Keresés

Részletes keresés

M63,012 Creative Commons License 2024.07.22 -1 1 467

Szépjónapot Mindenkinek!

Megvásárlás céljából keresnék 8-pólusú dekódercsatlakozókat; lehet a csatlakozó cseréje, vagy a dekóder beforrasztással szerelése miatt leforrasztott, vagy akár hibás dekóderről vezetékkel együtt levágott, a lényeg, hogy maga a csatlakozó használható legyen. 5db-ra lenne szükségem belőle.

Ajánlatokat mail-ben várok; köszönöm!

PikoDCC Creative Commons License 2024.07.10 -1 0 466

Igen láttam, csak ez 25,4mm hosszú és biztosan nem jó egyik helyre se ahova kellene. 24,4mm és 24,75mm / 25mm hosszú tengelyek kellenek nekem csak jelenleg. 

 

k robert2:

Köszi jó tudni, bár nem hiszem, hogy héten eltudok menni Pestre hétvégén a b9rzére, de meglátom még. Lehet lesz alternatív megoldás a kerekekre.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (464)
k robert2 Creative Commons License 2024.07.10 0 0 465

Szia

 

Gyere ki szombaton a börzére és  ott akad  bőven 600 Ft/ db áron új kerék 

 

üdv Robi

Előzmény: PikoDCC (457)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.07.10 0 0 464
Előzmény: PikoDCC (463)
PikoDCC Creative Commons License 2024.07.09 0 0 463

Köszi, ezt nem tudtam áfa tekintetben. Igen azt néztem, hogy a 24,3mm tengelyhossz szerintem jó lesz majd, mivel egy nagyobb adag 24,4mm-es tengelyre van szükségem, Märklin kocsikhoz, illetve van pár Piko tartálykocsim amiben fele AC kerékkel van, fele pedig 24mm hosszúval, bár azok legalább szigeteltek és úgy ahogy de használhatóak. Az a 0,1mm különbség talán nem okoz annyira nagy gondot a gyári kerekhez képest. Amihez sajna nem látok aliexpress-en jó méretet az pont a Roco 24,75mm kerekei, illetve majd a 3D nyomtatott forgóvázakhoz is vagy a Roco, vagy fix 25mm hosszú kerekre lesz szükségem, azt még majd tesztelnem kell, melyik fér el benne jobban. Bár ha már a 24,4mm-es tengelyeket lefedem, akkor már sokat spóroltam.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (462)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.07.09 0 0 462

Nincs semmilyen plusz költség, magyar ÁFA-t (27%) tartalmazó számlát kapsz. Arra vigyázz, hogy ez amerikai szabványú kerék, 24,3mm a tengely hossza, a ROCO pl. 24,75mm, a különböző gyártók kocsijaiba nem egyforma tengelyhosszú kerék való. (Pl. Fuggerth 24,75; Piko 24,4; Kleinbahn 23,8; Gützold 24,6 stb.)

Előzmény: PikoDCC (461)
PikoDCC Creative Commons License 2024.07.09 0 0 461

Köszi a tippet mindenkinek, aliexpressre nem gondoltam, német ebayen néztem, de ott szállítási költség miatt drágább lenne minden mint itthon az eredeti. Sajna börzére ritkán jutok ki, és eddig egy embernél találtam jó két éve pár kereket, de azok meg rozsdásak voltak így nem vettem belőle, másoknál meg maximum a gyári alkatrészek voltak bolti áron. A fórumot figyelem majd mindenképpen, hátha valaki árul majd ilyeneket, illetve facebook marketplacen is időnként kifogni jó vételeket. Azt nem tudom csak, hogy aliexpressről rendelt dolgokra jön e még majd pluszba áfa és vámkezelési költség? Elvileg írja, hogy "Price includes VAT" szóval lehet akkor nem lesz vele plusz költség?

ysenyerkesz Creative Commons License 2024.07.09 0 0 460
Előzmény: PikoDCC (457)
tom sawyer Creative Commons License 2024.07.09 0 0 459

Az Aliexpressen is érdemes körül nézni, én onnan rendeltem egy projecthez.

Előzmény: PikoDCC (457)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2024.07.09 0 0 458

A Börze topikban időről-időre találhatsz olyan hirdetést amiben épp kerékpárokat bocsát áruba valaki, de érdemes lehet kilátogatni a Fehérvári úti börzére - akár most szombaton is - és szerencsét próbálni.

Előzmény: PikoDCC (457)
PikoDCC Creative Commons License 2024.07.09 0 0 457

Sziasztok!

 

Lehet valahol kapni normális áron fém, szigetelt H0 kerekeket? Gyári kerekek annyira drágán vannak, hogy van olyan modell amire nem éri megvenni mert többe kerülne rá kerék mint maga a használt modell. Nagyobb mennyiségre lenne szükségem, de nem igazán találtam normálisabb áron ezeket. VMC-nél találtam 785ft/db áron eddig, bár ez se feltétlen annyira olcsó, de jobb mint a gyári megoldás (1400/db áron Roco, Piko). Olyan 40-50db tengelyre lenne szükségem, bár még majd össze kell számolnom, mert lehet van elszórva még pár fel nem használt fémkerék itthon. (Valamint majd később 3D nyomtatott teherkocsihoz is akarok beszerezni, oda meg 6db/kocsi kellene majd más méretben, szóval abba is kell jó pár még). 

alkotasu Creative Commons License 2024.06.30 -1 0 456

Elcsesztem...

 

Szóval így akartam:

 

...aztán jöhet a nagy szerelvény:

 

https://www.youtube.com/watch?v=rXkmJLYksMY

Előzmény: alkotasu (453)
alkotasu Creative Commons License 2024.06.29 -1 0 455

Közben találtam egy érdekes oldalt, ahol írnak a modellről:

http://www.bahnwahn.de/steckbrief/lldb383832/

Az 1964-es gyártási kezdés mindenesetre érdekes, mert vagy korábban kezdték, vagy az interneten fent lévő katalógusnak rossz évszámot írtak, és nem 1962, hanem valami későbbi. Sajnos kiadási évre utaló szám nincs rajta.

Az biztos, hogy a fenti honlap képein látható mozdonynál az enyém újabb, pl. a szerkocsin lévő kapcsoló már műanyag, és nem fém. A dugattyúrúd sem jön ki a henger elején.

Előzmény: alkotasu (453)
alkotasu Creative Commons License 2024.06.29 -1 0 454

fürdőkásas

fürdőkádas

Előzmény: alkotasu (453)
alkotasu Creative Commons License 2024.06.29 -2 3 453

A héten vettem az ebay-en egy régi Liliput BR 38-ast. Nem működőnek (alkatrésznek) volt hirdetve ilyen képekkel:

 

Gondoltam, hogy ha ilyen szép állapotú, akkor nagy baja nem lehet. (Persze megfordult a fejemben, hogy lehet, hogy 19-re lapot húzok, de a kockázatot bevállaltam az ára miatt.)

 

Megérkezése után próba, persze, hogy csak világít... Számítottam rá. Mivel egy rém egyszerű szerkezet (korábban volt hasonló, de a fürdőkásas szerkocsis változat), nekiálltam szétszedni. A motort igencsak nehéz volt forgatni. Mivel volt már hasonló tapasztalatom, beáztattam a csapágyas részeit foltbenzinbe. Egyből könnyű volt utána tekergetni a motort... Mivel a csapágyaknál egy olajozó párna van rézlemezekkel rögzítve, így 1 napig hagytam párologni a benzint, utána kapott egy kis olajat. Aztán a csiga, meg a többi csapágy is, egyedül a szerkocsi kapott zsír-olaj keveréket, mert azt rém egyszerű takarítani. Összerakás után próba:

 

https://www.youtube.com/watch?v=lBJgt8uTy7s

 

Ekkor majdnem harakirit követtem el. Bíztam abban, hogy csak be kell járatni, mert szemmel láthatóan nem sokat ment a mozdony, a szerkocsin a tengelyek az áramszedő lemezeknél is érintetlenek voltak. De nem...

 

Sok próbálkozás után jöttem rá a dolgok nyitjára: az első tengelyen levő kerekek picit vakliztak, és így hozzáértek a nagyon közel lévő féktuskókhoz. Kis műanyag hajlítgatás, és rendben van minden. Legalábbis azt hittem. Random lassulások keletkeztek idővel, aminek következtében a maradék hajam is kihullott. Míg egy megállásnál kiderült, hogy az egyik csatlórúd csavar esett ki. a helyéről. Később egy meglazult másik okozott hasonló problémát. De visszacsavarni, meghúzni nem okozott már problémát. Kis járatás megint, aztán jöhet a személyvonatos próba (végülis személyvonati mozdony volt)...:

 

https://www.youtube.com/watch?v=tCo_LL9bxCE

 

 ...aztán jöhet a nagy szerelvény:

 

https://www.youtube.com/watch?v=tCo_LL9bxCE

 

Nem tudom, mikor gyárthatták, de egy hercig ötpólusú motor van benne. Az 1962-es katalógusban szerény (de leginkább 0) német nyelvtudásommal 5 pólusú motort vélek kiolvasni. ("Triebfahrzeuge sind mit 5 teiligen Anker und Rundkollektor ausgestattet.") Igen korszerű mozdony lehetett ez akkoriban. Az 1969-es katalógusben még szerepel, későbbim nincs.

 

afterburnR_11 Creative Commons License 2024.05.20 0 3 452

Neked valószínűleg már nem aktuális, de másnak hátha hasznos lesz a jövőben: sokkal olcsóbb (és elég egyszerű) magadnak legyártani az ilyen rugókat. Csatolom a videót:

https://youtu.be/K67GNM5AZvk

Előzmény: torokm85 (445)
lencsep Creative Commons License 2024.05.19 0 0 451

Üdvözletem

 

Roco 1:100 as személykocsihoz Pl. PKP IC belső berendezés kapható valahol?

 

Köszönöm

alkotasu Creative Commons License 2024.05.19 -2 3 450

Az ős Hruska kocsit sikerült összerakni, a tetőtartó dudor kifúrtam, majd a tetőt pedig egy másik, romosabb kocsi tetejével kicseréltem. Végül egy SCHICHT C4i-34-es eilzugwagen belsejéből faragtam egy bútorzatot.

 

A forgóvázakba végül 26 mm-es tengelyeket tettem, amire régi PIKO spiáter kerekeket húztam rá. Persze előtte a nyomkarimából lereszeltem az egyenetlenségeket, a kerekek futófelületét pedig megpolíroztam. Az abroncs külső oldalát bekentem fekete alkoholista filctollal, hogy ne ordítson a vastag ronda fém szín. 

 

A kocsi kerekekre került (a kép még a kerékabroncsok feketítése előtt készült.)

 

 

Egy kicsit zavar, hogy a feliratokat (a DR kivételével) nem sárgították be. Ma délután megpróbálkoztam ennek korrigálásával. A szöveget alaposan körbe kellett maszkolni, mert sokkal kevésbé emelkedik ki a környezetéből, mint akár az ős PIKO C4ü-35-ösön, (ME217), akár a SCHICHT C4ü-pr-13-ason ("oldtimer"). Célszerűnek láttam a betűk közepét is kimaszkolni.

 

 

A festés a korábban alkalmazott radíros módszerrel történt. A viszonylag nagy meleg nem tett jót a műveletnek, mert a betűk felső része lett a legkevésbé festékes, ami a DR feliratnál kissé zavaró. Az eredmény az egyik oldalon egész jól sikerült, a másik kicsit kevésbé, kb. úgy, mint 60 évvel ezelőtt a PIKO kocsik. A DR feliratnál még gondolkozom egy második rétegen.

 

 

És ha már festegettem, akkor a részben lekopott iránytáblát is fehérítettem.

 

Előzmény: alkotasu (444)
PikoDCC Creative Commons License 2024.04.27 0 0 449

Sziasztok!

 

Valaki tudja esetleg, hogy ezeket a Fleischmann forgóváz tartó csapokat miként lehet leszedni? Sima csavarhúzóval nem tudtam elforgatni semerre. Láttam már személykocsinál is ilyen forgóváz tartót, a sima bepattintós helyett, meg a képen látható Rola kocsinál is, de nem igazán mertem feszegetni. Ezt a Rola forgóvázat például a kuplungtartóra ragasztott tákolt valami miatt szedném le, mert akkor stabilabban tudnám megfogatni és leszedni róla a fölösleges részt. Előre is kösz!


alkotasu Creative Commons License 2024.04.20 -1 3 448

Honti Péter hagyatékából kaptam némi barkácsanyagot. Ezek között volt pár többé-kevésbé romos Schicht tartálykocsi. Létrája mindnek sérült volt - már ha egyáltalán volt. Tipikus hiba a létra kapaszkodójának letörése. (Itthon nekem is volt egy, amiről az egyik kapaszkodó hiányzott. De a másik viszont mintának jó volt.)

 

A minta alapján 0,3-as félkemény rézdrótból nekiálltam a minta alapján hajtogatni. 

 

A füleket ellenkező irányba kellett hajlítani természetesen. A létrába meg 0,35-ös fúróval a megfelelő helyre lyukat kellett csinálni. Nagyon kell figyelni, hogy a lyuk pontosan középen legyen, célszerű előtte megpontozni.

 

Az első etap kész. Már csak festeni kell... (A fékbódé tetejét is.) Meg a műanyag kereket cserélni fémre (gyári Schichtet kapott). Meg a letört lépcsőt pótolni...

Megy egy kis huncutság: a kocsin eredetileg DB-s tábla volt, de mivel az ős PIKO kocsijaim (meg az egyéb régi német teherkocsijaim DR-esek, így a lomtáramból 2 DR-es táblát kapott.

Végülis a tartályon lévő német felirat nem kiabált, hogy én NDK-s vagyok... :-)

 

róbertke Creative Commons License 2024.04.13 0 1 447
Előzmény: torokm85 (445)
tejfej Creative Commons License 2024.01.12 0 1 446
torokm85 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 445

Tudnátok segíteni, hogy mi a cikkszáma a képen bekarikázott rugónak? Kupplungkinematikát köti össze magával a vagonnal. Használati útmutató vagy alkatrészlista természetesen nincs a vagonhoz, neten sem találtam semmi hasznosat. A vagon maga egy H0 pőrekocsi a 57177-es kezdőkészletből.

 

A segítséget előre is köszönöm.

alkotasu Creative Commons License 2023.12.11 -2 4 444

A hétvégén a barkácsanyagaim között megtaláltam egy olyan altenbergi kocsit, amiből az ütközők rugóját korábban kioperáltam egy másik kocsihoz. Gondoltam egyet, és a vasárnap délutáni, esti programomat ezen kocsi helyreállításának szenteltem.

Elég szomorú állapotban leledzett. Kerekei nem voltak, a kocsi egyik végén hiányoztak az ütközők, a tetők csavarral voltak ugyan rögzítve ugyan, de hogy egy korábbi gazdája mit csinált vele, nem tudom, minden esetre a csavarok bele voltak olvadva a műanyagba: mint az alsó részbe, mint a tetőbe. Az ablakokat helyettesítő fólia részlegesen le volt válva. Először a csavarokat kellett kifúrni, hogy a tető levehető legyen.

 

Ez így alkalmatlan a rögzítésre:

 

Az ablakfóliák faragasztóval történő visszaragasztása után a a rögzíthetőséget kellett helyreállítani. A lyukra ráragasztottam egy darab maszkolószalagot, majd az alváz felől feltöltöttem: vékony réteg szódabikarbóna, pár csepp pillanatragasztó - ezeket több rétegben alkalmazva. A hiányzó ütközőket Zzemoki-félével pótoltam.

 

Korábbi barkácsanyagokból volt még hozzávaló kapcsoló, a ládafiában még éppen volt két használható rugó. Viszont a forgóvázzal meggyűlt a bajom, ugyanis a tengelyhossznak valami 26 mm-nek kellene lennie. Ilyenem viszont nem volt. Úgyhogy maradt a forgóváz fém részének óvatos hajlítgatása, és 24,5 mm-es tengelyhez való igazítása.

 

A tető lecserélésre került, ugyanis a deformált rögzítőcsapos darab nemigen volt alkalmas a feladatra. Volt egy másik romról egy ilyen tető, de az már újabb, festett kivitelű volt. Ez viszont úgy nézett ki, mint amin évtizedes mocsok van. Szappanos vízzel nem jött le, denaturált szesszel viszont a festék is lejött. Ez viszont nem okozott problémát, mert az eredeti tető sem volt festve, csak a fekete járólemezeket kellett színezni, amit fekete alkoholista filctollal oldottam meg. Végül egy romos C4i-30-as kocsibelsőből barkácsoltam bútorzatot is, hogy mégse ordítson a kopasz beltér.

 

Végül ilyen lett az ős HRUSKA kocsi, aminek alapszínét a zöld/szürke műanyag adja:

 

A kocsival így van egy négykocsis 3. osztályú szerelvényem, amit ki tudok egészíteni a majdnem fekete ős PIKO Pw4i-29-es poggyászkocsival, és egy postakocsival, ami egy '50-es évek eleji gyorsvonatnak meg is felelhet akár.

alkotasu Creative Commons License 2023.12.07 -2 1 443

Azért - ahogy nézem - ő is mókolt valamit a forgóvázakon, mert az öreg BR 23-as nem tudott volna 7 kocsit elcibálni az eredeti forgóváz kialakítással (sikló csapágy, műanyag kerék).

 

Egyébként most én is kiegészítettem a szerelvényemet egy favázas Schicht és egy altenbergi kocsival. Merthogy az '50-es években a DR-nél (de a DB-nél is) örültek, hogy lyuk van a fenekükön, és össze tudnak állítani egy vonatot valamilyen kocsikból. Meg vannak a kocsik csapágyai kenve, bírja is a BR 23-as, de azért látszik rajta, hogy nem olyan könnyen húzza, mintha fele akkora lenne a terhelése. (Tegnap este ennek örömére kitaláltam, hogy ezt a halottaiból feltámasztott kocsit (aminek a festése gyárilag is kissé hibás), lefestem, és úgy feliratozom, hogy a C4ü-35-ös kocsikhoz passzoljon.

Előzmény: róbertke (442)
róbertke Creative Commons License 2023.12.07 0 0 442

Ősöreg BR23 és vonata

https://www.youtube.com/watch?v=MYh8RylPb1A  

alkotasu Creative Commons License 2023.12.04 -2 1 441

Az előzményekben szereplő kocsik elé beszereztem egy régi BR 23-ast, és megfuttattam az egész szerelvényt - kiegészítve a gyerekkori Pw4ü-29-cel:

https://www.youtube.com/watch?v=5z3MVuSwg2U

Sajnos a szerelvényben még nincs a két, hálókocsikból átalakított példány, mert azok még matricázásra, lakkozásra várnak.

Előzmény: alkotasu (425)
M63,012 Creative Commons License 2023.12.02 -1 1 440

Szépjónapot Mindenkinek!

Fogaskerék gyártást esetleg vállal valaki, vagy tudnátok olyat ajánlani aki foglalkozik ilyesmivel?

Kisebb méretű fogaskerekekre lenne szükségem, a képen láthatóan elrepedt fogaskerekek lecserélésére. A fogaskerekek külső átmérője 6mm, szélessége 1,5mm, tengelyátmérő 2mm, fogak száma 13.

Lenne aki tud/vállal ilyen fogaskereket gyártani?

Mail-ben keressetek, köszönöm.

 

alkotasu Creative Commons License 2023.12.02 -1 4 439

Ezen mit csodálkozol? Az idióta fogyasztói társadalom nem arról szól, hogy Neked hosszú ideig egyen egy mozdonyod (vagy akármid), hanem arról, hogy költsél el minél több pénzt, lehetőleg a portékát minél hamarabb dobjad ki, vegyél újat - lehetőleg azt is hitelből, hogy minél jobban ki legyél szolgáltatva, mert akkor azt lehet Veled csinálni, amit akarnak... (Pár évtized alatt össze is fog ez a társadalom dőlni, efelől ne legyen kétséged.)

Előzmény: róbertke (435)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.02 -1 0 438

Nem tudom, hogy tettem-e fel képet, egyáltalán készítettem-e, de most csináltam 3-at is. Meg kívánom jegyezni, hogy nem kell ennél a forgóváz típusnál kétoldalt szigetelt kerék, mivel a csapágylemez nincs fémes összeköttetésben a kapcsolóval.

Előzmény: róbertke (437)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!