de mindenhol csak kinevetnek a divatjamúlt izlésemért!
Mióta "élek", kombit hajtok, már a Trabantom is az volt, most egy egyhíjján 20 éves Golf lll Variantom van 1,9-es TDI motorral. Ezenkívül viszont semmi extrája nincs, és lassan közelítjük a félmillió km-t. Tökéletesen meg vagyok vele elégedve, ha tehetném, evvel temetnének el. Sajnos azonban a rozsda vasfoga kifogott rajtunk. Kívülröl alig valami látszik, az alváz azonban sajnos kezd szétdülni, és eltanácsolnak a javítástól. Így viszont májussal vége lesz a jó világnak és a dicsöséges pályafutásnak is.
Ennek következtében egyre sürgetöbbé válik az utódlás kérdése. A kínálat azonban siralmas, és egyre inkább látom, ahogy kénytelen leszek milliókat kiadni egy nyomorúságos kompromisszumért.
Amit szeretnék, az egy 3-4 éves, klasszikus dízel kombi, olyasmi, amit régen "kompakt" kategoriának neveztek, ma meg már nem kapható 4,50-4,60m alatt, ráadásul olyan outfittel, mint egy páncélautó, vagy repülögép anyahajó. Az ablakaik kicsik, a köztük levö elválasztó elemek szélesek, és hátrafelé mind szükségtelenül meg vannak nyújtva, mint valami limuzin. A hátsó ablak meg olyan kicsi, és olyan magasan van, hogy mindenféle asszisztensek nélkül nem lehet kilátni belöle. Mindez pedig a "biztonság" jegyében. Ráadásul mind tökegyforma; ha nem lenne rajtuk a cég logója, nem lehetne öket megkülönböztetni egymástól. Pedig ugye ezért a "végtelen" nagy választékért vágytunk annyira a kapitalizmusra.
Itt van aztán még ez a dolog a fifty shades of gray-yel. Olyan nagy a választék, hogy ma már csak szürke autót lehet vásárolni, azaz valamit, a fekete és a fehér között. Talán csak nem ez is a biztonság érdekében? A szürke nyilván különösen elönyös, jól látható szín a ködös öszi utakon.
Van esetleg valami ötletetek? A Golf 4,30 m hátul mégis 1426 l-t nyel el, és a csomagteret teljesen vízszintessé lehet nyitni, hogy ne billegjen a teknö, vagy ne törjön ki a nyakam, ha belefekszek. Létezik még ilyesmi? De kérlek ne SUV-okat meg ilyen ruhásszekrényszerü jármüveket ajánljatok, hanem valami olyasmit, mit a régi Astra, Focus, Mazda 323, Golf, Seat Cordoba, meg a nagy kedvencem, a Peugeot 307 SW. (Sajnos 2008-ban leálltak a gyártásával, de a teszteredményei addig is elég siralmasak voltak.) Az utódja meg olyan, mint egy ürhajó, és 4,60-nál is hosszabb.
Hátha van valami okos ötlet, amire még nem is gondoltam.
(tudom-tudom, Fabia, de az meg olyan, mint egy Playmobil).
De hát pont aza baj, hogy egyik sem tetszik. Mert nem úgy van az, hogy az egyik ilyen, a másik meg olyan, hogy mindenki megtalálja az ízlésének megfelelö jószágot, hanem mind egyforma. Ha nem lenne rajtuk logo, én nem tudnám, hogy melyik melyik. Mire jó ez.
Csakugyan senki nem vágyik itt rajtam kívül klasszikus kombira?
Ma újabb katasztrofára lettem figyelmes, ami eddig nem is tünt föl. Hogy is írjam le ezt a jelenséget, ami a képröl valamennyire kivehetö?
Hogy a hátsó ablak ne tünjön olyan szánalmasan aprónak, a nyílásra kívülröl sokkal nagyobb ablakot ragasztanak, mit amennyi a tulajdonképpeni "kilátófelület". Jól látható az ablak szélei alatt körbefutó vastag fekete csík. Na, ott nem lehet kilátni.
Minél újabb az évjárat, annál vastagabb a csík. Vagy talán van ennek valamilyen praktikus funktioja?
Mondjuk a 4-es sem olyan tartós már mint a 3-as.Szomszédom újonnan vett 4-est.Állandóan szervizbe volt.Nem is tudtam hogy Lengyel csak mikor mondta:) Az Astrám is Made in Poland de semmi baja.