A gyorsvonatunk nagyon lassú ahhoz képest, hogy fejlett országokban megy 3-400-zal, de most már inkább gondolkozzunk a Hyperloopban. Az felforgatná a dolgokat, amikor Nyíregyházáról lehetne Bécsbe ingázni, vagy értelmetlen lenne a hosszú autózás és az arra gyártott mai autó.
A Transzszibériai vasútvonal kelet-nyugati irányban nagyjából 7000 km-es, míg észak-déli irányba 3500 km-es távolságot tesz meg, 8 időzónát keresztez. A vasútvonal mentén 87 város található, azaz nagyjából 110 km-enként egy-egy.
A Moszkvából induló Oroszország expressz menetrend szerint 147 óra 59 perc alatt teszi meg az utat. A visszaút időtartama 148 óra 27 perc.
A vasút déli vonalán közlekedik a Harkov –Vlagyivosztokgyorsvonat, melynek menetideje 173 óra 11 perc.
Magyarországon nincs, de európában, ázsiában, vagy az amerikai kontinensen viszont van.
"az Orient expressz útvonala Budapesten kettévált Belgrád és Bukarest felé, így összesen 1048 km hosszban közlekedett magyar területen, ez a teljes útvonalnak körülbelül egyharmada. A közvetlen összeköttetéssel az expressz a Párizs–Bécs–Budapest–Belgrád–Niš–Szófia–Konstantinápoly útvonalat 1889-ben 67 óra 35 perc alatt tette meg."
"A Transzszibériai vasútvonal egy oroszországi vasúti fővonal, a Föld leghosszabb vasútvonala. A személyforgalomba bevont teljes hossza 9288,2 km. Ebből 1777 km (19,1%) esik a vasútvonal európai, 7512 km (80,9%) a vasútvonal ázsiai szakaszára"
"amelyik még Budapesten sem fog megállni?"
Maga a vonat nem, de a lekapcsolódó vonatszakasz igen.
Minden kocsi motoros, csak értelemszerűen jóval kisebb vonóteljesítményű motorral szerelt. Ezek a lemaradó kocsik látnák el a helyközi forgalmat. Tehát azokat szállítanák, akik b-ből c-be, d-be, stb. kivánnak utazni. Végül felgyűlne az összes vontatmány z-ben, ahonnan indulhatna vissza A-ba, hasonló rendszer szerint.
Nincs Magyarországon emberesebb távolság. 500 km? Hányan fognak utazni a Zalaegerszeg-Nyíregyháza gyorsvonatodon, amelyik még Budapesten sem fog megállni?
Egyáltalán nem kurvalassú a gyorsvonat. Kicsit lassabb, mintha kocsival mennél (azon a távolságon, amit feltételezel), cserébe nem kell koncentrálnod a vezetésre, és biztonságosabb is. A vasútnak nálunk nem az a baja, hogy lassú, hanem hogy veszteséges állami cég.
A lekapcsolodo kocsikat ki, mikor, hogyan szedi össze ! Amig ott vannak akadalyozzak a forgalmat. Az összeszedes pedig ujabb idöveszteseg....halott dolog ez az egesz utopia....
Elindul a vonat. Felgyorsít mondjuk 150 km/h sebességre. Ezt a sebességet képes tartani A-tól Z-ig, a célállomásig.
Akik nem kivánnak Z-be utazni, azok számára nem áll meg a vonat, csak lekapcsolja magáról a legutolsó vagont (ebben tartózkodnak azok, akik odáig utaznak csak). Egy másik köztes pont elérése előtt a másik vagon kapcsolódik le és így tovább. A vonatnak nem kell megállnia a leszállók miatt.
A személyvonat azért kurva lassú, mert minden állomáson és megállóhelyen megáll.
A gyorsvonat meg azért, mert MAJDNEM minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Hát az enyém nem!
Az elidulna A-ból és megállna B-ben. Ennyi volna a találmány lényege.
Ha belegondolunk egy egy emberesebb távolság - legyen 500 km - alatt egy vonat megáll legalább 30-50 km-enként. Egy-egy állásidő ha csak 3 perc, akkor is, ez minimum fél óra veszteség. Ehhez hozzájön a lassítás és az álló helyzetből történő menetsebességre gyorsulás. Ismét percek jönnek ki. Ez már akár egy óra is lehet, vagy még több.