Keresés

Részletes keresés

Angelus47 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 59

Már háromszoros. Nagyon hamar meglett az idei év, totális fölény minden téren. 

Előzmény: Angelus47 (58)
Angelus47 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 58

Na, idén simán meglehet a harmadik cím. Totális aratásban van.

KE80 Creative Commons License 2022.12.08 0 0 57

2023es évi program: 24.futam van még hátra

(Futam azon a héten szombat Időmérő edzésig lehet.)

 

Program:

01. Bahrain - Nagydij Sakhir                       

2023 Március 20 lehet tippelni itt tart              *

 

02. SZaud Arábia - Nagydij Djeddah

2023 Máricus 27 lehet tippelni                              *

 

03. Ausztrál - Nagydij Melbourne

2023 Április 10 lehet tippelni  

 

04. ?????????????????????

???????????????

 

05. Azerbahdzsán - Nagydij Bakou            

2023 Junius 12 lehet tippelni                              *         

 

06. Miami --Nagydij ????????????????

2023. Május 08 lehet tippelni  

 

07. Emilia Romagna -- Nagydij Imola

2023. Április 24 lehet tippelni  

 

08. Monacoi - Nagydij Monte-Carlo             

2023 Május 29 lehet tippelni                              *        

 

09. Spanyol - Nagydij Barcelona                 

2023 Május 22 lehet tippelni                               *                      

 

10. Kanadai - Nagydij Montréal                  

2023 Junius 19 lehet tippelni                              *              

 

11. Ausztria - Nagydij Spielberg                 

2023 Julius 10 lehet tippelni                               *  

 

12. Brit  - Nagydij Silverstone                      

2023 Julius 03 lehet tippelni                              *

  

13. Magyar - Nagydij Hungaroing                

2023 Julius 31 lehet tippelni                               *

   

 14. Belgium - Nagydij Spa-Francorchamps  

2023 Augusztus 28 lehet tippelni                      ***

 

15. Holland - Nagydij Zandvoort

2023 SZeptember 04 lehet tippelni                   *** 

 

16. Olasz  - Nagydij Monza                         

2023 Szeptember 11 lehet tippelni                     ***

   

17. Singapur - Nagydij Singapur                 

2023 Október 02 lehet tippelni                           *** 

 

18. Japán - Nagydij Suzuka                        

2023 Október 09 lehet tippelni                           ***

 

19. Qatar -- Nagydij

2023

 

20. Amerikai - Nagydij Austin                     

2023 Október 23 lehet tippelni                                *

 

21. Mexikóvárosi -- Nagydij Mexico City                      

2023 Október 30 lehet tippelni                                *

 

22. Sao Pauloi -- Nagydij Interlagos                

2023 November 13 lehet tippelni                            *

 

23. Las Vagas -- Nagydij Las Vagas

2023. ???????????

 

24. Abu Dhabi - Nagydij Yas Marina           

2023 November 20 lehet tippelni                           *

 

 

Le ment futamok:

1.

 

 

23futamos lesz:)

SZombati dátumok vannak feltüntetve.

Piros futamok nincsen 1 hét szünet. 2 alkalom lesz. Zsinorban 3.hét.***

Zöld futamok nincsen 1hét szünet.  7 alkalom lesz. zsinorban 2.hét.*

 

Törölt versenyek ami biztos:        

1.      (4) Kinai - Nagydij Shanghaj              Koronavírus-járvány (Covid-19) okozta beutazási korlátozások 

 

 

 

Hely cserés futamok:

1. Kinai helyet  (Portugál, Török szerintem)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

2022-es CSapat felállások:

 

Alfa Romeo--Ferrari

Valtteri Bottas, Guanyu Zhou

 

AlphaTauri--Red Bull

Yuki Tsudona, Nick De Vries

 

Alpine--Renault

Esteban Ocon, Pierre Gasly,

 

Aston Martin--Mercédesz    

Lance Stroll, Fernando Alonso

 

Ferrari:                                  

Charles Leclerc, Carlos Sainz

 

Haas--Ferrari

Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg

 

McLaren--Mercédesz:

Lando Norris, Oscar Piastri

 

Mercédesz:

Lewis Hamilton,  George Russel

 

Red Bull:

Max Verstappen, Sergio Perez

 

Williams--Mercedesz

Alexander Albon, Logan Sargeant

Előzmény: KE80 (56)
KE80 Creative Commons License 2022.10.10 0 0 56

ZSinorban meg védte cimét:

 

01. M. Schumacher 2000-2004 (5)

02. J. M. Fangio        1954-1957 (4)

03. S. Vettel             2010-2013 (4)

04. L. Hamilton      2017-2020 (4)

05. A. Ascari            1952-1953 (2)

06. J. Brabham        1959-1960 (2) 

07. A. Prost             1985-1986 (2)

08. A. Senna           1990-1991 (2)

09. M. Schumacher1994-1995 (2)

10. M. Hakkinen      1998-1999 (2)

11. F. Alonso           2005-2006 (2)

12. L. Hamilton     2014-2015 (2)

13. M. Verstappen   2021-2022 (2)

Előzmény: KE80 (49)
KE80 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 55

Huha de régen csináltam a teszt eredményeket itten 4.éve.

 

Na most be potolom 2022es eredményel.

Barcelona hét:

 

ELSŐ IDÉNY ELŐTTI TESZT, 1. NAP VÉGEREDMÉNYE
  1. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:19.568, C4, 103 kör
  2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:20.165, C3, 80 kör*
  3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.416, C2, 73 kör
  4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.784, C3, 77 kör*
  5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.929, C3, 50 kör
  6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:21.276, C3, 52 kör*
  7. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:21.638, C3, 121 kör
  8. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:21.746, C2, 127 kör
  9. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:22.246, C2, 147 kör
10. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:22.572, C3, 23 kör
11. Alxander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:22.760, C3, 66 kör
12. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari) 1:22.962, C3, 23 kör
13. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:23.327, C2, 67 kör
14. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:23.379, C3, 66 kör*
15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:24.505, C2, 20 kör*
16. Robert Kubica (lengyel, Alfa Romeo-Ferrari) 1:25.909, C3, 9 kör*
*: csak délelőtt tesztelt

 

IDÉNY ELŐTTI ELSŐ TESZT, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:19.689, C3, 79 kör
2. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda) 1:19.918, C4, 147 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.288, C4, 126 kör
4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.537, C3, 66 kör
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:20.546, C3, 71 kör
6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:20.784, C3, 74 kör
7. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:21.430, C3, 78 kör
8. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:21.512, C3, 42 kör
9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes)* 1:21.531, C3, 47 kör
10. Csou Kuan-jü (kínai, Alpine) 1:21.885, C3, 71 kör
11. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:21.894, C3, 61 kör
12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)* 1:21.920, C3, 55 kör
13. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:21.949, C3, 66 kör
14. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:22.164, C3, 125 kör
15. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:22.288, C3, 21 kör
16. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:22.562, C2, 40 kör

* csak délelőtt tesztelt

 

AZ IDÉNY ELŐTTI ELSŐ KOLLEKTÍV TESZT, A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.138, C5, 94 kör
2. George Russell (brit, Mercedes)* 1:19.233, C5, 66 kör
3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:19.556, C4, 74 kör
4. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda)* 1:19.765, C3, 59 kör
5. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)* 1:19.824, C5, 48 kör
6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)* 1:19.831, C3, 44 kör
7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.072, C3, 92 kör
8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.750, C3, 86 kör
11. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes)* 1:20.827, C3, 52 kör
12. Fernando Alonso (spanyol, Alpine)* 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:21.939, C3, 41 kör
14. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)* 1:22.469, C4, 40 kör
15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari)* 1:26.229, C3, 9 kör
16. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör

* csak délelőtt tesztelt

...............................................................................................................................................

Bahrein hét:

 

IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, AZ ELSŐ NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda) 1:33.902, C4, 103 kör
2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:34.359, C3, 52 kör
3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör*
4. 5. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:34.736, C4, 50 kör
5. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:35.070, C4, 104 kör
6. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:35.356, C3, 50 kör
7. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:35.495. C3, 66 kör
8. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:35.706, C2, 39 kör*
9. George Russell (brit, Mercedes) 1:35.941, C3, 60 kör
10. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:35.977, C2, 138 kör
11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör*
12. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:36.745, C3, 24 kör
13. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör*
14. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari) 1:38.164, C3, 54 kör*
15. Pietro Fittipaldi (brazil, Haas-Ferrari) 1:39.269, C2 prototípus, 47 kör**
*: csak délelőtt tesztelt
**: a Haas csak délután tesztelt

 

AZ IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)* 1:33.207, C4, 60 kör
2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:33.532, C4, 60 kör
3. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:34.011, C4, 86 kör
4. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:34.064, C4, 70 kör
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:34.141, C5, 47 kör
6. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:34.276, C4, 111 kör
7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)** 1:34.366, C3, 54 kör
8. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:34.609, C3, 60 kör
9. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)** 1:36.020, C3, 46 kör
10. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:36.802, C3, 120 kör
11. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)** 1:36.987, C2, 25 kör
12. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)** 1:37.846, C2, 23 kör
13. George Russell (brit, Mercedes)** 1:38.585, C2 prototípus, 67 kör
14. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes)** 1:39.845, C2 prototípus, 12 kör
15. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari) 1:41.805, C2, 48 kör

* a Haas egy órával többet tesztelhetett
** csak délelőtt tesztelt

 

AZ IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, A HARMADIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:31.720, C5, 53 kör
2. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:32.241, C3, 81 kör
3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:32.415, C4, 51 kör
4. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:32.698, C4, 122 kör
5. George Russell (brit, Mercedes) 1:32.759, C5, 71 kör
6. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:32.985, C3, 68 kör
7. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:33.002, C5, 57 kör
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda)** 1:33.105, C4, 43 kör
9. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:33.191, C2, 90 kör
10. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1:33.821, C4, 81 kör
11. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)** 1:33.959, C4, 82 kör
12. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)** 1:34.865, C4, 91 kör
13. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)** 1:34.905, C5, 68 kör
14. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:35.171, C3, 18 kör
15. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:35.634, C3, 94 kör
16. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)** 1:36.029, C3, 53 kör
17. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)** 1:36.217, C5, 78 kör
18. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)** 1:38.616, C2, 38 kör

* a tesztnap végén plusz két óráig, összesen plusz három óráig tesztelhetett a Haas
** csak délelőtt tesztelt 

 

Verstappen Kék

 

Amit én látok 2022es évre szerintem eséyesek a VB cimre. Majd meg látjuk hogy mi lesz belőle:)

Előzmény: KE80 (21)
KE80 Creative Commons License 2022.03.05 0 0 54

Formula–1 2022: megjelent a Nemzeti Sport Magazin legújabb száma! -

Meg jelent FORMA-1 nemzeti sport melléklette:)))))

ave én Creative Commons License 2022.02.17 0 0 53

Masi repült

 

Verstappennek ezek után kell nyernie egy VB-t, hogy világbajnokként tekintsen rá bárki a 96 éves nagymamáján kívül

KE80 Creative Commons License 2022.02.15 0 0 52

Elég kinos és ciki. 

Előzmény: ave én (51)
ave én Creative Commons License 2022.02.10 0 0 51

https://www.nemzetisport.hu/f1/f1-a-red-bull-utasitasara-inditottak-ujra-a-versenyt-kinos-helyzetben-az-fia-2875735

 

a Red Bull utasítására indították újra a versenyt? – kínos helyzetben az FIA

ave én Creative Commons License 2022.01.15 0 0 50

https://www.eurosport.hu/forma-1/hamiltonek-fejeket-kovetelhetnek-a-visszavont-fellebbezesert-cserebe_sto8713129/story.shtml

 

Néhány magas rangú F1-es bennfentes aggódik amiatt, hogy az irányító testület nem fogta fel teljesen, a szezon utolsó futama milyen veszélyt jelent a hitelességére nézve. A testület a múlt hónapban kiadott közleményében elismerte, hogy az Abu Dhabiban történtek „beszennyezték az F1-ről alkotott képet”.

KE80 Creative Commons License 2022.01.15 0 0 49

Korhatárt vezettek be miatta, az F1 legjobbja lett – Max Verstappen-portré

 

Sokan kétkedve fogadták a paddockban, amikor 17 évesen Formula–1-es versenyző lett, Max Verstappen azonban hamar bizonyította kivételes tehetségét. 2021-re nemcsak kellő rutint szerzett, hanem végre képességeihez méltó autót is kapott, amellyel világbajnok lett.

 

DUPLA DÓZISBAN ÖRÖKÖLTE A VERSENYZŐI TEHETSÉGET

 

„Az összeset!” – vágta rá magabiztosan az akkor még csupán 17 éves Max Verstappen, amikor az F1-történelem legfiatalabb versenyzőjeként arról faggattuk, milyen rekordokat szeretne még megdönteni a csúcskategóriában. A Nemzeti Sportnak aztán 2015 óta is szinte minden évben alkalma nyílt interjút készítenie a holland klasszissal, így testközelből figyelhettük, hogyan változik a személyisége az idő múlásával. Érdekesség, hogy a tűz, amely tinédzserként a szemében lobogott, mit sem változott az évek során, érési folyamata viszont kézzelfoghatóvá vált – és ez szép lassan nemcsak szavak szintjén, hanem a pályán is visszaköszönt.

 

Az 1997. szeptember 30-án a belgiumi Hasseltben született Max dupla dózisban örökölte a tehetséget, ugyanis édesapja, Jos mellett édesanyja, Sophie Kumpen is kiváló versenyző volt. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a mai napig gyakran felidézi, milyen kemény gokartos ellenfélnek számított a belga hölgy, aki férjéhez hasonlóan természetesen egyáltalán nem bánta, hogy a kisfiú is minél előbb kipróbálja magát egy négykerekű minijárgány volánja mögött. Erre már négyéves korában sor került, és bár eleinte leginkább Belgiumban versenyzett, édesapja révén Max mindig is inkább hollandnak érezte magát, ezért is képviseli ezt a nemzetet.

 

Bár a gokartos versenyeztetés már akkor sem volt olcsó mulatság, Jos a még összességében sikertelennek mondható F1-es karrierje során is szép vagyonra tett szert, többek között a gyári projekttel kísérletező Honda tesztpilótájaként. Mivel a fiú tehetsége hamar nyilvánvalóvá vált, apja elhatározta, élete következő szakaszát arra áldozza, hogy Max megvalósíthassa mindazt, ami neki nem sikerült az autósport elitkategóriájában. Ehhez azonban a megfelelő támogatás mellett nagy szigorra és fegyelemre is szükség volt, így a sikerek ellenére Jos tudatosan nem halmozta el dicséretekkel az egyre nívósabb kategóriákban diadalmaskodó fiút. Olykor külön szabályokat hozott neki az előzések típusát tekintve, és a gokartok előkészítésébe is kötelező jelleggel bevonta, hogy technikai fronton se legyen lemaradása.

 

NÉVJEGY: MAX VERSTAPPEN

Született: 1997. szeptember 30., Hasselt (Belgium)

 

F1-es csapatai: Toro Rosso (2015–2016), Red Bull (2016–)

Versenyek: 141

 

Győzelmek: 20

Dobogók: 60

 

Pole pozíciók: 13

Leggyorsabb körök: 16

 

Vb-cím: 1 (2021)

 

Egy idő után egyre nagyobb kihívást jelentett a nemzetközi versenyeztetés és a tanulmányok összehangolása, de apja világosan látta Maxban a tehetséget. Ahogy fogalmazott, ha nem teljesített volna az elvárt szinten, vagy ha a hozzáállása nem lett volna megfelelő, ő maga „rugdosta volna” vissza fiát az iskolapadba. Az út során természetesen csalódások is érték a párost, mert még a kiemelkedő képességű fiataloknak is rengeteget meg kell tapasztalniuk, de sokszor a rossz élményekből tanulják a legtöbbet. Ilyen volt az egyik kiemelt nemzetközi verseny is 2012-ben, melyen Max egy forrófejű viaskodással dobta el magától a győzelmet, kiérdemelve Jos haragját. Az apa a hazafelé tartó úton nem volt hajlandó fiához szólni, aki megértette, a versenyzés nemcsak élvezettel, hanem felelősséggel is jár.

 

 

Javára legyen mondva, hogy a keserű élményből rengeteget tanulva a következő évben végig lehengerlő teljesítményt nyújtva világ- és Európa-bajnoki címet ünnepelt, vagyis az akkor 15 éves srác mindent kihozott gokartos karrierjéből. Jöhetett tehát a következő lépés, de apja a formulakategóriás pályafutását is nagyon tudatosan akarta építgetni, ezért mindent megtett azért, hogy Max már némi tapasztalattal a háta mögött vágjon neki egy teljes versenyidénynek. 2013 októberében összehozott neki egy Formula-Renault 2.0-ás tesztet, aztán a fiatal pilóta a következő év januárjában a Florida Winter Series egy hónapos téli minisorozatában teljesített 12 futamot.

 

Az első formulaautós versenyek jól sikerültek, vagyis Max készen állt rá, hogy nagyobb nemzetközi sorozatban is megmérettesse magát, aminek az európai F3 tökéletesen megfelelt. Frits Van Amersfoort meglátta ifjú honfitársában a tehetséget, így lehetőséget adott neki csapatánál, és nem is kellett csalódnia. Verstappen már második versenyhétvégéjén győzelmet ünnepelt, és bár ezután nem alakult minden futama döccenőmentesen, a nyár közepén nagyon elkapta a fonalat, és sorozatban hat diadalt aratott. Ezek közé tartozott a változékony időjárási körülmények között megtartott norisringi viadal is, amellyel a Red Bull juniorprogramját irányító Helmut Markót végleg meggyőzte különleges tehetségéről.

 

FELHÁBORODTAK A TINI F1-ES SZERZŐDTETÉSÉN

 

Az osztrák szaktekintély ezután hosszasan elbeszélgetett a 16 éves fiatalemberrel, aki egészen elkápráztatta érett gondolkodásával és lenyűgöző tájékozottságával. Mivel ekkor már más F1-es csapatok is „szaglásztak” a feltörekvő pilóta körül, Marko pedig semmiképp sem akarta elszalasztani ezt az évszázados tehetséget, húzott egy merészet, és Dietrich Mateschitz tulajdonos jóváhagyásával szerződést kínált a tinédzsernek, hogy 2015-től versenyezzen a Toro Rossónál. A hivatalos bejelentést általános megdöbbenés fogadta az F1-es paddockban, hiszen ennyire fiatalon korábban soha, senki nem kapott lehetőséget a csúcskategóriában. Többen a fejüket csóválták, voltak, akik hevesen tiltakoztak, az FIA pedig új szabályt alkotott, mely alapján a jövőben tilos a 18 éven aluliak alkalmazása.

 

Verstappenre ez ugyanakkor visszamenőleg már nem volt érvényes, így három pénteki szabadedzés, valamint néhány tesztnap után 2015. március 15-én az Ausztrál Nagydíjon mindössze 17 évesen bemutatkozott az F1-ben. Megkönnyítette helyzetét, hogy csapattársa egy másik újonc, Carlos Sainz Jr. volt, így teljesen egyenlő feltételek mellett bizonyíthatott, amit meg is tett. A szemtelenül fiatal tehetség úgy terelgette a közel ezer lóerős F1-es fenevadat, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne, és versenyről versenyre egyre többet tanulva több, mint biztató idényt zárt, két negyedik helyet is elérve a gyengécske Toro Rossóval. De nemcsak gyorsaságáról, magabiztosságáról és eltökéltségéről is tanúbizonyságot tett, amikor a Szingapúri Nagydíjon szemrebbenés nélkül megtagadott egy csapatutasítást – pontosan úgy, ahogy apja tanította neki.

 

Marko maradéktalanul elégedett volt újoncával, aki 2016-ot is annyira erősen kezdte, hogy amikor a Red Bull Racingnél az ötödik futamra Danyiil Kvjat kegyvesztetté vált, még mélyebb vízbe dobta a 18 éves pilótát, és előléptette a topcsapathoz. Barcelonában ezt a döntést sem fogadták kitörő öröm, ám már megint a konok, rámenős osztráknak lett igaza. Miután a Mercedes-pilóták az első körben kiütötték egymást, a negyedik helyről nekivágó Verstappen kitűnő gumistratégiájának, remek tempójának és a Kimi Räikkönen elleni hatékony védekezésének köszönhetően megnyerte a Spanyol Nagydíjat

 

 

A dobogó alatt ünneplő tömegben elvegyülve szép számmal láttunk hitetlenkedő tekinteteket, ez az eredmény ugyanis ennyire fiatalon, egy teljesen idegen autóban ülve egészen szürreálisnak hatott. A holland tehetség ekkor bizonyította be végérvényesen, hogy a legjobbak közt is megállja a helyét, amit pedig az idény végi esős Brazil Nagydíjon mutatott, az végleg meggyőzött mindenkit. Szenzációs interlagosi dobogója felcsillantotta a reményt, hogy 2017-ben akár a világbajnoki címért is harcba szállhat, autója azonban egyszerűen nem volt elég versenyképes a Mercedesszel és a Ferrarival szemben, de két diadal azért így is nyugtathatta lelkét.

 

AMIKOR IGAZÁN SZÁMÍTOTT, ÉRETTEN VERSENYZETT

 

A 2018-as idényt már jóval erősebb formában kezdte a Red Bull, ám ez különös módon kissé negatívan hatott Verstappen teljesítményére, aki többször is mintha túlerőltette volna a vezetést. Érési folyamatában a monacói időmérő előtti ütközése jelentett fájdalmas, ám annál hasznosabb leckét, mert ezzel jó eséllyel a győzelmet dobta el magától. Ezt követően még inkább a düh dolgozott benne, amit az is jelez, hogy a következő sajtótájékoztatón kijelentette, „lefejel valakit”, ha továbbra is vad vezetési stílusát firtatják.

 

Újabb ellentmondásos helyzetet jelentett, amikor Azerbajdzsánban összeütközött csapattársával, a Brazil Nagydíjon pedig a győzelmet dobta el magától, amikor feleslegesen izmozott a lekörözött Esteban Oconnal. A futam utáni lökdösődés és fenyegetés alapján úgy tűnt, Verstappen nehezen vetkőzi le forrófejű énjét, ám Ricciardo távozása után, 2019-ben már tényleg a Red Bull valódi vezéreként versenyzett. Lehengerlő tehetségéhez akkorra párosult annyi tapasztalat és érettség, hogy már simán készen állt volna egy világbajnoki küzdelemre, a kocsija teljesítménye ugyanakkor megint csupán néhány futamgyőzelemre volt elegendő, ahogy 2020-ban is.

 

Mivel az autók idén látszólag nem sokat változtak, még a télen sem lehettek vérmes reményei a nagy áttörésre, ám az apró technikai módosításoknak és a Red Bull-Honda kitartó fejlesztéseinek köszönhetően végre mégis képességeihez méltó konstrukciót kapott. Végül az „F1-es istenek” nagy ajándéka lett ez az idény, amelyben hasonló teljesítményű autókkal csaphatott össze Max Verstappen és Lewis Hamilton, az F1-történelem egyik legizgalmasabb bajnoki csatáját eredményezve. A holland klasszis minden tehetségét és tapasztalatát bevetve megingathatatlanul gyűjtötte a pole pozíciókat, dobogókat, győzelmeket, így ha önhibáján kívül nem veszít mintegy 40 pontot az azerbajdzsáni defekttel és a hungaroringi rajtbalesettel, már az ellentmondásosan záruló abu-dzabi futam előtt vb-címet ünnepelt volna.

Pályafutásán végigtekintve eddig is csak idő kérdése volt a világbajnoki trófea megkaparintása, innentől viszont még felszabadultabban, még hatékonyabban, még könyörtelenebbül halmozhatja a sikereket.

 

 TUDTA-E, HOGY VERSTAPPEN...

 

 ...gyakori vendég hazánkban a Magyar Nagydíjon kívül is? A versenyző imádja Budapestet, ezért édesapjával és barátaival olykor lefoglalják egy-egy napra a Hungaroringet, amelyen nagy teljesítményű sportkocsikkal száguldoznak.
...kedvenc magyar étele a gulyás? Mivel egyébként is szereti a leveseket, Magyarországon mindig a gulyást választja.
...egyik kedvenc futballistája Dzsudzsák Balázs volt? Mindig is a PSV Eindhovennek szurkolt, így szívesen emlékszik vissza arra az időszakra, amikor a magyar labdarúgó a klubnál játszott.

 

...hamarabb lett F1-es pilóta, minthogy közúti jogosítványt szerezett volna? A vizsgán aztán a biztonság kedvéért bekészített néhány aláírt sapkát és pólót, hátha meg kell lágyítani az illetékesek szívét, ám erre végül nem volt szükség.
...imádja a FIFA videójátékot? Amikor Christian Hornert nemrég megkérdezték, milyen különleges képességei vannak versenyzőjének, elárulta, hogy egyhuzamban 14 órán át is tud FIFA-zni. Tavalyi csapattársa, Alex Albon is megemlítette, hogy a holland még közvetlenül az időmérő vagy a verseny előtt is képes nyugodtan játszani.
...anyanyelvén, a hollandon kívül kitűnően beszél angolul és németül is? F1-es bemutatkozásakor a tinédzser sokakat lenyűgözött nyelvtudásával.
...barátnője a háromszoros világbajnok Nelson Piquet lánya, Kelly Piquet? A 33 éves hölgy korábban Danyiil Kvjat párja volt, akitől 2019-ben gyermeke is született, tavaly óta viszont már Verstappennel van szerelmi viszonya.
...versenyzői pályafutása olyan meredeken ívelt felfelé, hogy nem maradt ideje leérettségizni? A holland tinédzser különleges távoktatással kezdte meg középiskolás tanulmányait, de 17 éves korától már száz százalékban az F1-es karrierjére kellett koncentrálnia.

 

 

Korhatárt vezettek be miatta, az F1 legjobbja lett – Max Verstappen (nemzetisport.hu)

Előzmény: Smackdown (48)
Smackdown Creative Commons License 2021.12.26 0 1 48

34. Forma-1 es VilágBajnoka Max Verstappen (2021).

 

Magány véleményem az hogy piros zászlo kelet volna és uj rajt.

Igy Max uj gumival sokkal jobb volt mint Lewis rossz gumival nem egyelő feltétalekt harcoltak a VilágBajnoki cimért.

Előzmény: Angelus47 (46)
noa2017 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 47

Hello

A minap belefutottam egy holland rádió dj-e által kreált zenébe,amit max verstappen első világbajnoki címe megszerzésére csinált. Nem tudja valaki,hol találom meg ezt a neten? 

Angelus47 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 46

Megvan az első cím, Max Verstappen 2021 világbajnoka. 

Angelus47 Creative Commons License 2021.12.09 0 0 45

Egy futam van hátra, pontokban egál, kemény meccs lesz. Verstappennek cél az első bajnoki diadal.

KE80 Creative Commons License 2021.10.17 0 1 44

Legyen igy ámen. 

Előzmény: Angelus47 (43)
Angelus47 Creative Commons License 2021.10.17 0 0 43

Remélem több ütközésük már nem lesz.:) Nem akarok én 94/97 féle szezonzárást.:D De egy frankó meccset szívesen nézek végig!

Előzmény: KE80 (42)
KE80 Creative Commons License 2021.10.17 0 0 42

Ne hogy utolso futamon dölel ütközésel.

(Ugymint 1994ben M.Schumacher-D.Hill vagy tovább megyek 3évet akkor J.Villeneuve-M.Schumacher.)

Idén is volt ütközések közöttük Emilia-Ramogna, Brit, Olasz-Nagydijnál mindketten kiestek.

 

Palik Laci Sisak le hagy szoljon:)

Előzmény: Angelus47 (41)
Angelus47 Creative Commons License 2021.10.17 0 0 41

Bizony, beleszólhat, jó kis meccs lehet belőle a végéig!

Előzmény: KE80 (40)
KE80 Creative Commons License 2021.10.15 0 0 40

Közbe szolhat még L.Hamilton. NYilt sisakos küzdelmet várok. 

Előzmény: Angelus47 (39)
Angelus47 Creative Commons License 2021.10.12 0 0 39

Hat futammal a vége előtt, hat ponttal vezeti a VB-t. Itt az esély pályafutása első címének megszerzésére. Kemény meló lesz, de elérheti!

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.07 0 0 38

Tantó András: Max Verstappen és a Narancsbomba

 

Max Verstappen nyeri a Holland Nagydíjat,
Ettől őrjöngve kiáltozik 80 ezer holland, aki buzdít.
Narancsba borul a pálya széle,
Libabőrös lesz az ember emléke.

 

Max ma simán győzött,
Míg Hamilton és Bottas mögötte csüngött.
Éljen a hollandok győztes fia,
Emlékezetes futam volt, azt mondja az F1 mindenható atyja!

 

2021. Szeptember 05. – Gödöllő

Angelus47 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 37

Megnyerte az első hazai F1-es versenyét, és vezeti a bajnokságot. Idén akár meg is szerezheti Verstappen pályafutása első vb címét.

vjv1 Creative Commons License 2021.01.01 0 0 36

Buék.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:))))))))

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.28 0 0 35
KE80 Creative Commons License 2019.11.19 0 0 34

Pár éven belül VilágBajnok lesz.

Előzmény: Törölt nick (33)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.04 0 0 33

KE80 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 32

Ausztria egymás után tavaly és ebben az évben nyert

Előzmény: KE80 (31)
KE80 Creative Commons License 2019.07.08 0 0 31

Ausztria Spielberg Ujabb győzelem már a hatodik.

De vitatott mert mostanába ütkközés  vagy a pálya el hagyás (Kanada: Vettel-Hamilton duo, Ausztria: Verstappen- Leclerc.

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.18 0 0 30

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!