Elképesztő tanárhiány van az országban, írja a 168 órában Ónody-Molnár Dóra, aki szerint a közszféra állásportálján a tanév második hetében tíz hirdetésből már 8-9-ben tanárokat keresnek. Ez a hirdetéseket átfutva nekem túlzásnak tűnik, de az tény, hogy a hirdetések több mint felében keresnek tanárt, és még óvódapedagógusokra is van kereslet.
Igaz, még a természet tudományokat is lehet különböző képen tanítani, viszont a hit és az erkölcs nem termék. Mi az hogy nem megfelelő a tananyag? A töri tanárunk azzal kezdte ( technikum, akkor oda kellett felvéli vizsga nem a gimibe) hogy " a történelem pártos tudomány" (VI. (hatodik) Lenyin). Később értettem meg hogy miért mondta. A Kis Pipinnel meg a Nagy Pipinnel tele volt a tökünk és később jöttem rá, hogy a pozsonyi csatáról miért nem esett szó. (A töri pártos tudomány. :)). A Búvár Kund azért megjelent képregényben, de csak később tudtam társítani. (A büdös náci németek).Azt is elhallgatták, hogy a nagy francos revolúció jelszava úgy fejeződött be hogy 'minden franciának'. Ilyenek voltak.
Nem véletlen az sem. hogy az elit angol egyetemekre arányaiban magasan, a magyarokat vették fel. Tehetség, oktatás.
Nálunk a gázszerelőből is lehet 'oligarcha' ha tehetsége, szorgalma és szerencséje meg van hozzá. :)
1. azok a jelenleg regnáló politikusok, akik elfogadják ezt a helyzetet, vajon hova viszik a gyerekeiket? Miért nem szakképzőbe?
2. a szülők miért fizetnek, és viszik a gyereket pénzes iskolába?
Ez a kérdés jelenleg a kormánypárti szavazóknak szól! Ha a gyermekét nem a párt oktatási elvei szerinti intézményben tanítatja, akkor árulónak tekintendő!
Tapsol, hogy ilyen legyen, csak a saját6 gyereket nem engedi oda!
Ügyes.
Nem vagyok naiv (tudom, hogy a közelmultban ugyanez volt! Az elit gyermeke többnyire kinn tanult, vagy pénzes iskolákban!)
Tehát a szülő bátran tehette tönkre a közoktatást. Sőt, szinte kötelező volt, hogy a saját gyereke pozicióját erösítse.
Egy friss kutatás szerint a szülők 92,3 százaléka szerint az elmúlt 8 évben romlott az oktatás színvonala Magyarországon. Az állami intézményekből a szülők kétharmada kimenekítené a gyermekét, ha tehetné.
Az adatokból jól látszik az a folyamat, hogy a gyenge magyar állami oktatási rendszerből egyre többen menekítik (ha tudják) a gyerekeiket. A szülők, amint adódik lehetőség, kiveszik az állami rendszerből gyermeküket, és átviszik más helyekre, például alapítványi iskolákba, egyházi iskolákba vagy magántanulói csoportokba, esetleg egyénileg folytatják magántanulóként.
Kifejezetten szolidan fogalmaz a cikk a szakmai tantárgyak esetén.
Pedig a közismereti tárgyaknál könnyebb helyettesíteni, cserélgetni.
Egy szakmai tanár hiánya, hiányzása viszont gyakran megoldhatatlan. Utólag nem tudja a helyette megtartott matekórát visszaadni és megtartani az elmaradt órákat, mert a legtöbbjük max. feletti óraszámmal van.
Még jó, ha kifizetik a túlórát.
Sok helyen elrendezik, hogy belefér a 30-40 órába.
Persze, hogy nem jön tanárnak az a fránya szakember.
Fizetnem kell óvodai, iskolai alapítványokba, iskolai eszközök karbantartására, tanterem csinosítására, takarításra, iskolabálokra, ballagásra, másolópapírra, krétára, iskolaidőben történő kirándulásokra, stb. Hát álljon már meg a menet!
Van egy unokám, kislány, Anni-Panni, most lett elsős. Egy hét után azt mondta, tulajdonképpen nem rossz dolog az iskola, egy probléma van vele, semmi olyat nem csinálnak, amit a kisgyerekek szeretnek. Ez egy szomorú mondás, és annyira leírja a helyzetet, hogy nem adekvát az, amit kapnak a gyerekek, ahhoz képest, ahogy folytatni szeretnék az életüket.
Szokás bizony. Ami a jelen helyzetben még károsabb. Ki akar úgy elmenni valahová tanítani, hogy csak a nyári szünetig kap fizetést, aztán oldja meg a megélhetését, ahogy tudja. Nálunk az előző évben két ilyen tanár is volt.
Aztán meg csodálkozunk, hogy nem jön az elmentek helyére senki.
Elvégre a dolog fő részét már ők megoldották. Azaz megteremtették a tanárhiányt.
Ettől kezdve majd az igazgatók oldják meg.
Akiknek a jogkörét, de még a nevét is elvették.
Már intézményvezetők. Ha jól fekszenek, akkor több intézményben egyszerre.
Komoly rálátással a tagintézményekre, ahol tagintézményvezetők vannak még kisebb (-0) jogkörrel.
A piac meg tele van potenciális pedagógusjelölttel, aki mind be szeretne jönni szarabb körülmények és kevesebb pénz mellé.
Ja, nem.
Aki tud menekül.
Aki marad, azok közül rengetegen azt számolják, hogy mennyi van a nyugdíjig, mert a jól végzett munka örömét, a pedagógiai sikerességet elvették tőlük.
Ennek alapját megteremtette Róza Rétvári Palkovics trió OV útmutatásai alapján.
Legyűrűződött az akarnok megalomániás kézi vezérlés, rokoni szálakkal.
En regen jartam oskolabs, akkor meg az egyenoktatas volt a divat. Nem lehetettvaz sevtul rossz, mert bar pisateszt meg nem volt, termeszettudomanyokbol golt unesco felmeres, es a magyarok beferzek az elso huszba minden targybol, en pl tobbtizezer kortarsammal egyutt tizenegyedi lettem biologiabol, bar akkor meg az azsiai kistigrisek nem szerepeltek a felmetesben, de az osszes europai allam igen.
Na ez az, amikor olyan valaki osztja az észt, aki nem ért az oktatáshoz.
Hallottad már azt a kifejezést, hogy differenciálás? Tudod ez az, amikor a feladatokat a tanulók képességeihez választod ki. míg a jó képességű tanuló bonyolultabb kérdéseket old meg, a közepes tanuló gyakorló feladatokkal foglalja el magát, addig a pedagógus segíteni tud azoknak, akiknek nem megy az önálló munka.
Nem bonyolult ez, csak időigényes. Na és a mostani tantervek miatt épp időből van kevés. Vagyis a gyakorlás marad el. Na most, ha valami nem rögzítődik, akkor az olyan is.
Az egy baromsag, hogy minden diskot szukseglezei ed keprssegei szerint krll tanitan, ehy normal osztalyna jarnak kettrs, harmas es otos tsnulok, nem lehet nekik harom matekorat tsrtan. Tartswnak orat az atlagnak, a gyengeknek delutan fejuobe kettrs k az snyagot, a jok meg mehetnek matekszskkorre. Egyebkent normal esetben egy osztalyon belul nsgyobbak a kulonvsehek, mint pl a budapesti meg egy falusi iskola atlaga kozott.
Pedig hát az oktatás siralmas helyzetét, épp a magadfajta tahóknak köszönhetjük, akik nem győznek tapsikolni, az oktatáshoz és gyerekekhez sem értő vezetőknek. Ők csak hataloméhes alkalmatlanok.
De ti vagytok azok, akik lehúzzátok a saját szintetekre az értelmi színvonalat. Ők meg jól szórakoznak rajta, hiszen pont az a céljuk, hogy az ország lakossága az ostoba bunkó szintjén legyen.
Az oktatás siralmas helyzetét meg köszönje az ilyen koszos hátitatyó nemmagyarvalentinéknek. Hiszen még egy nyamvadt magyar mondatot se képes helyesen leírni. Lásd topikcím.
Persze, hogy nem tetszik nekik. Oda a privilegizált helyzet, amikor csak ballib mehetett nyugatra és mulathatott államkőccségen a Crazy Horse-ban. Max elvitt magával néhány mucsai magyar mérnököt is, ha már elengedhetetlen volt.