Egyet nem értek, a hírek szerint a centrumból fog indulni. Akkor megint a budapestiek 90%-ának odáig el kell tömegközlekedni nagyjából egy óra és összesen átlag 2-3 közötti számú átszállással. A centrum gondolom a Nyugati, így a vidéki utasok 2/3-a pedig másik pályaudvarra érkezik.
Ott a másik két pályaudvar és a körvasút. Onnan miért nem viszik ki majd az utasokat a szerelvények, ha már egyszer az állítólag 100 milliárdot ráköltik az infrastrukturára.
A metro nem jo, annak van csak ertelme, ha mondjuk Becsbol, Gyorbol, Szegedrol...stb, felul a vonatra es eljut a repterre. Ha mar at kell szallni metrora , akkor mar megette a fene:-)
A szakértőknek el kellene gondolkozni a dolgon. Lehet alul és felüljárót is építeni. Hihetetlen helyekre építettek már vasutat, pl. Gotthard tunnel. Mindent meg lehet csinálni csak akarni kell.
Ezzel nagyon egyetértek. Egy modern fővárosnak kell, hogy legyen egy használható vonatösszeköttetése a repülőtér és a város közt. Miután az út tulterhelt, a taxi is egy merő izgalom, nem beszélve a dugókról a városban. Örök rémálmom, hogy baleset van a gyorsforgalmin és ott szorulunk bent a gép pedig elmegy.
Az ilyen-olyan autóutak tovább fejlesztése, nem annyira égető probléma. Manapság már sehol nem az autóutakat fejlesztik, hanem a vonat, metro stb összeköttetéseket. Mellesleg mióta megépült, csodálkozom, hogy a 3-as metrot miért nem vitték ki már régen a repülőtérre. Tulajdonképen ez lenne az ideális megoldás, szerintem.
Ez egy nagyon fontos lepes, en aki sokszor repkedek nagyon hianyoltam ezt . Nincs meg egy olyan europai vilagvaros, ahol nincs vasuti osszekottetes a repuloterrel.
Szerintem a légiutasok jelentős, ha nem nagyobb része dolgozó, vagy külföldön élő, vegyes házasságban élő, esetleg külföldön élő unokával rendelkező vagy nyaraló család. Viszonyleg marginális a "bulikázók" szegmense.
Jelenleg a reptérnek elképesztően rossz a közlekedése azzal a 200-as busszal. Budapest nagy részéből 4 járművön keresztüli átszállásokkal lehet kiérni, nagyon jó esetben 1, de jellemzően inkább másfél óra alatt olyankor, amikor nincsen dugó, baleset. A tömegközlekedéssel repülőtérre érkezők a közlekedési bizonytalanságok miatt korábban kell elinduljanak. Tekintve, hogy a reptérre 1-2 órával előbb is kell érkezni, ha ezt a sok egy-két órát összeadjuk, kellemetlen utazásélményben van része az utasoknak. Általában az érkezés helyszínén megismétlődik a folyamat a helyi transzferrel.
A repülőtéri közlekedés időtartamát, az úticsomagokkal kapcsolatos viszonylagos kényelmét, a kapcsolat elérhetőségét és biztonságát kell lényegesen javítani. A Ferihegyi vasút elképesztően fontos, hogy végre elkészüljön egy korszerű légiforgalomhoz.
A taxi díjszabást a főváros vagy a kormány egységesítette km alapon, és a taxitársaságok, mivel ettől nem térhetnek el, nem nyújthatnak reptéri transzfer díjat, ami régen 3000 forint volt. 8-15 ezer forintos árakat kalkulálnak telefonos rendelés esetén, attól függően, hogy a főváros melyik részéről. A nem budapesti utasok számára nem adott a lehetősége sem annak, hogy taxival érkezzenek. A külföldiek néha nem akarnak egészen hinni a szemüknek, hogy tényleg jó járatra szálltak, és egy külvárosi csuklósbusz visz a centrumba, és amikor megérkeznek a Kökihez, tanácstalanul kérdezősködnek, hogy innen hogyan tovább.
Egyszóval a vasút elengedhetetlen, külön-külön is bármelyik szempont alapján. A utasok / potenciális utasok többsége nem fővárosi, nekik sokszor nem opció a repülés az aránytalan közlekedési akadály miatt, ők vonattal érkeznének, az ide érkező külföldiek pedig sokszor már több óra vonatozáson vannak túl, mire a 200-as buszt megpillantják.
Bocsi, de ezt nem értem. Én csak leírtam az álláspontom, de kíváncsi vagyok a tiédre is, simán lehet hogy rosszul látom, csak sehol nem láttam erre értelmes indokot.
Én úgy gondolom, hogy az ott dolgozókon kívül az az (mennyi lehet? fél óra sem?) időnyereség senkinek nem jelent semmit, aki repülőre ül/arról szál le, annak tökmindegy, nem kell ezért egy 100 mrd-os projekt. Abból a pénzből pl. megcsinálhatnák a gyorsforgalmi utat GYORS FORGALMÚRA, befejezhetnék az M0-st (jó, persze ahhoz lehet kevés), és nég millió meg egy dolgot, amire sokkal égetőbb szükség lenne, mint a nyaralgató tajrészeg bulikázóknak nyerni 30 percet. Aki meg eddig taxiba ült, ezután is abba fog.
Minden utasert nem mehet hazhoz a vasut.... Nezz mar utana, legtöbbször kulföldön honnan megy a repulöteri jarat.... Ha nincs az a baj, ha lesz akkor meg az....Miert onnan es miert nem innen.... F@szom-eszem megall...
A hangsúly a 100 milliárdon van, ami nyilván több lesz.
Másrészt, ha minden középosztálybeli megengedheti magának, hogy helikopter... akkor talán a taxira is fussa a repcsiig - ne csináljunk már magunkból bohócot, azért legyen már tartásunk!:-)
Egyet nem értek, a hírek szerint a centrumból fog indulni. Akkor megint a budapestiek 90%-ának odáig el kell tömegközlekedni nagyjából egy óra és összesen átlag 2-3 közötti számú átszállással. A centrum gondolom a Nyugati, így a vidéki utasok 2/3-a pedig másik pályaudvarra érkezik.
Ott a másik két pályaudvar és a körvasút. Onnan miért nem viszik ki majd az utasokat a szerelvények, ha már egyszer az állítólag 100 milliárdot ráköltik az infrastrukturára.