sziasztok. Még csak most ismerkedem az 3008-ammal. Szeretném próbálni a tükrözést a telefonomról a display-re, de nem akar sikerülni. Lehet csak én nem értem a dolgot, hogy megy ez. Nagyon telefonfüggő ez a dolog esetleg? Nem egy elterjedt telóm van: Doogee S60. Szerintetek mit próbáljak meg?
nagy nehezen végre betudtam ide lépni megint. Közben találtam egy facebook csoportot, ami nekünk való. Kicsit könnyebb ott képeket és úgy bármit megosztani, ha gondoljátok csatlakozzatok ti is. Igaz én nyitottam ezt a topikot, de ez a fórum már kicsit nehézkessé vált a belépés körüli macerákkal, meg mobilról sem az igazi :)
A vezérmű szíj kopásáról van benne szó, aminek a "kopadéka" eltömítheti az olajszivattyú szívókosarát és a vákuumszivattyút (ezek üvegszál rostok). Ha a vez.szíj állapota nem megfelelő (szélesebb-laposabb mint kéne), akkor a vákuumszivattyút és a vez.szíjat mindig cserélik, az olajszivattyút, az olajszivattyú és a vezérlésmódosító kerék mágnesszelepét, a turbó "szűrős csavarját" meg még pár apróságot szükség szerint.
Ami nekünk (azaz nektek, nekem dízel lesz :-) ebből fontos info, hogy a vezérmű szíj csereperiódusa lerövidül!
10 év / 180 ezer km helyett,
6 év / 100 ezer km lesz !!!
(a cikk az 1.2 turbós motorokról szól, a szívókat nem említi)
Igen, én is így értelmezem, de a végén mintha azt írnák, hogy nem tudni, hogy a 2018 után gyártott modellek esetben is fennáll-e a probléma! Mivel nem tudok franciául, ezért hagyatkozom a google fordító tudására :)
Nem minden értékesítő van képbe az éppen eladni kívánt autó tulajdonságairól! Mondjuk elvárható lenne mert azért fizetik!Jó rábeszélőképesség és alkalmazható is!
Mikor mi vettük a kocsit az értékesítő előtte a rendőrségen dolgozott,az sem volt valami tapasztalt.Amikor a srác a hatáskörében adható maximális kedvezményt ajánlotta,odahívta a nagyfőnököt mert a feleségem akart még valamit pluszba.Meg is kaptuk! 😜
Ráadásul megkérdezte hogy nem akar e neki dolgozni a rámenősége miatt !! 😁
De még hogy mennyire maradt bennük potenciál. :D Azt sem tudták megmondani, hogy milyen hűtőfolyadék való az autóba (ha esetleg kellene), máshol ezt is azonnal ki tudták keresni.
Mondjuk a normaidő számítása szakszervizekben pont nem lehetne különböző, bár minimális eltérés előfordulhat, de inkább nagyobb munbkáknál. Arra viszont nyugodtan rá lehet kérdezni, hogy miért 1 óra ill. miért 1,4 óra ?!
(csak még élénken él bennem a sztori a ford márkaszervizekről, akik egy rakat motort hazavágtak a nem megfelelő olajjal, az olajban futó vezérműszíj miatt. És ha jól emlékszem itt is az van. De már ebben sem bízom. Hiába no, öregszem)
Azt értem, hogy a rezsi óradíj más az egyes szervizeknél, hiszen ennek számítását számos tényező befolyásolja. Pl egy sok embert foglalkoztató, nagy telephelyet üzemeltető szerviz kalkulált általános rezsi óradíja magasabb lesz. Azt viszont már nehezebben értem meg, hogy pl. az olaj csere munkadíjra vonatkozó norma időkben miért van 40%os különbség? Van szerviz ahol csak 1 órát írnak rá, van ahol 1,4 órát! Ugyanez a olaj mennyisége is. Ez mindhárom szerviz ajánlatában különbözö szám volt! Szerintem sem átbaszás, egyszerűen más az alkalmazott számítási módszertanuk.
Ez nem átb....ás. Ennyi az ár náluk és kész. Szabadáras a dolog, te pedig eldöntheted, hogy odamész vagy sem. (esetleg az izzítógyertya cseréje lehet átverés ill. szükségtelen, de ezt innen mi nem tudjuk eldönteni, még az is lehet, hogy valóban rossz volt valamelyik és akkor az összes csere)
Hatalmas nagy különbségek vannak/lehetnek más ágazatban is az ár tekintetében. Ez ilyen a rendszerváltás óta.
Igen. Ez az ár tartalmazta az 1.szervizhez szükséges anyagokat (olaj., olajszűrő, pollenszűrő, szerelési kellékanyagok) és a munkadíjat is. Mindez bruttó ár, tehát tartalmazza az ÁFÁ-t is!
Tapasztalataim szerint a kecskeméti szervíz a legdrágább, legalábbis a budapesti, a szolnoki, és a kecskeméti szervizek összehasonlításában. Már az 1 éves szerviz estében is 18 000 Ft volt a különbség. Igaz nekem nincs velük kapcsolatban szakmai értelemben vett tapasztalatom, de többen is írták, hogy a hozzáértésben maradt még potenciáljuk.
Januárban lesz 2 éves 3008-as kocsink,ami a következő kötelező szervíz ideje is lesz!Kecskeméten a Hovànynál vettük,ott is szervizeltettük az elsőt! A motorháztető ajtó szélénél a festés lepattogzott,azt ingyen kijavították de sajnos máshol is előjött azóta.(a hűtőrácsnál is) Fehér az autó így jól látszik.Nyílván való hogy festéshiba lehet.Kíváncsi vagyok foglalkoznak e majd a panaszommal!
A fékezéskor hallatszó nyikorgó hang is aggaszt! Azt hiszem nem lesz olcsó a szervíz!!
Most már azért több szervíztapasztalat van mint egy éve.
Mit tapasztaltok délkeleten( Bács,Szolnok,Békés,Csongrád) hol érdemes szak szervízbe csináltatni az autót??
Kecskeméti messze nem a legolcsóbb,azt vettem észre de lehet sok különbség nincs!?
Szegedi Hoványnál próbálkoztam egyszer,vissza sem hívtak! :)
Na megvolt az első szerviz. Saját kérdésemre is megkaptam a választ. Van értelme árajánlatot kérni! Én 3 helyről kértem és kaptam árajánlatot :
- Kecskemét Peugeot : Br. 83 000 Ft
- Szolnok Peugeot : Br. 72 000 Ft
- Budapest M5 Peugeot Center : Br. 65 000 Ft
Ezek az árak tartalmazzák a pollenszűrő cseréjét is! Érdekes, hogy azt gondolná az ember, hogy BP. drágább mint vidék, és pont az ellenkezője igaz! Az első tapasztalatom is pozitív az M5 centerrel kapcsolatban, készségesek, bár egy mosás beleférhetett volna 🙂