Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2016.06.29 0 0 32

Tapolcán nemzetközi NOHAB-találkozó volt, az akkor készült filmemnek azt a részét tettem fel, amelyiken megérkezünk az Északiba. Albertfalvára egy vágányon, Kelenföldön GySEV-es, talán különvonat Szergejjel, Gigantos IC Fradiban, aztán az Északi.

manhattani Creative Commons License 2016.06.29 0 0 31

Valszeg nincs a gépeden (működő) flash playered. Nemsokára hívlak.

Előzmény: zsiráftotya (29)
manhattani Creative Commons License 2016.06.29 0 0 30

Marhavásártér képeket is megkaptad.

Van még kérdésed?

Előzmény: C50 (28)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.06.29 0 0 29

Hali ! Próbálkoztunk / a fiam / de semmi,csak fehérség........Ha esetleg megpróbálnád ismét megköszönném......

Előzmény: manhattani (22)
C50 Creative Commons License 2016.06.28 0 0 28

Ezeket a képeket elkérhetném nagyobb méretben?

Előzmény: manhattani (24)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.06.28 0 0 27

Pontosan emlékszel......

Előzmény: manhattani (26)
manhattani Creative Commons License 2016.06.28 0 0 26

Akkor tán jól emlékeztem, a körfűtőházas volt a "B" fordító.

A kiemelés akkoriban volt, amikor az Árpádot felemeltétek a forgóvázakról? Aztán a motoros forgóvázat a daru átemelte a kiemelt fordítón és betette a körfűtőház előtti vágányra :-)

 

Imrével egyezkedem, persze nem tárgyalunk, kézjelekkel csináljuk.

Előzmény: zsiráftotya (25)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.06.28 0 0 25

Igen.89 ben volt a "B"fordító kiemelve.és itt volt a Dízelek revíziója. 

Előzmény: manhattani (24)
manhattani Creative Commons License 2016.06.28 0 0 24

No, akkor egy kis fűtőgőzös statisztika az idő tükrében:

(Azt láttuk, hogy 88 nyarán 3 gőzös volt.)

 

89 nyár: 2 gőzös,

 

95 február: két gőzös, és bár még tél, úgy tűnik, nem fűtenek, jobban majd a negatív szkenneléséből lehet látni,

 

96 szeptemberében, az utolsó felvigyázói szolgálat napján pedig elpucoltak mindent.

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.06.28 0 0 23

Bizony!

Előzmény: zsiráftotya (19)
manhattani Creative Commons License 2016.06.27 0 0 22

Levél ment.

Előzmény: zsiráftotya (16)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.06.27 0 0 21

Onnan emlékszem ,hogy 88 ban voltunk brigádkiránduláson Pécsen az Árpáddal,és Ők szervezték meg az utat...P úr után tényleg felgyorsult a főnökök cseréje.....Volt megbízott - kinevezett.....

Előzmény: smnks (20)
smnks Creative Commons License 2016.06.27 0 0 20

Akkor valószínűleg úgy volt, ahogy írod. Én azért is tettem hozzá, hogy "emlékeim szerint", mert nem voltam benne egész biztos.

Őszintén szólva a rendszerváltás után össze is folyik nekem, hogy kik ültek a nagyfőnöki székben. "Nagyobbik" P. úr után jött, ugye, K.T. úr, aztán volt a piroszsigulis úr Balassagyarmatról -Isten nyugosztalja- , aztán mintha rövid időre visszatért volna N. úr is... Szóval itt már elvesztettem a fonalat, lehet, hogy még mások is ültek abban a székben, és a sorrend sem úgy volt, ahogy most írtam. De ez már a '90-es évek...

Előzmény: zsiráftotya (19)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.06.27 0 0 19

A két P úr bizony egy ideig együtt voltak. A főnök is meg a vezetőmérnök is....

Előzmény: smnks (17)
smnks Creative Commons License 2016.06.27 0 0 18

Igazából nem is jól írtam az időpontot, mert '86-'87 -es esztendőket kellett volna írjak, ezek valamelyikében volt szerencsém látni még az M28-ast pótló 377-est.

...

Az OFF Bátaszékről úgy tudom, használtak még 424-est tehervonatozásra '85-ig, szerelvény előfűtésre (Nem fűtőgépként!) talán még tovább is...

Előzmény: Rollende Landstrasse (10)
smnks Creative Commons License 2016.06.27 0 0 17

"...P. elvtárs többek között munkásőr is volt, mindamellett nagyon rendes ember..."

 

Lehet, hogy néhányan félreértették a hozzászólásomat, a "szmájlikkal", valamint a dőlt betűs szavakkal nem embereket akartam kikarikírozni, hanem csak a korszellemet.

 

"...A nála kicsit kisebb P. elvtárs..."

 

Sokáig törtem a fejem, vajon kire gondolhatsz? Aztán beugrott, hogy a '90-es években dolgozott az  -akkor már-  Északiban dízeles vezetőmérnöki beosztásban egy bizonyos P. úr. Talán rá gondoltál? Úgy tudom, ő korábban egy keletmagyarországi fűtőházban volt reszortos, tehát általam elébb említett időszakban még nem volt a Hámánban. Amikor oda került, akkor már -emlékeim szerint- az elébb említett elvtársak, akarom mondani urak, nem voltak az Északinál.

Előzmény: manhattani (15)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.06.27 0 0 16

Igen.Zsirátotya@gmail.com

 

Előzmény: manhattani (15)
manhattani Creative Commons License 2016.06.27 0 1 15

>P. elvtárs, az akkori vontatási főnök, előzőleg úgy invitálta meg a dolgozókat, hogy "Mindenkit szeretettel elvárok!"

 

Nem csoda, P. elvtárs többek között munkásőr is volt, mindamellett nagyon rendes ember :-)

 

A nála kicsit kisebb P. elvtárs G. elvtárs és N. elvtárs főnöke volt?

Előzmény: smnks (14)
smnks Creative Commons License 2016.06.27 -1 0 14

A gőzöstopicban fűtőgép témában leírtakat szeretném megtoldani egy akkori hámános életképpel:

 

Határozottan emlékszem, hogy 1986. nov. 7.-én volt a Hámánban a fűtőgépek szezonkezdeti próbaüzeme. Amikor reggel bementünk "kommunista műszakra" (:-D))), ezerrel duruzsolt a két fűtőgép, kora délután, amikor hazamentünk, már nem volt tűz a kazánokban, csak halkan sustorgott még a gőz itt-ott. A tényleges fűtés csak néhány nappal, vagy héttel később indult be...

 

Már nem fűtőgép vonatkozásban, de hangulati elemként hadd írjam le még a következőket:

Erre a nov. 7.-i kommunista műszakra, mely -ünnepnap lévén- elvileg nem volt kötelező, P. elvtárs, az akkori vontatási főnök, előzőleg úgy invitálta meg a dolgozókat, hogy "Mindenkit szeretettel elvárok!" :-)))  

Az aznapi soron kívüli munka egyébként a műhely takarításából állt, amelyben benne foglaltatott a szerelőaknák lehetőségekhez képesti megtisztítása is. Gőzborotva is bevetésre került a hosszú idő alatt lerakódott és betömörödött vastag olajsár felszakítása céljából.

A munkafolyamatot napközben P. elvtárs, valamint egyik helyettese, G. elvtárs, a dízeles vezetőmérnök, díszegyenruhába öltözve meg is szemlélték. Arra már nem emlékszem, hogy N elvtárs, a villamos vezetőmérnök is részt vett-e ezen a műhelybejáráson, a villanymozdonyok fő bázisa ugyanis Nyugati Motorszín volt, noha a V43-asok revízióját akkoriban nem a Nyugatiban, hanem szintén a Hámán körfűtőházában -azaz a mai Füstiben- végezték. 

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.06.26 0 0 13

Ha jól rémlik az akkoriban induló gőzös tanfolyam miatt lett begyújtva, hogy a leendő kadétoknak legyen hol megszerezniük az előírt fűtési gyakorlatot. Megesküdni azonban már nem mernék rá.

Előzmény: Rollende Landstrasse (12)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.06.23 0 0 12

Ezt még nem láttam, köszi!

 

 

Előzmény: manhattani (11)
manhattani Creative Commons License 2016.06.22 0 1 11

Még későbbiekről is volt :-) Igaz, az már csak alkalmi gőzös szolgálat volt, de nem noszi.

Ha nem láttad volna még: 275-ös tologat Sziliket az Északiban

Előzmény: smnks (9)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.06.22 0 1 10

Bátaszéken 1985-ben még üzemelt 424. 

Előzmény: smnks (9)
smnks Creative Commons License 2016.06.22 0 2 9

Azt elfelejtettem írni az előbb, hogy ez az M28-as pótló 377-esezés cca. a '80-as évek közepéig élt, de így is érdekesség annyiból, hogy a daru 424-esein kívül akkor már ('85-'86 -os esztendőre gondolok!) tudtommal nemigen léteztek más MÁV-os gőzmozdonyok, amelyek normál (azaz nem nosztalgia) vasútüzemi feladatot láttak el! Ugyanakkor az ilyen belső tolatások jórészt a nagyközönség elől elzárva történtek, tehát a nagyérdemű vasútbarátoknak talán nem is annyira volt róla tudomásuk....

Előzmény: smnks (8)
smnks Creative Commons License 2016.06.22 0 2 8

Szép napot, szervusztok!

Hogy ne legyen már olyan árva ez az új topic, linkelnék egy képet, melyet most találtam, miközben valami mást kerestem.

És akkor már eszembe jut a képről egy érdekesség: A '80-as/'90-es években, de lehet, hogy már korábban is, a 2004-es Mazsola volt a Hámán/Északi belső "tartalékja", azaz tolatómozdonya. Ugyanakkor a '80-as évek közepéig még üzemképes, és szintén a Hámánba állomásított mozdony volt a 377.493-as gőzös. Emlékeim szerint olyan napokon, amikor az M28-as valamiért hosszabb időre kiesett, a 377-es gőzös volt a "tartalék tartalékja" :-)!

(Azt hiszem, lesz is róla fényképem még a '80-as évek elejéről, csak elő kéne keresni!)   

Előzmény: division by zero (2)
division by zero Creative Commons License 2016.06.06 0 2 2

80-as évek közepe:

 

fantal Creative Commons License 2016.06.04 0 1 1

De jó lett volna 2011-ben ilyen topik, amikor nem lehetett összevadászni a centenáriumra semmi anyagot... (Mert már 1911-től üzemelt a fűtőház, igaz akkor még csak 324-esekkel, és csak tehervonati üzemmel. A személyvonati üzem felvétele történt meg 1913-ban)

Előzmény: manhattani (0)
manhattani Creative Commons License 2016.06.04 0 1 0

A fűtőház távlati képe 1913-ban

 

Kaszala Sándor: Az Északi Fűtőház története, az intézmény 75 éves fennállására kiadott könyvből.

 

 

manhattani Creative Commons License 2016.06.04 0 1 topiknyitó

Úgy érzem, a tekintélyes, valaha fűtőház, később vontatási telep és főnökség topikot érdemel. Várom mindenki emlékeit a történetéről.

A kezdeti története a 75 éves jubileumára kiadott könyvből.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!