Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FuTomi Creative Commons License 2017.12.07 0 0 76

Én is köszönöm, a szivargyujtó aljzat remek ötlet!

Előzmény: North Coast (74)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 75

Köszönöm!  Klassz társaság jött össze!

North Coast Creative Commons License 2017.12.06 0 2 74

Én a következőket csináltam: az áramot egy új szállal egészen az aksitól vittem hátra. Szélvédő alatti vízvályú falát ki kell fúrni, mert egyszerűen nincs rés, ahol be tudnád vezetni az utastérbe. 

Az utastéren belüli elrejtés, elvezetés könnyű, mert Lada. Egy ajtókapcsolót helyeztem el a kalaptartó konzol szélén és a kalaptartó nyomja le a pöcköt, ami megszakítja az áramkört. Biztonság kedvéért egy kapcsolót is tettem a kalaptartó konzol alsó részébe, hogy ki lehessen iktatni a világítást pl. kalaptartó nélküli utaknál. És ha már ott voltam, a kapcsoló mellé beépítettem egy szivargyújtó aljzatot is. És természetesen vettem egy erős fényű lámpatestet, a gyengusz gyári lámpát kiiktattam.   

Előzmény: FuTomi (73)
FuTomi Creative Commons License 2017.12.06 0 0 73

Valakinek van információja, hogy a csomagtér világítást miként lehet szóra bírni, ha éppen nincs gyujtáson a sluszkulcs? (Kalina cross lux)

Lassan ledszalagot ragasztok fel egy csengő- és egy időkapcsoló mögé.

Elég jó buli lehetett Ivánéknál, amikor ezt a részt tervezték a kocsin. Bár lehet, hogy az elektronikát a franciák adták, ezt nem tudom. A képtelen működésen ez esetben sem lepődöm meg, lehet sok füvet "evett" az ebédre felszolgált csiga 🐚

FuTomi Creative Commons License 2017.12.06 0 1 72

A fel-le szereléstől nem szabadna  sérüljön a felni, a gumi pedig úgy be van vasalva, hogy évente kibírja a 2x-es noszogatást. Arra is érdemes figyelni, hogy a jeladókban kb 3-5 évet bír az elem, ami természetesen nem cserélhető a legtőbb tipusnál (a gyáriban sem 😔 ). A napokban beszélgettem néhány barátommal erről a gumiszerelgetésről, ami meghatározó volt, az a centírozás szükségessége legalább 2 évente. Emellett mindenki döntse el magának, hogy saját maga cserélgeri a gumikat felnistől, vagy beáll valamelyik műhelyhez. Én a magam részéről ki tudnám cserélni a kereket, az előző autónál így is tettem, de itt a drágább felni és a nyomásjelző plusz költsége miatt inkább hagyom a gyári felniket. Új lemezfelni és nyomásérzékelő annyiba kerül jelenleg, hogy abból 5 évig vihetem a kocsit a gumishoz.

Ez persze az én esetem, aki olcsóbban jut felnihez, és nem ragaszkodik a műszerhez kétségtelenül jobban jön ki anyagilag, ezért nem akarok senkit se rá, se lebeszélni.

A szerelőn persze sok múlik, de alapvetően ugyan az a technológia mindenütt, amire figyelj, hogy ne engedd a csavarokat a géppel rákapatni, mert érhetnek kellemetlen meglepetések, ráadásul saját költségen kell javítani, mert senki nem fogja bevállani, hogy ő vágot második menetet a csavarra. A ladánál ráadásul csavarok vannak, nem anyák, ergó, ha az agyban elszáll a menet, az jobban fáj. Az első autóm egy Nissan Almera volt. Ott a tőcsavarra ferdén kapot rá az anya a szerelő figyelmetlenségéből. Én nem voltam jelen, ezért csak a következő szezonban derült ki a móka. A tőcsavar nem volt túl drága, 1000 ft körüli összeg talán, csak a csere munkadíj nem tetszett. De hát ez van. A lada ilyen szempontból szerencsétlenebb megoldás, több figyelmet kíván.

 

 

Előzmény: dezske1 (70)
North Coast Creative Commons License 2017.12.06 0 1 71

Néhány segítség Kalina/Granta ügyben:

 

Felnit Fiatról vagy Lanciaról származót kell venni. 15 zollosról beszélek, a 14-essel már nem néz ki jól a kocsi szerintem. Elég sok van a jófogáson, meg a hahu-n  a felni szekcióban.  A fentiekben leírt méreteken túl azt kell tudni, hogy a Lada agymérete 58.6 mm, az olaszoké 58.1 mm. Annyi a feladat, hogy egy reszelővel ki kell szélesíteni a lukat. 0,5 mm-ről beszélünk, komoly feladat…  3-4 perc/felni, ha ésszel csináljuk.

 

Bizonyos, lejáratásra megvett, valószínűleg padlógázon tesztelő médiák 10-11l körüli fogyasztást írnak a tesztjeikben az automatákra. Hát rohadtul nem igaz. Városban is 8,6l körül megvannak, de 7,5-re is sikerült már kihozni. Országúton 6-7l. És az a csend, ami a kéziváltós sírás helyett van, az pazar. Japán váltó van az automatákban.

 

A nem Cross Kalinák és Granták hasmagassága is elég ahhoz, hogy a magyar járdaszegélyek ne tépjék le a lökhárítót egy szegélyre merőleges parkolásnál. Koptatócsíkjuk sincs, azt sem fogjuk elhagyni róluk. A lassító púpok sem fogják legyalulni az olajteknőt.

 

Kütyü/szoftverbolond Kalina Lux tulajok simán feltehetnek egy igo navigációt a kijelzőre, amit  WinCE op. rendszer működtet. Kell venni egy USB-s műholdvevőt, a kapott drivert telepíteni és mehet a dolog. Az igot érdemes lebutítani, pl. a 3D-s épületeket kivenni, csak a szükséges országokat tartani az SD kártyán. Több óra navizás után előfordulhat, hogy a MM egység memóriája kifekszik, lefagy a cucc, ilyenkor egy fél percre ki kell húzni a 37-es biztosítékot. Visszanyomni és ismét ereje teljében lesz a ketyere.

dezske1 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 70

Köszönöm, gondoltam a fel-le szerelésekre, de azt mondják, rongálja a felnit is és a gumit is- ezért jobb ugyanazon a felnin tartani. Lehet persze, hogy gumis függő?

Előzmény: FuTomi (68)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 69

Köszönöm a tanácsot, így fogom csinálni.

Előzmény: ladarevolution (67)
FuTomi Creative Commons License 2017.12.05 0 0 68

Üdv!

 

A kézi könyveket eléred bármely lada oldalon a szervíz menüpontál ha jól emlékszem, de biztos van keresőjük is.

 

Sajnos a szenzor egy szükséges rossz kiadás, mert ha baleset esetén kiderül a hiánya, a biztosító megtagadhatja a fizetést. Én a gyári felnin szereltetem át szezon előtt-után a gumikat kb 6-7e /alkalom. Ha mindent összeszámolok kb 10-12 év mire behozná az árát a nyomásjelző/felni stb. Meg benne van azért hogy 1-2 évente centírozni sem árt, az nállunk 3500/szett. Ezért az árért inkább vettem egy continentál t860-as gumiszettet. A 15"os méretben kategóriagyőztes lett, ez a második telem vele, gyönyörűen működik, jól tartja az utat, nem hangos, a féktáv is rövid a változó útviszonyokhoz képest. Egyszóval hozza, amit kell neki.

 

Legyen szép napod!

Előzmény: dezske1 (62)
ladarevolution Creative Commons License 2017.12.04 0 1 67

15-ös Fiat Multipla lemezfelnit használtan találsz hozzá szerintem. 6x15 4x98 Et31,5

Ugyan az a gumi mehet rá mint a gyári 15-ös alura. Jeladót meg vagy tetetsz bele, vagy megszokod hogy a 4-5 téli hónapban világít.

dezske1 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 66

Köszönöm az ötletet, OK hogy veszek hozzá felnit, gumit, jeladót- próbáltam volna gazdaságosabban, felhasználva az "ajándék" gumit. Lehet, hogy eladom és simán veszek hozzá 14-esből mindent :-(

Előzmény: mindegynik (64)
kadghan Creative Commons License 2017.12.03 0 0 65

Köszönöm szépen a segítséget. Akkor szerintem maradok az eredetinél mert a sajnos a cirill betűkkel hadilábon állok. Én is kereskedésben vásároltam hozzá a téli gumit+felnit +jeladót hát zsebbenyúlós és csere után tavaly októberben illetve tavasszal is kigyulladt a hibajelzés a műszerfalon. Valahogy a programozás nem mindig sikerül a szervizben. Amúgy most hagytuk el vele a 25 ezredik kilométert egész jó eddig.

mindegynik Creative Commons License 2017.12.02 0 0 64

FIAT felniket nézzél, sanszos, hogy az jó rá. Én gyári acélfelnit vettem téliguminak 14 collost valami 16 ezerért darabját, mert csak ezüstre fényezett volt raktáron. A fekete 13 ezer körül lett volna. 185/65-14-es téligumikkal rakattam össze, az átmérőre pont akkora, mint a 195/55-15-ös. Sima szelepek kerültek bele, most világít a műszerfalon egy halványsárga jelzés.

Előzmény: dezske1 (62)
mindegynik Creative Commons License 2017.12.02 0 0 63

A Newmenu, amit én telepítettem az MMC-re sajnos csak cirilloroszul tud, most tanulom újra:-) Ez a telepítés nem írja felül az eredeti menüt, az bármikor elérhető továbbra is illetve a Newmenu törlése (uninstall) után visszaáll a gyári állapot. Azonban a gyárilag telepített can driver-t (1.3) célszerű frissíteni - furcsamód - az 1.1-re a bővebb lehetőségek miatt. Természetesen ez is visszaállítható 1.3-ra.

 

Még a kezdet kezdetén, a gyári állapotú MMC nekem egyszer lefagyott, (Windows CE) ezt újraindítással megoldottam - bekapcsolt állapotban a kikapcsoló gombot kell kb. 10 másodpercig, de egészen addig nyomva tartani, míg a kütyü újraindul (soft reset). Hardware reset az akkusaru pár percre történő leszedésével lehetséges. A normál ki-be kapcsoló csak alvó módba teszi illetve éleszti fel a rendszert.

 

Ha valaki telepíteni akarja a NM-t, szívesen írok lépésről lépésre leírást a hogyanról, de tudni kell, nem vagyok számítógép guru, winhez meg pláne nem értek. A pc-men Linuxot használok már vagy 15 éve.

Előzmény: FuTomi (60)
dezske1 Creative Commons License 2017.12.02 0 0 62

Hello!  A Kalina letölthetős kézikönyve magyarul megvan? Abban írnak a rádióról minden félét. Nekem sima Norma Crossom van, de nagyon szeretem. Hibátlan. 650 km van benne, városban 8,8-at eszik. A felnikkel kínlódok, mert kaptam ajándékba 4 15"-os téli gumit, ehhez való felni a világon nincs. Ha meg akad, akkor guminyomás sensorokat kell hozzá venni egy vagyonért :-(

Előzmény: FuTomi (60)
kadghan Creative Commons License 2017.12.02 0 0 61

Sziasztok!

 

Nekünk is Kalina Cross Lux-k van. Teljes mértékben meg vagyunk vele elégedve, átlagfogyasztása 7,1L számítógép szerint.

Olyan kérdésem lenne, hogy ez a Newmenu/Singlemenu frissitések a rádióhoz angol nyelven is elérhetőek vagy csak oroszul.

A segítséget előre is köszönöm.

FuTomi Creative Commons License 2017.12.02 0 0 60

Üdvözletem!

 

Kalina cross lux-om van manuális váltóval.

Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve és a szervízzel is. (Délpesti szalonból vásároltam). 

Voltak kisebb problémák, kétszer estem át visszahíváson, egyszer a klíma volt sorozathibás, de flottúl megoldották, egyszer pedig valami kábelre tettek védőköpenyt. Ettől függetlenül szépen megy, a váltó nálam is zajos picit, de elviselhető. A fogyasztásom 7,4-7-6 közt játszik, hosszabb utakra ritkán járok vele, de elég "nehéz" a lábam, biztosan tudnék rajta fél litert leszedni.

Én még az elsők közt vásároltam meg (2016 február végi rendelés), de akkor még "Merkur"-os időszámítással hozták a vasat, szinte napra pontosan 6 hónap volt a rendelés és az átvétel közti idő. Örömmel látom, hogy ez mostanra már megszünt.

Aki vidékre vásárol, és néha munkára is használja a kocsit, érdemes gyárilag rátetetni a vonóhorgot, később ez a megmozdulás legalább 50e-el magasabb költséggel jár (új vizsga, új forgalmi stb).

A menüjét még nem mertem "feljavítani" a New Menu vagy single menu-re, de szándékozom hamarosan megtenni.

Sajnos magyar nyelvű leírást nem találtam még (igaz sokat nem is kerestem), ha valakinek van esetleg használható információja ezzel kapcsolatban ne tartsa vissza. ( futomikukacgmailpontcom ) A legfontosabb kérdésem, hogy a ciril skin-en kívül van-e rajta esetleg angol (merészebb ámomban magyar) nyelvű menü? A youtube-on csak orosz videók vannak fenn. Ugyan itt találtam régebben egy beszerelési/bekötési videót is a tolatókamerához, ami automatikusan kapcsol hátramenetnél. A közvetlen linkeket gúúgli megmutatja, vagy kérésre email-ben elküldöm.

 

Nem tudom, miként vagytok vele, de a mai napig 1-2 hetente megállítanak parkolásnál, hogy mondjam már el a véleményem az autóról, ennyire csodabogárnak számít még mindig a Lada? Nekem persze igen és jól esik mindez, csak kicsit meglepődöm.

 

Kellemes, balesetmentes vezetést kívánok mindenkinek!


dezske1 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 59
Előzmény: dezske1 (58)
dezske1 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 58

Találtam egy linket az adatokról. 

 

ttps://avtoexperts.ru/question/lada-kalina-kross-razmery-shin-i-diskov/

 

Köszönöm.

Üdv  Dezső

Előzmény: ladarevolution (57)
ladarevolution Creative Commons License 2017.11.27 0 0 57

Nem nagyon, 4x98-ba elég ritka, főleg 30-35 közötti ET-vel.

Neten érdemes nézegetni jofogas.hu-n, meg racing-bazar.hu-n.

Előzmény: dezske1 (56)
dezske1 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 56

Köszönöm a fáradozásodat. Esetleg tudsz ilyen felnit használtban?

Előzmény: ladarevolution (55)
ladarevolution Creative Commons License 2017.11.23 0 0 55

Ha 4x98-as akkor mehet 58.5-os fel.

dezske1 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 54

OK, köszönöm. Akkor mekkorát vegyek ?      :-)

Előzmény: ladarevolution (53)
ladarevolution Creative Commons License 2017.11.21 0 0 53

58.33-nak mértem az első agyat.

Előzmény: dezske1 (51)
ladarevolution Creative Commons License 2017.11.20 0 0 52

Nem Cross, sima kombi, de a kerékagy ugyan az mindnél.

Ma nem lett mérés, mert nem voltam ott ahol a kerekeket tárolom. Majd holnap :)

Előzmény: dezske1 (51)
dezske1 Creative Commons License 2017.11.20 0 0 51

Nagyon rendes Vagy, köszönöm, várom az info-t. Szintén Kalina Cross-od van?

Előzmény: ladarevolution (50)
ladarevolution Creative Commons License 2017.11.20 0 0 50

A lemezek igen, mert azokba belefér a klasszik díszkupak (ami miatt nagyobb)
De az autó úgy tudom 58.1mm , meg a kupak belseje is.
Ha el nem felejtem, ma megnézem az alum mennyi pontosan, úgy is most szedtem le a nyárit :)

Előzmény: dezske1 (49)
dezske1 Creative Commons License 2017.11.20 0 0 49

Köszönöm!  Alu kellene, de a gondom az, hogy a http://lada.gumi.hu/ -n azt mondják, 58,5-ös az agy. A 4 x 98 15" 6 az világos.

Előzmény: ladarevolution (48)
ladarevolution Creative Commons License 2017.11.20 0 0 48

Amúgy nem írtad hogy lemez kellene vagy alu.

Gyári lemez tudtommal csak 14-es van. 15-ös lemezbe pedig a Fiat Multipla felni rámegy: 4x98, agy: 58mm, ET31,5 átmérő/szélesség: 15"x6"
Vagy alufelni hasonló méretben, esetleg gyári alu, vagy lemez. Gyári új Lada alut kintről kb 25e/db-ért tudok hozatni.

Előzmény: dezske1 (46)
ladarevolution Creative Commons License 2017.11.20 0 0 47

Ha jól tudom fejből 58,1mm-es agyfurat kell a felnire. (58mm az autó)
Vagy nyilván ennél nagyobb felni és 58,1-es központosító gyűrűt kell belepattintani.

ET szám 30-35 között legyen. De Én 30-ast javaslom, mert jobban mutat és elfér.
Osztókör 4x98mm

Előzmény: dezske1 (46)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!