Van egy 2008-as évjáratú v50-em. A problémám a klímával kapcsolatos. Többszöri töltés és szivárgás ellenőrzés után is kb egy hét alatt elmegy belőle a klímagáz. A klímás felvetette, hogy lehet hogy az elpárologtató lyukadhatott ki. A kérdésem, hogy járt e már valaki így ennél a konkrét tipusnál, meg lehetett e javítani, illetve menyire volt macerás a javítása? A javítási költség is érdekelne.
Csak úgy habzik a fórum :D Mindegy megcsináltuk. Csinálta. A jeladó volt a hibás, de mikor lehúzta a csokit az ugye 19 éve ott volt és az az enyhe korrodáció miatt hol jó volt hol nem. Szereztünk új csokit ráforasztottuk és tökéletes! Ha valaki így járna jól jöhet a segítség :)
lett valami megoldása ennek a hibának? Én is ezzel küzdök. Már minden ki lett rajta cserélve, 200.000 km-nél teljesen fel lett újítva az üzemanyag rendszer (új injektorok, felújított nagynomású szívattyú, üzemanyag tank kimosva, stb…)
és mégis… már megőrulok tőle…. Van hogy 4.5 indításra megy. De van hogy napokig pöccre indul…
Sziasztok! (előszőr sajnos rossz helyen tettem fel a kérdésemet)
Segítséget szeretnék kérni hátha találkozott már valaki hasonlóval. Alany Volvo S40 2.0 (136Le) 2006 évjárat.
A külső hőmérséklet már egy ideje szórakozik annál olvastam ajtó burkolat le, és ott a csatiknál lehet a baj. Rggel is -18 at mutatott, aztán gyorsan tud változni pozitív irányba is a drága :D
De most elő jött egy sürgetőbb,ami elvileg nem ehhez kapcsolódik... lefullasztottam és újra indításnál kidobta az " időszaki motorszervíz" hibát. Na gyors a szerelőhöz. Rádugta a gépet. Az idáig hibakód mentes autómba hirtelen volt vagy 8 hibakód.... :O Azt mondta töröljük és nézzük mit ad vissza. Hát visszaadta a vízhőfok jeladót -40 fokot mutatott stabilan :O Motorhűtő ventillátor is folyamatosan megy ha hideg a motor akkor is. Kicserélte nagy nehezen a jeladót, de ugyanaz a probléma. Azt monda a csokiból 5 volt körül jön ki. Ki kellene mérni neki, de jelenleg tele van munkával és ez nagy munka, mert elég trágya helyen van benne minden szerinte. Így lehet csak hónapok múlva tud ránézni... ha tudná tutira a baját hamarabb mozdulna rá. Ezért hátha it már járt így és esetleg konkrétabban tudnánk keresni a hibát.
Ne kövezzetek meg. Nő vagyok, nem szőke, de nem èrtek az autókhoz.
Az autó elvileg nem volt elindìtva 1hónapja ès amikor be lett bikázva kijött a motor jel, mint hiba. A srác az eladó el akarja hitetni velem, hogy az aksi miatt van.
A problémám az hogy az aluminium szelepfedélen a porlasztók körül olajos. A szerelőm már kicserélt minden tömítést a tetején, de a kettes porlasztónál megint olajos. Egyzserűen nem tudom mi lehet a hiba.
Kérnék egy kis segítséget valaki tapasztalt-e 2004 évjáratú v50 2.0 D autónál olyan hibát hogy indítás tán leáll. A szerelőm sem találja a hibát, kicseréltük a motorvezérlőt, új akkumulátort kapott, új kábelköteget, a generátort lekötöttük akkor is jelen volt a hiba. A legérdekesebb hogy nyáron mikor meleg van nem csinálja csak télen. Érdekelne hogy más tapasztalt-e, találkozott-e ilyen hibával és mi volt a megoldás.
Tisztelt fórum, V50 1.6D, 2010 - avagy életem legnagyobb szopása.
Köztudott, hogy hónapok óta küszködök a felvillanó sárga szervizlámpával. Kb. 190 ezer km van a kocsiban, tehát részecskeszűrő csere előtt volt épp. Egy idő után csökkentett teljesítményű motor üzemmódba váltott, alig tudtam menni 100-120-al, ami ÉLETVESZÉLYES az autópályán, közben jártam a szervizeket veszettül - olvasgattam fórumokat, angol, cseh, stb...
Na kérem szépen. Az idők folyamán a legegyszerűbb beavatkozástól kezdtem, és haladtam szépen lassan a szópórolleren egyre csak felfelé és felfelé. A legegyszerűbb hidrogénes motortisztítástól a részecskeszűrő nyomásérzékelőjének cserééig, az elérhető összes DPF tisztításon átrágva a hidrogénestől a hagyományosig, mire kiderült, hogy a kocsimnak az a hibája volt, mint az egyik cseh és angol fórumtársamnak. Ha a kocsitok is hasonló hibát produkál, és teljesitménycsökkentett motor üzemmódba vált, majd mikor leállsz, vársz, majd visszaáll újraindítás után legalább egy kis ideig a teljesítmény a kövezőket nézze meg (a diagnosztika nem fogja megmutatni!! általában DPF hibát fog kidobni):
1., Az INTERCOOLER CSŐ MEG VAN REPEDVE (én esetemben. az egyik szervizben külön kértem, de de nem vették észre, ma viszont egy másik szervizben megtalálták a hibát. Odahívtak, és az ujjammal kitapintottam egy 3 centi hosszú hosszanti repedést). Tehát 150 ezer km-nél intercoooler cső csere!!! . Ez okozza hogy egyre több levegőt próbál szivni, gyanakszunk a porlasztóra, de a diagnosztika nem mutat semmit, vagy csak általános hibát a turbónál. Többünknek ez a hibája volt, ennél a típusnál világszerte.
2., Kipufogógáz visszavezető szelep (EGR szelep) meghibásodása - a tisztítás nem segít, ha ott a baj, CSERE!!!!
3., turbó töltőnyomás szabályozó szelep (Turbo boost pressure control valve ) - ha meghibásodik, ne tisztíts, CSERE!!
4., porlasztók - ez a legritkább hiba a kisebbek közül
5., elektromos hiba - egy fórumon volt akinek a biztosítékszekrénye körül volt a hiba, ott is érdemes szétnézni e téren.
Ha ezek után sem találod a hibát, akkor a DPF-nél:
6, DPF nyomásérzékelő cső csere
7., turbógeometria - ezt a diagnosztika megmutatja, de ez is ritkábban előforduló eset ennél a típusnál.
Csak ezek után DPF kiiktatás, csere / turbó csere stb... Viszont ezek már komolyabb gondok. Ha jól megy a motor, jó a hangja, és bevált csökkentett módba, vagy még rángat is (mert egyre több levegőt kérne), akkor intercooler csővel kezdjétek. És ne csak a szerelő mondja. Nézzétek meg, tapogassátok végig.
A V50 autómba a rádió tönkrement, se kép se hang semmi, a cd rész működik mert kiírja a lemezeket. Az érdekel van-e valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, fejegységet kell cseréljek vagy esetleg rejtett hibáról (fejegységen belül elhelyezett biztosíték) lehet szó?
Üdv Kedves fórumtársak! 2005- ös S40-esemről elhagytam ,a jobb oldali küszöb takaró spoilerem végét. Esetleg nem lenne egészen vèletlenü valakinek egy db. elfekvőben? Szivesen megvásárolnám! Bontókban próbálkoztam,de mindenki kompletten akarja adni. Ezért gondoltam,HÁTHA! De minden tanácsot meghalgatok,hogy hol lehetne beszerezni.
Szia, nekem is 2010-es V50-esem van, ugyanezt a hibát produkálja. Alig tudtam hazajönni egy hosszabb úrtól. Eleinte még segitett, hogy leálltam, kikapcsoltam az autót 10-15 percre, majd ujrainditás után működött minden. Most már a sárga motorhibát jelző lámpa is világit egyfolytában.
Most vásároltam egy V50 1.6D járgányt. Remélem minden rendben lesz vele a km-ek során :)
Annyi kérdésem lenne, hogy utólag első sorban a kihangosítót, másod sorban a BT stream-et meg lehet valahogy oldani bele? (Gyárilag egyik sincs benne). Tudtok ajánlani erre egy megfelelő szerelőt, aki nem cseszi szét a műszerfalat és rendesen megcsinálja?
Simán lehet, csak stimmeljen a méret, a kapacitás és a polaritás. (A méretnél a magasság is fontos.) Nekem most éppen egy Banner van benne, előtte egy Bosch volt.
Olyan szervizben volt, ahol Volvóra szakosodtak? Mert ha nem, nem biztos, hogy ki tudták olvasni a hibakódot. Amúgy meg nekem (nem vagyok nagy szakember) ez úgy tűnik, mintha a turbó nem vagy nem megfelelően működne -- de hogy miért, azt már meg nem mondom.
2010-es dízel Volvo V50-es kombink a napokban rendszeresen a következő problémát produkálja. Felgyullad a műszerfalon a sárga motor piktogram. És onnantól, mintha az autó nem lenne hajlandó gyorsítani. A motor megy, jár, de nagyon lassan gyorsul. Volt már szervizben is, de azóta újra előjött ez a gond. Tudnátok ebben segíteni? Mi lehet a gond itt? Illetve mit kell vagy lehet vele csinálni?