Nekem karácsony óta 3x állítottak utána, majd rájöttek, hogy bowden tartó lemez elhajlott, cserélték...tegnap este pedig indításkor elszakadt a bowden !
"A 2015 óta Esztergomban gyártott és 2018 őszén megújult Vitara, 30,19 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. 6 882 darabot regisztráltak a modellből 2020. január 1-je és december 31-e között. (...)
A teljes új személyautó piac TOP 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású, a magán és a flotta vásárlói szegmensben egyaránt népszerű Suzuki SX4 S-CROSS. Az év végéig összesen 5 578 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (30 247 db) 18,44 százaléka. A modell így első helyen áll a középkategóriában. (...)
A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1 401, az Ignisből 618, Jimnyből 194 darabot helyeztek forgalomba 2020-ban. A B szegmensben szereplő Swift, Ignis együttes szegmens-részesedése 13,38 százalék.
A vállalat két új import hibrid modell értékesítését is megkezdte Európában. Az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból 35 darabot, a hibrid rendszerrel felszerelt Swace modellből pedig 74 darabot regisztráltak előértékesítés keretein belül. A két modell teljes értékű piaci bevezetése januártól indul Magyarországon."
Eladóvá vált most vásárolt Suzuki Ignis-ről (2020 augusztus) 4db új gyári kerékszett, mert a kis futásteljesítmény miatt még átvétel előtt a szalonban 15-ös négy évszakos szettre lett cserélve.
Paraméterek:
- Gyári alufelni - 16"
- Bridgestone Ecopia EP150, 175/60R16 82H (2020 9. havi gyártás)
- Gyárilag TPMS szenzorral szerelve
- Eredeti gyári kerékcsavarjaival együtt
Használatlan, annyit ment, amennyi a gyártól a szalonig tartott, átvételkor vittük hozzá az új szettet.
A tavalyi áremeléshez utáni helyzethez képest 530 ezer az emelkedés. Kivéve a GLX (2WD) automatánál, mert annál eddig nem volt mildhibrid rendszer, így ennél 780 ezer a drágulás. Emelkedett a metálfelár is. Már a GL+-hoz is van automata váltó.
Plusz a márkaszervizes dologra nem is gondoltam látod, de van benne ráció amit írsz ezzel kapcsolatban. Jelen helyzet miatt majd csak akkor jöhet szóba autó vásárlás, ha vége ennek a járványnak, és nagyjábol visszatérnek a dolgok a régi kerékvágásba, viszont akkor az új facelift verzió elvileg már elérhető lesz. Legalábbis augusztus környékére mondták az egyik suzuki kereskedésnél.
Hát nézd, lebeszélni nem foglak az Ignisről. :) Egyébként, amiket írtál kritériumként, annak tökéletesen megfelel az autó, de gondolom nem véletlenül jött képbe ez a modell. A normális szívóbenzines modellek lassan kikopnak a piacról, a kisautó, mint kategória úgyszintén. A Suzukinak pedig még mindig a legszélesebb a szervizhálózata az országban, tehát van miből válogatni (=nem nagyon tudnak elszállni az árakkal olyan szinten, mint némelyik másik márka).
Autó vásárlás előtt állok, de jelen helyzetben kicsit jegelem a dolgot, amíg a járvány, és a gazdasági helyzet nem normalizálódik.
Véleményetekre lennék kíváncsi, mivel az Ignist néztem ki magamnak. Főként városi használatra lenne, munkába járni, kb napi 20km futással. A család kicsi, egy gyerkőc van, nem is tervezünk többet. De fontos lenne egy megbízható, és hosszú távon tervezhető kisautó, aminek nem horror áron van, ha szervizre van szüksége, és nem eszik túl sokat, valamint szívó benzines legyen.
Ilyen autó talán nem is létezik, vagy mégis?
Itt látható az új facelift, akit esetleg érdekel ;)
Eladó 4 db 16 collos, kifogástalan állapotban lévő gyári könnyűfém felnire szerelt nyári gumi, egy szezont (kb. 4000 km) futottak. Irányár 250 ezer HUF. A mellékelt kép illusztráció.
Majd csak jövő héten. A felszereltségénél ez szerepel a szerződésben: 1.2 GL+ Hybrid 12V LED. Ugyanúgy GL+, mint az előző. Drágább volt, mint annak idején, de a hivatalos akciós árnál olcsóbban hoztuk el, 3,745 millióért.
Most már biztos, hogy ismét Ignisem lesz, már az újabb, de még nem a legújabb változatból. Egy eredetileg más által rendelt, de visszamondott Ignist sikerült megvenni. Hamarosan át is vehetjük.
- Áremelkedés: benne van a pakliban, hogy összekötik a faceliftet némi áremeléssel. A Swiftnél hallottam, hogy várható áremelés. Persze lehet, hogy most ebből az Ignis kimarad, mert kevésbé fogy jól, mint a Swift. Olcsóbb biztos nem lesz.
- Ráncfelvarrt változat: úgy tudom, hogy májusban érkezik belőle az első szállítmány. Hogy érdemes-e megvárni? Ez attól függ, hogy tetszik-e neked. Nekem a fotók alapján annyira az eleje és a beltere sem szimpatikus, de fotók alapján a mostanié sem volt az. Általánosságban annyi előnye van a ráncfelvarrt változatoknak, hogy ilyenkor javítják az ilyen-olyan hibákat, amik felmerültek az első széria kapcsán. Ettől függetlenül én inkább megpróbálnék lecsapni egy raktáron lévő példányra a mostani verzióból.
Sziasztok. Új Ignisem volt tavaly novemberig, amikor Ausztriában egy másik autós hibájából összetört, totálkáros lett, de egy hajam szála sem görbült a balesetben. Lassan megjön a pénz a biztosítótól és a terv az, hogy újra Ignist veszek, most már ezt az 1.2-es hibrid változatot. A kérdésem a következő lenne: most olvastam, hogy jön egy frissített verzió, erről lehet valamit tudni, hogy mikor kezdik forgalmazni? érdemes megvárni? Várható-e ennek kapcsán áremelés?
Én tegnap hasraütésre írtam, hogy a Vitara jobban drágult, de most megnéztem, hogy igazat írtam-e. A legújabb árlista szerint egy 1.4-es, közepes felszereltségű metálszínű Vitara 5,5 millió. Mielőtt vettem az Ignis, eljátszottam a gondolattal, hogy Vitarát vegyek-e és konkrétan emlékszem, hogy 4,3 millió forint volt egy metálszínű, közepes felszereltségű Vitara. Igaz az még az 1,6-os motorú volt. Ez az áremelés már inkább tűnik érdeminek és, ha így nézzük, akkor most az Ignis arányaiban jobb vételnek számít, mint 2018-ban.
Akkor 2018-ban ha rászánok még hét-nyolcszázezret, akkor lehetett volna egy Vitarám, most pedig 1,7 milliót kellene hozzáraknom egy közepes felszereltségű Ignis árához.
Nem kötözködés megírni azt, hogy valótlanságokat állítasz. Nem egészen egy napja még 700 ezres árkülönbségről volt szó, estére ez 670 ezer lett, most meg közel félmillió. És a vége még mindig nem ennyi, mert ha akkor le lehetett alkudni a metál felárat, akkor ez most sincs másként, ezért számoljunk ezzel, tehát: 3415-3035 = 380. A diffi 380 ezer forint és nem 700 ezer, nem 670 ezer és nem félmillió.