Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

söröm Creative Commons License 4 napja 0 0 960

Igen némelyik márkaszerviz. A másik  meg a 30000km olajcsere.  

Előzmény: atesz999 (959)
atesz999 Creative Commons License 5 napja 0 0 959

Nagyon szomorú tapsztalatom van vw márkaszervizzel kapcsolatban (touran) nem elég hogy nem cserélnek levegőszűrőt, erőltetik a 30 ezres olajcserét, de még az előírás szerinti olajat sem teszik bele a motorba. Miután lejárt a garancia magam cseréltem le az olajat 0w20 -ra óriási javulást tapaszaltam a motor viselkedésében erősebb lett szépen forog magasabb fordulatszámon, sajnos lehetséges hogy a mai autók legnagyobb ellensége a márkaszerviz.....

apatata Creative Commons License 2025.03.21 0 0 958

Skoda Karoq 1.5 tsi 2021 -es mq 281 manuális váltóval szerelt autóhoz eladó vadonat új kettöstömegű lendkerék Német autodochtól vásárolt számlával és gyári felújított kuplungszett , . A kettöstömegű gyári száma: 05E 106 266C cikkszáma:415 0854 10Kuplung gyári száma: 05e 141 015d cikszáma: 623 3757 09 .A váltón lévő szám: 0C9.301.103.G-5 EN 1706-AC-AISi9Cu3Az autó amiről le lett szedve 28000 km futott. Az ára kompletten 180 000ftTovábbi szép napot kívánok

conrac Creative Commons License 2025.03.12 0 0 957

Ez lehet valami?

Bármi. Diagra vele, ha van eltárolt hibakód, akkor lehet találgatni, egyéb esetben Gyurcsók mestert tudom ajánlani :)

Előzmény: bananosjoe99 (956)
bananosjoe99 Creative Commons License 2025.03.10 0 0 956

Sziasztok, 
Van 1.5 TSI 150le DSG Golf Variantom 2019-es 59e km-vel. 8-10000kmenként olajcsere. Pár napja csinált egy olyat, hogy álltam ki a parkolóból,(7 fok napsütés) meg kellett állnom, a motort leállította a start-stop, gázadásra nem indította vissza, hanem kiírta, hogy indítsa be a motort manuálisan. Utána elindult de lefulladt kétszer kb azonnal. Utána nem indult 5 percig, letoltam az útról, rápróbáltam megint és azonnal indult, elmentem vele azóta 300km-t, nem jött elő újra a hiba, nincs semmilyen fura hangja a motornak, viszont mintha többet fogyasztana és lomhább lenne.... de lehet, hogy csak beképzelem mert most nagyon figyelem. Akksi még a gyári, de azt sem jelzi. Semmilyen kontrolllámpa nem világít.

Ez lehet valami?

apatata Creative Commons License 2025.02.24 0 0 955

Sziasztok

Megkaptam az új kettöstömegűt :https://youtu.be/Z60qCHxIRD0

Szerintetek?

atuc Creative Commons License 2025.02.22 0 1 954

Egyértelműen NEM. Ha megfogsz egy bármilyen újat, nem zörög benne a rugó.

Előzmény: apatata (953)
apatata Creative Commons License 2025.02.19 0 0 953

Sziasztok 

1 kérdés : A kuplungtárcsában lévő rugók lötyöghetnek mozoghatnak? 

Köszönöm

redmonkey Creative Commons License 2025.02.19 0 0 952

Sziasztok!

1.4 TSI-re akarnék dióhéjas tisztítást, de a szerelőm azt mondja ha leszedi a szívósort, akkor ő is ki tudja takarítani ugyanúgy, szóval fölösleges elvinni dióhéjasra.

De ezzel nem az a baj, hogy a szívósor bizonyos részei nem elérhetőek, csak a befújt dióhéjjal? 

batkizs Creative Commons License 2025.02.17 0 1 951

A kettőstömegű videóban, amikor forgatod, ott van egy fémes "cintányérhang". Na az egy az egyben olyan, mint amikor elindulás után kuplungolásnál csattog. Közben rákérestem német oldalakon is, és az ott leírtak alapján széles körben ismert a dolog, az összes 1.5 TSI VW és Skoda csinálja, jó pár videó is van fent a jelenségről. Egy azonban sehol nincs: megoldás. A szalonok szerint ez természetes és nem utal hibára. Amiket olvastam ott mind ezzel küldték el a reklamálókat. Hát reméljük valóban elcsattog így még hosszú ideig probléma nélkül.....

Előzmény: apatata (950)
apatata Creative Commons License 2025.02.16 0 1 950

Sziasztok 

Leszedtem a váltót skoda karoq 1.5 tsi 6 manuális . A benne lévő lukgyártmány Magyar. A kuplungtárcsában csörögnek a rugok a kettőstömegű kotyog, az autóban 28000km van. Kuplung pedál be és ki engedésénél csattanó hang menet közben csörgő hang. Sztem megvan a hiba. De ami benne volt garnitura azon lévő számok alapján csak bontott cuccot talál azt is külföldi oldalon. Alvázszám alapján méretben nagyobb szettet ad ki mint ami rajta volt , és 8 csavarost nekem meg 6 csavaros van. 

+ami nekem benne volt az hidraulikus kinyomó csapágyas nem pedig kiemelővillás

Lenne egy olyan kérdésem hogy ami rajta volt szerkezet az önbeállós luk magyar de én sachs akarok feltenni de abbol sima van nem önbeállós ehhez nem kell a célszerszám , beépithetem vagy nem? Minden sachs lenne kettőstömegű kinyomó és kuplungszett.

Még 1 kérdés : mennyi ideig lehet akkumlátor nélkűl az autó ? Mármint , hogy  nem felejt el dogokat kb 1 hét akkumlátor nélkűl?

a kettőstömegűkotyogása :https://youtube.com/shorts/MJ5DmzLxytg

a kuplungtárcsa:https://youtube.com/shorts/3MtWiS30jtI

Köszönöm hogy elolvastad

Üdv

apatata Creative Commons License 2025.02.12 0 0 949

Szia

2021 skoda Karoq  1.5 tsi manuális 6 váltó jelenleg 28 e km van az autóban de már 500 km után jelentkezett a hang kuplung pedál  benyomáskor és felengedéskor. Menet közben meg csörgő hang. Számtalanszor voltam szervízbe vele nem csak Magyar hanem Német szervízbe is. Mindenhol ugyanazt mondták ez ilyen. Most májusban lejár róla a gari , a hang már egyre hangosabb, legalább is nekem.

Készítettem róla videót!:https://youtu.be/sfjRyu70FRM

Most már hideginditásnál si hallaható pár másodpercig:https://youtu.be/vyxIdWyKT2E

Megyek haza holnap Németból hétvégén leszedem a váltót , és utánna járok mi adja a hangot. Remélem a kettőstömegű ahogy 1 Szolnoki váltójavítós már 1 évvel ezelőtt mondta mert az új  kettőstömegű+ új kuplungszett csak 210 e ft miíg a váltó javítása min 350 e ft

Vezető felől ki kellett cserélnem a féltengelyt és a kerékagyat mert hiába volt meghúzva a kerékagy csavar csattant . A szervíz össze akarta nekem ragasztani fémragasztóval!

Ennyit a márkaszevízről!

Ha lesz infóm jelentkezek

Üdv

Előzmény: batkizs (947)
agrav312 Creative Commons License 2025.02.09 0 0 948

Szia! Nekem Octavia 2019 1.5 tsi, és 2013 1.4 tsi is ugyan ilyen hangokat ad, főleg 1. és 2. sebességben, ez a normális.

Előzmény: batkizs (947)
batkizs Creative Commons License 2025.02.03 0 0 947

Sziasztok, bár nem motor téma, de megkérdezem itt a csoportban, hátha másnak is van hasonló tapasztalata. 2019 év végi Touran, 1.5 TSI ACT, kézi váltó, újonnan vettem. Megléte óta hallani egy csörgő, csattogó fémes hangot váltáskor és kuplungoláskor a bal féltengely felöl. Lehúzott ablaknál, vagy mélygarászban akár felhúzottnál is hallani lassú guruláskor, amikor kuplungolok akkor meg csattan egy nagyot. Hogy ez féltengely, vagy váltó azt nem tudom eldönteni. Ha a váltót teszem sebességbe vagy épp onnan ki, akkor azt simán a kocsitól pár méterre is hallani, mintha egy nagy konzervesdobozban kalimpálnál csavarhúzóval, egy VW-től azért többet várnék. A kellemetlen hangon -új autó lévén- túl azonban probléma nincs vele, eddig legalább is.

Találkoztatok hasonlóval? Esetleg van ismert ennek az oka, megoldása?

 

Lehet lassan eladófélben lesz, ha én lennék a vevő és ezt hallanám......?

 

Üdv,

zéé72 Creative Commons License 2025.01.29 0 0 946

Sziasztok!

Én is gondolkodok a hengerlekapcsolás megszüntetésén, tudtok ajánlani egy jó szakit Kecskemét és környékén?

2020évj. DPCA morkód 1.5  kéziváltós.

kocolaci Creative Commons License 2025.01.07 0 0 945

Vezérlés: 200 eFt (vízpumpa nélkül)

Dióhéjas tisztítás: 180 eFt

 

A vezérlés megfelelő árban volt, a tisztítás volt jelentősen több, mint a nem márkára specializálódott szervizek. Nyíregyháza környékén 100 eFt lett volna, de nekem Pestről utazással, szabadnappal együtt már elfogyott az árelőny. A tisztítás után érezhetően jobb lett a gázreakció és a rugalmasság is. A fogyasztás nem változott érdemben (teljesen változatos a felhasználási körülmény, 5,8 és 6,2 között volt és maradt is).

Előzmény: KD4NIEL (944)
KD4NIEL Creative Commons License 2025.01.07 0 0 944

@söröm @kocolaci

 

Köszönöm a válaszokat!

Azt megkérdezhetem, hogy a vezérlés csere külön és dióhéjas tisztítás mennyibe került nagyságrendileg?

 

Van egy ajánlatom vezérlés cserére 200 ezer forintért és ha vízpumpát is cserélünk az plusz 200..

kocolaci Creative Commons License 2025.01.06 0 0 943

Szia!

Nekem itt csinálták: https://autoszervizbudapest.com/ Már régebben elköltöztek Albertirsára, de erre felhívja a figyelmet a weblapjuk. Kérés esetén csereautót biztosítanak (neked csak tankolni kell). Én vezérlés cserét és dióhéjas tisztítást kértem. Reggel nyitásra vittem, másnap délután mehettem érte. Az én tapasztaltom alapján megbízható és jól dolgozó cég.

Előzmény: söröm (942)
söröm Creative Commons License 2025.01.04 0 0 942

Vagy ez https://www.barcsik-garage.com/ 
Viszont készülj fel hogy itt lehetséges  hogy 2-3 hónapra  is lehet az előjegyzés

 

Előzmény: KD4NIEL (940)
söröm Creative Commons License 2025.01.04 0 0 941

Nem tudom hogy merre felé laksz: Itt van egy https://seat-service.hu/

Előzmény: KD4NIEL (940)
KD4NIEL Creative Commons License 2025.01.03 0 0 940

Sziasztok!

 

Nemrég vásároltam egy 2019 es Seat Leon-t, ilyen motorral 230 ezer km-el, vezérlés csere még nem volt, ezért ezt szeretném megejteni.

Gondolom vízpumát is érdemes cserélni a szíjon és a görgőn kívűl.

Van még valami, amit érdemes lenne cserélni ilyenkor, valaint tudtok ajánlani egyéni vállalkozót vagy céget, aki nem lehúzós és jól meg is csinálja?

A jelenlegi szerelőm nem mer hozzányúlni, valamint tudomásom szerint spéci szerszámokra is szükség van.

 

Szóval tudnátok ajánlani szerelőt Pest - Budapest vonzáskörzetében? :)

dzoltan82 Creative Commons License 2024.12.28 0 0 939

mondj egy ajanlottat lecci, tavasztol lejar a gari, enyem lesz a kocsi

Előzmény: conrac (932)
conrac Creative Commons License 2024.12.11 0 1 938

igen

Előzmény: kocolaci (936)
söröm Creative Commons License 2024.12.11 0 0 937

Köszönöm!

Előzmény: kocolaci (934)
kocolaci Creative Commons License 2024.12.11 0 0 936

Esetleg nála voltál: Dukai Gyimóti Sándor (Sunny)?

Előzmény: conrac (930)
kocolaci Creative Commons License 2024.12.11 0 0 935

Szia!

 

Nem találom az említést, pedig emlékszem, hogy valahol láttam. Leírnád ismét, hogy hol csinálták? Köszönöm.

Előzmény: conrac (930)
kocolaci Creative Commons License 2024.12.11 0 1 934

ACT: Active Cylinder Technology

 

Bizonyos üzemi feltételek megléte esetén a kettes és hármas hengert lekapcsolja. A lekapcsoláskor a hengerekbe csak a beszívott levegő marad, a szelepek lezárnak. A levegő egyfajta rugalmas közegként viselkedik, csak a két szélső hengernél van befecskendezés, szelepműködtetés. Kb.: 40kW teljesítmény igényig, illetve 1250 - 3500 fordulat között (a felső határ nem biztos).

A vezető előtti kijelzőn (műszercsoportban) az "ECO" felirat vagy egyes megjelenített adatok esetén szövegesen is jelzi. Csekélyebb fogyasztást ígér, részterhelésen. Azonban a kikapcsolási határ közelében kelletlen hang és rezgés lehet, illetve nálam a kettes és hármas hengernél volt a legnagyobb a korom lerakódás (200 ekm-nél).

 

A deaktiválás a fenti funkció kiiktatása.

Előzmény: söröm (933)
söröm Creative Commons License 2024.12.11 0 0 933

Mi az a  ACT deaktiválás? Bocsánat a tudatlanságomért 

 

Előzmény: conrac (930)
conrac Creative Commons License 2024.12.11 0 0 932

Van benne tartalék, azt a 190 lovat simán bírja. Anyagilag viszont jobban jársz szerintem, ha egy jó szakemberrel megíratod, az eredmény hasonló lesz.

Előzmény: szis91 (931)
szis91 Creative Commons License 2024.12.11 0 0 931

Sziasztok,


Valaki gondolkozott már 1.5 TSI 150 hp "felokosításán" 190 hp-ra ABT tuning-al? Mi a véleményetek a motor komponensek esetleges élettartam csökkenésének rizikójáról?

Mivel a 190 hp verzió gyári kivitelben is elérhető, nem tudom mennyire kell tartani a változtatás okozta nagyobb igénybevételtől. A nagyobb teljesítmény kérdés nélkül nagyobb terhelést jelent a motor komponensekre (csapágyak, tengelyek, stb), kérdés hogy van-e az 1,5 TSI-ben ennyi tartalék szerkezetileg.

 

190 HP for just EUR 999: the new ABT Engine Control Power - Audi Tuning, VW Tuning, Chiptuning von ABT Sportsline.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!