Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kilencfan Creative Commons License 5 napja 0 0 902

2019 1.5 TSI 03 manual  (75ekm) tapasztaltam mostanában az általad leírtakat. Számszerűen 1500-1750 fordulatszám között berezonál valami a műszerfal utasfelöli oldalán (legalább is onnan hallom, vagy lábtér környéke) Kiszedtem a kesztyűtartót hátha az okozza, de maradt ugyanúgy. Ha megemelem elől a jobb  oldalán  a kocsit (füleléshez) akkor elkussol, illetve nem reprodukálható. Örömködés. Menet közben viszont előjön, ha kuplunggal vagy üresben pörgetem az adott fordulatszámon akkor nem hallható (mindig, - random-faktor itt is). A jobb alsó műanyag burkolatot is levarázsoltam, de az sem oldotta meg a dolgot. Nekem valahogy olyannak tűnik, mintha  a kipufogó rezonálna be önmagában vagy mással összegerjedve. Megnéztem, de nem ér semmi semmihez ami okozhatná. 

 2 hengeres üzemmód nálam sajna "brummogással" üzemel (hang és rezonancia) , pulse and glide üzzemmód vagy hangerő fel :) A váltónak is van egy kis hangja motorfékben. Lecseréltem a váltóolajat, de maradt minden a régi, talán annyi, hogy hidegben nem annyira hallható, mint mikor már melegre fordul az idő. Persze ezek nem atomnagy problémák, valószínű egy dízelből átülve fel sem tünne sok embernek, de azért jelen vannak.

Előzmény: balint1000 (901)
balint1000 Creative Commons License 6 napja 0 1 901

Sziasztok!

2 hete boldog tulajdonosa lettem egy Volkswagen Golf 8-asnak, előszériás modell, 2019 gyártású, 1.5 TSI 130 le, kézi váltós. Gondoltam megosztom rövidem a tapasztalataimat. 

 

Az autóban 74.000 km van. Sok korábbi hozzászólásnál olvsatam, hogy sokatok küzd a 2 hengerezéskor fellépő rezonanciával, ez a konkrét példány semmi ilyen jellegű tünetet nem produkál, ha az infotaiment nem írná ki, hogy épp 2 hengerrel jár, úgy észre sem venném. Így csak megerősíteni tudom azt, hogy ha valakinek akár csak egy kicsi zaja van az rendellenes.

 

A teljesítmény ebbe a kaszniba szerintem elég. A fogyasztás érdekes, ha tojáshéjon vezetek akkor volt olyan, hogy 40km M0 20km Budapest (üres volt a város) 4.4 literes fogyasztással jártam meg. Természetesen ha dinamikusan közlekedem és dugó is van akkor a 7.5 l/100km sem elképzelhetetlen. 

 

Az infotaimenttel az előző tulaj nagyon sokat küszködött, de végül garanciában kicserélték a vezérlését, és most teljesen jól szuperál. A kocsinak ezen kívűl egy hibája volt, tönkrement a kormánymű, szerencsére ez is garanciában, mert amennyire tudom ez millió körüli összeg...

 

Nem tudom más járt e már így, de a kocsi jobb elejéből néha furcsa hangot hallok, olyan mintha a műszerfal berezonálna. Ez elég idegesítő tud lenni, és teljesen random jön elő, valamint random ideig tart. Valakinek volt már ilyen baja? 

Ha bárkinek valamilyen kérdése van, én is igyekszem megválaszolni. 

 

A márkaszervízek árában nagyon nagy szórás van, így érdemes több helyről is ajánlatot kérni.

balint1000 Creative Commons License 6 napja 0 0 900

Szia, 

 

Igen, ez a gyári olaj.

Előzmény: alexat75 (899)
alexat75 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 899

Üdv. Mindenkinek!

 

Ez a motorolaj jó lehet? 

https://olajmarket.hu/volkswagen-original-longlife-iv-vw508-00509-00-0w20-5l

 

Köszönöm a segítséget!

paddyjoe Creative Commons License 2024.03.11 0 1 898

A szűrő a tankban van, szóval nem olyan egyszerű, mint mikor a küszöb alatt van. Nem, nem cseréltem még, míg nincs észrevehető változás, talán addig nem is kell.

Élettaram valószínűleg 150-200e km lehet, tehát akkor lehet majd keresgélni az opciókat.

Előzmény: Dani_99 (897)
Dani_99 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 897

Sziasztok!

 

Üzemanyagszűrőt csérelt már valaki? Szerelőm szerint örök élettartamú emiat még nem lett cserélve.

kocolaci Creative Commons License 2024.03.04 0 0 896

Szia!

 

Csereintervallum: 60.000 km

Gyertya gyári cikkszáma: 05E905602

NGK: ILKER7A8EGS

 

Üdv

Előzmény: zoger (895)
zoger Creative Commons License 2024.03.03 0 0 895

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy ennek a motornak mennyi a gyertyacsere intervalluma, ill. milyen gyertya kell bele?

 

Köszönöm!

J7S Creative Commons License 2024.02.09 0 0 894

Ez egy teljesen indokolt döntés, különösen, ha költséget szeretne spórolni.
a pótalkatrészek és a munkaerő költsége egy hivatalos szervizben általában drágább. ellenőrizze, hogy az Ön által választott nem hivatalos szerviz garanciát vállal-e az elvégzett munkákra és a pótalkatrészekre.
Egyes esetekben az autó nem hivatalos szervizben történő szervizelése hatással lehet a gépjármű-biztosítás feltételeire. Ez ritka, de érdemes utánanézni a biztosítási feltételeknek.
Szerintem érdemes felkeresni egy nem hivatalos autószervizt, mert a garancia még egy évig tart és nem veszítesz sokat.

fepeti001 Creative Commons License 2023.12.25 0 0 893

Szia, emlékeim szerint még valameddig, talán 5 éves koráig van szavatosság, amikor egyedi elbírálás alapján lehet javítási igényt bejelenteni. Vélhetően ezt bukod el.

Előzmény: batkizs (891)
Avant1 Creative Commons License 2023.12.23 0 0 892

Ez röhejes, ha nincs a kocsival egyéb teendő....magam intéznék mindent. A szervízkönyvet kinyomtatott állapotban ki kell kérni még a gar idő vége előtt (kötelező kiadniuk!!) aztán szépen tovább lesz vezetve s.k.

 

Előzmény: batkizs (891)
batkizs Creative Commons License 2023.12.18 0 0 891

Sziasztok, 1.5 TSI ACT Touranom januárban lesz 4 éves. A kötelező szervíz és olajcsere + műszaki legjobb ajánlatom 179.000 FT (?). Az olaj és a gyertyák dupla áron vannak felszámolva, csak ez a kettő 80 ezer Ft. Mi történik akkor ha a műszakit és az olajcserét nem hivatalos szervízben csináltatom meg? Persze tudom, hogy akkor itt megszakad a vezetett szervízkönyv, de mivel 4 év gari van a kocsira ami most lejár, úgy gondolom sok veszteni valóm nincs. Mi a véleményetek?

Avant1 Creative Commons License 2023.12.08 0 0 890

Benne van a használati kézikönyvben. 

Van a longlife olaj, ami rugalmasan max 30e km-ig használható (és ~2 év) és van a "normál" olaj, amit mindenképp szükséges évente és max 15e km-enként cserélni, de javasolt inkább gyakrabban. 5W-30, picit többet fogyaszt vele. A 0W-20 az igazán belevaló,  azt is lehet 10e km körül cserélni évente, ha biztosra akar menni az ember. Ezzel ki lehet maxolni mindent.

Előzmény: norbinator (888)
söröm Creative Commons License 2023.11.28 0 0 889

Én 8-10000km-t, vagy 12 havonta  cserélem az olajat, ez attól függ hogy melyik jön el előbb. 

Előzmény: norbinator (888)
norbinator Creative Commons License 2023.11.28 0 0 888

Sziasztok!

1,5 TSI DPCA motorkódos Touranom van, 3 éves. 

Évente cseréltetek benne long life gyári olajat (illetve nem tudom gyári-e, mert a márkaszerviz nem ír konkrét olajmárkát a munkalapra, de gondolom VW OEM olajat használnak). Ez kb 11-12 ezer km futást jelent olajcserék között. Úgy gondoltam, hogy mivel a kocsi 30 ezrenként kérné a cserét, ezzel elég jó vagyok. De most nemrég beszéltem egy szerelővel, aki rámijesztett, hogy legalább 8 ezer km-ként kellene cserélni. Nekem az elég durvának tűnik. Mikor legutóbb cseréltem, akkor a márkaszerviz mintha kérdezte volna, hogy long life-os vagy rövidebb csereperiódusú olajat szeretnék-e, ezek szerint kétféle olajjal is lehetne tölteni? Azért érdekes, mert amúgy mintha csak az 508.00-ás olaj lenne jó hozzá, az meg elvileg a long life-os. Mindenesetre a munkalapon long life olaj van és 30 ezer km-ként írja a kocsi a cserét.

Szóval a lényeg: szerintetek az éves, 11-12 km-es olajcsere elegendő, ha hosszú távon tervezek az autóval, vagy érdemes ennél is sűrűbbre venni?

Elég arany áron cserélik a márkaszervizben az olajat.

Illetve van még egy érdekes hibajelénségem:

Jellemzően indításnál egy ideig fura "nyiszatoló" hang jön a motortérből. Ha kinyomom a kuplungot akkor eltűnik. Felengedem újra előjön, aztán egyszer csak eltűnik. Amíg a kuplungot nyomom addig sose jön elő. De néha meleg motornál is megjelenik, pl piros lámpánál állva, nem igazán tudom mihez kötni, de leginkább hidegindításkor jellemző, de akkor se mindig. Ma pl direkt fel akartam venni, hogy betűzzem ide a hangfájlt, de persze nem jött elő.

A szervizben azt állították ők nem tapasztalták. Kétszer is voltam ezzel a hibával, de szerintem nem vettek komolyan :) Semmi hibát nem riportol magáról az autó. Esetleg valaki találkozott hasonlóval?

Olvastam itt lejjebb, ezt a turbó csörgős hangot, de ez egyáltalán nem csörgős hang, inkább mintha valami szíjat huzogatnának valamin.

Majd még megpróbálom elkapni, és rögzíteni a hangot, mert a vezető ülésből is simán hallatszik, de nem túl hangos.

Ha esetleg erre lenne valakinek ötlete megköszönném, hogy valami konkrétabb dologgal tudjak menni a szervizbe. Amúgy talán nem újkorától van ez a dolog. Ha jól emlékszem kb 1 évesen jött előszőr elő, azóta viszont időről-időre tapasztalom, és mintha sűrűsödne a gyakorisága.

 

stibi62 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 887

Kerékcsapágy!

Előzmény: Pityu1983 (836)
stibi62 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 886

Ezért csörög a turbó hideg indításnál:

https://www.youtube.com/watch?v=77LkVAij9mw&t=850s

söröm Creative Commons License 2023.11.12 0 0 885
Előzmény: ninemedia (876)
Barangolo55 Creative Commons License 2023.07.08 0 0 884

Ez lehet, hogy a hengerlekapcsolással lesz kapcsolatos.

A 2 henger üzemmódban a 2. és a 3. hengert iktatja ki.

Ezt pedig úgy műveli, hogy a vezérmű tengelyén a két középső henger himbáit elcsúsztatja, és így zárva maradnak a szelepek.

Ha lenne rá mód, én kiköttetném ezt az egész megoldást, mert szerintem nem hoz annyit, mint ha esetleg meghibásodik és javítani kell.

Ez csak egy ötlet a hibára.

Az enyém is DADA, de csak 73000 km van benne.

Ilyen probléma eddig nem volt.

Előzmény: ninemedia (883)
ninemedia Creative Commons License 2023.07.07 0 0 883

sziasztok!

 

valaki járt már úgy hogy az 1.5 tfsi DADA motorkódnál feldob egy ilyen hibát hogy P02CE 2. henger üzemanyag-befecskendező szelep eltolás tanulása minimális határon..ez mi lehet?

olvasgattam utánna de semmi konkrétat nem találtam róla, van olyan mikor a 3-as hengerhez is felhozza hibának, néha gyújtja a lámpát is,máskor meg nem csak olvasható a hiba.

már körbe fújkáltam a motort féktisztítóval hogy hátha változik a motor járása de semmi változás. létezhet hogy befecskendező hiba?

mielött vennék bele 4 darabot,előtte jó lenne pontosítani.

ha beviszem márkaszervizbe ott tuti cseréltetnék öket...

elöre is köszönöm..

 

dzoltan82 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 882

Ez az ujabbakban mar van??

 

A betyarjat... de probaljak megutaltatni velunk az autovezetest

Előzmény: Tibor.34 (873)
HGY981 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 881

Eladó 1.5 TSI motorhoz Ramair direktszűrő adapter+szilikon cső.(DADA motorkódhoz.)

 

Ár fix 35000ft.

 

https://ramair-filters.co.uk/pipework/intake-pipework/ti-008-bk-intake-hose-turbo-inlet-adapter-for-1-5-tsi-35-tfsi/

 

 

bigjohni Creative Commons License 2023.05.10 0 0 880

Állítólag a turbó állító rudazatra van valamilyen rugós alátét/biztosító ami meggátolja a rudazat "cicergését".

Ha ugyanarról beszélünk.

Előzmény: ninemedia (876)
bigjohni Creative Commons License 2023.05.10 0 0 879

90-nél nincs gyertya csere.

Előzmény: Devfeco (877)
bigjohni Creative Commons License 2023.05.10 0 0 878

Szerinted ha írok egy szép levelet a PoHu-nak akkor kiszerelik a Te autódból a motor, és beépítik az enyémbe?

Előzmény: zéé72 (875)
Devfeco Creative Commons License 2023.05.02 0 0 877

Nekem is azt mondták,hogy ez ilyen,ha melegen elhallgat akkor jó! Ma voltam 60.000 km szervízen....a szívem szakadt meg ennyit kifizetni. Valaki volt már 90000 szervízen?ott van amit cserélnek?mert már csak az fog beleesni a garancia időbe!

Előzmény: ninemedia (876)
ninemedia Creative Commons License 2023.05.02 0 0 876

Sziasztok!

Van valakinek megoldása az indításkori csörgésre?

nekem ma azt mondták a szervizbe hogy ez mind ilyen,meg kell szokni!

de engem idegesít és szeretnék rá megoldást találni.sajnos a turbóhoz nem lehet semmilyen javítókészletet se kapni.

komplett turbot meg szerintem felesleges lenne venni. tuti hogy van valami megoldás.....

zéé72 Creative Commons License 2023.04.22 0 0 875

Családba is van 3 éve újonnan vett 150le T-Roc, a motor és a kézi váltóval az ég világon semmi gond.

Előzmény: bigjohni (874)
bigjohni Creative Commons License 2023.04.08 0 0 874

Nem lehet kikapcsolni.

Én ezért adtam el. Nem tudtuk megszokni.

Sajnálom mert egyébként jó autó volt.

A mostani ugyanabban a hónapban készült de 150LE-s ezért nem áll le.

Motorja zörög/kopog a váltója sokkal rosszabb. 

Előzmény: Tibor.34 (873)
Tibor.34 Creative Commons License 2023.03.30 0 0 873

Sikerült már valakinek kikapcsolni a vitorlázó módot (menet közbeni motor leállítás)?

 

Gondolom diag kell hozzá. Ismertek rá embert?

 

Rohadtul idegesítő és hiába lövöm ki a start stoppot, akkor is leáll menet közben a motor, majd amikor megállok beindul.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!