Részben egyerértés van a témába, Vagyis a szerencsétlenségek levadádászása
mégha azok javarésze egy szerencsétlen autobalasthez hasonlit sajnos
és nemsok köze van a repüléshez, csak anyi, hogy a "levegöbe van"
Ha viszont a katasztrofa utáni okok (ha ismert), elemzésk azok nemtartoznak a fent leirt kategoriákba
pélgda a Air France 447 es. R de J- Paris járata (2009 junius) ami a francia civil repülés leg sulyosbja volt, de a végén mégis sikerült a katasztrofa okait megtalálni amit tanulmányos lett a jövöbe
Akkor érdemes 3 csoportra bontani. A katonák, a profi utasszállítás/cargo és a hobbi kisgépes. Mert mindnek saját világa van, saját baleseteivel és tanulságaival.
Akkor egymas melle kell teni a katonai meg a polgari repulogepek statosztikait, levonva persze a haboruban lelotteket. Persze ha az amator repkedoket is melle tennrnk akkor ok vezetnek a szatisztikat. Ersze az nem igazan hir hogy naponta leesik ket sportreulo, az mar inkabb ha havonta leesik egy utasszallito.
A katonai repuloket egy picit lazabban vezetik mint a polgariakat feltehetoleg, erre csak abbol extrapolalok gogy ultem mar katonai meg polgari teherauton is.
Mi nem valóság? A felhő vagy a hegyoldal? Az emberi oldal már más kérdés. Miért indult el rossz látási viszonyok között? Abban bízott, hogy kiemelkedik belőle mire odaér? Ez alulról nehezen megítélhető. Irányadó ilyenen nem segít. Ahogy Hejce esetén sem az iránnyal volt a baj. Persze lehetne egy motor berotyogás, erő vesztés is evvel összefüggésben. De az Ancsa egyrészt végtelenül megbízható másrészt semmiféle IFR képessége nem volt. Az egy szem ARK nem az. Az RV-UM is csak 300 méterig dolgozott, felette csak a barometrikus műszerek.
Vincze Lajosnak An-2-re berepülő pilóta jogosítása volt, ebből gondolom, hogy vakrepülő kiképzése is. Dunakeszinek pedig volt irányadója, a Gawronunk kalibrálásánál segédmunkásként funkcionáltam.
Sok ismerősöm volt köztük. Akkor már nem repültem, éppen Afrikában dolgoztam. Sose tudtam meg, hogy mi lehetett az oka. Ha tudod és nem titok elárulhatnád, ha csak egyetlen szóval is.
Polgari utasszallitora gondoltam amin eleg sok utas is volt, tudtommal utasszalito nem esett le ezen kivul hazankban, egy csirkeszallito tehergep talan meg egy utasok nelkuli gep. A vilaghaboruban persze egy rakqs katonai gep leesett, meg kesobb tan par ejtoernyosoket sulzallito repulogep is,cde az ejtoernyos azert nem igazan civil.utas.
A belugyminiszteriumi titkos allaspon is a kenyszerleszallas volt. Pocit szomoruak voltunkhogy nem az iskolankat talalta el a gep, ezert szeptemberben ujra iskolazni kellett. Akkori tudomasunk szerint a gepen ulokon kivul ket kb 16 eves az udvarban biciklit szerelo gyerek halt meg, kesobbi infok szerint meg egy jarokelo.is. Tan lrhetne egy picike emlekmuvet allitani az ottani parkban az egyetlen varosi polgari legibalrset emlekere
A hivatalos allaspont szerint gephiba miatt akart landolni a kassai teri pusztan, ami nem igazan sikerult neki, a kesobbi nemhivatalos szerint mindenfele kunsztokat akart egrehajtani amik szinten nem sikerultek. Egyebkent az adott teruleten kb 3-400 meter magasan kellett volna bekesen atrepulnie a repter fele, mert ott semmi erdekes latnivalo sm volt