Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.05 0 0 13

Van itt más ok is, nemcsak a politikusok: van itt egy igencsak korrupt vállalkozó, aki a Tedeji Állami Gazdaságot mentette át 1990-ben a saját tulajdonú Tedeji Zrt. Gazdaságba. (Az átmentés idején lázasan számolt éjjel-nappal három hónapon át, hogy nehogy belebukjon a "bizniszbe" valahogyan.) A politikai hatalma akkora, hogy az akkor még épülő M3-as mentén Kerecsendtől Nyíregyházáig és másfelé pedig Balmazújvárostól Törökszentmiklósig vásárolt fel földeket a "kárpótlási eljárások" idején az egyszerű emberektől potom áron, majd egy részüknek felverte az árát, de csak bérbeadva!!!!

((A felvásárlásnál több embernek, köztünk nekünk is felajánlotta, hogy azért busásan fizetni fog nekünk, ha a kárpótlásként kapott földünket neki adjuk el még akkor is, ha már egy kis libatenyésztővel már hamarább(!!!!) megkötöttük az előszerződést. Mi -- a többi gerinces kisemberhez hasonlóan -- nem vertük át a libatenyésztőt, és ezen helyi "földesúri hatalmasság" emberének nemet mondtunk. (Bajunk nem lett belőle.) Erre a "földesúr" embere rossz szájízzel eloldalgott: "Hülyék maguk... ! :-))".. .))

 

Ennek a "földesúr"-szerű embernek a főhadiszállása a Tedeji Zrt. Gazdaság telephelye. Csak azért, hogy neki továbbra is "jól menjen"(!!!) az üzlete, MSZP-s politikus révén simán rávette az M3-ast akkor befejező Medgyessy-kormányt arra, hogy az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti nyomvonalát Tedej felé "hajlítsa el". Nos, ehhez az "elhajlításhoz" nem feszítővasra volt szüksége, hanem.... : csúszópénzekre!!! :-O!

 

Ezért megyen Tedej felé ma az M3-as. Ez az M3-as igaz meséje!

Samott Creative Commons License 2017.06.22 0 0 11

A vilag nem ilyen egyszeru, ahol en elek ott 300 meterre van a buszmegallo (es van belole a telepulesen 4 darab) mig a vasutallomas 2 kilometerre van. Ma mar kocsival jarok, de igencsak anyaztam volna ha anno valami okostojas fel akarta volna szamolni a buszkozlekedest...

Előzmény: Törölt nick (5)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.16 0 0 10

"Kik a döntéshozók[... , ..]?"

 

Miniszterek, államtitkárok, szakállamtitkárok, és más politikai befolyással is bíró szakemberek.

 

Egynek itt van a szakemberekre Berg Tamás, akinek a tervezetei nekem tetszenek. Azt tervezi ui. munkacsapatával együtt, hogy a nemcsak az autópályákat fejleszti, hanem a kétsávos másodrendű főútvonalak hálózatát nagyon jelentősen besűríteni tervezi, amit azzal indokol, hogy oda kell út, ahol eddig még fejletlen (volt) az úthálózat, ami nagyon-nagyon kiesik az ország közúti, és ezáltal a gazdasági "vérkeringéséből" is egyúttal. Mélyen egyetértek vele, a tervezete nagyon jó (annak ellenére is, hogy bizonyos hiányosságait én még ennek a tervezetnek is látom. Ezen hiányosságokat az ide linkelt hsz.-ban a térképen lila vonalakkal rajzoltam be.<<(Lásd: "Carina_S (35948)"-es hsz.)

 

Előzmény: Carina_S (35948)

Előzmény: mash.69 (35937)

Előzmény: http://docplayer.hu/4500879-Berg-tamas-kkk-kozos-dolgaink-beszelgetesek-a-szakmarol-programsorozat-budapest-makadam-klub-2011-marcius-08.html <<(egy 2011-es doksi)

Figyelem!:>> Az előzmények ennek a topiknak a politikamentes testvértopikjába, azaz az Útépítés, úttervezés című testvértopikba vezetnek át, ahol politikai felhangok nem(!) hangozhatnak el, mivel az a topik a Közlekedés fórumcsoport részét képezi!

Előzmény: schlumberger (9)
schlumberger Creative Commons License 2017.06.15 0 0 9

Kik a döntéshozók, milyen erővonalak mentén mozog(hat)nak, van-e elég eszük, szakmai tudásuk-büszkeségük, avagy egybites pártkatonák?

Előzmény: Carina_S (8)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.12 -1 0 8

És a vasúti teherszállításra ha az eddiginél sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznének, akkor az jelentősen tehermentesíthetné a kamionforgalom nagy gépjárműszáma és nagy tengelyterhelése miatt tönkrement nyomvályús elsőrendű főutakat! Ez persze ész és szervezés kérdése, amihez a döntéshozók mainál megfelelőbb döntései kellenének... .

Előzmény: F1 Hierro (6)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.12 -1 0 7

Ebből az eddigi "négy" hozzászólásból -- ((pontosabban tkp. csak háromból, mert a topiknyitó utáni (0)-ás hsz.-ba (afféle "fórumos tradícióból") mindenki csak egy "0"-át szokott beírni)) -- az első, azaz a topik bemutatkozását és a benne szóba jöhető öntopik témakörök --- korántsem teljes! -- felsorolását tartalmazó topiknyitó hsz., amely a topikleírás szó és betű szerinti pontos másolata.

 

A másik két hsz. pedig egy olyan témában adott válasz, amely a közlekedés alfórumban fellelhető testvértopikjában a politikai vonatkozásai miatt nem megengedett, de amit ebben a topikban -- mivel itt ez a topik már a "Politika, közélet" alfórumon belül van -- teljesen szabad és ontopik téma. (Ez is volt a topik létrehozásának célja: egy olyan topik létrehozása, amelynek majdnem ugyanaz a témája, mint a testvértopikjáé, ahová jöhetnek az útépítés-úttervezés témái ugyanúgy, csak éppen a politikai támogatási/akadályoztatási háttér egyidejű megemlítésével együtt is, akár.

 

Ez 3-4 hsz., amit eddig beírtam ide, az a topik elindításához és egy kezdő témához kellett. Elegendő érdeklődés birtokában ui. úgyis hamarosan hamarosan beindul a topik, és a testvértopikjában lévők java része felfedezi magának, és akkor az én 4 hsz.-om a több száz, majd több ezer hsz.-ból lesz ez a négy... .. . Mindenki jöhet ide a testvértopikból az úttervezésnek és útépítésnek a politikai vonatkozásait is megemlíteni akaró témáival, legyen ez a topik az ottani egész topik-közösségé! ;-)

Előzmény: Vajk (4)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.06.11 -1 0 6

a vasút kényelmesebb, jól átgondolt menetrend és infrastruktúra esetén gyorsabb és hatékonyabb, emellett sokkal környezetkímélőbb.

 

+ a baleset is ritkább, mint közúton

Előzmény: Törölt nick (5)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.11 -1 0 5

Kezdjük az alapoknál:

 

Ahol a vasút azonos vagy jobb színvonalú szolgáltatás nyújtására képes, mint a vele párhuzamos busz, ott a párhuzamos buszt meg kell szüntetni, mivel a vasút kényelmesebb, jól átgondolt menetrend és infrastruktúra esetén gyorsabb és hatékonyabb, emellett sokkal környezetkímélőbb.

 

Ha ésszerű fejlesztési költségekkel lehet a vasutat a most még jobb szolgáltatást nyújtó párhuzamos busz szintjére felhozni, akkor azt pont emiatt érdemes megtenni.

 

Ha a vasútállomás nincs jó helyen (pl. Veszprém, Eger, Nagykőrös, Hajdúszoboszló stb.), akkor ott a bekötő buszjáratokat vasúti tarifához kellene kötni.

 

A vasút menetrendjét egyébként több helyen meg kellene reformálni, különösen a 40-es (Budapest-Pécs) és a 80-as (Budapest-Miskolc) vonalakon. Az előbbiben rengeteg kiaknázatlan lehetőség nincs ma kiaknázva, az utóbbi meg a rossz nyomvonalvezetés miatt rossz menetrend klasszikus esete, amihez nem mernek hozzányúlni évek óta.

 

Budapest: olcsón helyre lehetne hozni a trolibuszhálózat mai hiányait. Egy régi, 50-es évekbeli hálózatról van szó, amely mellett elhaladt a város, a trolik (sokszor csuklós GVM-ek) üresen köröznek. Pedig rengeteget lehetne dobni rajtuk, sokszor egymegállós, ha másképp nem lehetséges, önjárós hosszabbításokkal (ld. 74-es végállomását a Deák és az Astoria között, vagy a 70/78 Kossuth téri végállomását). Emellett pedig lehetne minimális költségen vonalakat összekapcsolni (pl. 76-77), ami szintén sokat segítene. Erről a trolis topikokban már szó volt.

 

Tetszik az ötlet, remélem ebből nem lesz orbángyurcsánysorosbrüsszelfideszmaffia...

Vajk Creative Commons License 2017.06.11 -1 1 4

Ötből 4 hozzászólás a tied.

Sikeres topic lesz.

Előzmény: Carina_S (-)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.06.11 -1 0 3
Carina_S Creative Commons License 2017.06.10 -1 0 2

*Azaz ha a románoknak lehet egy határ-menti katonai felvonulási útvonaluk, akkor legyen nekünk, magyaroknak is ott egy ugyanolyan jó határ-menti főútunk ott a keleti magyar--román határszélen, a "Makó--Battonya--Gyula--Biharkeresztes--Nyírbátor nyomvonallal"!!!

Carina_S Creative Commons License 2017.06.10 -1 0 1

"OFF, de már annyiszor írtad, hogy szólnom kell: Románia most is a Tiszáig ér. Igen, ott északon Tyachivs'kyi-nél van tiszai közös határa Ukrajnával. De ez itt Offtopic"

 

Nos, !!!ITT, EBBEN!!! a topikban nem offtopik téma a válasz.

Te is tudod, hogy én nem arról a nyúlfarknyi tiszai "határról" beszélek, ami az Avas-hegységtől északra fut. Sőt, Romániának ott sincsen tiszai határa, csupán nagyon közel fut az Avas-hg. gerincén futó román--ukrán (!!és nem pedig román-magyar!!) államhatár. Ott ui., mint azt jól tudod, a határt nem a Tisza-folyó képezi. Ott a határ Visktől és Huszttól délre, ill. Bikszádtól és Halmitól északra húzódik, de az Avas-hegység gerincén!!!  És nem a Tiszánál!!!

 

Hanem arról a tiszai határról beszéltem, amit a románok a Tisza-folyónak Záhony--Tokaj--Tiszafüred--Szolnok--Csongrád--Szeged--Röszke szakaszán lépett volna életbe akkor, ha az 1919-es zűrzavarban a román hadsereg Mo.-i betörése idézett elő akkoriban!!

 

Erről a határ-"kérdésről" beszéltem én ott (a testvértopikban) a Carina_S (35956)-os hozzászólásomban, és nem pedig másról!!!

 

Előzmény: sirdavegd (35988)

Elözmény: Carina_S (35956)

Carina_S Creative Commons License 2017.06.10 -1 0 0

0

Carina_S Creative Commons License 2017.06.10 -1 0 topiknyitó

Az úttervezés közlek.-pol. vonatkozásai

 

Teljesebb topikcím: Az útépítés és úttervezés közlekedéspolitikai vonatkozásai

 

EZ A !!!KÖZLEKEDÉS-POLITIKAI!!! TOPIK ITT (("Fórum » Politika, közélet » Klubfórumok - Politika, közélet » Az úttervezés közlek.-pol. vonatkozásai" című topik)) a !!!SZIGORÚAN CSAK KÖZLEKEDÉSI!!! topiktémájú testvértopikjának ((a "Fórum » Közlekedés » Utak, hidak, műtárgyak » Útépítés, úttervezés" című topiknak)) a KÖZLEKEDÉSPOLITIKAI VONATKOZÁSÚ ÉS TOPIK-TÉMAKÖRŰ testvértopikja.

 

---> Ebben a topikban tehát mind a tisztán közlekedésügyi, és mind a közlekedéspolitikai témák MEGENGEDETT = ONTOPIK témák.

 

EZ A !!!KÖZLEKEDÉS-POLITIKAI!!! tárgykörű TOPIK ITT ((tehát: a "Fórum » Politika, közélet » Klubfórumok - Politika, közélet » Az úttervezés közlek.-pol. vonatkozásai" című topik)) azonban lényegesen KÜLÖNBÖZIK TŐLE, azaz a !!!SZIGORÚAN CSAK KÖZLEKEDÉSI!!! tárgykörű testvértopikjától ((tehát: a "Fórum » Közlekedés » Utak, hidak, műtárgyak » Útépítés, úttervezés" című topiktól)) ABBAN, hogy itt -- azzal ellentétben! -- teljesen szabadon megemlíthetőek és megvitathatóak a közlekedésügy politikai vonatkozásai is. <---((Úgy mint: közlekedésügy politikai támogatása [kormánytámogatások, útépítési kormányzati pénzerőforrások és azok célja, és sorsa is; közlekedésügyi (és más szaktárcájú) miniszterek döntései az útfejlesztési ügyekben; határkérdések hatása az utak határátkelőire; schengeni határátkelők megnyitása vagy lezárása; a migráns-kérdések és a migráns-problémák hatása a határátkelők forgalmára; a határellenőrés és annak módosításai, stb. ....], és más egyéb, vegyesen közlekedés-fejlesztésügyi, ill. közlekedés-fejlesztéspolitikai ügyi témák.))

 

---> Ebben a topikban tehát mind a tisztán közlekedésügyi, és mind a közlekedéspolitikai témák MEGENGEDETT = ONTOPIK témák.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!