Annó a Ford Focusba csak 1-1 egő kellett és volt lábtér világítás.
Megnéztem az Aktive felszereltséget, be van kábelezve (még csak a baloldalt néztem meg) a kábel be van tolva a műanyag műszerfal mögé ahol a levehető panel csatlakozik a bal alsó sarokban.
Hát persze, mert a gyári cikkszámhoz feldobja az alternatívákat amit lehet náluk kapni. A gyári keresőben sem ad meg márkát gyakorlatilag szinte semmihez. Miért is kellene, neked nem kell foglalkoznod a márkával, ha gyári alkatrészt keresel, majd ők tudják mit tesznek a dobozba. (ráadsául még a beszállítók is változnak ill. van, hogy többen is szállítanak ugyanabban a témában, pl. szerelték Vale, Bosch, Mitsubishi generátoral is, stb.
Szóval ha az általad említett oldalakon van reg és beírom az alvázszámot, akkor a gyári termékeket hozza ki?
Pl kuplungszettre Sachs-ot irt. Vagyis ezzel szerelik gyárilag? Itt is vannak másod márkás termékek a márkaszervizekben mint pl a Fordnál vagy Renaultnál?
A pontos cikkszámhoz kell(ene) az alvázszám, mert két cikkszám is van hozzá. Utángyártottat nem találtam a gyári cikkszámokra keresve. Amúgy a gyári (remélhetőleg jót néztem ki) az újabbhoz gyáriban se drága szerintem (11e és 13e Ft), ráadásul jobb is, mint az utángyártott.
Gyári alkatrész cikkszámokat a gyári oldalon szoktam kinézni, de az fizetős. Ha van Bárdis vagy Unixos reg'-ed, akkor ott is ki lehet nézni - ingyen.
Konkrétan csomagtér ajtó mikrokapcsolót keresek, de erre a cikkszámra mindenhol azt irják, hogy csak az első szériához jó. A másodikhoz mintha nem lenne utángyártott (vagy én nem találom).. 6490R3
Ezek teljesen jogos felvetések. A konkrét FAp töltés példa, hogy flakonban vettem meg, ismerős szerviz töltötte fel (zacskőt nem cseréltünk mert ugye minek) diag is volt hozzá. Majd két hétre rá szivárogni kezedett a műanyagtartálynál amiben a zacskó volt. Újból le a tartály fedél, kiderült, hogy a zacskó szivárog, persze akkor zacskó nem volt külön igy 3 liter FAP ment a levesbe...
"Szóval nem az ár (meg nem is követtem 6 éve) csak a macera vele és a feleslegesen rárakódó költségek.."
Nos, ez alapján egészen sok típus ki fog esni akkor a pixisből, mivel az általános gyártói hozzáállás, hogy lehetőleg mindent egybe gyártanak (amit korábban nem), és persze mindent marha drágán számolnak és mindent bonyolítanak és sokszor nincs is utángyártott alkatrészek bizonyos alkatrészekből. Még a diag sem megy (-fog menni) egyszerűbb eszközökkel, mert online gyártói kapcsolat is kell hozzá, külön díjért......stb. stb.
Úgyhogy ezekhez képest egy szoftveres FAP folyadék feltöltés feltanítás (amit mellékesen egészen sok diag tudja már ezt a funkciót) szinte a legkisebb költségnek és maceának számítana az egészhez képest.
Amúgy a FAP feltöltés nem egy bonyi és körülményes dolog, egészen sok műhely csípőből megoldja bonyodalom nélkül. Ha kell, még otthon is fél - 1 óra alatt megoldható, nyilván egy kisebb diag kell hozzá.
Macera. Olyan mintha (itt pont irtátok lentebb) az adblue-t is szervizben töltetnéd.
Adott a folyadék ár. Persze otthon is be lehet tölteni, de lehet, hogy kell hozzá szoftver amivel a tartály töltést installálod.
Tehát megveszed x-ért, amit egy szerviz y+x-ért számol fel. Persze nem elég haver szervize (mert pont nincs ilyen specifikus szoftvere pl), ezért már márkaszervizes anyagköltséggel és óradijjal számolunk. És még lehet, hogy a kornyéken nincs is olyan szerviz ahol otthagynád, mert.. csak. Tehát még utazol is.
És igy lesz könnyen 1.5.2-szeres ár. Holott ha a tervezésnél gondoltak volna erre (is) akkor csak bele kellett volna önteni.
És még sorolhatnám a bosszantó tervezési hibákat (vagy szándékosságot), hogy pl égőcserénél vagy gyerek vagy, esetleg nőgyógyász vagy a fél elejét le kell bontani. (Azokat meg se említem, ahol pl egy vezérlés cserénél a motort ki kell venni, mert hátul van a vezérlés).
Szóval nem az ár (meg nem is követtem 6 éve) csak a macera vele és a feleslegesen rárakódó költségek...
egyébként most jöttem a szervizből. Tartály csere lesz. Úgy jönnek mennek benne a hibaüzenetek (értsd hibával indulok, újabb üzenetek jönnek, majd egy része vagy az összes eltűnik) mint a bárányfelhők az égen...
" A folyadék is drága, de bizonyos idő után kénytelen voltál a tartályban lévő zacskót is cserélni, mert szivárogni kezdett."
Nem olyan nagyon drága, ha a futásteljesítményhez viszonyítjuk. 100e-150e km után 30e - 40e Ft nem vészesen sok.
Normálisan azt eleve zacsival együtt adják és úgy kellene cserélni. Még utángyártottban is. Már amelyikben zacsi van, mert van ahol rendes tartály van. Azt lehet utántölteni. Persze a zacsi utántöltésével is el lehet pacsálni.....
A rózsaszin kupakban adblue található (a leírás szerint olyan járművek számára ajánlott, amelyek alacsony terheléssel és gyakori leállással használnak, valamint ez megakadályozza a kristályok képződését az adblue rendszerben, folyamatos használatával hatékony működés biztosítható)
- a középső zöld kupakba olyan folyadékot öntöttem, amely a fenti adblue folyadék mellett az előrírt (kannában kevertem össze) mennyiségben tartalmaz a kereskedelimi forgalomban kapható adalékot, mely tisztitja a rendszert és megakadályozza a kristályképződés az adagoló rendszerben
-a bal öldali zöldkupakban szintén a középső kupakban található adalék van (csak 2 nappal később került bele)
A rózsaszin kupak szélén a kristályok 2 nap után jelentek meg, a középső kupakban 4 nap után.
Tudom nem tudományos és nem mérvadó körülmények között készült, de gondolkodásra késztethet.
3. A hosszú: elvileg olyan váltóra ki tudod cserélni, amit az adott típusba szereltek az adott motorral. De mivel ez nem csak magát a váltót (és kuplungot) érinti, hanem a vezetékköteget is a váltó vezérlővel, majd szoftveresen össze is kell illeszteni. Magyarul vadászni kell egy pont olyan kivitelű autót, mint a tiéd most, csak a másik fajta váltóval van szerelve, és annak programjait rá kell klónozni a tiédre. Szóval nem éri meg. Sőt emlékeim szerint nem is volt másféle automatával (csak a nagymotoros, amiben viszont nem volt ez a bohócváltó), szóval ez, vagy a kézi.
Van nekem egy 2014-es Peugeot 3008 autóm, robotizált váltóval. A kérdésem annyi lenne, hogy ezt a típusú váltót lehet-e cserélni DSG, vagy másik típusú automata váltóra?
A Honda CBF 600 úgy, hogy elvittem egy Honda motorkerékpár márkaszervizbe. Ott álltak mellette, mondtam az évjáratot és látták a motort. Ott mondták, hogy üzemanyagpumpa hibás azért nem indul. (Nincs is benne, karburátoros, a benzin vákumcsapon jön lefelé). Vagyis minden infó birtokában butaságot mondtak. Mondjuk ezek után nem is vittem vissza a pár hét múlva adott időpontra. (Azért vettem meg olcsón, mert régen állt és nem indult és a szerviz hazafelé pont útba esett)
Én gondoltam, hogy adblue esetén nincs Fap folyadék (teherautóknál - legalábbis a többségénél nincs FAP ahol adblue van).
Pont ezt a töltési macerát akartam kikerülni. A folyadék is drága, de bizonyos idő után kénytelen voltál a tartályban lévő zacskót is cserélni, mert szivárogni kezdett.
Szóval nekem eddig az jött le, hogy a blue HDI Peugeotnál (de lehet Citroen is) nemcsak az adblue-t kell tölteni hanem a FAP folyadékot is. Ezen kezdtem el csodálkozni.
Az Adbluet úgy tudom, hogy pont az elején fecskendezik be a katalizátor előtt.
Nem mondanám, hogy értem, amit írsz. A Honda CBF-et pl egyáltálán nem vágom, hogy hogy került ide.
Ki gondolta, hogy FAP helyett AdBlue lesz? A gyártó, vagy Te?
Az összes PSA diesel a részecskeszűrő regenerálására FAP-ot használ. Ez elég vagy 100ekm-re, aztán viszont ellenőrizgetni kellm ert bármikor kifogyhat.
Egyébként jó drága a töltése, de 100-150ekm-enként belefér.
Az AdBlue teljesen más tészta, azok a gyártók is használják, akinél nincs FAP. A kipufogó legvégébe fecskendezik be.
Sokkal gyakrabban kell tölteni, mint a FAP-ot (1liter/1000km kb)
Annak semmi. Az elgondolás az volt, hogy a korábbi FAP-os Citroen és Peugeot helyett lesz Adblue-s. Mégiscsak könnyebb tölteni mint a Fap-ot (arról nem is beszélve, hogy az konstans mennyiséget adagolt az üzemanyaghoz, mindegy mennyit tankolsz bele).
Erre kiderül. hogy ebben is van Fap + Adblue is.
Az egyik tartályos felújító cég mondta, hogy a kisebb szervizek nem is tudnak róla. Rákérdeztem két szervizben (az egyiknél vettem az autót) és megerősítették. Sőt az általuk adott karbantartási tervben is benne van.
Persze arról nem szól a fáma (bár tévednének és meg sincs benne FAP) ha kifogy, akkor milyen hibaüzenettel tér vissza.
Én még nem láttam 3008 II SUV-nél Fap videot. De mondom már a jármű mellett is mondták, hogy üzemanyag szivattyú a hibás azért nem indul a márkaszerivzben (Ja Honda CBF 600 karbis, amin nincs is.. :) )
4 liter min és 10 liter max akkor érvényes, ha a tartály TELJESEN kiürült. Ha csak jelez a járgány, hogy mondjuk 1500km van még hátra (kb. 2 liter vn benne), akkor nyugodtan teletöltheted.