Már nagyon rég óta tervbe van ez véve. Mivel gödöllői vagyok, engem is érdekel ez a beruházás, olvastam is róla rengeteg cikket. Egyszer olyat olvastam, hogy az Örsnél minden lemegy a föld alá (-1 vagy -2) de olyat is olvastam, hogy fel akarják vinni az egészet (+1-re) a Kerepesi út keresztezése miatt. Nagyon szép és jó beruházás ez, mert a H8/H9 már tényleg nagyon ki van öregedve, bal oldalas közlekedés, rossz pálya, régi szerelvények. Mondjuk ez utóbbi mindegyik HÉV vonalra jellemző. Én akkor fogom elhinni, hogy lesz ebből valami, ha el fogják kezdeni.
Nemsokára elkezdődik az M2 és a H8/H9-es összekötése.Az Örs Vezér terén új felüljáró létesül.Az első rész a Pillangó utca – Cinkota.Ez a rész Kb.4 évig fog tartani és Kb.106,5 milliárd forint lesz.
Ha már itt tartunk, érdemes lenne utánakutakodni a főváros SmartCity stratégiájának is. Ez újabb, mint a BMT és tartalmaz tömegközlekedéssel kapcsolatos fejlesztéseket is.
A BMT-ről pedig azt lehetett hallani, hogy újabban igencsak pihentetik.
Oké, lássuk mi a helyzet, mert épp ráérek felesleges dolgokra:
Balázs-Mór tervek helyesen: Balázs Mór-terv
Balázs Mór egy ember kereszt- és vezetékneve, nem voltak többen, hogy esetleg kötőjeles legyen, vagy valami hasonló. Ha nem tudod ki ő, akkor nézz inkább utána (például a Balázs Mór-terv bevezető részében), elég jelentős személy fővárosunk közlekedésének történetében.
Valamint nem tervek, hanem terv, ami Budapest 2014-2030 közötti közlekedésfejlesztési stratégiáját vázolja fel. Ezen tervnek vannak hálózatfejlesztési elképzelései. Több is... amit a 104 oldalas anyag részeként térképesen is ábrázoltak 1 oldalon. Ezek közül jelenleg az 1-es villamos Fehérvári út és Etele tér közti szakasza az ami aktuális, megkezdődött a kivitelezése, de ez nem az 1.Balázs-Mór terv (sic!), hanem 'csak' a Balázs Mór-tervben felvázolt fejlesztések egy tétele. Az újpalotai villamos pedig egy másik tétel, ami az utóbbi időben éppen lekerült a napirendről.
A terv ennél sokkal több mindent tartalmaz, csak a topiktárs erre elfelejtett kitérni. A cím is pontatlan, mert egy darab ilyen terv van. Részletek: https://bkk.hu/wp-content/uploads/2014/06/BMT.pdf