Köszi az infókat. Kicsit óckodok ezektől mert engem az informatika mindig leszopat, meg tartok is tőle, hogy valami frissítéssel valami elmászik az autón! De lehet megpróbálom azért ..:)
sziasztok. Még csak most ismerkedem az 3008-ammal. Szeretném próbálni a tükrözést a telefonomról a display-re, de nem akar sikerülni. Lehet csak én nem értem a dolgot, hogy megy ez. Nagyon telefonfüggő ez a dolog esetleg? Nem egy elterjedt telóm van: Doogee S60. Szerintetek mit próbáljak meg?
nagy nehezen végre betudtam ide lépni megint. Közben találtam egy facebook csoportot, ami nekünk való. Kicsit könnyebb ott képeket és úgy bármit megosztani, ha gondoljátok csatlakozzatok ti is. Igaz én nyitottam ezt a topikot, de ez a fórum már kicsit nehézkessé vált a belépés körüli macerákkal, meg mobilról sem az igazi :)
A vezérmű szíj kopásáról van benne szó, aminek a "kopadéka" eltömítheti az olajszivattyú szívókosarát és a vákuumszivattyút (ezek üvegszál rostok). Ha a vez.szíj állapota nem megfelelő (szélesebb-laposabb mint kéne), akkor a vákuumszivattyút és a vez.szíjat mindig cserélik, az olajszivattyút, az olajszivattyú és a vezérlésmódosító kerék mágnesszelepét, a turbó "szűrős csavarját" meg még pár apróságot szükség szerint.
Ami nekünk (azaz nektek, nekem dízel lesz :-) ebből fontos info, hogy a vezérmű szíj csereperiódusa lerövidül!
10 év / 180 ezer km helyett,
6 év / 100 ezer km lesz !!!
(a cikk az 1.2 turbós motorokról szól, a szívókat nem említi)
Igen, én is így értelmezem, de a végén mintha azt írnák, hogy nem tudni, hogy a 2018 után gyártott modellek esetben is fennáll-e a probléma! Mivel nem tudok franciául, ezért hagyatkozom a google fordító tudására :)
Nem minden értékesítő van képbe az éppen eladni kívánt autó tulajdonságairól! Mondjuk elvárható lenne mert azért fizetik!Jó rábeszélőképesség és alkalmazható is!
Mikor mi vettük a kocsit az értékesítő előtte a rendőrségen dolgozott,az sem volt valami tapasztalt.Amikor a srác a hatáskörében adható maximális kedvezményt ajánlotta,odahívta a nagyfőnököt mert a feleségem akart még valamit pluszba.Meg is kaptuk! 😜
Ráadásul megkérdezte hogy nem akar e neki dolgozni a rámenősége miatt !! 😁
De még hogy mennyire maradt bennük potenciál. :D Azt sem tudták megmondani, hogy milyen hűtőfolyadék való az autóba (ha esetleg kellene), máshol ezt is azonnal ki tudták keresni.
Mondjuk a normaidő számítása szakszervizekben pont nem lehetne különböző, bár minimális eltérés előfordulhat, de inkább nagyobb munbkáknál. Arra viszont nyugodtan rá lehet kérdezni, hogy miért 1 óra ill. miért 1,4 óra ?!
(csak még élénken él bennem a sztori a ford márkaszervizekről, akik egy rakat motort hazavágtak a nem megfelelő olajjal, az olajban futó vezérműszíj miatt. És ha jól emlékszem itt is az van. De már ebben sem bízom. Hiába no, öregszem)
Azt értem, hogy a rezsi óradíj más az egyes szervizeknél, hiszen ennek számítását számos tényező befolyásolja. Pl egy sok embert foglalkoztató, nagy telephelyet üzemeltető szerviz kalkulált általános rezsi óradíja magasabb lesz. Azt viszont már nehezebben értem meg, hogy pl. az olaj csere munkadíjra vonatkozó norma időkben miért van 40%os különbség? Van szerviz ahol csak 1 órát írnak rá, van ahol 1,4 órát! Ugyanez a olaj mennyisége is. Ez mindhárom szerviz ajánlatában különbözö szám volt! Szerintem sem átbaszás, egyszerűen más az alkalmazott számítási módszertanuk.
Ez nem átb....ás. Ennyi az ár náluk és kész. Szabadáras a dolog, te pedig eldöntheted, hogy odamész vagy sem. (esetleg az izzítógyertya cseréje lehet átverés ill. szükségtelen, de ezt innen mi nem tudjuk eldönteni, még az is lehet, hogy valóban rossz volt valamelyik és akkor az összes csere)
Hatalmas nagy különbségek vannak/lehetnek más ágazatban is az ár tekintetében. Ez ilyen a rendszerváltás óta.