Keresés

Részletes keresés

chicagoi Creative Commons License 2017.09.24 0 0 82

........................

A Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program keretében, 2019-ig száz új, hazai fejlesztésű buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium a magyar hadsereg számára - jelentette be Simicskó István, a honvédelmi miniszter  40 miliárdért.

 

A HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus-Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának  / második prototípus / bemutató rendezvényén a miniszter hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. Ezzel elindult az "elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja", a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is lesz a közeljövőben.

 

 

na kis csűztatás:  ..................– Még 2015-ben indult, akkor dolgoztuk ki a HM Currus Zrt. vezetésével közösen a NATO-kompatibilis busz gyártását. Tekintettel arra, hogy ilyen típusú jármű a NATO-n belül nem létezik. Ennek a busznak az első darabját 2015 tavaszra gyártottuk le a HM Currus Zrt.-vel együttműködve, és 2015 évben került sor a csapatpróbáira, kipróbálva a legkülönbözőbb terepviszonyokat, illetve egyértelműen meghatározva e busznak azon paramétereit, amivel rendelkeznie kell egy sorozatban gyártott NATO-kompatibilis busznak.......

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/ikarus-szeles-gabor-interju-busz-szekesfehervar-2100091/

 

 

Watchdog Creative Commons License 2017.08.31 0 0 81

Az utolsó percben dobott a jogalkotó egy mentőövet:

 

Hónapok óta tudható volt, hogy az Ikarus EAG nem képes teljesíteni a Volánbusszal kötött szerződést, így a határidő előtti napokban a szakma találgatni kezdte, hogy vajon a Volánbusz felbontja-e a szerződést? Vagy esetleg valami mást találnak-e ki? Ez utóbbi nyert.

A határidő lejárta előtt két nappal, augusztus 14.-én, megjelent a Magyar Közlönyben egy jogszabály-módosítás, amely szerint: „(5) A városi forgalomban közösségi közlekedésben használt, 22 főnél több utas szállításra alkalmas (M3 I. osztályú) autóbuszt – a  (2)  bekezdésben meghatározott tűzoltó készülék mellett – el kell látni az  autóbusz motorterében keletkezett tüzek oltására alkalmas, a  BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság engedélyével rendelkező önműködő, tűzoltótechnikai termékkel.” Jogász nyelvről magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy ezentúl tehát minden új városi buszba be kell szerelni majd ezt a körülbelül 800 000 forintba kerülő tűzoltóberendezést. Annak persze mindenki örülhet, ha biztonságosabbak lesznek a buszok, de a gyártóknak nem adtak igazán sok időt felkészülni: a rendelet megjelenése napján (!) este hétkor lépett hatályba!

A Volánbusz által rendelt autóbuszok műszaki követelményeiben persze nem szerepelt a tűzoltóberendezés. Így az EAG, a jogszabályi környezet megváltoztatása miatt, vis maior helyzetre hivatkozva haladékot kért. Amit a megrendelő, Volánbusz el is fogadott.

 

http://omnibusz.blog.hu/2017/08/25/hatalmas_pofont_kapott_a_buszgyartasi_strategia

 

Ha meg kigyullad a busz, lehet majd ünnepelni, hogy milyen remekül eloltja magát ez a kiváló termék, hála a jogalkotónak. Szinte kár lenne kihagyni...

chicagoi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 80
chicagoi Creative Commons License 2017.06.01 0 0 79

Ime: 

             
– Magyarország direktben nyert pályázatot az Európai Uniótól, természetesen a magyar kormány támogató nyilatkozatával. Ezen forrásokat nemcsak töltőállomások létrehozására, hanem LNG-meghajtású autóbuszok kifejlesztésére és gyártására is lehet fordítani. Az Ikarus az első ilyen autóbuszt augusztus végén, szeptember elején mutatja be. Az unióval történt megállapodás alapján ebben az időpontban még csak a terveket kell bemutatni, de én szeretném ha addigra az autóbusz is elkészülne. 

 

 

A másik újdonság:

 


                            Az eddig kifejlesztett elektromos buszok szinkronmotorral és hatalmas lítium-ion akkumulátorteleppel rendelkeznek, amelyek rendkívül tűzveszélyesek. Ha az akkumulátorok kigyulladnak, poroltóval sem lehet a tüzet eloltani. Ezért mi egy olyan elektromos busz fejlesztésébe kezdtünk bele, amelynek elektromos motorja agymotorokból áll, nincs bennük akkumulátortelep, a töltési rendszere LNG-meghajtású, és ennek megfelelően csak minimális úgynevezett szuperkapacitásokat tartalmaz. Ezzel a megoldással megszűnik a hosszú áramtöltési időből fakadó probléma, hiszen a mi elektromos buszainkban nem kell akkumulátorokat alkalmazni.

 

 

http://magyarhirlap.hu/cikk/62343/Jelentosen_emeli_gyartokapacitasat_az_Ikarus#sthash.ElcswbCK.dpuf

Előzmény: chicagoi (78)
chicagoi Creative Commons License 2017.06.01 0 0 78

.................Három év alatt 3000-3500 új magyar buszt vesznek magyar közlekedési cégek, vizionálta egy éve Varga Mihály gazdasági miniszter a nemzeti buszstratégia beharangozásakor.

 

.............A Széles Gábor-féle Ikarus vállalatcsoport erre a modellre alapozza új fejlesztését, a kissé átalakított alvázszerkezet azonban már nem dízelmotort hordozna, hanem cseppfolyós gázzal működő LNG-motort.

A nehézségek ellenére Széles Gábor Ikarus-vezér nagyon optimista:

Utasítottam a gyártásért felelős vállalatvezetőt, hogy a székesfehérvári telepünkön úgy állítsa vissza a gyártási folyamathoz tartozó gépeket, hogy a gyár az előbb említett évi háromezer darab gyártását biztosítsa..............

Meddig garázdálkodik még Széles az Ikarusszal  :-)))) / IKARUS GLOBAL Zártkörűen Működő RészvénytársaságCég állapota: Működik

2. A cég elnevezése

2/2.

IKARUS GLOBAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Változás időpontja: 2016.11.02.
Bejegyzés kelte: 2016.11.10.
Hatályos: 2016.11.02. - ...
Közzétéve: 2016.11.15.     /

 

http://index.hu/gazdasag/2017/06/01/magyar_busz_viziok_vannak_gyartas_alig/

 

 

 

 

 

chicagoi Creative Commons License 2017.05.26 0 0 77

Meg ez :-Ö

Előzmény: chicagoi (76)
chicagoi Creative Commons License 2017.05.26 0 0 76

........................A Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain, villamos ügye folyamatosan téma, így nyilván itt is az elsők között került elő. Orbán szerint szükség van rá, de észszerű áron. Hozzátette, hogy a villamos vonalát Szabadkáig kell meghosszabbítani, a szerbekkel meg kell kezdeni a tárgyalásokat. ......................

chicagoi Creative Commons License 2017.05.24 0 0 75

Jelenleg ezt a mennyiséget itthon nem lehet legyártani  / meg jó pár évig /  :-))))

Ez most az új lufi.

Előzmény: Dante001 (74)
Dante001 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 74

Ha a fele igaz, már jó... :D

Előzmény: chicagoi (73)
chicagoi Creative Commons License 2017.05.22 0 0 73

A következő két évben közel kétezer új autóbuszt szerezhetnek be a Volán-társaságok a Nemzeti autóbuszgyártási cselekvési program keretében, mondta el Varga Mihály

 

http://index.hu/gazdasag/2017/05/22/varga_ketezer_uj_buszt_vesz_a_volan/

Beindult a  magyar buszgyártás :-(((

chicagoi Creative Commons License 2017.03.30 0 0 72

.....................................A BKV a napokban írt alá egy szerződést a Lektorna Kft-vel 40 darab alacsonypadlós, diesel-elektromos hibrid üzemű, szóló autóbusz (VOLVO 7705 LH és VOLVO 7905 LH típusú) szállítására, tájékoztatta lapunkat a közlekedési cég. A járművek vételára darabonként 46,4 millió forint

................az .interneten elég hamar találni eladó használt Volvo hibrid buszt például itt, igaz, nem 46,4, hanem csak mintegy 28 millió forintért...................................

 

http://index.hu/belfold/budapest/2017/03/30/gyanus_ketmilliardos_hasznaltbusz-vasarlas_a_bkv-nal/

 

Jó bolt , a hazai meg még mindig sehol :-)))

chicagoi Creative Commons License 2017.03.25 0 0 71

.................Új buszt dob piacra Kravtex-Kühne Csoport magyar buszgyár. A Credo Econell 13 City névre keresztelt, 13 méteres növelt hosszúságú, könnyűszerkezetű autóbusznak 38 ülése van és 115 utas szállítására alkalmas.............

 

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/itt_az_uj_magyar_busz_barki_tesztelheti.631869.html

 

chicagoi Creative Commons License 2017.03.23 0 0 70

........................Három év alatt - hazai járművekkel - érdemben megújul az állami tulajdonban lévő buszállomány.............

Lázár mondta

artforwho Creative Commons License 2017.03.21 0 0 69

Moszkvicsslusszkulcs csuklós Ikaruszbusz,- nyelvtörő..

chicagoi Creative Commons License 2017.02.25 0 0 68

Tehette, de miért ???? Mert már  bunkóság  behálózta az országot.

Előzmény: egy hazafi (67)
egy hazafi Creative Commons License 2017.02.21 0 0 67

Kurvára "felvirágoztatta" a Videotont is ez a szemétláda! Mennyi saját gyártású televíziókészüléket is ad el évente a vállalat? Mert én vennék, csak nem találok a boltokban.

Az Ikarusról meg itt egy dokumentumfilm: https://youtu.be/W9s7AsYQhW8

Azt nyilatkozzák a vége felé a dolgozók benne, hogy nem is a vállalat megvásárlását szándékozó Volvora meg Mercedesre haragudnak már, hanem erre a Széles Gábor nevű alakra, akiről azt hitték, hogy nála majd jó és hazai kezekben lesz a vállalat. :-(

Előzmény: chicagoi (65)
chicagoi Creative Commons License 2017.02.15 0 0 66
chicagoi Creative Commons License 2016.12.05 0 0 65

.........................a Fidesz–KDNP szellemiségének megfelelő, a kormányhoz legközelebb álló csatorna marad az Echo.

Azt is kifejtette, a célja az, hogy a magyar buszgyártást, az Ikarust is úgy felvirágoztassa, ahogy a Videotont. Az Ikarus Magyarországon kívül több országban is vegyesvállalatot hoz létre, néhány éven belül összesen évi tizenkét-tizenötezer buszt gyártanának – ígérte lapjában Széles............................

 

http://vs.hu/kozelet/osszes/meszaros-lorince-az-echo-tv-1202#!s3

 

 

egy hazafi Creative Commons License 2016.10.15 0 0 64

Hazai buszokat???

 

http://mno.hu/gazdasag/ongol-kinai-buszgyar-epul-1366459

 

"Bár a magyar kormány szavak szintjén elkötelezett a magas hozzáadott értékű, magyar innovációra épülő ipar támogatása iránt, ezúttal egy kínai buszipari vállalat, a BYD komáromi összeszerelő üzeme kap közel egymilliárd forintos támogatást – s teremt ezzel konkurenciát a magyar fejlesztésű és gyártású elektromos buszoknak.

Az eddigi jelek szerint meglehetősen sajátosan értelmezi Orbán Viktor kormánya az általa meghirdetett nemzeti buszgyártási stratégiát: magyar vállalatok helyett ugyanis a kínai BYD összeszerelő üzemét támogatja az állam."

chicagoi Creative Commons License 2016.09.13 0 0 63

Fideszesek lobbiharca bénítja a metrópótlóbusz-tendert

 

Fideszesek lobbiharca bénítja a metrópótlóbusz-tendert

Három érdekcsoport sejlik fel a fordulatok és a Tarlósnak egyre kényelmetlenebb ügy mögött. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

Olyan Fideszesen magyaros

Dante001 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 62

Bárcsak lenne olyan állapotban a magyar közforgalmú buszpark, hogy már azokat lehessen cserélni.

Előzmény: chicagoi (61)
chicagoi Creative Commons License 2016.09.07 0 0 61

A kormány majd szétosztja  a  Mészáros  és Mészáros cégén keresztül a 6-8 éves Mercedesek helyett  :-))))

Előzmény: Dante001 (60)
Dante001 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 60

Van még raktáron legalább ugyanennyi.

Előzmény: chicagoi (59)
chicagoi Creative Commons License 2016.09.07 0 0 59

Tudom.  De most adták el a több mint 110 db-os készletüket.

Ez nem a kormány sikere, mert nem akadályozta meg :-))

Előzmény: Rangun (58)
Rangun Creative Commons License 2016.09.06 0 0 58

Azok már rég le vannak gyártva, ott álltak a gyártelepen, mert a tulaj nem akarta elbocsájtani a dolgozókat.

Előzmény: chicagoi (57)
chicagoi Creative Commons License 2016.09.01 0 0 57

Beindul a buszgyártás ???? A kormány megmondta:-))

.....................Tolna megyébe 24, Baranya megyébe 16, Somogy megyébe 12 jármű kerül. Még jelentősebb flottát szerzett be a győri gyártótól az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) Zrt., amely a járművekre Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala megye helyközi közlekedésében számít. A 61 busz szállítását már megkezdték, és néhány hét alatt az összeset átadják.. Mintegy ötmilliárd forint értékben – a tervek szerint még idén – 6 elektromos midibuszt (és 41 CNG-üzemű járművet) kap a szabolcsi megyeszékhely,...............

 

chicagoi Creative Commons License 2016.08.02 0 0 56

Na ennél borzalmasabb  hír már nem lehet.

Ez az az ember aki tönkretette a magyar buszgyártást  és a későbbi   kezdeményezéseket is. :-))

A baj , hogy még szabadlábon van és  dőzsöl  a lopott vagyonán :-))

Most éppen  megint békemenetet játszik???

Előzmény: egy hazafi (55)
egy hazafi Creative Commons License 2016.08.02 0 0 55

Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, de reménykedjünk az Ikarus újjászületésében:

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/ujra_naggya_tennek_az_ikarust.618701.html

chicagoi Creative Commons License 2016.07.30 0 0 54

Siker történet lesz néhány havernak:

 

http://omnibusz.blog.hu/2016/07/28/a_bkv_is_indul_a_metropotlo_busztenderen#comment-form

 

 

 

........................................Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen lesz leselejtezett buszaival megkezdeni a metrópótlást, igaz nincsenek késésben, hiszen az állomásfelújítások tendereinek az eredményhirdetését ősz elejére tolták. Így már biztos, hogy nem kezdődik meg a pótlás novemberben.....................

chicagoi Creative Commons License 2016.07.26 0 0 53

....................................Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben megkezdődhet a termelés..................................

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!