A Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program keretében, 2019-ig száz új, hazai fejlesztésű buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium a magyar hadsereg számára - jelentette be Simicskó István, a honvédelmi miniszter 40 miliárdért.
A HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus-Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának / második prototípus / bemutató rendezvényén a miniszter hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. Ezzel elindult az "elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja", a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is lesz a közeljövőben.
na kis csűztatás: ..................– Még 2015-ben indult, akkor dolgoztuk ki a HM Currus Zrt. vezetésével közösen a NATO-kompatibilis busz gyártását. Tekintettel arra, hogy ilyen típusú jármű a NATO-n belül nem létezik. Ennek a busznak az első darabját 2015 tavaszra gyártottuk le a HM Currus Zrt.-vel együttműködve, és 2015 évben került sor a csapatpróbáira, kipróbálva a legkülönbözőbb terepviszonyokat, illetve egyértelműen meghatározva e busznak azon paramétereit, amivel rendelkeznie kell egy sorozatban gyártott NATO-kompatibilis busznak.......
Az utolsó percben dobott a jogalkotó egy mentőövet:
Hónapok óta tudható volt, hogy az Ikarus EAG nem képes teljesíteni a Volánbusszal kötött szerződést, így a határidő előtti napokban a szakma találgatni kezdte, hogy vajon a Volánbusz felbontja-e a szerződést? Vagy esetleg valami mást találnak-e ki? Ez utóbbi nyert.
A határidő lejárta előtt két nappal, augusztus 14.-én, megjelent a Magyar Közlönyben egy jogszabály-módosítás, amely szerint: „(5) A városi forgalomban közösségi közlekedésben használt, 22 főnél több utas szállításra alkalmas (M3 I. osztályú) autóbuszt – a (2) bekezdésben meghatározott tűzoltó készülék mellett – el kell látni az autóbusz motorterében keletkezett tüzek oltására alkalmas, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság engedélyével rendelkező önműködő, tűzoltótechnikai termékkel.” Jogász nyelvről magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy ezentúl tehát minden új városi buszba be kell szerelni majd ezt a körülbelül 800 000 forintba kerülő tűzoltóberendezést. Annak persze mindenki örülhet, ha biztonságosabbak lesznek a buszok, de a gyártóknak nem adtak igazán sok időt felkészülni: a rendelet megjelenése napján (!) este hétkor lépett hatályba!
A Volánbusz által rendelt autóbuszok műszaki követelményeiben persze nem szerepelt a tűzoltóberendezés. Így az EAG, a jogszabályi környezet megváltoztatása miatt, vis maior helyzetre hivatkozva haladékot kért. Amit a megrendelő, Volánbusz el is fogadott.
– Magyarország direktben nyert pályázatot az Európai Uniótól, természetesen a magyar kormány támogató nyilatkozatával. Ezen forrásokat nemcsak töltőállomások létrehozására, hanem LNG-meghajtású autóbuszok kifejlesztésére és gyártására is lehet fordítani. Az Ikarus az első ilyen autóbuszt augusztus végén, szeptember elején mutatja be. Az unióval történt megállapodás alapján ebben az időpontban még csak a terveket kell bemutatni, de én szeretném ha addigra az autóbusz is elkészülne.
A másik újdonság:
Az eddig kifejlesztett elektromos buszok szinkronmotorral és hatalmas lítium-ion akkumulátorteleppel rendelkeznek, amelyek rendkívül tűzveszélyesek. Ha az akkumulátorok kigyulladnak, poroltóval sem lehet a tüzet eloltani. Ezért mi egy olyan elektromos busz fejlesztésébe kezdtünk bele, amelynek elektromos motorja agymotorokból áll, nincs bennük akkumulátortelep, a töltési rendszere LNG-meghajtású, és ennek megfelelően csak minimális úgynevezett szuperkapacitásokat tartalmaz. Ezzel a megoldással megszűnik a hosszú áramtöltési időből fakadó probléma, hiszen a mi elektromos buszainkban nem kell akkumulátorokat alkalmazni.
.................Három év alatt 3000-3500 új magyar buszt vesznek magyar közlekedési cégek, vizionálta egy éve Varga Mihály gazdasági miniszter a nemzeti buszstratégia beharangozásakor.
.............A Széles Gábor-féle Ikarus vállalatcsoport erre a modellre alapozza új fejlesztését, a kissé átalakított alvázszerkezet azonban már nem dízelmotort hordozna, hanem cseppfolyós gázzal működő LNG-motort.
A nehézségek ellenére Széles Gábor Ikarus-vezér nagyon optimista:
Utasítottam a gyártásért felelős vállalatvezetőt, hogy a székesfehérvári telepünkön úgy állítsa vissza a gyártási folyamathoz tartozó gépeket, hogy a gyár az előbb említett évi háromezer darab gyártását biztosítsa..............
Meddig garázdálkodik még Széles az Ikarusszal :-)))) / IKARUS GLOBAL Zártkörűen Működő RészvénytársaságCég állapota: Működik
2.A cég elnevezése
2/2.
IKARUS GLOBAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság Változás időpontja: 2016.11.02. Bejegyzés kelte: 2016.11.10. Hatályos: 2016.11.02. - ... Közzétéve: 2016.11.15. /
........................A Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain, villamos ügye folyamatosan téma, így nyilván itt is az elsők között került elő. Orbán szerint szükség van rá, de észszerű áron. Hozzátette, hogy a villamos vonalát Szabadkáig kell meghosszabbítani, a szerbekkel meg kell kezdeni a tárgyalásokat. ......................
A következő két évben közel kétezer új autóbuszt szerezhetnek be a Volán-társaságok a Nemzeti autóbuszgyártási cselekvési program keretében, mondta el Varga Mihály
.....................................A BKV a napokban írt alá egy szerződést a Lektorna Kft-vel 40 darab alacsonypadlós, diesel-elektromos hibrid üzemű, szóló autóbusz (VOLVO 7705 LH és VOLVO 7905 LH típusú) szállítására, tájékoztatta lapunkat a közlekedési cég. A járművek vételára darabonként 46,4 millió forint
.................Új buszt dob piacra Kravtex-Kühne Csoport magyar buszgyár. A Credo Econell 13 City névre keresztelt, 13 méteres növelt hosszúságú, könnyűszerkezetű autóbusznak 38 ülése van és 115 utas szállítására alkalmas.............
Kurvára "felvirágoztatta" a Videotont is ez a szemétláda! Mennyi saját gyártású televíziókészüléket is ad el évente a vállalat? Mert én vennék, csak nem találok a boltokban.
Azt nyilatkozzák a vége felé a dolgozók benne, hogy nem is a vállalat megvásárlását szándékozó Volvora meg Mercedesre haragudnak már, hanem erre a Széles Gábor nevű alakra, akiről azt hitték, hogy nála majd jó és hazai kezekben lesz a vállalat. :-(
.........................a Fidesz–KDNP szellemiségének megfelelő, a kormányhoz legközelebb álló csatorna marad az Echo.
Azt is kifejtette, a célja az, hogy a magyar buszgyártást, az Ikarust is úgy felvirágoztassa, ahogy a Videotont. Az Ikarus Magyarországon kívül több országban is vegyesvállalatot hoz létre, néhány éven belül összesen évi tizenkét-tizenötezer buszt gyártanának – ígérte lapjában Széles............................
"Bár a magyar kormány szavak szintjén elkötelezett a magas hozzáadott értékű, magyar innovációra épülő ipar támogatása iránt, ezúttal egy kínai buszipari vállalat, a BYD komáromi összeszerelő üzeme kap közel egymilliárd forintos támogatást – s teremt ezzel konkurenciát a magyar fejlesztésű és gyártású elektromos buszoknak.
Az eddigi jelek szerint meglehetősen sajátosan értelmezi Orbán Viktor kormánya az általa meghirdetett nemzeti buszgyártási stratégiát: magyar vállalatok helyett ugyanis a kínai BYD összeszerelő üzemét támogatja az állam."
Beindul a buszgyártás ???? A kormány megmondta:-))
.....................Tolna megyébe 24, Baranya megyébe 16, Somogy megyébe 12 jármű kerül. Még jelentősebb flottát szerzett be a győri gyártótól az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) Zrt., amely a járművekre Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala megye helyközi közlekedésében számít. A 61 busz szállítását már megkezdték, és néhány hét alatt az összeset átadják.. Mintegy ötmilliárd forint értékben – a tervek szerint még idén – 6 elektromos midibuszt (és 41 CNG-üzemű járművet) kap a szabolcsi megyeszékhely,...............
........................................Hét cég indul a fővárosra erőltetett kiszervezéses metrópótló tenderen. Hiába állította ellenkezőjét a kormány, egyikük sem magyar gyártású busszal szolgáltatna. Ráadásul újabb nyolc hónappal meghosszabbodik az új buszok forgalomba állítása, így a BKV kénytelen lesz leselejtezett buszaival megkezdeni a metrópótlást, igaz nincsenek késésben, hiszen az állomásfelújítások tendereinek az eredményhirdetését ősz elejére tolták. Így már biztos, hogy nem kezdődik meg a pótlás novemberben.....................
....................................Elkezdte felépíteni összeszerelő üzemét Komáromban a világ egyik legnagyobb elektromosbusz-gyártó cége, a kínai BYD – írja a Portfolio. A portál meg nem erősített információi szerint a komáromi ipari parkban már zajlanak az előkészítő munkálatok, és toborozzák a gyár dolgozóit, így akár már októberben megkezdődhet a termelés..................................