Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

meriva260 Creative Commons License 4 napja 0 0 2436

Először 340000 volt szó, de nem kellett annyi időt rászánniuk, és nem mindent

kellett kicserélni, ezért lett "csak" 220000. 

Előzmény: redmonkey (2435)
redmonkey Creative Commons License 5 napja 0 0 2435

Egy szelepcsere 220e HUF? Pffff

Előzmény: meriva260 (2434)
meriva260 Creative Commons License 6 napja 0 0 2434

Sziasztok!

 

Bár úgy látom egyre kevesebben aktívak a fórumban, és olvasva Jubalu esetét,

én is megosztom  Veletek ami velem történt. Kodiaq 2,0 TDI 4x4 2020 márciusi 72.000 km.

Balatoni nyaralásra indultunk volna egy hétfői reggel. Úgy gondoltam

még vasárnap átnézem az autót a túra előtt. Kiállva a garázsból a check engine lámpa nem aludt ki.

Pénteken, mikor beálltam egy 200 km-es út után, még nem volt semmi probléma.

Szerviz gomb megnyomva a tetőkonzolon, és egyeztettem a diszpécserrel, aki azt mondta,

mutassam meg a legközelebbi márkaszervizben az autót. Így is tettem megjelentem a márkaszervizben,

ahol annyit tudtak tenni hirtelen, hogy kiolvasták a hibakódot, kitörölték majd közölték velem,

ha visszajönne a hiba, akkor valószínű a katalizátorral lesz gond elrepedt, eltört, de azt csak szétszereléssel

lehet megállapítani. Valamint nem lehet érvényesíteni garanciális javításként, és nagyon drága lesz.

Természetesen a hiba visszajött, de akkor még semmit sem lehetett érezni. A céltól úgy 60 km-re

az autó teljesen legyengült , hiába nyomtam neki nem akart menni. A Kőröshegyi völgyhíd előtti emelkedőn

82 km/h "csúcssebességgel" jutottam fel. Izgi volt. Másnap átkompoltam Balatonfüredre a Csermely és társa szervizbe.

Az autó jól ment, de a lámpa továbbra is világított. Ottmegállapították, hogy a kipufogó gáz

visszavezető szelep megszorult, nem mozdul ki kell cserélni. Megtették 220.000 Ft-ba fájt, és azóta jó.

 

Még egy megjegyzés: nekem is digitális műszerfal van az autóban, és jó néhányszor tapasztaltam,

hogy nem mindig indul el a belső része, amire ki lehet tenni a dolgokat.

Egy újra indítás azonban meg szokta oldani a hibát. Persze semmilyen hibaüzenetet nem ír be a tárolóba ilyenkor.

 

 

jubalu Creative Commons License 2025.07.23 0 0 2433

Sziasztok!

 

Megosztok veletek egy esetet, hátha másnál is előjön és így rögtön tudni fogja mi a gond.

(Magára a problémára rátaláltam más fórumokon is, de azért kellet vadászni.)

2020-as 1.5TSI Kodiaq, 63000km.

Múlt hónapban tettünk egy kisebb külföldi utat, minden OK volt, de azt vettem észre hogy néha közvetlen reggeli indítás után nem indult el a tempomat. Csak az össz. km jelent meg a kijelzőn (digit műszerfal) függetlenül attól hogy be volt-e kapcsolva a tempomat vagy nem. Utána ... akár már 1p múlva egy újraindítás megoldotta.

Hazaérve elkezdett sűrűsödni a probléma (gyakorlatilag minden reggel) és utánaolvasva egy helyen olvastam, hogy akkuhiba lehet, főleg ha a duda sem szól mellette. És tényleg ... valahányszor nem indult el a tempomat, a duda sem szólt és már a Start/stop is jelezte, hogy nem tud bekapcsolni. Egy idő után már az sem segített, hogy néhány perc múlva újraindítottam. Ekkor már reggel 12V alatt volt a kapocsfeszültség az akksin. Ok ... csere (gyári 5,5 éves Varta EFB, 59Ah, inkább városi használat, startstoppal). Megrendeltem, másnapra ígérték. Ekkor történt hogy egy sima kis útra még el akartam vele menni kerületen belül és indítás után (természtesen az említett komfortfogyasztók nélkül) egyszer csak EPC hibát dobott, max. 4000 fodulat, alig ment.  Leállás, újraindítás, picit várni alapjáraton és simán haza.

Otthon leálltam, másnap kicseréltem az akksit, minden OK volt újra, de azért elvittem feltaníttatni, mert írták hogy az energiagazdálkodás szempontjából fontos hogy tudja a kocsi az új akksi pontos paramétereit.

Szóval először egy egyszerű tempomat hiány jelezte hogy cserés az akksi.

 

Üdv

jubalu

Ksanyo29 Creative Commons License 2025.06.27 0 0 2432

Sziasztok, 

nem talaltam rola infot, van akinek kellett mar lengescsillapitot cserelni? 
Nekem 2019 1.5 tsi van 66000 km es a szerviz azt mondja elso lengocsere.

Ez normalis? Egyaltalan nincs hajtva varos/orszagut vegyesen kimeletes vezetes.

Korabb mas autoimba kb soha nem kellett cserelni ennyi km utan sem.

Raadasul egy vicc, 1500€ .

B8.5 36 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 2431

Szia!

Látom régebbi a bejegyzésed,de nekem most ugyanez a problémám

Mi lett a megoldás?

Kérlek válaszolj nagyon érdekelne

csehnorbi36@gmail.com 

 

Köszönöm!

Előzmény: Ákuca (2151)
Bandit30 Creative Commons License 2025.02.25 0 0 2430

Helló kiderült mi a gond a kocsival?

Előzmény: petyo40 (2425)
meriva260 Creative Commons License 2025.02.25 0 0 2429

Megtörtént az 5. éves szerviz.

121.130 HUF-ba került a kiírt tételeken felül

egy olajcsere, és az egy éves

mobilitás garancia van benne. 

 

Miskolc Autó

kovacsg67 Creative Commons License 2025.02.06 0 0 2428

Végül közel 1 évet jártam így a Kodiaq-kal, gyakorlati problémát nem okozott az akksi. Most volt a 120 ezres szerviz, megoldották a problémát (rosszul volt megtanítva az autónak, hogy új akksit kapott 1 éve).

Amúgy 1 év/kb. 24000 km után nagyon jók a tapasztalataim az autóval. Fogyasztása 6.3-6.4 körül (2.0 TDI 200 LE), amikor már bemelegedett a motor, nagyon csendes, szinte suhan. Előzéskor, ha odalépek, megy mint az állat, nem kell gondolkodni, hogy meg tudom-e előzni az előttem haladót, mert meg tudom. Hatalmas a belső tere, bár a csomagtér a hét ülés miatt alacsonyabb mint a korábbi Zafira/Galaxí esetében, így mosógépet nem lehet állítva beletenni (na de azt nem is fuvaros mindennap az ember ;- )). Ami még külön tetszik, hogy a tetőcsomgatartó leszerlve befér a csomagtartó takarólemez alá, a szükségpótkerék mellé (ahová egyébként gyárilag a csomagtérrolót kellene betenni, ha kinyitom a 7 ülést). 7 ülést is elég gyakran használjuk, és persze nem ugyanolyan mint a többi (meg mint amilyen a Galaxyban volt, ahol pont egyforma volt mind az 5 hátsó ülés), de ha a középső sort előretolom (lehet, mert bőven van hely), akkor még felnőtt is befér hátra. Összességében 1 év után is nagyon jó autónak tartom, amihez persze lehet, hogy ez a motor is kell.

Előzmény: kovacsg67 (2409)
meriva260 Creative Commons License 2024.12.11 0 0 2427

Megoldódott a frissítési probléma. Sem a WIN10, sem a WIN11 beépített kicsomagolója nem tudta elvégezni a feladatot. 

Telepíteni kellett egy WINZIP-et a számítógépre, az hiba nélkül kicsomagolta az állományokat.

Fel is telepedett az autó navi rendszerébe a frissített adatbázis.

meriva260 Creative Commons License 2024.12.02 0 0 2426

Sziasztok!

 

A hét végén feltették a 2. féléves navigáció frissítést.

Meglepő módon sikerült újra elkövetniük ugyanazt a hibát,

mint tavaly évben a második frissítéssel:

2400, 2401, 2402, 2403-as bejegyzések.

 

Nem sikerült a becsomagolás, így nem is lehet kicsomagolni.

Most annyival vagyok beljebb, hogy egyből elismerték a hibát.

petyo40 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 2425

Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni.

 

Az autónk /1.5 Tsi , 49.000km/ motorteréből néhány kilométer megtétele után kotyogó hangot hallunk, mi okozhatja?

Olajcsere esedékes, a hétre kaptam időpontot.

Sajnos a garancia néhány hete lejárt.

előre is köszi!

meriva260 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 2424

De gondolom nem csak a lámpa kerül annyiba, azért még van mellette valami más is.

Mert magába tényleg sok, és úgy tudom nem is világít, csak dizájn elem.

Előzmény: majmokbolygoja (2423)
majmokbolygoja Creative Commons License 2024.08.02 0 0 2423

Most vettem észre, hogy már egyszer válaszoltam:) Hülye vagyok:) (Egyébként ezt a konkrét konfogurációra mondták. Egy dolog zavar nagyon, hogy a hátsó, egybekötött lámpákra sajnálok majdnem 600e Ft-ot, úgyhogy az nem lesz benne, de van egy határa a dolognak.)

majmokbolygoja Creative Commons License 2024.08.02 0 0 2422

Szia! 8-12 hét az előrejelzés szerint.

Előzmény: meriva260 (2419)
meriva260 Creative Commons License 2024.07.28 0 0 2421

Alapból ennyi szokott lenni a határidő. De ha kicsit megextrázod, akkor

könnyen lehet a duplája is. Én anno több, mint 5 hónapot vártam rá.

Előzmény: majmokbolygoja (2420)
majmokbolygoja Creative Commons License 2024.07.24 0 0 2420

Most 8-12 hetet mondott, de ezt két hete beszéltük meg. Ez augusztus végére változhat, de nem annyira kritikus nekünk. Én örülnék, ha kará sonyra meglenne.

Előzmény: meriva260 (2419)
meriva260 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 2419

Na és mennyi szállítási idővel kell kalkulálni?

Előzmény: majmokbolygoja (2418)
majmokbolygoja Creative Commons License 2024.07.23 0 0 2418

Köszönöm! Én nagyon várom, augusztus végén rendelem:)

Előzmény: meriva260 (2417)
meriva260 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 2417

lett volna

Előzmény: meriva260 (2416)
meriva260 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 2416

Szia!

 

Nem akadályozza a kilátást. Nekem is ilyen van, természetesen gyári,

de még soha nem volt hátrányom lett volna belőle.

Előzmény: majmokbolygoja (2415)
majmokbolygoja Creative Commons License 2024.07.20 0 0 2415

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a B oszloptól való sötétített üveg mennyire akadályozza a kilátást, ha az ember a tükrök mellett még hátra is néz előzéskor vagy sávváltáskor? Van lényegi különbség? Előre is köszi!

Avant1 Creative Commons License 2024.07.05 0 0 2414

Szervusz,

nekem csak az ultrahangos rendszer van benne, ez is bőven elég a pontos manőverezéshez. Teljesen átlátható a karosszéria még anélkül is (Gyakran kikapcsolom, mert oldalsó oszlop stb miatt pánikol a mélygarázsos szűk helyeken, engem spec ez zavar,  30 cm alatti oldaltávolságnál már fokozottan sípol. Maga a rendszer pontos egyébként.)

majmokbolygoja Creative Commons License 2024.07.05 0 0 2413

Sziasztok!

 

Az a kérdésem, hogy 15 év kombi octaviázás után a parkolási élet mennyire lesz nyomorúságosabb Park Assist nélkül Budapesten egy Kodiaq-ban? Azt tervezek venni ugyanis. Nyilván millió helyzet van, de örömmel venném gyakorlott Kodiaqosok tapasztalatát a városi parkolásokról. Ma ültem a Kodiaqban, amiben a hossza megegyezik a combi Octaviával, de nyilván 5-6 centivel szélesebb, és a jobb-bal első sarka jóval magasabban van, sokkal kevesebbet látok a lapos occtaviához képest.

Bandit30 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 2412

Kis infó és javítás.

Egy évesen csak 15 ezer volt benne .

 

A 2 éves ell szerviz 2023 május 4 napján volt.

Annek ellenére hogy pohu email van arról hogy a 4 éves szerviz 2025 május 4 kell legyen az autó ma indításkor azt írja hogy 22 nap múlva ell szerviz.

Az 24 május 4 lenne kb ezt értem.

 

De a car menü - beállítások - szerviz alatt meg már 222 napot ír ami végképp hülyeség.

Érdekes az olajcseret jól számolja.

Bandit30 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 2411

Üdv, 3 éves a Kodim. Eddig kapott olajat 1 évesen kb 18 ezernél, volt 2 éves szerviz 21 ezernél olajcsere nélkül és most 2 év 10 hónaposan 28 ezernél jött kiírta, hogy olacsjerét kér, sajnos sokat jár városban.

Eddig tehát a 2 éves szerviz tartva volt az olajcsere meg ha sokat ment akkor 1 évre ha nem akkor meg 8 e km után, majd 2 évre volt meg.

 

A lényeg, hogy anno a POHU-val leveleztem erről és megerősítették, hogy az ellenőrző szerviz és az olajcsere elválhat egymástól a lényeg, hogy előbbi 2 évente meglegyen a másik (olaj) pedig szintén vagy 2 év, vagy 30 ezer km, vagy pedig esetleg majd maga írja.

 

Most tehát 2 év 10 hónaposan már egy köztes cserével 28 ezernél írta, hogy olajat kér. Kértem erre árajánlatot több helyről dél-alföldön. Szegedi PoHU kb 125 ezret mondott, ebből 50 volt egy "3 éves ellenőrző szerviz olajcserével" és 75 ezer maga az olajcsere és minden ami hozzá kell.

 

Vadkerti VW szalon azt mondta nincs 3 éves szerviz, és 49-ért adják az olajat.

 

Újabb levél ment a POHU-nak akik a korábbi levelezésre utalva megírták, hogy ell. szerviz 2 évente, v 30 ezrenként, és olajcsere is, de ezek külön külön.

És nincs 3 éves szerviz. Visszakérdeztem, hogy akkor mégis mi a bánatot akarnak az autón csinálni ezen okkal 50 ezerért. Kaptam egy nem informatív választ.

 

Azt, hogy Szegeden és Vadkerten mennyire más az átlagbér, meg hogy POHU szalon drágábban ad mindent mint egy sima VW szalon már megszoktam nem is ez a baj, hogy az olajcsere Vadkerten 49 Szegeden meg 75 ezer. De, hogy 3 éves szerviz nincs és mégis akarnak csinálni? Ezt nem igazán értetettem.

Végül megvolt a Vadkerti olajcsere, spóroltam rajta 75 ezret (125-50).

 

Eltelt 1 hónap kiiírta az autó, hogy ell. szerviz 30 nap múlva. Felhívtam Vadkertet ez mi a bánat. Mondták, hogy a szegedi 2 éves szervizkor beállítják a köv. figyelmeztetést, de nem tudnak csak 1 éveset akkor is, ha a kocsi amúgy 2 éves intervallummal megy...

 

Én ezt nem értem. Van egy autó ami 2 évente kell ell. szervizt kapjon de mégis évente is el kell vinni minden második évben, hogy kiüssék ezt belőle?

 

Vagy Szegeden ez lett volna 50 ezer?

 

Vadkerten azt mondták ne foglalkozzak vele, ha arra járok kiütik ingyen és majd találkozunk 4 évesen akkor egybe esik majd újra az olaj és az ell. szerviz.

 

 

 

 

meriva260 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 2410

Egy kis saját tapasztalat akku ügyben... is.  2 hete volt az autó a 4 éves szervizen. A szokásos előírtakon kívül

egy olajcserét kértem. Átnézték az autót, elvégezték amit kellett. Azt mondták, minden OK, kiolvasták a hibatárolót, nem volt benne semmi.

A hosszú hét végét az ország másik felében töltöttem. Vasárnap kirándulni indultunk. Tankolás, majd kb. 40 km megtétele után megálltunk egy kilátónál.

Szerettünk volna felmenni, de nem volt nyitva. Így tovább indultunk...VOLNA. De az autó nem indult be. Még 10 percet sem álltunk.  Volt nálam egy

multiméter, rámértem az akkura: 12.4 V-ot mértem álló helyzetben, de nem indult a motor. Az asistant szolgálatot felhívtam, kiküldtek egy szerelőt, aki úgy vélte, hogy akkumulátor probléma van. A szerviz autó "power bankjáról" beindítottuk az autómat. Így elmaradt a kirándulás. Hétfőn reggel felhívtam a

Skoda márkaszervizt, és soron kívül fogadtak. Hozzáteszem reggel gond nélkül indult az autó. Rögtön leellenőrizték az akkut egy teszterrel, ami alapján

cserét javasoltak. Ki is cseréltettem, és nyugodtan autóztunk hazáig.

Csak azt nem értettem, hogy ahol a 4 éves szervizen voltam, miért nem ellenőrizték le az akkut? 

 

Tudom, ez nem a reklám helye de abszolút pozitív a véleményem a soproni Walter Skoda márkaszervízről! Csak ajánlani tudom! 

 

Szóval, ha szervizben jártok, és nem egy-két éves az autótok, meg az akkumulátorotok, inkább ellenőriztessétek le.

Előzmény: kovacsg67 (2409)
kovacsg67 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 2409

Köszönöm, megpróbálom!

Előzmény: meriva260 (2408)
meriva260 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 2408

Bár banálisan hangzik, de meg kellene mérni az akkusarukon,

hogy van-e rendes töltés járó motornál kicsit magasabb fordulatszámon.

13,5 volt körüli érték körülit kellene mérni.

Előzmény: kovacsg67 (2407)
kovacsg67 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 2407

Köszönöm. Igen, start-stopos. Márkaszervizben cserélték, egy vadi új (2024. februári gyártású) 70 Ah MOLL akksira...

Mindenesetre, ha ez így marad (továbbra is kiírja, hogy "akkumulátor gyenge"), akkor megkérdezem őket, hogy mit tudnak még tenni.

Előzmény: meriva260 (2406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!