons License 2025.03.21 0 0 958

Skoda Karoq 1.5 tsi 2021 -es mq 281 manuális váltóval szerelt autóhoz eladó vadonat új kettöstömegű lendkerék Német autodochtól vásárolt számlával és gyári felújított kuplungszett , . A kettöstömegű gyári száma: 05E 106 266C cikkszáma:415 0854 10Kuplung gyári száma: 05e 141 015d cikszáma: 623 3757 09 .A váltón lévő szám: 0C9.301.103.G-5 EN 1706-AC-AISi9Cu3Az autó amiről le lett szedve 28000 km futott. Az ára kompletten 180 000ftTovábbi szép napot kívánok

conrac Creative Commons License 2025.03.12 0 0 957

Ez lehet valami?

Bármi. Diagra vele, ha van eltárolt hibakód, akkor lehet találgatni, egyéb esetben Gyurcsók mestert tudom ajánlani :)

Előzmény: bananosjoe99 (956)
bananosjoe99 Creative Commons License 2025.03.10 0 0 956

Sziasztok, 
Van 1.5 TSI 150le DSG Golf Variantom 2019-es 59e km-vel. 8-10000kmenként olajcsere. Pár napja csinált egy olyat, hogy álltam ki a parkolóból,(7 fok napsütés) meg kellett állnom, a motort leállította a start-stop, gázadásra nem indította vissza, hanem kiírta, hogy indítsa be a motort manuálisan. Utána elindult de lefulladt kétszer kb azonnal. Utána nem indult 5 percig, letoltam az útról, rápróbáltam megint és azonnal indult, elmentem vele azóta 300km-t, nem jött elő újra a hiba, nincs semmilyen fura hangja a motornak, viszont mintha többet fogyasztana és lomhább lenne.... de lehet, hogy csak beképzelem mert most nagyon figyelem. Akksi még a gyári, de azt sem jelzi. Semmilyen kontrolllámpa nem világít.

Ez lehet valami?

apatata Creative Commons License 2025.02.24 0 0 955

Sziasztok

Megkaptam az új kettöstömegűt :https://youtu.be/Z60qCHxIRD0

Szerintetek?

atuc Creative Commons License 2025.02.22 0 1 954

Egyértelműen NEM. Ha megfogsz egy bármilyen újat, nem zörög benne a rugó.

Előzmény: apatata (953)
apatata Creative Commons License 2025.02.19 0 0 953

Sziasztok 

1 kérdés : A kuplungtárcsában lévő rugók lötyöghetnek mozoghatnak? 

Köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!