Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Harci-Sün Creative Commons License 2018.01.22 0 0 6

Én úgy vagyok a vezetéssel, hogy bár szeretek autózni (az autó adta kényelmet) de nem gondolom, hogy az úton kellene "megmutatni, hogy mekkora király vagyok". Nem vagyok én sem szent, én is megyek a tök üres végigtáblázott M2 úton a 60-as táblánál 80-at is - de még véletlenül sem kezdek el villogni/letolni/előzgetni ha utolérek valakit aki betartja a 60-at (tulképp Neki van igaza ha szabály szerint nézzük tehát kuss a nevem, szépen beállok a sebességére)

 

Amíg mást nem veszélyeztet tőlem mindenki úgy "csapat" ahogy akar...

 

Nem egyszer tapasztaltam, hogy megy a sor mondjuk 70-el, jön egy álladék végig előzve, de jönnek szembe úgyhogy visszavág a sorba - amitől mindenki fékez (hogy beférjen a barom) és már csak 65-al megyünk jó darabig... még egy marharépa érkezik... már csak 60...  És előbbre jutott mennyit is? 10 autót? 20-at? Az mennyi időben vagy méterben? Mondom: ha van rá lehetőség menjen, nehogy lekéssen valamiről de hagyja már a másikat is élni és ne cincálja az idegeit!

 

A másik amit sosem fogok megérteni: Amikor egy komplett sort előz valaki, vagy a forgalomtól elzárt részen húz el a sor mellett akkor mit gondol, a többiek azért állnak vagy haladnak lassan mert hülye birkák és csak Ő egyedül az okos?? Általánosítás ide vagy oda, valahogy mindig hasonló márkájú kocsik azok akik felsőbbrendűnek érzik magukat...

 

Autópálya dettó: külsőbe kamionok végig, gyengébb autó sem szeretne 90-el menni és elkezdi előzni 110-re gyorsítva, mögötte tömörülés (jó esetben fél percre se) Te utoléred, látod, hogy mindjárt visszamegy, vársz - megérkezik mögéd valami álladék, fél méterre a csomagtartódtól és elkezd villogni... Reagáld le normálisan... 

Volt többször hogy végig kamionokat előzte a belső sávban a kocsisor (előttem is végig) mögöttem meg vilog - mi az elképzelés?? Mit szeretne hova menjek vagy mit csináljak?? Egyszer kipróbáltam: kiálltam előle két kamion közé, majd vissza mögé és én is elkezdtem villogni, hogy na most akkor?!

puckandúr Creative Commons License 2018.01.12 0 0 5

Korai ugyan offtopikkal mérgezni már ilyen csecsemőkorban, de had' büszkélkedjen audis kollégánk is a dicsőségtáblán.

Uff, mert ez nem M2, hanem M3 bevezető. Porontyot vitte Zuglóba, a Columbus utcába. Véletlenül ott találkoztunk újra.

 

https://www.youtube.com/watch?v=f7Ws01LkCPQ

 

Igazából megértem, mert engem is zavar a sokadik bőr, amit lenyúznak rólam autós lévén.

 

Lehet, hogy csak azért bántom, mert nem vagyok hozzá hasonlóan elég bátor és botor módon befizetek minden hülyeséget, amit kirónak rám?

 

Tökmindegy, mert ilyen színű és típusú autóból legalább 5ezer van itthon, így biztosan nem jelent fel rendszám hiányában.

puckandúr Creative Commons License 2018.01.12 0 0 4

Csak egy gyöngyszem mutatóba:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z-O36da6444&feature=youtu.be

 

Egyik sem szent. Az előző leszorító, de akit előz, az is rátarti. Végül az előző fordos vérig sértődve bünteti az egész sort. Pontosan nyolc kilométeren át. Mint ha nem lenne elég bosszúság a hatvanas korlátozás. Ez az erősen szagló agyagedény 30 km/h sebességgel egészen a gödi lejáróig feltart mindenkit.

 

Senkinek nem szakadt a húr annyira, hogy a zárón előzzön. Vagy hátrébb csak tudomásul vették, hogy megint ennyi a vémax. Nem tudva, hogy mehetnénk duplájával is, de törperépa lajos itt törleszt a világnak.

 

Vajon otthon elmeséli napi hőskölteményét, hogy 8 kilométeren további 4 km sort spórolt össze? Mindenkit lebüntetett, aki mögötte jött. Kocsinként összeszámolva és felszorozva uszkve százezres nagyságrendben okozott többletkiadást üzemanyag tekintetében? És mindezt megtette a másfél tonna vaskaszni és centrálzár biztonságába erősen bízva? Mert ha városban egy lámpánál kellett volna megállnia, akkor már féltette volna a tyxrs életét? Ha anya, vagy a klónjai látják mekkora fazon apu, büszkék lesznek rá? Ha balesetet okozna, ott maradna-e, vagy tipli és hazáig kitalál valami hihető parkolós sztorit, ahol cserbenhagyták?..

puckandúr Creative Commons License 2018.01.12 0 0 3

...és eddig az utolsó, talán:

 

http://www.origo.hu/itthon/20171026-halalos-baleset-tortent-az-m2-es-autouton-godnel.html

 

Kell-e még több az önjelölt büntetőkből? Valóban gyakran úgy látjuk és érezzük, hogy feleslegesen van kitűzve a 60-as korlátozás, meg a sávelhúzás, szűkítés. Az én puttonyom is tele van már vele.

 

De kinek van joga veszélyeztetni bármelyikünk életét? Vajon a veszélyeztető vezetőt a kutya sem várja otthon? Ha így van, akad számára jónéhány megoldás, ami az értékesebb embereket kíméli.

 

Vagy csak egy pattanásoktól komplexusos tini erősködik néha aputól kölcsönkapott családi autóban? Ha apu meglátja a videót, vajon lepofozza kicsi fiát és megvonja a lóerőket?

puckandúr Creative Commons License 2018.01.12 0 0 2

Úgy emlékszem, hogy ez volt az első halálos baleset az M2-n:

 

http://www.vaconline.hu/kek-hirek/halalos-baleset-a-2/a-uton.html

 

(vétlen) Gödiek haltak meg a kigyulladt autóban. Záróvonalon előzött a baleset okozója.

puckandúr Creative Commons License 2018.01.12 0 0 1

Érdemes csak visszatekinteni a nem túl régmúltra. Akár a bmw kontra kamion a dkeszi púpon. Kéttonnás monstrum sem életbiztosítás. Bármi is volt a frontális karambol oka.

 

Ez az út már kiérdemelten vehetné át a halálút becenevet a nullástól, vagy a négyestől.

Talán nincs is olyan kilométer szelvénye, ahol ne történt volna halálos baleset.

Egész komoly kosárkám van a murván előzésről, a forgalom elől elzárt területen előzőről és olyanról is, aki a megszűnő belső sávból próbált harmadikat varázsolni féloldallal a susnyásban.

Előzmény: Harci-Sün (0)
Harci-Sün Creative Commons License 2018.01.11 0 0 0

Nem tudom, hogy a fedélzeti kamera használatának milyen jogi vonzatai vannak - biztos lesznek olyan hozzáértők és hobby-jogászok akik majd ezt kivesézik, de az tény, hogy a felújítás megkezdése előtt is volt már "szerencsém" az én sávomban előzés közben szembejövőre. Csak azért nem lett baj mert épp elfértünk 3-an is az úton (kerékkel a murva szélén) Én az ilyeneket büntetném kegyetlenül akár jogsi bevonással és X időre eltiltással!

 

A mostani építés alatt  a végig 60-as tábla is túlzás mondjuk - főleg hétvégén és este amikor aztán senki sem dolgozik az úton. Ez csak arra jó, hogy tuti ne tartsák be, vagy ha mégis akkor még hamarabb előkerül egy türelmetlen aki előz akárhány záróvonal és szembe jövő autós is van...

 

A dupla kétsáv reméljük megoldja a "szembe előzőket", ezzel máris sokkal jobb lesz a helyzet - addig meg kitartás és türelem mindenkinek!

puckandúr Creative Commons License 2018.01.11 0 0 topiknyitó

Az M2 autóút (leánykori nevén 2/A) használóinak nyitom a topikot. Ötlet, kritika, napi tapasztalatok helye legyen ez.

 

Az építés, bővítés ideiglenes kellemetlenségekkel jár. Napi hír, hogy elesett az M2 Sződligettől Budapest felé. Sajnos kevésbé publikus, hogy a rengeteg megértő és türelmes járművezető közé olyanok is keverednek, akik mások testi épségét, sőt életét veszélyeztető módon szabálytalankodnak. Néha kötelezőnek, vagy sikknek érezve ezt. Híradásokban néha megjelennek olyan felvételek, amitől kinyílik a kardvirág a zsebekben. Miért ne lehetne ennek saját, akár regionális fóruma? Aki dupla záróvonalon előz, leszorít és lencsevégre kerül, élvezze a népszerűséget!

 

Vannak országok, ahol kötelező tartozék a fedélzeti kamera. Van, ahol szigorúan tilos ezek használata, mert a személyiségi jog szinte mindent megelőz.

 

Kérdés, hogy egy-egy fedélzeti kamera felvétele mennyire sérti a személyiségi jogokat akkor, ha mindössze a szabálysértés, vagy vélhetően közlekedési bűncselekmény megtörténte és az elkövetéskor használt jármű rendszáma látható?.. Ebből ugyanis jogszerűen az átlagsugarú állampolgár nem azonosíthatja be az elkövető személyét. Egy hatóság azonban igen.

 

Bűn-e feltölteni ma Magyarországon olyan videót, amin a veszélyeztető jármű és a mutatvány látható?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!