Keresés

Részletes keresés

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2024.03.14 0 0 221

https://www.origo.hu/tudomany/2024/03/perverz-szexorult-repulogep-pilota-olhetett-meg-239-embert

a kapitánynak egyáltalán nem volt problémamentes a magánélete.

Nem sokkal a 370-es járat eltűnése előtt ugyanis a felesége, Fizah Khan közölte vele, hogy elválik tőle. 

,m,1710 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 220

Részben egyerértés van a témába, Vagyis a szerencsétlenségek levadádászása

mégha azok javarésze egy  szerencsétlen autobalasthez hasonlit sajnos

és nemsok köze van a repüléshez, csak anyi, hogy a "levegöbe van"

 

Ha viszont a katasztrofa utáni okok (ha ismert), elemzésk azok nemtartoznak a fent leirt  kategoriákba

pélgda  a Air France 447 es. R de J- Paris járata (2009 junius) ami a francia civil repülés leg sulyosbja volt, de a végén mégis  sikerült a katasztrofa okait megtalálni amit tanulmányos lett a jövöbe

A MH 370 a egyedüli ami kétségeket hagy maga után

Előzmény: Törölt nick (218)
G368 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 219
Előzmény: pert2 (198)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.27 0 1 218

A repkatasztrófákkal 4 topik is foglalkozik. Miért ?

 

Az emberiség történetében nem új a "katasztrófa turizmus", egy látványos játékfilm ezt meg is örökíti,

"The Great Waldo Pepper" (1975) filmben a tömeg kiváncsian nézi a roncsba beszorult pilótát, és miközben

folyik a gépből a benzin. valaki beledob egy égő cigarettát.......

 

Persze lehetőleg "tudományosan" kell a tragédiákhoz közelíteni, politika kizárt természetesen, és

elfelejtve, hogy pl egy esetleg lelőtt forgalmigép nem más, mint egy előre megfontolt gyilkosság, tömegmészárlás.

 

Így álságos módon a szőnyeg alá lesz söpörve az emberi sorsok, tragédiák, utasok, személyzet halála,

a hozzátartozók örök bánata, amelyek immár topikműsorrá degradálódik.

Ugyanakkor a valódi repülést nem ismerő közönség ezzel fog találkozni mint "repismeret".

 

Az ilyen topikok láthatatlan motorja a minél nagyobb katasztrófák türelmetlen levadászása. Van egy ilyen madár is.  

Ennek ürügyén már 4 topik. Még jó, hogy pl a néhai gázkamrák működéséről nincs műszaki topik (remélem).

 

Dr Hegedűs Dezső (az egész hazai reptársadalom ismerte) forog a sírjában.

Szélmalom harcot folytatott a magyar repülés történetének, történelmének megismertetésével, elterjesztésével.....

 

(gondoltam nem árt, ha vki leírja, hogy hogyan látszik ez kívülről, mert a csendes többség hallgatni fog)

Előzmény: Biga Cubensis (-)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2023.07.08 0 0 217
Előzmény: V.Gy. (200)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.07.01 0 0 216

De igen:

1949. november 15(?) MASZOVLET Bp-Pécs járata a Jakabhegy oldalának ütközött (személyzet+utasok+ fegyveres őr)

1963. június 16: Román utasgép München-Constanca járat Békéssámsonnál (személyzet+német utasok)

 

R.I.P.

Előzmény: V.Gy. (200)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.27 0 0 215

Csak kiegészítem, hogy az eredeti klasszikus IFR rep-vizsga az 5 alapműszer (műhorizont nincs !),

és hozzá a navigáció: térkép (1/500 000 szögtartó), szögmérő, óra.

Nem is volt könnyű az első hatósági vizsga, évente körtáncot jártunk az oktatókkal a siker után.

A GPS-Nav computerek ezt az egészet lemodellezik ésatöbbi .......

Előzmény: Törölt nick (214)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.26 0 0 214

Nem "aluról akart kiemelkedni", hanem felülről besiklani HHH -től DKI fölé keresztezve a Dunát.

A repútvonal nyomvonala adott kötelező (Börs-Dki). A besiklási magasság lett elnézve, kb 5 méterrel.

Így utólag könnyű pálcát törni, mehetett volna magasabbra kb 100 méterrel,

az még nem lett volna tiltott légtér, ("lépcsőház" Ferihegy miatt) ... stb ...stb.

 

Előzmény: XANTIi (209)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.25 0 0 213

Akkor érdemes 3 csoportra bontani. A katonák, a profi utasszállítás/cargo és a hobbi kisgépes. Mert mindnek saját világa van, saját baleseteivel és tanulságaival.

Előzmény: pert2 (212)
pert2 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 212

Akkor egymas melle kell teni a katonai meg a polgari repulogepek statosztikait, levonva persze a haboruban lelotteket. Persze ha az amator repkedoket is melle tennrnk akkor ok vezetnek a szatisztikat. Ersze az nem igazan hir hogy naponta leesik ket sportreulo, az mar inkabb ha havonta leesik egy utasszallito.

Előzmény: XANTIi (211)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.25 0 0 211

Ők pont fordítva tartják ezt.....

Előzmény: pert2 (210)
pert2 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 210

A katonai repuloket egy picit lazabban vezetik mint a polgariakat feltehetoleg, erre csak abbol extrapolalok gogy ultem mar katonai meg polgari teherauton is.

Előzmény: XANTIi (209)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.23 0 1 209

Mi nem valóság? A felhő vagy a hegyoldal? Az emberi oldal már más kérdés. Miért indult el rossz látási viszonyok között? Abban bízott, hogy kiemelkedik belőle mire odaér? Ez alulról nehezen megítélhető. Irányadó ilyenen nem segít. Ahogy Hejce esetén sem az iránnyal volt a baj. Persze lehetne egy motor berotyogás, erő vesztés is evvel összefüggésben. De az Ancsa egyrészt végtelenül megbízható másrészt semmiféle IFR képessége nem volt. Az egy szem ARK nem az. Az RV-UM is csak 300 méterig dolgozott, felette csak a barometrikus műszerek.

Előzmény: Töck Jenő (207)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.02.23 0 0 208

Vincze Lajosnak An-2-re berepülő pilóta jogosítása volt, ebből gondolom, hogy vakrepülő kiképzése is. Dunakeszinek pedig volt irányadója, a Gawronunk kalibrálásánál segédmunkásként funkcionáltam.

Előzmény: Töck Jenő (207)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.02.23 0 0 207

Köszönöm, de ezt olvastam. Ez mennyire egyezik a valósággal? Tudom, nem volt túlélő.

Előzmény: XANTIi (206)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.23 0 0 206
Előzmény: Töck Jenő (204)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.23 0 0 205

Az alacsony felhőzetben nekirepültek a hegyoldalnak. Kb. mint Hejcénél.

Előzmény: Töck Jenő (204)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.02.23 0 0 204

Sok ismerősöm volt köztük. Akkor már nem repültem, éppen Afrikában dolgoztam. Sose tudtam meg, hogy mi lehetett az oka. Ha tudod és nem titok elárulhatnád, ha csak egyetlen szóval is.

Előzmény: XANTIi (203)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.23 0 0 203

Volt egy súlyos AN-2 katasztrófa 1982-ben, ahol válogatott versenyző pilóták, szerelők haltak meg utasként a Hármashatár hegy oldalában.

XANTIi Creative Commons License 2021.02.23 0 0 202

Ferihegyen is volt"leesés", bár utasok nem voltak rajta.

Előzmény: V.Gy. (200)
Platon Creative Commons License 2021.02.22 0 0 201

Ó basszus az elég szar lehetett gyerekként :/

 

 

Sajna ha a nagypolitika is érintett, akkor az igazság az talán örökre odaát marad.

Előzmény: pert2 (189)
V.Gy. Creative Commons License 2021.02.22 0 0 200

tudtommal utasszalito nem esett le ezen kivul hazankban

   

Hejce 2006? Igaz, katonai, de a 43 ember a fedélzeten és a 42 áldozat eléggé utasszállítóvá teszi...

Előzmény: pert2 (198)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.02.21 0 0 199

"A vilaghaboruban persze egy rakqs katonai gep leesett,"

Előbb is voltak balesetek, katasztrófák.

 

" az ejtoernyos azert nem igazan civil.utas."

Hanem mi? Legalább is egy része.

Előzmény: pert2 (198)
pert2 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 198

Polgari utasszallitora gondoltam amin eleg sok utas is volt, tudtommal utasszalito nem esett le ezen kivul hazankban, egy csirkeszallito tehergep talan meg egy utasok nelkuli gep. A vilaghaboruban persze egy rakqs katonai gep leesett, meg kesobb tan par ejtoernyosoket sulzallito repulogep is,cde az ejtoernyos azert nem igazan civil.utas.

Előzmény: Töck Jenő (197)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.02.21 0 0 197

"egyetlen"

 

Nem az első volt. Ráadásul volt még vízre történő kényszerleszállás a Dunán, műsoron kívül a 70-es évek elején, valamelyik aug. 20.-án.

Előzmény: pert2 (196)
pert2 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 196

A belugyminiszteriumi titkos allaspon is a kenyszerleszallas volt. Pocit szomoruak voltunkhogy nem az iskolankat talalta el a gep, ezert szeptemberben ujra iskolazni kellett. Akkori tudomasunk szerint a gepen ulokon kivul ket kb 16 eves az udvarban biciklit szerelo gyerek halt meg, kesobbi infok szerint meg egy jarokelo.is. Tan lrhetne egy picike emlekmuvet allitani az ottani parkban az egyetlen varosi polgari legibalrset emlekere

 

Előzmény: XANTIi (194)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.21 0 0 195

Szóval arra sok mindent lehet mondani, de rejtélyes baleset az nem volt. Elqrták, hát elqrták. Csak sokan belehaltak.

Előzmény: XANTIi (194)
XANTIi Creative Commons License 2021.02.21 0 1 194

Az akkori hivatalos álláspontokat a legtöbben helyén tudják kezelni.........

Előzmény: pert2 (192)
pert2 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 193

Egyebkent a baleset annyira titkos volt, hogy a nagymamamar par oraval kesobb hallotta a piacon, hazaterve meg a szomszed hazmestertol is.

Előzmény: pert2 (192)
pert2 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 192

A hivatalos allaspont szerint gephiba miatt akart landolni a kassai teri pusztan, ami nem igazan sikerult neki, a kesobbi nemhivatalos szerint mindenfele kunsztokat akart egrehajtani amik szinten nem sikerultek. Egyebkent az adott teruleten kb 3-400 meter magasan kellett volna bekesen atrepulnie a repter fele, mert ott semmi erdekes latnivalo sm volt

 

Előzmény: XANTIi (191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!