Keresés

Részletes keresés

TotalBike címlap TotalBike fórumok
Istvánxmax Creative Commons License 2023.11.02 0 3 2466

Aki rossz utakon is közlekedik, annál hasonló probléma jelentkezhet, mint nálam vagy az Xmax -os haveromnál. Az uttartás nem precíz, hanem némi imbolygás észlelhető. Ha megrázzuk a robogót, akkor kotyogást hallunk a motor felől. A motortartó bak gumijainak a kopása okozza ezt a kotyogást. Ki kell cserélni ezt az alkatrészt és ismét jó lesz az úttartás. Én 49.000 kilométer után cseréltem le, de a haveromnak már 12.000-nél kellett.

Dala31 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 2465

Sziasztok! 

Az első indexekben cserélte már valaki ledesre az izzókat? 

Érdekelne, hogy van-e értelme, erősebben világít-e, jobban látható?

Előre is köszi

horacius111 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 2464

Hali!

Szerintem is teljesen jó gumik ezek a gyárilag szerelt City Grip kerekek, én csak aszfalton használom, de semmi gondom velük!

Előzmény: Istvánxmax (2463)
Istvánxmax Creative Commons License 2023.10.24 0 0 2463

Húha, ez aztán egy igazi "szakértői" hozzászólás... Én új Pirelli Angel-al vettem használtan a mocim és kb négyszáz kilométer után lecseréltem, mert az én számomra szarnak bizonyult, főleg földúton csúszkált és nem csak a hátulja! Nem értem, hogy miért kell ledegradálni kiváló gumit, ami sokaknál bevált és olyant ajánlani, ami sokaknál nem vált be. Legalább odaírtad volna, hogy milyen vezetési stílus és milyen útminőség használata mellett ajánlod , amit ajánlol másoknak... Én leírtam, hogy extrem körülmények között is vezetek és nem azért vettem Xmax-ot, hogy fogyasztási világcsúcsokat döngessek vele. Szerintem azok tudnak érdemben segíteni másoknak, akik nem töcögnek a mocival, hanem kihasználják a benne lévő lehetőséget is.  Eleve kétszáz métert kell a műútig földúton vezetnem, ahol Pirelli Angel-al veszélyes volt vezetni, míg Michelin city grip 2. sokkal biztonságosabbnak bizonyult. Ezt már az Nmax 155-el is megtapasztaltam előtte, tehát én tudom, hogy számomra melyik a jobb gumi.  Egyébként itt egy teszt: https://tirewheelguide.com/tires/compare/michelin-city-grip-2/pirelli-angel-gt/

Előzmény: Balazs8204 (2450)
Dala31 Creative Commons License 2023.10.17 0 0 2462

Szia!

Köszi, közben megkaptam a magyar nyelvűt. 

Köszi Laci

Előzmény: horacius111 (2461)
horacius111 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 2461

Hello!

Már nem adnak magyar kezelési könyvecskét újabban, ahogy szervizfüzetet sem. Csak egy 2016 novemberi kiadás van magyar nyelven letölthető X-Max 300-ról. Angol van még 2021-es is.

Ezek megvannak pdf-ben, ha kell el tudom küldeni.

Üdv! Attila

Előzmény: Dala31 (2460)
Dala31 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 2460

Sziasztok! 

Van valakinek 2018-as XMax 300 kezelési kézikönyve amit el tudna küldeni nekem?

Vagy olyan oldalt, ahonnan letölthető? 

Nagyon köszi előre is.

horacius111 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 2459

Köszi, akkor valószínűleg én nem csinálok valamit jól, de majd próbálkozom más anyaggal.

Előzmény: montecarl00 (2458)
montecarl00 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 2458

Nekem matt fekete a gép, túlzásba nem viszem a takarítását, de ha elvégzem, akkor simán lemosom mosószeres vízzel, letörlöm mikroszálas kendővel, majd száradás után átkenem szilikon balzsammal. Ettől olyan lesz mint újkorában.

Előzmény: horacius111 (2457)
horacius111 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 2457

Köszi! Mindenképpen! Egyelőre takarítási problémáim lettek, nem tudom ti mivel pucoljátok, de a Tech Max matt fényezésű olivazöld színű műanyag burkolatait egyszerűen nem tudom szépen megpucolni, állandóan foltos, pöttyös, csíkos marad akármivel áttörlöm. Van esetleg valakinek ötllete, vagy bevált módszere erre a foltmentes tisztításra?

Előzmény: montecarl00 (2456)
montecarl00 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 2456

Gratulálok a géphez, ha lesznek tapasztalataid vele, akkor szívesen olvasom ha megosztod velünk is.

Előzmény: horacius111 (2455)
horacius111 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 2455

Köszi! Időközben nekem is lett egy 1 éves X-Max 300 Tech Max-om, még a régi műszerfalas, mert ez az új digitális nem tetszik.

A fogyasztása valóban 2.5 - 2.6 liter/100 km-re, normál 90-110-es tempó mellett. A PCX azért nem ez a kategória, még jó hogy fél literrel kevesebbet eszik!

 

Előzmény: montecarl00 (2454)
montecarl00 Creative Commons License 2023.09.09 0 2 2454

Nem mérhető a különbség a MOL-oshoz képest.

 

fefe11: nem mértem gyárival anno. Szerintem meg a kisebb plexi kisebb fogyasztást eredményez. De aki ennél a motornál a fogyasztásra gyúr, az hajtsa nagypapásan, akkor fog kevesebbet fogyasztani. Viszont akkor inkább vegyen egy PCX-et, az elmegy 2L-el.

Előzmény: horacius111 (2453)
horacius111 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 2453

S az OMV 100-sal?

Előzmény: montecarl00 (2447)
fefe11 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 2452

A fogyasztásod hogy alakul ezzel a nagyobb plexivel?
Szerintem jobb kell, hogy legyen, mivel nem kap bele mindenféle kiálló testrészbe. Jól gondolom?

Előzmény: montecarl00 (2446)
zola33. Creative Commons License 2023.07.25 0 0 2451

Sziasztok, megtudnátok mondani az Xmax alsó legszélesebb pontja a kipufogó és a légszűrő távolsága mennyi? Köszönöm, Zoli!

Balazs8204 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 2450

Michelin gumi szar!!!!! Dobd ki. Amit ajánlani tudok, ami szerintem a legjobb az Bridgestone Battlax vagy ha az nincs akkor a Pirelli Angel. A legjobbak!!!!

Előzmény: YXM300 (2359)
montecarl00 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 2449

Ez azért nem elhanyagolható előny akkor!

Előzmény: X3NoMoRpH (2448)
X3NoMoRpH Creative Commons License 2023.06.17 0 0 2448

OMV üzemanyaggal is nagyjából ilyen 2 decis fogyasztás csökkentést sikerült nekem elérni. Amit személy szerint észrevettem az az, hogy az OMV 100-as kevésbé kormol, mint a többi, amit kipróbáltam (Shell, MOL, stb.).

Előzmény: montecarl00 (2447)
montecarl00 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 2447

A moci fogyasztásával kapcsolatban egy érdekesség:

 

Nálam normál használat mellett (egy személlyel, nem tépve neki, csak néha, de dinamikusan vezetve, előzgetve...)

 

MOL 95-ös E10-es benzinből fogyaszt hosszútávon kb 2,65 L/100km.

MOL E5 prémium 100-asból pedig átlag 2,45-öt evett, ami kb 7,5%-os csökkenést jelentett, eddig kétszeri tankolást alapul véve.

Most tesztelem az OMV 100-asát is...

montecarl00 Creative Commons License 2023.06.07 0 1 2446

Szia! A turbulencia: 187cm 80 kiló vagyok, ez alapján szélcsendes időben nekem a gyári plexi felső állásban kb a bukó közepére tolta a szelet, ezt orvosolta valamelyest a kis kiegészítő plexi. De ez nem egy esztétikai élmény azért, ezért cseréltem a Givire. Ez alsó állásban kb a bukó tetejére tolja, ami nekem elegendő, felhajtott bukóplexivel is kényelmes a 100km/h. Felső állásban szélmentes a dolog, de turbulencia van azért, enyhe előre nyomó ahogy átbukik a bukósisakon, és tolna előre, de nem zavaró számomra. Összességében nekem a Givi nagyon bejött, épp tegnap előtt ért el egy enyhe eső is, sehol nem lettem vizes, kézfejem sem, csak a bukó plexijén voltak cseppek.

Az azért kellemetlenebbé teszi a turbulenciát, ha szeles idő van.

 

Nagy távokat én nem megyek egyelőre, balcsinál lakom így kb azt kerülgetve, b.felvidék stb nekem is a célpontjaim, max 250km volt talán.

 

Teljesítményt nem tudom megmondani, nyilván csökken a gyorsulás egy nagyobb plexi miatt, de én ezt nem is a teljesítmény miatt vettem, hanem hogy kényelmesen utazzak.

Előzmény: X3NoMoRpH (2444)
Istvánxmax Creative Commons License 2023.06.06 0 3 2445

Már 28.000 kilométert vezettem vele és nekem a legjobban bevált gumi a Michelin city grip 2., amiből vettem egy 150mm-est is. Fantasztikus tapadása van. Átlag hétezer kilométerenként cserélem a hátsó gumit. Én nagyon sportosan vezetek, 40% hegyi, 10 % Offroad utakon, két személlyel, legtöbbször 340-350 kg össztomeggel. A 150-es gumi megemelte a jó egy centivel a mocit, ezért vettem hozzá egy 340 mm-es krómozott lengéscsillapítót a SEC cégtől. Sajnos ez nem vált be, mert túl kemény lett a rugózás, talán a Hungaroringen lenne egyedül jó. Nekem a gyári légterelő tökéletesen megfelel. A gyári lengéscsillapító tönkrement húszezer kilométeres óra állásnál. A fogyasztás 3,2-3-5 liter között mozgott, ami két személy és telepakolt hátsó doboz is befolyásolt. 

X3NoMoRpH Creative Commons License 2023.06.05 0 0 2444

Szia!
Érdekelne a tapasztalatod, hogy mennyivel lett jobb összességében a mocival utazni. Pár kérdés ami megfogalmazódott bennem:

  • Mennyire volt rossz számodra a turbulencia?
  • Az új plexi csökkentette érzésre a turbulenciát?
  • Mennyi távot szoktál menni, ha úgy tényleg nekiindulsz? Gondolom amiatt vetted, mert hosszabb utakra is mész, de javíts ki, ha tévedek
  • A megnövelt felület mennyire vette vissza a teljesítményt? Már az eredeti plexi lejjebb állításakor is némileg jobban megy a moci, de szinte elhanyagolható mértékben

 

Most a hétvégén mentem egy 470 km-es kört a Balaton-felvidéken és próbáltam rájönni, hogy a turbulenciát mi kelti, én valahol a lábnál/tükröknél éreztem azt, hogy meg-megcsapja a kezemet a szél, gondolom a sisakomat/kabátomat is ez cibálja néha. Már hozzászoktam, de nem lenne rossz, ha sikerülne ténylegesen rájönni a miértekre.

 

Az új Pirelli Angel Scooter is jól vizsgázott, esőben és szárazon egyaránt. Bár úgy gondolom, hogy szinte tökre mindegy milyen új gumit tetet fel az ember, az jobb lesz, mint a régi, már kikeményedett. Nagyban növeli a komfortot és biztonságérzetet.

Előzmény: montecarl00 (2442)
X3NoMoRpH Creative Commons License 2023.05.12 0 1 2443

Valóban nagyon passzol a géphez!

 

Én vettem egy Puig kiegészítő plexit, de nekem mindenhogy kitakar a látómezőből, a 177 cm-es magasságomhoz, plexi felső állásban számomra nagyon zavaró, sajnos... Marad a füldugó, az olcsóbb :)

Előzmény: montecarl00 (2442)
montecarl00 Creative Commons License 2023.05.11 0 1 2442

Pár hete használom a Givi D2138S szélvédőjét a gyári helyett, a tapasztalataim megosztom hatha érdekel mást is a plexicsere.

 

Én 187cm vagyok, a gyári plexit felső állásban használtam, és arra is még kellett tennem egy kiegészítő kis plexit hogy jobban szélmentesítsen. Azzal úgy el is voltam, de nem volt az igazi. Ezért adtam a fejem a Givire. 36ezer volt, szép füst színű ami illik a szürke mocihoz is. 11,5cm-rel magasabb mint a gyári, ami nekem jól jön. Szélesebb is, ahogy a képeken látható, csináltam egy összehasonlító fotót is.

A képeken az alsó állás látható, így is már sokkal jobb a szélvédelmem mint a gyári+kieg.plexi kombóval.

A kezekről is totál letolja a szelet kb 80-90km/h-ig, felette a kormányvégek felől kezd be"folyni" a szél, de csak éppenhogy. Nagy előny szerintem főleg hűvösben.

Felső állásban használva a horizonttól kb 2 ujjnyira van a teteje, még elmegy, de ebben az esetben ki kell húzni magam hogy normálisan ellássak felette, viszont így kb nulla szelet kapok, igazi kímélős túrás így.

Alsó állásban használom, így szemüvegben, felhajtott plexivel 120-nál sem zavaró a menetszél. Nagyobb tempónál érezni csak hogy enyhén hátulról nyom előre a turbulencia, érdekes érzés hogy nem szemből jön a szél. Nekem nagyon bejött a cucc.

 

X3NoMoRpH Creative Commons License 2023.05.11 0 0 2441

Sajnos még csak 1 bekoptató és 1 rendes túrát sikerült eddig beletenni a gumikba (én is a Pirelli mellett tettem le a voksomat). Nem azt mondom, hogy ég és föld a különbség kanyarodás közben, ámbár vészfékezéskor alig-alig dadog az ABS az új gumikkal, mint a régiekkel. Nekem már most megérte. Plusz elég jól bírja a döntögetést :)

 

Köszi szépen a tippet!

Előzmény: YXM300 (2409)
Istvánxmax Creative Commons License 2023.05.10 0 0 2440

Én 23000 kilométert mentem az enyém el idén és tavaly összesen. A legjobb fék az eredeti, ne kisérletezzetek mással, mert nem érdemes, sőt balesetveszélyes is. Főleg azok számára lehet veszélyes az utángyártott fékbetét használata, akik hegyes terepen motoroznak sokat. Hegyről lefelé menet volt pár rossz tapasztalatom. Vettem fékkart, markolatot és bukó-véget Thaiföldről, 14000-be került összesen a három elem. A fékkar borulás esetén nem fog elhajolni vagy eltorni, mert felfelé hajlik, amikor kell👍https://www.amazon.com/Yamaha-XMAX300-Motorcycle-Motorbike-Accessories/dp/B094Z8YKGG Ilyen, csak nem ennyiért 

X3NoMoRpH Creative Commons License 2023.04.23 0 0 2439

Én ezt megelőzve kihívtam a műhelyből és elmagyaráztam lépésről lépésre mindent... :)

Előzmény: montecarl00 (2438)
montecarl00 Creative Commons License 2023.04.22 0 1 2438

Megvolt a 4 éves X-MAX-om műszakija, semmilyen hibát nem tapasztaltak a fékhatásban, az idősebb vizsgáztató inkább a kulccsal és a mosógépkapcsolóval küzdött egy kellemeset :)

Előzmény: YXM300 (2430)
montecarl00 Creative Commons License 2023.04.13 0 2 2437

A motor egyik gyengesége a fékhatás és annak adagolhatósága. Ezt javítandó, beruháztam egy Puig fékkarba: https://www.puig.hu/puig-fekkar

 

Kissé húztam a szám az ára miatt, perpill 52.000Ft volt a két kar, viszont a kételyem elszállt az első utam után. Nekem messze voltak a gyári fékkarok, pedig nagy a kezem.

Ezt közelebbre állítva sokkal de sokkal kényelmesebb lett, érzésre jobban adagolható (hiszen közelsége miatt jobban és könnyebben meg lehet húzni) illetve nagyobb a felülete is ami az ujjakkal érintkezik, egyszerűen kényelmesebb. Nem beszélve arról, hogy sztem rohadt jól néz ki :) Egy szó mint száz, nagyon nem bántam meg a dolgot, nemcsak hasznos tuning hanem még szép is.

Maga a fékkar cseréje egyébként pár perc, otthon könnyen megy.

 

A műszaki vizsgás témára térve kíváncsi leszek a jövő heti műszakimra én is ezek után, enyém is éppen 4 éves lesz mint a kollégának...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!