"Hello this is Lemmy from Motörhead. I'm feeling very sad at the moment, in fact devastated because one of my best friends died yesterday. I miss him already. His name was Phil Taylor, or Philthy Animal, and he was our drummer twice in our career. Now he's died and it really pisses me off that they take somebody like him and leave George Bush(.........................................................................................................................................................................................................
alive. So muse on that. We're still going, we're still going strong, it's just first Würzel and now Philthy, it's a shame man. I think this rock n roll business might be bad for the human life. Oh well."
The Best of Philthy Animal Taylor - Motörhead - (1)
Die italienische Filmschauspielerin Laura Antonelli ist gestorben. Die 73-Jährige wurde am Sonntag tot in ihrer Wohnung in Ladispoli westlich von Rom gefunden.
ELHUNYT PÁKOZDI LÁSZLÓ
Emlékezetes mérkőzése volt 1974-ben, az amerikai túrán résztvevő válogatott tagjaként legyőzte a VB ezüstérmes Stinsont.
-és én ezért nagyon tiszteltem. egy késő este bementem egy büfébe. akkoriban még nem csak ehető, de finom denrecenit lehetett enni mustárral zsömlével . ő bevágott egy triplát én csak egy duplát.
lelépett a YES basszusgitárosa. És emerzoli már arra sem méltat minket, hogy korholjon! " Meghalt Chris Squire, és a Fidelio egy szóval sem emlékezik meg róla" vagy valami ilyesmi .
Én nem csipáztam a YEST kasztrált hangú énekese miatt, de elismerem, hogy az egyik legjobb zenekar volt a XX. század harmadik harmadában.
Nemcsak zenei, művészeti. Két nap telt el, figyelik is az MTI-híreket, hisz rendszeresen azokból dolgoznak. Jelentéktelen ügyekkel, eseményekel személyekkel, bulvárral viszont tele a honlap. Lehet, hogy olyanok ülnek a szerkesztőségben, akik nem tudják, hogy Hogwood kicsoda? Nem hihetem.
2014. szeptember 25., csütörtök 17:34 , forrás: MTI, szerző: Grund
Az angol karmester, csembalóművész, a régi zene világhírű tudósa és előadója volt.
A muzsikust szerdán érte a halál cambridge-i otthonában. Hónapok óta tartó betegség után, 73 éves korában hunyt el – tudatták honlapján.
Christopher Hogwood elsősorban a barokk és korai klasszikus zene nagy ismerőjeként és korabeli hangszerekkel történő előadójaként tett szert világhírnévre. Két jelentős zenekart is alapított: 1967-ben David Munrow-val közösen hozta létre az Early Music Consort nevű együttest (amely Munrow 1976-os halálával felbomlott), 1973-ban pedig megalapította a máig aktív Academy of Ancient Music nevű zenekart.
Utóbbi együttesével több mint 200 felvételt készített, köztük 1980-ban vette lemezre Händel Messiását, melyet a BBC Music Magazine minden idők 50 legnagyszerűbb felvétele közé választott.
Hogwood az 1980-as évek kezdete óta rendszeresen vezényelt az Egyesült Államokban is, 1986 és 2001 között művészeti igazgatóként vezette a nagy múltú bostoni Handel and Haydn Society-t, amely irányítása alatt vált teljes egészében korhű hangszereken játszó együttessé. Operakarmesterként is ismert volt, dolgozott többek között a Berlini Állami Operaházban, a milánói Scalában és a londoni Királyi Operaházban.
Magyarországon is többször járt: a Kammerorchester Basellel lépett fel a 2006-os Budapesti Tavaszi Fesztiválon, 2007-ben
Budapesten és Győrött vezényelte Joseph Haydn A teremtés című oratóriumát. Magyar zenekart is dirigált: 2012-ben a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának egyik vendégkarmestere volt.
Bár elsősorban a régi zene vonzotta, modern és kortárs zenével is foglalkozott. Zenetudósként is jelentőset alkotott, monográfiát írt Georg Friedrich Händelről (1988), és több neves egyetemen is tanított, köztük Londonban a Királyi Zeneakadémián és a King's College-ban, Amerikában a Cornell Egyetemen. Alma matere, a Cambridge-i Egyetem díszdoktorrá fogadta.
Bár a korhű előadásmód nagy híve volt, nem ragaszkodott ahhoz egyedüli útként. A Classical Music című magazinnak adott 2013-as interjújában úgy fogalmaz: „Semmi baj nincs azzal, ha történetileg teljesen helytelenül játszanak valamit. A zene nem erkölcsi kérdés, tehát olyan stílusban zenélhet az ember, amely megfelel neki és tetszik a közönségének. Előfordulhat, hogy ez tökéletesen felismerhetetlen lenne a zeneszerző számára, na és akkor mi van? Ő már halott.”
Sok Mozart- és Haydn-felvételéhez nagyon mély kötődés fűz. Élőben sosem hallottam, de a felvételei nagyon sokat jelentettek abban, hogy ma úgy tekintek Mozart zongoraversenyeire és Haydn szimfóniáira, ahogy.
By 2014, all of the band's original four members – lead singer Joey Ramone (1951–2001), guitarist Johnny ramone (1948–2004), bassist dee dee ramone (1952–2002) and drummer Tommy Erdélyi Ramone (1949–2014) – had died
Bizonyos zene/életforma/művészet nem a 9p éves átlagéletkor letéteményese .
Ahogy múlik az idő, ahogy öregszünk, úgy szaporodik azok száma, akikért eljön a kaszás. Közben fordítottan arányosan csökken azok száma, akik valóban hiányozni fognak. Abbado fog hiányozni.
Életének 83. évében elhunyt Szokolay Sándor. A Kossuth-díjas zeneszerzőt vasárnap, soproni otthonában érte a halál - közölte a család az MTI-vel
Szokolay Sándor az alföldi Kunágotán született 1931. március 30-án. Zenei tanulmányait 1947-ben a legendás békéstarhosi zenei gimnáziumban, a Kodály-módszer első fellegvárában kezdte, ott is érettségizett 1950-ben. 1950-től a Zeneakadémián tanult zeneszerzést Szabó Ferenc és Farkas Ferenc tanítványaként. Békéstarhoson ösztönösen választotta a komponálást hivatásul. Két példaképe Kodály Zoltán és Németh László.
„Tőlük tanultam meg, hogy nekünk, magyaroknak, mindig ki kell mondanunk az igazságot. És hogy a tehetségnél fontosabb a tartás" - mondta egy alkalommal, hogy aztán Kodály filozófiáját követve ő is a hazaszeretetet és a hitet állítsa gazdag életművének középpontjába.
1952-ről 1955-ig a Fővárosi Zeneiskola tanára, diplomájának megszerzése után, 1957-től 1961-ig a Magyar Rádió zenei lektora és szerkesztője volt. 1966-tól 1994-ig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola középiskolai énektanár és karvezető, valamint zeneszerzés tanszakán ellenpontot, prozódiát és zeneszerzést tanított, 1982-től egyetemi tanárként. A hetvenes évek második felében a Magyar Televízió zenei lektoraként dolgozott. 1994-ben egyetemi tanárként nyugdíjba vonult, mostanáig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem professor emeritusa volt.
Szokolay Sándor - többek között Durkó Zsolt, Petrovics Emil, Bozay Attila, Szőllősy András társaként - egy nagy magyar zeneszerző-nemzedék egyik „utolsó mohikánjaként" hatalmas életművet hagyott hátra. Minden egyes hang kottába szedésével nyíltan hirdetve nem kisebb célért, mint egy jobb világért harcolt - műveivel és témaválasztásaival tudatosan vállalta ezt a küldetést. Sokak szerint ez a küzdelem érlelte Szokolay zenéjét nemessé, rendkívülivé. Szabó Dénes karnagy ezt így fogalmazta meg: „Ha rossz világ lesz, nehéz sorsuk lesz a Szokolay-daraboknak, ha jó, akkor sokat fogják játszani őket."
Szokolay Sándort egész életében konok derűlátás, tüzes hit, egyszerre ellenállhatatlan lobogás és rendíthetetlen békesség jellemezte. Lutheránusként nevelkedett, de hite, amelyről azt vallotta, hogy számára „légzési forma", mindig is szeretett volna egyetemes lenni.
Hét operát írt, közülük a Vérnász (1964) világsikert hozott, és a mai napig a legsikeresebb magyar zenedráma: tizenkilenc operaházban mutatták be. Operát írt többek között Hamletről, Szent Margitról, Sámsonról. Komponált több szimfóniát, versenyműveket, oratóriumokat, miséket, kantátákat, balettzenét, számos kamarazenét és sok kórusművet.
Az alkotás mellett lelkesen szolgálta a magyar zenekultúra ügyét hosszú időn át. Volt a Magyar Kodály Társaság elnöke (1978), a budapesti Operabarátok (1985), a Magyar Zenei Kamara (1991-92), a Nemzeti Alapítvány kuratóriumának elnöke (1991-92). 1992-től a Magyar Művészeti Akadémia tagja. A zenei közélet harcaitól megfáradva csaknem két évtizede Sopronba költözött, és komponált rendíthetetlenül, illetve megmaradt a kodályi szellem hordozójának.
Szokolay Sándort 1960-ban és 1965-ben Erkel Ferenc-díjjal, 1966-ban Kossuth-díjjal, 1987-ben és 2001-ben Bartók-Pásztory-díjjal tüntették ki, 2002-ben megkapta a Corvin-láncot. 1976-tól volt érdemes művész, később a kiváló művész címnek is birtokosa lett. Magyar Örökség-díjjal is elismerték munkásságát 1998-ban. 2008-ban Prima-díjat, 2011-ben pedig Artisjus-díjat kapott.
Elhunyt Richard Sarafian, a Száguldás a semmibe című 1971-ben készült autós akciófilm amerikai rendezője.
Sarafian a hatvanas évek olyan sikersorozatait rendezte a televízióban, mint az I, Spy, a Batman vagy a Gunsmoke. Nevét mégis a Száguldás a semmibe című játékfilm tette feledhetetlenné. A nevadai sivatagot átszelő autós üldözésben egy vietnámi veterán és drogdílere küzd egymással. A produkció nagy hatással volt a hetvenes évek Hollywoodjában uralkodóvá vált „Easy Riders, Raging Bulls"-nemzedékre.
Sarafian azt mesélte, hogy a sebességet akarta filmjében ábrázolni. „Az autót tettem meg a film sztárjának" - mondta. Quentin Tarantino Grindhouse - halálbiztos című filmjében állított emléket a klasszikus autós üldözős produkciónak.
Sarafian tisztelői közé tartozott Warren Beatty és Sean Penn is. Beatty két filmjében, a Bugsy című életrajzi drámában és a Bulworth - Nyomd a sódert! című vígjátékban is szerepet adott a színészként is dolgozó filmesnek.
Közeli barátja volt Robert Altman filmrendezőnek, akinek elvette lánytestvérét, Helen Joan Altmant, ő két évvel ezelőtt hunyt el. Öt közös gyermekük született, négy fiú és egy lány.
Kowalski bizony igen nagy hatással volt rám.
(Az elmúlt időben sok (számomra fontos) fontos ember ment el. De -részben - önkéntes száműzetésem miatt a megemlékezésekre nem került sor. Például Tonny Soprano. Évtizedek óta nem néztem sorozatot - kivéve ezt. Egyszer valahogy rákapcsoltam aztán mentem tovább. legközelebb megint véletlenül belebotlottam- akkor már pár percig néztem. Aztán elfelejtettem. Végül egy ismerősöm kérdezte hogy nem akarom-e megvenni a a sorozatot. Akartam.
Aztán itt van Király Éva. Életem első Fidelios bejelentkezésem talán éppen neki köszönhető. Akkor engedték ki a baleset után a kórházból. És én - hihető-e vagy sem- boldogan írtam be ide hogy gyógyulóban van.
Annyira kezdő fórumozó voltam hogy azt se tudtam hogy a hozzászólást MEGŐRZI a gép(ezet). Két nap múlva meglepődve láttam hogy még mindig ott van amit írtam.
Tűz és víz voltunk Király Évával. Végtelen kedvességével mégis -ha meg nem is babonázott de valami olyasmi. A feleségemmel gyakran beszélgettek de én inkább kerültem. Féltem hogy esetleg megbántom.
Egyszer összefutottunk az operában amikortájt elég lazára vettem a figurát. Később Éva szigoruan bizalmasan megkérdezte a feleségem hogy "hol hagytad a férjed drágám "(nem ir ez a grva gép kérdőjelet se vesszőt) - engem valami délamerikai drogfutárnak nézett. Máskor ott ültünk egymás mellett egy gödöllői zongorakoncerten hatalmas lelkesedéssel tapsolt és rámnézett mondta németül ugye milyen jól játszott aztán kissé lehervadt a mosolya amikor alaposan szemügyre vett.
Aztán persze a kezdeti lelkesedés a Wagner napok miatt a Sopron melletti kőbányában -a soproni előljáróság nem nagyon állt az ötlet mellé ---és ezt követően robbantottak olyan Wagner napokat Fischerék hogy az ég is beleremegett.
No meg Bayreuth ........................................................ Kowalsky Bayreuthban.
Ma délelőtt örök nyugalomra helyezték Király Évát, a Wagner Társaság örökös tiszteletbeli elnökét. Az óriási hőség ellenére közel 300 ember kísérte el utolsó útjára a Farkasréti temetőben. Király Éva 2013. július 7-én hunyt el hosszan tartó súlyos betegség és nemes lélekkel viselt szenvedés után. A magyarországi Wagner-kultusz ápolásában elévülhetetlen érdemeket szerzett, áldozatos munkájával szó szerint utolsó lehelletéig szolgálta Wagner életművét és a Társaságot.