Aki rossz utakon is közlekedik, annál hasonló probléma jelentkezhet, mint nálam vagy az Xmax -os haveromnál. Az uttartás nem precíz, hanem némi imbolygás észlelhető. Ha megrázzuk a robogót, akkor kotyogást hallunk a motor felől. A motortartó bak gumijainak a kopása okozza ezt a kotyogást. Ki kell cserélni ezt az alkatrészt és ismét jó lesz az úttartás. Én 49.000 kilométer után cseréltem le, de a haveromnak már 12.000-nél kellett.
Húha, ez aztán egy igazi "szakértői" hozzászólás... Én új Pirelli Angel-al vettem használtan a mocim és kb négyszáz kilométer után lecseréltem, mert az én számomra szarnak bizonyult, főleg földúton csúszkált és nem csak a hátulja! Nem értem, hogy miért kell ledegradálni kiváló gumit, ami sokaknál bevált és olyant ajánlani, ami sokaknál nem vált be. Legalább odaírtad volna, hogy milyen vezetési stílus és milyen útminőség használata mellett ajánlod , amit ajánlol másoknak... Én leírtam, hogy extrem körülmények között is vezetek és nem azért vettem Xmax-ot, hogy fogyasztási világcsúcsokat döngessek vele. Szerintem azok tudnak érdemben segíteni másoknak, akik nem töcögnek a mocival, hanem kihasználják a benne lévő lehetőséget is. Eleve kétszáz métert kell a műútig földúton vezetnem, ahol Pirelli Angel-al veszélyes volt vezetni, míg Michelin city grip 2. sokkal biztonságosabbnak bizonyult. Ezt már az Nmax 155-el is megtapasztaltam előtte, tehát én tudom, hogy számomra melyik a jobb gumi. Egyébként itt egy teszt: https://tirewheelguide.com/tires/compare/michelin-city-grip-2/pirelli-angel-gt/
Már nem adnak magyar kezelési könyvecskét újabban, ahogy szervizfüzetet sem. Csak egy 2016 novemberi kiadás van magyar nyelven letölthető X-Max 300-ról. Angol van még 2021-es is.
Nekem matt fekete a gép, túlzásba nem viszem a takarítását, de ha elvégzem, akkor simán lemosom mosószeres vízzel, letörlöm mikroszálas kendővel, majd száradás után átkenem szilikon balzsammal. Ettől olyan lesz mint újkorában.
Köszi! Mindenképpen! Egyelőre takarítási problémáim lettek, nem tudom ti mivel pucoljátok, de a Tech Max matt fényezésű olivazöld színű műanyag burkolatait egyszerűen nem tudom szépen megpucolni, állandóan foltos, pöttyös, csíkos marad akármivel áttörlöm. Van esetleg valakinek ötllete, vagy bevált módszere erre a foltmentes tisztításra?
Köszi! Időközben nekem is lett egy 1 éves X-Max 300 Tech Max-om, még a régi műszerfalas, mert ez az új digitális nem tetszik.
A fogyasztása valóban 2.5 - 2.6 liter/100 km-re, normál 90-110-es tempó mellett. A PCX azért nem ez a kategória, még jó hogy fél literrel kevesebbet eszik!
fefe11: nem mértem gyárival anno. Szerintem meg a kisebb plexi kisebb fogyasztást eredményez. De aki ennél a motornál a fogyasztásra gyúr, az hajtsa nagypapásan, akkor fog kevesebbet fogyasztani. Viszont akkor inkább vegyen egy PCX-et, az elmegy 2L-el.
Michelin gumi szar!!!!! Dobd ki. Amit ajánlani tudok, ami szerintem a legjobb az Bridgestone Battlax vagy ha az nincs akkor a Pirelli Angel. A legjobbak!!!!
OMV üzemanyaggal is nagyjából ilyen 2 decis fogyasztás csökkentést sikerült nekem elérni. Amit személy szerint észrevettem az az, hogy az OMV 100-as kevésbé kormol, mint a többi, amit kipróbáltam (Shell, MOL, stb.).
Szia! A turbulencia: 187cm 80 kiló vagyok, ez alapján szélcsendes időben nekem a gyári plexi felső állásban kb a bukó közepére tolta a szelet, ezt orvosolta valamelyest a kis kiegészítő plexi. De ez nem egy esztétikai élmény azért, ezért cseréltem a Givire. Ez alsó állásban kb a bukó tetejére tolja, ami nekem elegendő, felhajtott bukóplexivel is kényelmes a 100km/h. Felső állásban szélmentes a dolog, de turbulencia van azért, enyhe előre nyomó ahogy átbukik a bukósisakon, és tolna előre, de nem zavaró számomra. Összességében nekem a Givi nagyon bejött, épp tegnap előtt ért el egy enyhe eső is, sehol nem lettem vizes, kézfejem sem, csak a bukó plexijén voltak cseppek.
Az azért kellemetlenebbé teszi a turbulenciát, ha szeles idő van.
Nagy távokat én nem megyek egyelőre, balcsinál lakom így kb azt kerülgetve, b.felvidék stb nekem is a célpontjaim, max 250km volt talán.
Teljesítményt nem tudom megmondani, nyilván csökken a gyorsulás egy nagyobb plexi miatt, de én ezt nem is a teljesítmény miatt vettem, hanem hogy kényelmesen utazzak.
Már 28.000 kilométert vezettem vele és nekem a legjobban bevált gumi a Michelin city grip 2., amiből vettem egy 150mm-est is. Fantasztikus tapadása van. Átlag hétezer kilométerenként cserélem a hátsó gumit. Én nagyon sportosan vezetek, 40% hegyi, 10 % Offroad utakon, két személlyel, legtöbbször 340-350 kg össztomeggel. A 150-es gumi megemelte a jó egy centivel a mocit, ezért vettem hozzá egy 340 mm-es krómozott lengéscsillapítót a SEC cégtől. Sajnos ez nem vált be, mert túl kemény lett a rugózás, talán a Hungaroringen lenne egyedül jó. Nekem a gyári légterelő tökéletesen megfelel. A gyári lengéscsillapító tönkrement húszezer kilométeres óra állásnál. A fogyasztás 3,2-3-5 liter között mozgott, ami két személy és telepakolt hátsó doboz is befolyásolt.
Szia! Érdekelne a tapasztalatod, hogy mennyivel lett jobb összességében a mocival utazni. Pár kérdés ami megfogalmazódott bennem:
Mennyire volt rossz számodra a turbulencia?
Az új plexi csökkentette érzésre a turbulenciát?
Mennyi távot szoktál menni, ha úgy tényleg nekiindulsz? Gondolom amiatt vetted, mert hosszabb utakra is mész, de javíts ki, ha tévedek
A megnövelt felület mennyire vette vissza a teljesítményt? Már az eredeti plexi lejjebb állításakor is némileg jobban megy a moci, de szinte elhanyagolható mértékben
Most a hétvégén mentem egy 470 km-es kört a Balaton-felvidéken és próbáltam rájönni, hogy a turbulenciát mi kelti, én valahol a lábnál/tükröknél éreztem azt, hogy meg-megcsapja a kezemet a szél, gondolom a sisakomat/kabátomat is ez cibálja néha. Már hozzászoktam, de nem lenne rossz, ha sikerülne ténylegesen rájönni a miértekre.
Az új Pirelli Angel Scooter is jól vizsgázott, esőben és szárazon egyaránt. Bár úgy gondolom, hogy szinte tökre mindegy milyen új gumit tetet fel az ember, az jobb lesz, mint a régi, már kikeményedett. Nagyban növeli a komfortot és biztonságérzetet.
Én vettem egy Puig kiegészítő plexit, de nekem mindenhogy kitakar a látómezőből, a 177 cm-es magasságomhoz, plexi felső állásban számomra nagyon zavaró, sajnos... Marad a füldugó, az olcsóbb :)
Pár hete használom a Givi D2138S szélvédőjét a gyári helyett, a tapasztalataim megosztom hatha érdekel mást is a plexicsere.
Én 187cm vagyok, a gyári plexit felső állásban használtam, és arra is még kellett tennem egy kiegészítő kis plexit hogy jobban szélmentesítsen. Azzal úgy el is voltam, de nem volt az igazi. Ezért adtam a fejem a Givire. 36ezer volt, szép füst színű ami illik a szürke mocihoz is. 11,5cm-rel magasabb mint a gyári, ami nekem jól jön. Szélesebb is, ahogy a képeken látható, csináltam egy összehasonlító fotót is.
A képeken az alsó állás látható, így is már sokkal jobb a szélvédelmem mint a gyári+kieg.plexi kombóval.
A kezekről is totál letolja a szelet kb 80-90km/h-ig, felette a kormányvégek felől kezd be"folyni" a szél, de csak éppenhogy. Nagy előny szerintem főleg hűvösben.
Felső állásban használva a horizonttól kb 2 ujjnyira van a teteje, még elmegy, de ebben az esetben ki kell húzni magam hogy normálisan ellássak felette, viszont így kb nulla szelet kapok, igazi kímélős túrás így.
Alsó állásban használom, így szemüvegben, felhajtott plexivel 120-nál sem zavaró a menetszél. Nagyobb tempónál érezni csak hogy enyhén hátulról nyom előre a turbulencia, érdekes érzés hogy nem szemből jön a szél. Nekem nagyon bejött a cucc.
Sajnos még csak 1 bekoptató és 1 rendes túrát sikerült eddig beletenni a gumikba (én is a Pirelli mellett tettem le a voksomat). Nem azt mondom, hogy ég és föld a különbség kanyarodás közben, ámbár vészfékezéskor alig-alig dadog az ABS az új gumikkal, mint a régiekkel. Nekem már most megérte. Plusz elég jól bírja a döntögetést :)
Én 23000 kilométert mentem az enyém el idén és tavaly összesen. A legjobb fék az eredeti, ne kisérletezzetek mással, mert nem érdemes, sőt balesetveszélyes is. Főleg azok számára lehet veszélyes az utángyártott fékbetét használata, akik hegyes terepen motoroznak sokat. Hegyről lefelé menet volt pár rossz tapasztalatom. Vettem fékkart, markolatot és bukó-véget Thaiföldről, 14000-be került összesen a három elem. A fékkar borulás esetén nem fog elhajolni vagy eltorni, mert felfelé hajlik, amikor kell👍https://www.amazon.com/Yamaha-XMAX300-Motorcycle-Motorbike-Accessories/dp/B094Z8YKGG Ilyen, csak nem ennyiért
Megvolt a 4 éves X-MAX-om műszakija, semmilyen hibát nem tapasztaltak a fékhatásban, az idősebb vizsgáztató inkább a kulccsal és a mosógépkapcsolóval küzdött egy kellemeset :)
A motor egyik gyengesége a fékhatás és annak adagolhatósága. Ezt javítandó, beruháztam egy Puig fékkarba: https://www.puig.hu/puig-fekkar
Kissé húztam a szám az ára miatt, perpill 52.000Ft volt a két kar, viszont a kételyem elszállt az első utam után. Nekem messze voltak a gyári fékkarok, pedig nagy a kezem.
Ezt közelebbre állítva sokkal de sokkal kényelmesebb lett, érzésre jobban adagolható (hiszen közelsége miatt jobban és könnyebben meg lehet húzni) illetve nagyobb a felülete is ami az ujjakkal érintkezik, egyszerűen kényelmesebb. Nem beszélve arról, hogy sztem rohadt jól néz ki :) Egy szó mint száz, nagyon nem bántam meg a dolgot, nemcsak hasznos tuning hanem még szép is.
Maga a fékkar cseréje egyébként pár perc, otthon könnyen megy.
A műszaki vizsgás témára térve kíváncsi leszek a jövő heti műszakimra én is ezek után, enyém is éppen 4 éves lesz mint a kollégának...